4. sayfa (Toplam 9 sayfa)

Gönderilme zamanı: 19 Mar Prş, 2009 20:23
gönderen Esat
alabay yazdı:O 51 numeralı hat yakışıyor, hiç T2 falan dememeliydi. Duraklar aynen Essen'dekiler gibi, ve bazı resimler cidden Kolonya'da da olabilir. Hiç öyle medenî köşe beklememiştim o taraflarda.

B. Alabay
Hay o T kadar taş düşsün kafana be.

Gönderilme zamanı: 13 Haz Cmt, 2009 08:45
gönderen Esat
T2 hattı ölmüştür ruhuna el Fatiha. Pratikte birlikte işletme henüz başlamamış olsa da, işletmeci kuruluş sistemi artık Bağcılar-Kabataş olarak adlandırmakta, Zeytinburnu istasyonun da iki hat arasında turnikeleri kaldırarak aktarma ücreti iptal edilmiştir, sene sonunda doğru araçların teslim alımı gerçekleştirilebilirse Bağcılar kesiminde ki peronlar bir gecede değiştirilerek işletme Bağcılar-Kabataş olarak yapılacak. Yine otobüs hattı mantığı ile karşı karşıyayız ama bana susmaktan başka bir şey düşmüyor.

Gönderilme zamanı: 06 Eyl Pzr, 2009 12:06
gönderen Mehmet Kasım
Bağcılar hattında bazı peronlarda 35 cm indirme çalışması varmış.

Gönderilme zamanı: 06 Eyl Pzr, 2009 12:55
gönderen Esat
Miraç yazdı:Bağcılar hattında bazı peronlarda 35 cm indirme çalışması varmış.
Yeni peron inşası mümkün yerlerde yüksek peronlar işletmede iken alçak peronlarıda yapabilirler tabii ki, o zaman geriye sadece yerine yenisi yapılamayanlar kalır ki zaten toplam 10 istasyon var yani büyük bir iş yok orada, bir gecelik iş atılan betonda bir günde kurur, yani Cumartesi gece 22:00 de son sefer yapılıp çalışmalar başlasa Pazartesi sabahı rahatlıkla işletme alçak peron ile açılır.

Acaba bu esnada tramvayın görevini yapacak bir otobüs şebekesi kuracaklarmı, bakalım bu kadar -gereksiz- bir detayı düşünecekler mi? Ne kadar gereksiz işler dimi böyle şeyler, tramvay çalışmayacak diye yerine otobüs cık cık cık.

Gönderilme zamanı: 06 Eyl Pzr, 2009 13:00
gönderen Mehmet Kasım
Oradaki peronaların başta alçak olarak yapıldğını, ileride tekrar alçaltılabilecek şekilde yüksek yapıldığını, istendiğinde fazlalık olan kısım kaldırılarak eski haline yani alçak perona dönme şansının olduğunu görmüştüm.

Gönderilme zamanı: 06 Eyl Pzr, 2009 13:34
gönderen Esat
Öyle olacak zaten ama geleyim vinçle kaldırıp götüreyim kadar basit değil, bir iki saatte bitecek bir işte değil sonuçta. Birde üstüne ilaveleri yaparken alltaki kısma zarar verildimi ne kadar sağlam ve sağlıklı sonuçta orada en iyi ihtimal 1 günlük iş var, T1 de bile 1,5 günde tamamlanmıştı alçaltma işlemi ama turnike bağlantıları peron üstü kapamaları falan sarkmıştı, burada az istasyon olduğu için o kadar da sorun olmaz tahmin ediyorum.

Gönderilme zamanı: 06 Eyl Pzr, 2009 18:18
gönderen Doğukan
Bağcılar hattının istasyonları gerçekten alçalacak mı? Harika bir gelişme zaten Zeytinburnu aktarma ücretsiz olması buna bağlı olarak düşünüyorum. Yeni tramvaylar bu hatta gelirse Kabatş Bağcılar uzun hat olacak ancak hat tamamen kesintisiz olurmu bilmiyorum. Cevizlibağ'da 3. ray çalışması var zaten Zeytinburnu yönündeki peron iki hat olarak hazırlanmış. Ayrıca istasyonların alçalması ve yeni tramvayların gelmesiyle şu anda kullanılan eski tramvaylar olan Köln'lerin bu hattan kaldılabilir. Eğer kaldırılırsa Topkapı Habipler hattına devredilmesini öneririm. Hem de bu sayede o hattın seferleri artırılmış olur.

Gönderilme zamanı: 06 Eyl Pzr, 2009 18:42
gönderen Esat
Doğukan yazdı:Ayrıca istasyonların alçalması ve yeni tramvayların gelmesiyle şu anda kullanılan eski tramvaylar olan Köln'lerin bu hattan kaldılabilir. Eğer kaldırılırsa Topkapı Habipler hattına devredilmesini öneririm. Hem de bu sayede o hattın seferleri artırılmış olur.
Öyle olacak zaten, bu konuyu ilgili başlıkta tartışmıştık yanlış hatırlamıyorsam. Düwag lar T4 hattına geçecekler, oradaki ABB lerde peyderpey yeniden garaja dönecekler M3 hattında çalıştırılmak üzere, tabi bu biraz uzun soluklu bir iş olduğu için bir süre daha orada çalışabilirler sanırım.

Gönderilme zamanı: 06 Eyl Pzr, 2009 22:13
gönderen hasancicek37
Peki bu iki hat birleştiğinde şöyle bir sorun olacak.(Küçük ama olsun)..T2,T1'e dahil olacak..Öyleyse Kadıköy'deki T3,T2..T4 hattı da T3 olacak..Bazı şeyleri sil baştan yapma zorunluluğu ortaya çıkacak..Yanılıyor muyum.?

Gönderilme zamanı: 06 Eyl Pzr, 2009 22:19
gönderen Hakan
Nasıl bir mantık taşıyorlar çözemedim ki, Taksim-Tünel'de numara yok, finikülerin biride numara yok, ya bir şeyin standardını oturtamıyorlar, vatandaşı kimin işlettiği ilgilendirmez ki, düzgün bir sistem kuramadılar ki, bekleyip göreceğiz T serisindeki değişimi...

Gönderilme zamanı: 06 Eyl Pzr, 2009 23:03
gönderen Esat
hasancicek37 yazdı:Peki bu iki hat birleştiğinde şöyle bir sorun olacak.(Küçük ama olsun)..T2,T1'e dahil olacak..Öyleyse Kadıköy'deki T3,T2..T4 hattı da T3 olacak..Bazı şeyleri sil baştan yapma zorunluluğu ortaya çıkacak..Yanılıyor muyum.?
Hayır öyle bir zorunluluk yok, hat numaralandırma mantalitesinde söylediğiniz gibi bir uygulama yoktur, bir hat işletmeye kapatılırsa o numara rezerve edilir, bunun iki sebebi var birincisi aynı işletme ileride tekrar açılabilir, aynı işletme tekrar açılmazsa da, aynı güzergahta yakın başka bir hat açılabilir o zaman bu numara o hatta kaydırılabilir, özellikle tramvay hatlarında kronolojik numaralama mantıklı ve doğru değildir.
chenginer yazdı:Nasıl bir mantık taşıyorlar çözemedim ki, Taksim-Tünel'de numara yok, finikülerin biride numara yok, ya bir şeyin standardını oturtamıyorlar, vatandaşı kimin işlettiği ilgilendirmez ki, düzgün bir sistem kuramadılar ki, bekleyip göreceğiz T serisindeki değişimi...
Ehem işin mantık kısmını anlatmayayım, en azından açıktan :) Taksim-Tünel de numara yok evet, bana kalsa olması gerekiyordu ama zaten cevaba mazhar konuya kısaca değinmişsiniz
vatandaşı kimin işlettiği ilgilendirmez ki,
Aslını sorarsanız hatlar birleşse dahi o T numaralandırmasında yani tramvay hatları numaralandırmasında bir değişiklik olması gerekmiyor, ama dediğiniz bakalım ne yapacaklar bende çok merak ediyorum ve hiç buradan trick veresimde gelmiyor.

Gönderilme zamanı: 06 Eyl Pzr, 2009 23:08
gönderen Doğukan
Hatların birleşmesi aslında iyi olurda bu durumda yolculuk yoğunluğunu artıracak. Bağcılar Kabataş çok uzun bir hat zaten bu arda Cevizlibağ'daki 3. ray neyin nesi neden Zeytinburnu yönündeki istasyon 2 hatlı.