ist-T.05:01 » T1 Zeytinburnu-Kabataş Tramvayı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Modernizasyon Çalışması

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Oca Cum, 2008 12:29

http://www.istanbul-ulasim.com.tr/defau ... _id=guncel

Alıntı:

28 Aralık 2007 - 15 Şubat 2008 tarihleri arasında Sirkeci-Gülhane bölgesinde hat modernizasyon çalışmaları yapılacaktır.

En çok eleştirilen bölgeye bir şeyler yapılmak istenmesi güzel. Bakalım nasıl olacak?

esra
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 25 Eyl Sal, 2007 01:26

Mesaj gönderen esra » 14 Oca Pzt, 2008 00:13

çapa-çemberlitaş hattında yasadıgım sıkıntıyı soylemeden yapamıcam sabah ve aksam o kadar yogun oluyorkı bır sonrakını sonrakını sonrakını beklemek zorundakalıyorum.tramvayların benı 10 dk ulastırdıracagını bıldıgımden vazgecmek ıstemıyorum.ama yınede bı cözüm ıstıyorum

esra
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 25 Eyl Sal, 2007 01:26

Mesaj gönderen esra » 01 Şub Cum, 2008 21:18

29 ocak sabahı 30 dk boyunca istasyonda tramvay bekledim.Görevlilerin söylediği tek şeyde ''arıza var''oldu.Tramvay geldi adım atıcak yer yoktu istasyonda kalabalık olduğundan kalakaldım.Bu sinirle turnikelerden çıktım ve otobüse bindim.Tabiki işe geç kaldım.Ayrıca tekrar paso basmak zorunda kaldım şöföründe hiçbirşeyden haberi yok.hizmet bumudur???sabahın köründeki arıza nedir?peki pazartekkedeki depo ne işe yarıyor?vede bu KTAlar çok merak ettim.İmla hatalarımdan çok sorunlarla ilgilenirseniz memnun olurum.[/b]

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 02 Şub Cmt, 2008 18:59

Zeytinburnu - Kabataş hattı çok uzun ve yolcu talepleri çok fazla olduğu için yetersiz kalıyor. Bu yüzdende insanlar pestil misali tramvayları kullanmak zorunda kalıyor. Bence muhakkak yeni raylar döneşip farklı bağlantılı hatlar yapılması gerekiyor anca bu şekilde bizlerde "insan" gibi yolculuk yapma imkanı bulabiliriz.
Bana kalsa aslında metro yapılması çok daha mantıklı olur. Metro hiç bir trafiğe takılmadan tam saatinde gidebiliyor tramvay ise araba trafiği yüzünden sürekli beklemek zorunda kalıyor. Aslında sırf Ulaşım AŞ. de çalışan mühendislere değilde halkada sorsalar nasıl nerden ne yapmamızı istersiniz diye eminim çok daha faydalı olurdu. Tabiki halka sorsunlar derken az çok bu konularla ilgili ve bilgisi olan Vatandaşlardan söz ediyorum. Raylı toplutaşımalar bana göre çok yetersiz İstanbulda. Belediye Başkanının bence projeleri raylı sisteme yönelik olsa ve bütceya katkıda bulunsa Vatandaş kendisine minnetar olacaktır.

esra
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 25 Eyl Sal, 2007 01:26

Mesaj gönderen esra » 02 Şub Cmt, 2008 22:10

Benim sorunlarıma kim çözüm bulacak???

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 03 Şub Pzr, 2008 22:07

29 ocak sabahı 30 dk boyunca istasyonda tramvay bekledim.Görevlilerin söylediği tek şeyde ''arıza var''oldu.Tramvay geldi adım atıcak yer yoktu istasyonda kalabalık olduğundan kalakaldım.Bu sinirle turnikelerden çıktım ve otobüse bindim.Tabiki işe geç kaldım.Ayrıca tekrar paso basmak zorunda kaldım şöföründe hiçbirşeyden haberi yok.hizmet bumudur???sabahın köründeki arıza nedir?peki pazartekkedeki depo ne işe yarıyor?vede bu KTAlar çok merak ettim.İmla hatalarımdan çok sorunlarla ilgilenirseniz memnun olurum.[/b]
Arıza olması normal karşılanabilir, ama arızalara karşı bir acil durum politikası yok sanırım bizde. Bir otobüs kaza yaptığında yolcular arkadaki araca nakledilir, tıklım tıkış yolculuk edilir örneğin, yeni otobüs gönderilmez. Ulaşım AŞ'nin bu açıdan biraz daha profesyonel olduğunu düşünüyorum, sizin binmediğiniz setin arkasından kısa süre içinde mutlaka birkaç set gönderilmiştir. KTA'ların sıklıkla Bağcılar hattında çalıştığını görüyorum, boş durmuyorlar yani merak etmeyin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17153
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Şub Pzt, 2008 07:56

29 ocak sabahı 30 dk boyunca istasyonda tramvay bekledim.Görevlilerin söylediği tek şeyde ''arıza var''oldu.Tramvay geldi adım atıcak yer yoktu istasyonda kalabalık olduğundan kalakaldım.Bu sinirle turnikelerden çıktım ve otobüse bindim.Tabiki işe geç kaldım.Ayrıca tekrar paso basmak zorunda kaldım şöföründe hiçbirşeyden haberi yok.hizmet bumudur???sabahın köründeki arıza nedir?peki pazartekkedeki depo ne işe yarıyor?vede bu KTAlar çok merak ettim.İmla hatalarımdan çok sorunlarla ilgilenirseniz memnun olurum.[/b]
Arıza olması normal karşılanabilir, ama arızalara karşı bir acil durum politikası yok sanırım bizde. Bir otobüs kaza yaptığında yolcular arkadaki araca nakledilir, tıklım tıkış yolculuk edilir örneğin, yeni otobüs gönderilmez. Ulaşım AŞ'nin bu açıdan biraz daha profesyonel olduğunu düşünüyorum, sizin binmediğiniz setin arkasından kısa süre içinde mutlaka birkaç set gönderilmiştir. KTA'ların sıklıkla Bağcılar hattında çalıştığını görüyorum, boş durmuyorlar yani merak etmeyin.
Evet Ahmet bey yine iyi bir noktayı yakalamış, raylı sistemlerde arıza olması normalmidir, evet çok sık olması hayır. Burada bir kaza ya da arıza durumunda araçların geç kalması ya da gelmemesinde bilgilendirme eksikliği mevcuttur. Tramvay hattında sesli bilgilendirme olmadığı gibi, güvenlik görevlisinin de tek tek herkese bilgi vermesini bekleyemeyiz, o zaman bizim eksiğimiz sesli bilgilendirme yani anons sistemidir ve bence elzemdir. Bu durumda arızanın giderilme süresi tahmini olarak verildiğinde yolcu boşuna beklemeyecektir, bu durumda bildiğim kadarı ile isteyen yolcuya iade bileti veriliyor, daha sonra bu bilet ile binebiliyorsunuz bence bir daha benzeri bir olay da bu seçeneği değerlendirin. Diğer şirketleri bilemem ama bu gibi durumlarda İstanbul Ulaşım A.Ş.' nin 444 00 88 numaralı hattını ararsanız, emin olun kısa sürede en azından bir özür ya da cevap ile size dönülecektir.

Ayrıca arızanın saati olmaz bu sabahın köründe olabileceği gibi tam trenler sefere başlarken de olabilir günün tam ortasında da.

KTA lar ile ilgili duruma gelince, bildiğim kadarı ile şu anda 12 adet KTA ki bunlara ben Düwag denmesini tercih ediyorum bununla ilgili iyi bir espri yapılmıştı (Essenden araç alırsak İspanya ile başımızın belaya girmesi gibi) her aldığımız araca isim uydurmak zorundamıyız bilemiyorum ya da şöyle söyleyelim teknik ayrımlar için, parça depolama ve sınıflandırma için birimler arasında olabilir ama halka bu şekilde sunmak bence doğru değil, tramvay işte YTA, KTA, RTE, RTA ülkemizde kısaltmalar yanlış anlaşılıyor sonra :D çünkü KTA içinde bir yakıştırma yapıldı bile buna da biz sebep oluyoruz işte neyse, KTA araçlarının 12 adeti seferde diye biliyorum, bunlardan 8 tanesi 2'li dizi olarak Bağcılar hattında tam gün tarife ile çalışıyorlar, 4 taneside yine 2' li dizi olarak Cevizlibağ-Beyazıt arasında pik saatte çalıştırılıyorlar, en son her aracı çıktıkça servise verme düşüncesi vardı yani Avrupa i bir şekilde tek vagonlu tramvayda çalıştırılacaktı ama duurm nedir bilmiyorum. Bu araçlardan toplam 30 adet gelecek ve çoğunluk ile Bağcılar hattında çalışacaklar, Bağcılar hattından çıkanlar ise Edirnekapı hattına kaydırılıyor, peki sistemin bu değiş tokuşu ne kadar sürecek?

Öncelikle tüm Düwaglar Bağcılar tramvayında çalıştırılacaklar, Bağcılar hattından çıkan ABB/SGP ler Edirnekapı hattı için Rottem' den alınan araçlar gelene kadar çalıştırılacaklar Rottem araçları gelince de tekrar Havalimanı metrosuna döneceklerdir. Kabataş tramvayında ise Düwaglar yeni alınan 30 adet tramvay gelinceye kadar çalışacaklar, bu tramvaylar esra hanımın sıkıntısını giderecek olan filodur işte, ama bence şunu beklemeyin sözünü ettiğimiz Zeytinburnu-Kabataş tramvay hattında 30 aracı da verseniz ve 1 dakika ile işletmede yapsanız yolcu talebi hiçbir zaman düşmez çünkü sizinde belirttiğiniz üzere 10 dakika da gittiği için otobüs yolcuları da o zaman tramvayı tercih edecekler yani bu işin gerçek çözümü bu tramvay hattı ile kesişen ya da kısmen paralel ilerleyen bir metro hattı kurmaktır çünkü mevcut kapasite LRT kapasitesidir.

Bu gelecek 30 araç ile ilgili bir diğer senaryo da 14 adedinin Kabataş hattına geri kalanlarının Bağcılar hattına verilmesi, dolayısı ile Bağcılar hattının da alçak tabanlı olarak işletilmesi, Düwaglarında Edirnekapı' ya kaydırılarak buradaki filonun 3' lü dizi ile işletmeye alınması, bu da benim aklıma acaba buraya Rottem den araç gelmeyecekmi sorusunu getiriyor ister istemez?

esra
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 25 Eyl Sal, 2007 01:26

Mesaj gönderen esra » 26 Şub Sal, 2008 09:00

Kabataş-zeytinburnu seferini yapan tramvaylarda bazı değişiklikler yapmanızı önericem.Mesela sadece yaşlı ve hamilelere değilde bayanlara yer verin olsa.Tramvayların ilk kapı girişinde felaket bi kaos yaşanıyor kimin eli neresinde belli bile değil,bu yüzden bi harp içinde işe geliyorum.Kardeşimle de binincede bi yandan onu korumaya çalıştım ve savaştan çıkmış gibi oldum.Sabah 8 ve akşam 6 sıralarında ek seferler düzenleyebilirseniz çok çok iyi olucak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17153
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Şub Sal, 2008 09:55

Kabataş-zeytinburnu seferini yapan tramvaylarda bazı değişiklikler yapmanızı önericem.Mesela sadece yaşlı ve hamilelere değilde bayanlara yer verin olsa.Tramvayların ilk kapı girişinde felaket bi kaos yaşanıyor kimin eli neresinde belli bile değil,bu yüzden bi harp içinde işe geliyorum.Kardeşimle de binincede bi yandan onu korumaya çalıştım ve savaştan çıkmış gibi oldum.Sabah 8 ve akşam 6 sıralarında ek seferler düzenleyebilirseniz çok çok iyi olucak
Esra hanım öncelikle resmi şikayetinizi info@istanbul-ulasim.com.tr e-posta adresine ya da 444 00 88 numaralı çağrı merkezine yapmanızı öneririm ama eğer irtibat bilgilerinizi iletirseniz ilgili birime bu talebi iletebilirim.

Konuyla ilgili kişisel görüşüme gelince, ben toplu taşıma araçlarında illa ki bayanlara yer verilmesi zorunluluğu olmasının doğruluğunu tartışırım, toplumun eğitimsizliği oturan bir bayanı rahatsız etmeyecekleri anlamına gelmez, ayrıca bir tramvay ya da otobüs içerisinde sadece bayanlara yer verirsek zaten oturacak yerlerde yetmez diye düşünüyorum :) Diğer taraftan ek seferler konulması hususunda Düwag(KTA) araçları kullanılıyordu ama yeterli gelmeyeceğini ben başka yerlerde de belirtmiştim, çünkü Topkapı-Eminönü arasının öyle bir yolculuk potansiyeli varki, buradaki mevcut sisteme bir 55 tramvay daha katsanız yine de bomboş olmayacaktır (pik saatte) dolayısı ile bu hattın çözümü ilave seferden ziyade başka ilk ve son durakları olan ama Topkapı-Eminönü arasını paylaşımlı olarak kullanan en az 2 tramvay hattının daha olmasıdır, bir yola 100 araç yığmaktansa 3 ayrı hattı kesişmeli olarak 150 araçla kullanmak daha gerçekçidir.

esra
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 25 Eyl Sal, 2007 01:26

Mesaj gönderen esra » 28 Şub Prş, 2008 10:09

İletirseniz çok memnun olurum Esat bey.irtibat bilgilerini mail olarak atsam daha sağlıklı olabilir.ilginiz teşekkür ederim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17153
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Kabataş Tramvayı Resimleri

Mesaj gönderen Esat » 03 Mar Pzt, 2008 17:18

Tramvay ve Yeni Cami
Resim

Gece Tramvay ve Yolcular
Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 16 Nis Çrş, 2008 19:22

Kabataş-zeytinburnu seferini yapan tramvaylarda bazı değişiklikler yapmanızı önericem.Mesela sadece yaşlı ve hamilelere değilde bayanlara yer verin olsa.Tramvayların ilk kapı girişinde felaket bi kaos yaşanıyor kimin eli neresinde belli bile değil,bu yüzden bi harp içinde işe geliyorum.Kardeşimle de binincede bi yandan onu korumaya çalıştım ve savaştan çıkmış gibi oldum.Sabah 8 ve akşam 6 sıralarında ek seferler düzenleyebilirseniz çok çok iyi olucak
İşte biz bu elleri yakaladıgımızda bu ellenen bayanlar nedense şikayetçi olmuyor.ve bu kişiler hiç bişey olmamış gibi tekrar bir sonraki araca binip ayrılıyor.

Kilitli

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön