ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Mar Cum, 2009 19:38

Düwag'lar tramvaydan fazla aslinda.
Yeraltı istasyonları güzel duruyor.
Yerüstü duraklarına burada Alman kanunları tarafından herhâlde müsaade çıkmazdı, fazla darlar.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Mar Cum, 2009 20:03

alabay yazdı:Düwag'lar tramvaydan fazla aslinda.
Yeraltı istasyonları güzel duruyor.
Yerüstü duraklarına burada Alman kanunları tarafından herhâlde müsaade çıkmazdı, fazla darlar.

B. Alabay
İleriye dönük kapasite düşünceniz varsa bu yer altı istasyonları fazlası ile yeterli, hali hazırda çok aşırı bir yoğunluğu yok (belki pik saatlerde) ama yer üstü duraklarının pek çoğu hakikatten çok zor, özellikle Metris ile Mescid-i Selam arasında kalan duraklarda yanlış hatırlamıyor isem 100 ya da 110 cm genişlik vardı ve bu çok dar, dar dememin sebebi bu bir istasyon yapısı aslında yani teknik olarak bu bir durak değil, aslında senin bu ayrımı iyi biliyor olman lazım, yani Haltestelle ve Station farklı şeyler, ben kendi düşüncem olarak aslında bunlara durak denmesini uygun buluyorum çünkü her hali ile bir tramvay hattı gerekçem bu.

Ve evet Almanya ya da başka bir yerde herhalde izin verilmezdi, çünkü yaptığınız şey hattan yüksek her an birisinin düşme tehlikesi var, ne sarı çizgi yeterince geniş ne de sarı çizgiden sonra peron bitimine alan var :) bir karış belki, bu bir insanın sarı çizginin gerisinde durup ola ki bir denge bozulma anında adımlayabileceği bir alan değil, adımı boşa gelir. Ama diğer taraftan burada yani Viyana' da 40 cm lik tramvay duraklarıda var :) nasıl oluyor demeyin uzun zamandır resmini çekmek istiyorum ama bir türlü olmadı evet en fazla 50 cm olsun hadi o da sizin güzel hatırınız için, ama işte kazın ayağı öyle değil, insanlar yeterince geniş bir kaldırımda bekliyorlar, tramvay geliyor o 40-50 cm lik kırmızı şeritler ile işaretli yerde duruyor, ha bu arada bu durak ile kaldırım arasında bir şeritlik arabaların ilerlediği yol var, ama tramvay orada durduğu anda arabalara yeşilde yansa o arabalar yerinden kımıldayamaz :) yolcular pat diye yola atlar isterse çarpsın bakalım. Yani eğer bu duraklarda alçak tabanlı tramvay araçları için olsaydı bizimde bu tip turnikesiz, validatörsüz duraklarımız olsaydı 110 cm çok ama çok makul bir ölçüydü ama bu hali ile değil.

Zaten ben Başkan' ın geçen günkü sözlerini bir tashih olarak görüyorum, yani hatta tramvay dedi ama metro yapıcaz kısmı eğer, hattın sinyalizasyonu bitince metro olacak ise aman Allah muhafaza, gerçi Türkiye' de kimse böyle işlerin altında kalmaz ama yine de dikkat etmek lazım, bence İETT' nin söylemlerine çok kulak asmamalı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Mar Cmt, 2009 10:38

Valla Haltestelle bile değil, bence Haltepunkt. Bence hatalı yapıldı, hiç yapılmasaymış o zaman. Yeraltı istasyonlar iyi, ama üsttekiler de istasyon olmalı.

Yükseklik açısından Essen'de aynı bu durak/istasyonlar var, U17 ve U18 hatları aynı bu tip, metro dedikleri yarıtramvay. Düwag'lar zaten bu tip hatlardan, Essen Köln'den (aslinda bunun Türkçesi KOlonya değıl mi?) iki, üç şehir ötede.

O bahsettiğin tranmvay geliyor, herkes duruyor burada da olmalı. Ama Freiburg'ta "dynamische Haltestelle" dedikleri yeni tip "eski" durak yaptıklarında otomobil sürücüleri eşekoğlueşeklik yaptı, bir iki ölü sonra ALmanlar da yine tam Alman olup, işık yaptılar. Ben baştan yapsınlar demiştim de, yok efem mantık ve para (yani direksyon başında mantıklı olacak, belediye de para ödemeyecek, haha). Diyorum ya, Freiburg tam bir güney şehri. Şimdi ilginç bir şey var ... 2 numaralı tramvay hattının (ki o bahsettiğim yeni dinamik duraklar 2 numarnın güney durakları) tüm kuzey hatları sökülüyor, bütün cadde satıhı yenileniyor, Habsburger Caddesi. 2011'e kadar mı ne sürecek, şu an aç kapa metro yapıyorlar gibi bir kaos var. Metro olmayacak da, boruları da yeniliyorlar. Ama ... öyle görünüyor ki, bu sefer bazı duraklara rayları caddenin sağına ve soluna kıvıracaklar. Bu tarzı hiç görmedim, bana eski Bağdat Caddesi'ni hatırlatıyor. Bakalım, hakikaten öyle olacak mı, olmayacak mı.

Yani: böyle şeyler TAM plânlanmadan, bir şeyi becerecek yol bulmadan, baş-la-na-mazzz :evil: O T4 bir espri oldu. Ben de bu rezilliklere alıştım. 2005 senesinde T1'e (yok, 37 ve 39'a ...) Karaköy'de ulaşmak için ne komik cadde koşuşları yaptık. Ve, hiç farkına bile varmadım. İnsan İstanbul'da istanbullaşıyor galiba.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Mar Pzr, 2009 15:50

Topkapı uzatmasında tramvay aracı çalışıyor. Sanırımson denemeler. Çünkü daha önce yapılan testler yavaş hızla yapılıyrdu. Bu defa daha hızlı gibiydi. Kameradan yakaadım. HIZLICA GEÇTİ. SONRA YAKALAYAMADIM
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Çrş, 2009 18:59

Sabah saatlerinde hattın bu bölümünün bugün açılacağını kayıtdışı olarak almıştım ama İBB sitesinde bir haber göremedim, Başkan' ın Programında da yoktu, sabah beri haber sitelerinide kurcalamama rağmen dün çıkan bir açılacak haberinden başka bir detay göremedim.

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=447
Yapımını İETT’nin üstlendiği Edirnekapı-Topkapı hafif raylı sistem hattı İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın katılacağı törenle bugün hizmete alınıyor. Sultançiftliği hafif metrosunun devamı olan saatte 25 bin yolcu taşıma kapasiteli hat, 78 milyon dolara mal oldu. Hatta yeni araçlar çalışacak ve iki buçuk dakikada bir sefer yapılacak.

Yapımına bir yıl önce Ocak ayında başlanan ve Sultançiftliği hafif metrosunun devamı olan Edirnekapı-Topkapı ek raylı sistem hattı dört duraktan oluşuyor. İstasyonların Edirnekapı-Vatan-Fetihkapı ve Topkapı şeklinde sıralandığı 2 bin 385 metre uzunluğundaki hat entegrasyon için kilit öneme sahip. Edirnekapı Şehitlik bölgesini tünel olarak, Vatan caddesini ise viyadükle geçtikten sonra Topkapı’ya ulaşan hat, Vatan-Ulubatlı istasyonunda Aksaray Havaalanı hattı ile, Cevizlibağ istasyonunda Kabataş-Zeytinburnu Tramvayı ile, Topkapı’da da Metrobusle entegre edilecek. Böylece Sultançiftliği’nden hareket eden bir vatandaş entegrasyon noktalarından yararlanarak Taksim, Otogar, Havaalanı ve Mecidiyeköy istikametine çok daha kısa sürede ulaşabilecek. Hatta bu ayın başında hizmete alınan Söğütlüçeşme Metrobus hattı sayesinde Anadolu yakasına konforlu şekilde yolculuk yapabilecek.

Tarih: 18 Mart 2009 Çarşamba
Saat: 14.00
Yer: Topkapı Durağı, Topkapı Şehir Parkı-Zeytinburnu
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Mar Çrş, 2009 19:57

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5553


Bugün açılış vardı. Ne oldu? Obölgede idim. Levha asmışalr hayırlı olsun diye.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Prş, 2009 02:42

Evet akşam üzeri hattın açıldığı ile ilgili bilgiyi almıştım ama bir türlü siteye girme fırsatım olmadı, neyse atlatma haber yapacaktık kaçırdık treni :)

Evet T4 hattı bu saatte artık dün itibari ile Topkapı' ya uzatıldı yani hat artık Topkapı-Sultançiftliği olarak adlandırılacak ama bu ne kadar doğru olur çünkü son durak Mescidi Selam, dolayısı ile diğer başlığıda Topkapı-Mescidi Selam olarak değiştireceğim bilginize.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Sultançiftliği-Edirnekapı Hafif Raylı Sistemi’ni Topkapı’ya uzatarak diğar raylı sistemler ve metrobüsle entegre hale getirdi.

Edirnekapı-Topkapı Hattı’nın tıpkı Sultançiftliği-Edirnekapı Raylı Sistemi gibi düşük kapasiteli tramvay olarak başlatıldığını, ancak kendilerinin projeyi hafif metroya çevirerek standardı yükselttiğini anlatan Başkan Kadir Topbaş, 2385 metrelik hattın 4 istasyondan oluştuğunu ve 78 milyon dolara mal olduğunu söyledi. Edirnekapı, Vatan, Fetih Kapı ve Topkapı İstasyonlarından oluşan hattın aynı zamanda metrobüs ve hafif metro hatlarıyla entegre hale geldiğini dile getiren Başkan Topbaş, vatandaşların Sultançiftliği-Edirnekapı Hafif Metro Hattı’nda kesintisiz yolculuk yapacağını kaydetti.
Tek dikkat ettiğim nokta Başkan' ın kendisi ile çelişmesi idi, iki hafta önce tramvay olan hattı yine Süper Hafif Metro' ya terfi ettirdi :)

Ayrıca hattın kuzey ucunda Habibler istasyonu daha sonra inşaa edileceği ve Arnavutköy uzamasınında akibeti belli değil, ama en azından Habibler kısmı inşaa edilene kadar açık kalabilir sadece T4 Topkapı-Mescidi Selam Hattı - Uzatma İnşaatlarışeklinde değiştireceğim bilginize.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Prş, 2009 02:57

Bu da açılışın İBB deki linki :

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17167

18 Mart 2009 saat 17:00 itibari ile Topkapı - Mescidi Selam arasında yolculu ve düzenli tarifeli seferler başlamıştır.

Topkapı-Mescidi Selam arasında gün boyu 6 Dk. frekansında çalışılacaktır.

Pik saat aralıklarında 6 Dk. frekansında 50.Yıl-Şehitlik seferleri yapılarak bu istasyonlar arasındaki bölümde 3. Dk lık frekans sağlanmaktadır.

Toplam 10 adet Rottem aracıda hatta sefere çıkıyor.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1596
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 19 Mar Prş, 2009 15:19

BUGÜN T2 ÇEKİMLERİ İÇİN BURADAN GEÇTİM İŞTE SİZE YENİ RESİMLER...
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1596
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 19 Mar Prş, 2009 15:23

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Prş, 2009 15:33

kemal yazdı: Resim

Resim
Kemal abi çok güzel resimler, Edirnekapı istasyonu gerçekten daha bir güzel görünüyor, belki de çok güzel geniş alanlar ayrılmış olması bende bu etkiyi uyandırdı, ama zaten bu bilinen bir gerçek hatta bu konuda bir zamanlar bir çalışmada yapılmıştı "İstasyonlarda Güvenlik Algısı" diye, aydınlık ve geniş istasyonlar (abartılı genişlikler değil) insanlara güvenli bir yerde oldukları hissini veriyormuş.

Tabii istasyonun çıkışındaki o geometrik sorun :) bütün hat boyunca işletmenin hızını düşüren etkenlerden biri olan bu istasyon girişlerindeki geometrik gariplikler burada da devam ediyor demek ki, eh huylu huyundan vazgeçmez. :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1596
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 19 Mar Prş, 2009 15:54

Vallahi ben buraların eski mezbelelik halini bildiğim için şimdi bana herşeyi ile iyi geliyor , hele Bağcılar kısmı gayet iyi olmuş biraz yapılar zevksiz hatta çok zevksiz ama tramvay veya lrt girdiği yere metozori yani "zorla" dirlik düzenlik getirmiş durumda trafik bile düzgün olmuş neydi o eski günler yahu ......
Resim

Resim

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön