ist-T.04:03 » T3 Kadıköy-Moda Tramvayı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kemal abinin tespiti doğru bence bu hattı sevememiş olanlar bile sevecekler, kaldırılması gibi bir ihtimal olacağını sanmıyorum, hatta bunu sanmadığım gibi bence talep artacağı için yine araç aramak zorunda bile kalabilirler. Bana kalsa sırf burada kullanmak üzere bir yerlerden daha yüksek model 1000 mm. lik 4-5 set edinirdim, bu hat nostaljik falan değil zaten koyarsın adam akıllı trenleri çalışır, metro açılınca bence önemi oldukça artacak.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Anlaşmaları gerekmiyor ki, yani anlaşabilmeleri için İBB nin bu hattı kapatması gerekiyor çünkü ya da modernize etmesi, böyle kısa bir hat içinde kalkıp YENİ 3-4 set alırlarmı bilemem, sonuçta diğer hatlardaki araçlardan tamamen farklı araçlar olacak, yani bizim İSTANBUL RAYLI SİSTEM ARACI SALATASINA bir katkı daha anlamında.
Ama bence metronun açılması ile birlikte bir talep artışı olabilir bununla birlikte araçların modernize edilmeside çok hoş olur, sıfır olmasa da daha yüksek model 1000mm. araç bulunabilir diye düşünüyorum.
Ama bence metronun açılması ile birlikte bir talep artışı olabilir bununla birlikte araçların modernize edilmeside çok hoş olur, sıfır olmasa da daha yüksek model 1000mm. araç bulunabilir diye düşünüyorum.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
http://www.istanbululasim.com.tr/rayl%C ... -moda.aspxHat kısmen eski 20 numaralı tramvay hattı güzergahını takip etmek ile birlikte Kadıköy meydanı, Altıyol ve Bahariye caddesi ile Moda İlkokulu ve Moda Caddesinden Kadıköy İDO iskelesi önüne gelerek turunu tamamlamaktadır. Tek yön işletmeciliği ile bir ring hattı olan sistemde Almanya' dan alınan Tatra GT6 model tramvay araçları ile nostaljik tramvay işletmeciliği yapılmaktadır.
TATRA? GT6?
Off, off, offff.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hala benim yazdığım metin ve benim hatam, hatalarımla kabul edin beni :D burada düzeltmiştik onu ben nedense o dönem Tatra diye takılıp kalmıştım, sonra senin uyarın ile bizim bu sitedeki dataları düzeltmiştim diye hatırlıyorum, dur bi bakayım belkide düzeltmemişimdir.alabay yazdı:http://www.istanbululasim.com.tr/rayl%C ... -moda.aspxHat kısmen eski 20 numaralı tramvay hattı güzergahını takip etmek ile birlikte Kadıköy meydanı, Altıyol ve Bahariye caddesi ile Moda İlkokulu ve Moda Caddesinden Kadıköy İDO iskelesi önüne gelerek turunu tamamlamaktadır. Tek yön işletmeciliği ile bir ring hattı olan sistemde Almanya' dan alınan Tatra GT6 model tramvay araçları ile nostaljik tramvay işletmeciliği yapılmaktadır.
TATRA? GT6?
Off, off, offff.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Taksim-Tünel gibi Moda tramvayı da anlamsız sadece kuru gürültü arada bir de nostalji ve bir kaç etkinlik. Ben bu hatların ulaşım haritasında gösterilmesini bile ciddiyetsizlik olarak görüyorum. Tatil yörelerinde sahile inen turistleri taşıyan tekerlekli çufçuflar gibiler Olaya Kadıköy'ün merkezi açısından bakarsak; Marmaray yolcusu Ayrılıkçeşme ve Söğütlüçeşme'de inecek, Metrobüsünki Söğütlüçeşme'de iniyor. Kartal-Kadıköy metrosunun yolcusu Ayrılıkçeşme ve iskelelerin orada inecek. Özellikle Ayrılıkçeşme ve Söğütlüçeşme'de inen insanları doğru düzgün biçimde Boğa/Bahariye Cad. ve sahile taşıyacak bir yapı olmalı benim kanaatim kıytırık tramvaycıklar yapılacağına doğru düzgün Kadıköy-Ziverbey-minibüs yolu-Kartal-Pendik ve de Kadıköy-Ziverbey-Kozyatağı-Küçükbakkalköy-Kayışdağı-Dudullu yönünde troleybüsler yapılsın bu hem Kadıköy'ün yürünemeyen kaldırımlarına neşter vurur hem de tonlarca otobüs ve minibüsü ortalıktan kaldırır ve dahası Ayrılıkçeşme-Söğütlüçeşme-Kadıköy vapur iskeleleri arasında bir ring de oluşturur. Bu tramvay Bahariye Cad. veya Yoğurtçu Parkı veyahut İski atıksu arıtma tesislerinin oradan Moda'ya doğru yürüyen binlerce kimsenin işine zaten yaramıyor. Çözüm için daha uygun bir araç alınmalı, çift hat yapılmalı.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İstiklâl tramvayı hakikaten biraz çufçuf, ama kullanılıyor. Moda hattı ise bence hiç o kadar çufçuf değil, bayağı tetkik ettim, gezdim, gördüm, resmettim
halka ve işe yarıyor. Çift istikamette işlese belki daha mantıklı olurdu, onu şimdi tam bilemem. Daha çok »şebekesel« düşünülseymiş hele hele, çok daha işe yarardı. Ama işte, bizde bir dolmuşçuluk ve oyuncakçılık hevesi var ya. Bak Antalya.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Katılıyorum bu hat olabildiği noktalarda çift hat olmalı idi, mesela Moda caddesinin sonundan Mühürdar, Damga Sokak, İskele buradan da Boğaya kadar çift olabilirdi, hatta olmalıydı ama bölgedeki yoğun otobüs trafiği baskın geldi, eğer gerçekten İstanbul'da raylı sistem adına bir şey yapılmak isteniyorsa Kadıköy den otobüsler kaldırılır ise bu hatta bir geliştirme yapılabilir, belki bu sayede araç yenilemesi de yapılabilir, bence yine ikinci el araçta alınabilir daha yüksek model, inmesi binmesi daha kolay, klima uygulanabilecek araçlar alınabilir. Seferleri de organize etmek çok zor olmasa gerek, Adliye önündeki sayding aktif hale getirilmeli ve eğer olabilirse bir saydingte Moda ilkokulu önünde yapılmalı.
Hayal gibi şeyler konuşuyoruz ama Bir zamanlar İstanbul Ulaşım bu hattın Moda sahilden Kurbağalıdere tarafına uzatılması için proje yaptığını hatırlıyorum ama etüd olarak kaldı galiba yani uygulama projesi yapılmadı sanırım, ama bu konuda yetkili bir ismin ağzından duymuştum bunu.
Hayal gibi şeyler konuşuyoruz ama Bir zamanlar İstanbul Ulaşım bu hattın Moda sahilden Kurbağalıdere tarafına uzatılması için proje yaptığını hatırlıyorum ama etüd olarak kaldı galiba yani uygulama projesi yapılmadı sanırım, ama bu konuda yetkili bir ismin ağzından duymuştum bunu.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
88 diyorsa bunlar KESİN Berlindeki 88 numaralı hattan. Vay vay vay, postalamıştım bir kere, bunlara 1989da falan binmiştim. Berlin-FriedrichshagenAlt-Rüdersdorf hattı.
Hâlâ işliyor gibi Berlin BVGye ait değil, belki o yüzden Berlin plânlarında yazmıyor
http://www.srs-tram.de/371.html
İlginç, bu resimde o hatta şu an neyi işlettiklerini de gösteriyor, eşek kadar araç, Schmalspur olduğu hâlde.
Hâlâ işliyor gibi Berlin BVGye ait değil, belki o yüzden Berlin plânlarında yazmıyor
http://www.srs-tram.de/371.html
İlginç, bu resimde o hatta şu an neyi işlettiklerini de gösteriyor, eşek kadar araç, Schmalspur olduğu hâlde.