ist-T.04:03 » T3 Kadıköy-Moda Tramvayı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Oca Cum, 2008 12:52

Sebebi rüzgârın çarpmaması. Rüzgâr çarpması insanları bayağı hasta edebilir. Şahsen ben de aslında esen havaları severim, ama esen hava ile çarpan rüzgâr arasında fark var herhalde.
Benim oturduğum böyle çok sıcak, yazın 40º ile 50º arası olabilir yer. Bazen koca trenlerde bile tüm pencereler açık gezeriz, omalar bile artık bir şey demez, çünki güneş (burada) DAHA da fena :lol:
Bu ama sadece eski ve tekkatlı trenlerde oluyor, yenileri hepsi çiftkatlı ve klimalı (oh, o klimalar da ama iyi, hee).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Cum, 2008 13:14

Hımm bu rüzgar çarpması meselesi söylenmişti, tabii ki mantıklı gelmişti ama biraz da abes? Olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Kadıköy-Moda Tramvayı

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Sal, 2008 21:37

Bu hat ile ilgili anlatacak pek bir şey bulamıyoruz bari foto yükleyelim, Moda durağından Tarihi Yarımada ya bakış ve aynı noktadan Moda durağından gelen araca bakış,

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Nis Sal, 2008 23:04

Valla ne diyelim, kaldırımlar biraz dar gibi :lol:
O tramvay hattını ne için yaptılar, neden ciddî bir hat olarak yapılmadı, anlayamadım. Meselâ Moda - Haydarpaşa - Harem diye, veya Üsküdar'a kadar, oradan, şaka olsun ve eski hattı andırsın diye, Bağlarbaşı'na. Böyle bir şey.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Bir anlayabilsem

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 06 Nis Pzr, 2008 11:21

alabay yazdı:O tramvay hattını ne için yaptılar, neden ciddî bir hat olarak yapılmadı, anlayamadım. Meselâ Moda - Haydarpaşa - Harem diye, veya Üsküdar'a kadar, oradan, şaka olsun ve eski hattı andırsın diye, Bağlarbaşı'na. Böyle bir şey.

B. Alabay
Vallahi sevgili Başar, doğma büyüme Kadıköylü, eski hattı bile ucundan bucağından kullanmış biri olarak ben de anlamadım. Bahariye (Kasımpaşa Bahriye ile karıştırılmaya) caddesini yayalaştırırken düşündüler sanırım ve ortaya garip bir ring çıktı. Aslı çift hat olarak Altıyol-Bahariye güzergahını izler Moda caddesine geçiş iki ayrı sokaktan tek hat ile yapılır sonra Moda meydanına kadar giderdi.

İlla ki nostalji yapılacaksa Kadıköy-Hasanpaşa hattında yapılabilir hem de Kadıköy meydanı diğer toplu ulaşım araçlarına kapatılarak rahatlatılabilir, şu anda kullanılan otobüs garajı ve eski gazhanenin bir bölümü muhteşem bir aktarma noktası olurdu.

Görüşmek üzere

Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Nis Pzt, 2008 23:12

Bu linke tıklarsanız sizin için bir şeyler karalamaya çalıştım belki faydası dokunur tabii sizin öneriniz olan yollar üzerinden değil ama başka bir güzergah oluşturmaya çalıştım sizce bu şekilde iki hat planlansa idi hem Haydarpaşa ve Kadıköy hemde Altıyol ve Salı Pazarı civarı için daha verimli olmazmıydı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Nis Sal, 2008 07:56

İyi. Ben ring hatları taraftarı değilim, gelişli-gidişli hatları daha mantıklı buluyorum. O "minibüs" ne oldu öyle, lapsüs mü?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

T3 Kadıköy Moda Tramvayı Broşür

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Prş, 2008 21:39

Resim

T3 Kadıköy Moda tramvayı tanıtım broşürü, diğer hat broşürleri için tıklayınız.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 06 May Çrş, 2009 11:54

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 05 Nis Pzt, 2010 10:01

Bu hatta kullanılan 3 motrisin Bursa Cumhuriyet Caddesine döşenecek hatta kullanılacağını öğrendikten sonra , ilgililerle yaptığım konuşma sonucu, Moda için gelen toplam 7 Gotha motrislerinin fazla olan 3 tanesinin gönderileceğini Moda için yine 3 tane kalacağını öğrendim. Halihazırda bıgün itibarı ile 206 nımaralı motris Bursa ya gönderilmiş 201 numara ise tamamen sökülüp yedek parça olarak kullanılmakta imiş.
Aşağıdaki resimde son duruma göre 201 nolu motrisin karoser parçaları yan duvara yaslanmış diğer parçalar ise bakım atölyesinde.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Pzt, 2010 10:09

Ne diyelim hayırlı olsun, olsun da iki işletmenin de elinde parça olarak kullanacak kıvamda bir şeyler kalmayacak, tabi bunlar her gün arıza çıkaran araçla değil ama herhalukarda eski araçlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Pzt, 2010 12:19

Vay be, 201 ne hale gelmiş. Evet yani araçların bazıları yedek parça olacaktı hatta zaten öyleydi de, ne bileyim şu aşağıdaki resme bakıyorum, eğer sonradan araç no da bir oynama olmadı ise bu da 201. O duvara yaslanmış göğüs sacı bana Kağıthane İETT garajında gördüğüm eski İstanbul tramvayının kesilip atılmış göğüs sacı ve tavan sacını hatırlattı.

Resim

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön