ist-T.05:01 » T1 Zeytinburnu-Kabataş Tramvayı
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38
Aslında bu makas olayı biraz zor görünüyor çünkü Cevizlibağ peronuna gelmeden önce hemen kavşak yer alıyor. Zeytinburnu yönünden gelen araçlar 3. ray dediğimiz perona girmesi için 2 adet makasa ihtiyacı var. Bölgede kavşak olduğu için makasın Merkez Efendi İstasyonundan biraz ileriye yapılması gerekiyor.O konu ile ilgili bilgi istememize rağmen maalesef kurumdan cevap alamadık, orada en son gördüğümde makasta tek taraflı idi, yani Zeytinburnu yönünden gelen araç o yeni perona yanaşamıyor ama sonradan bir makas daha ilave edildi ise bilememki, edildiyse bile komik bir hat tasarımı olmuştur
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şimdi o çizdiğiniz çizgilerin her biri bir hatmı yoksa iki rayı yani bir hattımı çizmeye çalıştınız?
Orada normalde o üstteki kırmızı çizginin kast ettiği makas var, benim belirttiğim ve sizinde dikkat çektiğiniz gibi Zeytinburnu yönünden gelen araçların geçebileceği bir makas yok, yapılmadı. Dolayısı ile burada Zeytinburnu-Cevizlibağ işletmesi olacaksa bu ancak şu şekillerde olabilir:
Yöntem1: Araç 1. yolda yolcuyu indirirerek Topkapı yönündeki ilk makastan 2. yola geçer makinist ters yöne geçer ve aracı 2. yol perona yanaştırır Zeytinburnu yolcusunu alır. ( ki çok saçma, bu uygulama zaten Cevizlibağ-Beyazıt seferlerinde yapılıyor ve korkunç komik bu konuda önerimi zamanında vermiştim ama okumak zahmetine bile katlanılmadı, üzücü, tabi bu projeyi gördükten sonra benim önerim ile bağlantısını sorduğumda yine muhatap kabul edilmedim )
Yöntem2: Araç 1. yolda yolcuyu indirirerek Topkapı yönündeki hemzemin geçide ilerler buradan makas yaparak (ki bildiğim kadarı ile oradaki makasta geçişe uygun değildi) 3. yola girer ve 3.yol perona yanaşır Zeytinburnu yolcusunu alır. Bence bu da anlamsız çünkü yine yoğun trafiği bulunan hatta makinistin in bin yön değiştir yaparak seferlerde sarkmaya neden olacağı bir durum oluşturuyor, bunlar garip çözümler ben anlayamıyorum.
Yöntem3: Benim yukarıda söylediklerimin dışında bir şeyler yapılmıştır, ya da benim aklımın yetmediği bir çözüm vardır
Bu da benim çizimim, açık maviler mevcut 1 ve 2. yollar, kırmızı eski park yolunun uzatılarak yapıldığı 3. yol. Siyahlar ise olması gereken makaslar.
Orada normalde o üstteki kırmızı çizginin kast ettiği makas var, benim belirttiğim ve sizinde dikkat çektiğiniz gibi Zeytinburnu yönünden gelen araçların geçebileceği bir makas yok, yapılmadı. Dolayısı ile burada Zeytinburnu-Cevizlibağ işletmesi olacaksa bu ancak şu şekillerde olabilir:
Yöntem1: Araç 1. yolda yolcuyu indirirerek Topkapı yönündeki ilk makastan 2. yola geçer makinist ters yöne geçer ve aracı 2. yol perona yanaştırır Zeytinburnu yolcusunu alır. ( ki çok saçma, bu uygulama zaten Cevizlibağ-Beyazıt seferlerinde yapılıyor ve korkunç komik bu konuda önerimi zamanında vermiştim ama okumak zahmetine bile katlanılmadı, üzücü, tabi bu projeyi gördükten sonra benim önerim ile bağlantısını sorduğumda yine muhatap kabul edilmedim )
Yöntem2: Araç 1. yolda yolcuyu indirirerek Topkapı yönündeki hemzemin geçide ilerler buradan makas yaparak (ki bildiğim kadarı ile oradaki makasta geçişe uygun değildi) 3. yola girer ve 3.yol perona yanaşır Zeytinburnu yolcusunu alır. Bence bu da anlamsız çünkü yine yoğun trafiği bulunan hatta makinistin in bin yön değiştir yaparak seferlerde sarkmaya neden olacağı bir durum oluşturuyor, bunlar garip çözümler ben anlayamıyorum.
Yöntem3: Benim yukarıda söylediklerimin dışında bir şeyler yapılmıştır, ya da benim aklımın yetmediği bir çözüm vardır
Bu da benim çizimim, açık maviler mevcut 1 ve 2. yollar, kırmızı eski park yolunun uzatılarak yapıldığı 3. yol. Siyahlar ise olması gereken makaslar.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yapılmış olan makası olduğu bölgede büfeyi ve eski SA nın yerinden istimlak ile uğraşılmak istenmediği için yapılan makas biraz dar, daha doğrusu o kavşağı daraltıyor, aslında orada benim çizdiğim üstteki siyah makas bu işin asıl makasıdır ama oraya şu anda o inşa edilemez. Alttaki ikinci makas sadece zorunlu ya da acil durumlarda durumu kurtarmak içindir ama bu durumda o da asıl makas olarak görev yapacak, tabii yapılırsa.
Aslında orada ne yapılacağını bilmediğimiz için boşa konuşuyoruz, belkide Bağcılar-Cevizlibağ diye bir işletme olmayacak
Aslında orada ne yapılacağını bilmediğimiz için boşa konuşuyoruz, belkide Bağcılar-Cevizlibağ diye bir işletme olmayacak
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=262hasancicek37 yazdı:Aksaray'dan Yenikapı'ya bir kol açılabilir mi?Aksaray İstasyonu'ndan önce ve sonra olmak üzere..Kabataş-Yenikapı ve Yenikapı-Bağcılar işletmesi yapmaya uygun olabilcek şekilde..
bu başlıkta değindik, ben olabileceğine fazlası ile inanıyorum ama İBB inanmıyor.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38
Bugün bu hattı kullandım Zeytinburnu istasyonunda son istasyon olmasına rağmen saat 17.30 civarlarında tam 20 dakika tramvay bekledim evet bu kadar zamanda son istasyon olmasına rağmen tramvay beklenilir mi? İstasyon aksama yüzünden doldu taştı beklenen araçlar peş peşe gelince aksamanın nedenini açıkca tahmin ediyorum. Özellikle Mithatpaşa caddesi trafik tıkanınca olan tramvay hattındaki seferlerin aksamasına yol açıyor. Cevizlibağ'daki 3. ray dediğimiz ray hattı artık tamamen inşaatı bitmiş hazır halde yakında ne amaçla kullanılacağını görecez.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sabah saatlerinde hattın Sultanahmet bölgesinde katener hattında bir kopma meydana gelmiş, arıza süresince seferler Zeytinburnu-Beyazıt olarak gerçekleştirilmiş. Haberde ilerleyen saatlerde arıza giderilecek diyor muhtemelen bu saate kadar yeni kablo çekilmiştir ve işletme toparlanmaya çalışılıyordur, yani seferlerin yeniden düzene oturması için. Geçmiş olsun diyelim.
Arıza süresince İETT otobüsleri ile ücretsiz sefer yapılmış, gerçi Sultanahmetteki kesinti için işletmenin doğu ucunuda kesmemişlerdir bence Kabataş-Eminönü çalışmıştır, çünkü bildiğim kadarı ile sekşın Eminönü ile Sirkeci arasında var. Bu İETT otobüsü çalıştırmak iyi olmuş bir şeyler öğreniliyor demek ki, ama ben yine bu tramvay hattının Yenikapı' ya indirilmesi ve oradan da Marmaray sonrasında kalacak olan banliyö hattına bağlanması taraftarıyım bu şekilde illa ki otobüse mecbur kalmadan tramvay kendi kendini deplase edebilirdi.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=16187
Arıza süresince İETT otobüsleri ile ücretsiz sefer yapılmış, gerçi Sultanahmetteki kesinti için işletmenin doğu ucunuda kesmemişlerdir bence Kabataş-Eminönü çalışmıştır, çünkü bildiğim kadarı ile sekşın Eminönü ile Sirkeci arasında var. Bu İETT otobüsü çalıştırmak iyi olmuş bir şeyler öğreniliyor demek ki, ama ben yine bu tramvay hattının Yenikapı' ya indirilmesi ve oradan da Marmaray sonrasında kalacak olan banliyö hattına bağlanması taraftarıyım bu şekilde illa ki otobüse mecbur kalmadan tramvay kendi kendini deplase edebilirdi.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=16187
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Cevizlibağ' daki makas olayı ile ilgili bilgiye ulaştım arkadaşlar. Aslında bu bir çözüm değil ama görünen o ki şu an için olabilecek en iyi çözümde bu.
Yeni inşa edilen 3. yol tabir ettiğimiz yol ve Zeytinburnu yönünde 2. yola bağlanan makas normal Zeytinburnu işletmesi için, yani şöyle diyelim Zeytinburnu-Kabataş hattı araçları Zeytinburnu yönünde bu 3. yolu kullanacaklar, mevcut peron bir orta peron gibi işlev görecek, Cevizlibağ-Beyazıt, ya da Cevizlibağ-Sultan Ahmet gibi varyasyonlarda 2. yolu baş durak olarak kullanacaklar.
Bu benim daha önce bahsettiğim yolcunun ters peronda indirilip yoldan geçmesi ve bunun çok kısa da olsa seferlerde aksamaya sebep olması sorununu ortadan kaldırıyor, ayrıca yolculara doğru bir aktarma yapma imkanıda sunuyor.
Daha önce bu konuda yayınladığım bir öneri vardı, zaten mevcutta yapılan sistemide yine Ulaşım A.Ş. de öneri olarak sunmuştum ama benim önerimde 3. yol baş duraktı, 2. yol normal işletme için ayrılıyordu, tabi o önerimiz o zaman okunmadı dahi, ya da okunduysa da sümen altından çıkartılmak için bekletildi, neyse kerameti kendimizden bilmenin alemi yok sonuçta yapılan iş bir şekilde doğru. Benim Cevizlibağ ile ilgili farklı bir önerimde aşağıdaki şekilde olduğu gibiydi:
Tabi bu öneri daha çok geçmişte düşünülmüş olan T4 hattının Zeytinburnu na ulaştırılması ile ilgili düşüncenin bir geliştirmesiydi, ama yapılan çalışmalarda Zeytinburnunda yer altına alma işlemi yapılamayacağı için bu proje de rafa kalktı denildi. Benim çizimimde ise T4 Ambarlar civarından gidiyordu, neyse konunun yeri burası değil, sadece resmi yayınlamak istemiştim.
Diğer taraftan Cevizlibağ' da konu ettiğimiz makasın inşasında aslında EML nin bahçesinden istimlak yapılmak istendiği bu şekilde benim çizimdekine benzer bir şekilde 1.yolun daha güneye ötelenmesi ile orada bir tane daha geniş orta peron yapılmak istendiğide öğrendim ama okul yönetimi ya da Milli Eğitim arsayı vermemiş, güzel bir koordinasyon dimi esrarkeşler orada ot içerken sorun yok ama tramvay yapmak isteyince vermezük, vermeyin kına sipariş ettim size. Velhasılı kelam tam Avrupa i bir tramvay aktarma durağı inşaatına da bu şekilde sekte vurulmuş, sonuçta ortaya çıkan yöntemi de mevcutta zaten yakında göreceksiniz.
Yeni inşa edilen 3. yol tabir ettiğimiz yol ve Zeytinburnu yönünde 2. yola bağlanan makas normal Zeytinburnu işletmesi için, yani şöyle diyelim Zeytinburnu-Kabataş hattı araçları Zeytinburnu yönünde bu 3. yolu kullanacaklar, mevcut peron bir orta peron gibi işlev görecek, Cevizlibağ-Beyazıt, ya da Cevizlibağ-Sultan Ahmet gibi varyasyonlarda 2. yolu baş durak olarak kullanacaklar.
Bu benim daha önce bahsettiğim yolcunun ters peronda indirilip yoldan geçmesi ve bunun çok kısa da olsa seferlerde aksamaya sebep olması sorununu ortadan kaldırıyor, ayrıca yolculara doğru bir aktarma yapma imkanıda sunuyor.
Daha önce bu konuda yayınladığım bir öneri vardı, zaten mevcutta yapılan sistemide yine Ulaşım A.Ş. de öneri olarak sunmuştum ama benim önerimde 3. yol baş duraktı, 2. yol normal işletme için ayrılıyordu, tabi o önerimiz o zaman okunmadı dahi, ya da okunduysa da sümen altından çıkartılmak için bekletildi, neyse kerameti kendimizden bilmenin alemi yok sonuçta yapılan iş bir şekilde doğru. Benim Cevizlibağ ile ilgili farklı bir önerimde aşağıdaki şekilde olduğu gibiydi:
Tabi bu öneri daha çok geçmişte düşünülmüş olan T4 hattının Zeytinburnu na ulaştırılması ile ilgili düşüncenin bir geliştirmesiydi, ama yapılan çalışmalarda Zeytinburnunda yer altına alma işlemi yapılamayacağı için bu proje de rafa kalktı denildi. Benim çizimimde ise T4 Ambarlar civarından gidiyordu, neyse konunun yeri burası değil, sadece resmi yayınlamak istemiştim.
Diğer taraftan Cevizlibağ' da konu ettiğimiz makasın inşasında aslında EML nin bahçesinden istimlak yapılmak istendiği bu şekilde benim çizimdekine benzer bir şekilde 1.yolun daha güneye ötelenmesi ile orada bir tane daha geniş orta peron yapılmak istendiğide öğrendim ama okul yönetimi ya da Milli Eğitim arsayı vermemiş, güzel bir koordinasyon dimi esrarkeşler orada ot içerken sorun yok ama tramvay yapmak isteyince vermezük, vermeyin kına sipariş ettim size. Velhasılı kelam tam Avrupa i bir tramvay aktarma durağı inşaatına da bu şekilde sekte vurulmuş, sonuçta ortaya çıkan yöntemi de mevcutta zaten yakında göreceksiniz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Okumadın mı? Öneri diyorum, ben yapmıştım diyorum, aşağıda diyorumalabay yazdı:Anlamadım, orası ne öyle? Bizim kurtta hiç ayrılan hat yok ki? Ne o?
B. Alabay
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=5324#5324