ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tabii bir noktayida duzeltmek lazim, bu araclar maalesef bu hattin araclari degil, bu araclar Otogar-Bagcilar hatti icin alindilar ama gabari sorunlari nedeni ile en amiyane tabir ile elde patladilar, sonra da bu hatta giydirildiler ki aslinda burada da bence problemler var, simdiden kullanacak arkadaslara Allah kolaylik versin diyor ve sizlerede sakin ha bu hatta tren geliyor onunden gecerim diye yola atlamayin diyorum.
Diger taraftan ben en son gordugumde tunel agzina kadar katener cekilmis ama katenerin gergisi ve staggerlemesi yapilmamisti demek ki enerji vermisler, hayirli olsun bir acilis tarihi gerekiyor ise bu tahminden ote gitmez ama dedigin gibi bu aradaki testler yapiliyorsa Subat sonuna en kotu ihtimal secimlerden onceye yetisir belki de ikili degilde uclu acilis ta olabilir, fena da olmaz su an ne kadar gec o kadar iyi diyorum.
Diger taraftan ben en son gordugumde tunel agzina kadar katener cekilmis ama katenerin gergisi ve staggerlemesi yapilmamisti demek ki enerji vermisler, hayirli olsun bir acilis tarihi gerekiyor ise bu tahminden ote gitmez ama dedigin gibi bu aradaki testler yapiliyorsa Subat sonuna en kotu ihtimal secimlerden onceye yetisir belki de ikili degilde uclu acilis ta olabilir, fena da olmaz su an ne kadar gec o kadar iyi diyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kaynak : İBBSultançiftliği hafif metrosunun dört istasyonlu Topkapı uzantısında 21 Şubat Cumartesi günü kontrol amaçlı ilk deneme seferi yapıldı. Sıcak test olarak adlandırılan deneme seferine İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Hatipoğlu, Raylı Sistemler Daire Başkanı Doğan Kara ile birlikte Ulaşım AŞ Genel Müdürü Ömer Yıldız, yüklenici firma yetkilileri ve çalışanlar katıldı. Soğuk ve yağışlı havada gerçekleştirilen deneme seferi Topkapı’dan başladı. Aradaki istasyonlara uğrayan araç daha sonra Edirnekapı’da bulunan Şehitlik istasyonuna ulaştı. Araç, buradan tekrar hareket ederek Topkapı’daki viyadük üstüne geldi. Vatandaşlar, deneme seferi yapan yeni araçları ilgiyle izledi.
Araç testleri başlamış, Şehitlik istasyonuna kadar vardığına göre katener ile ilgili bir işlem kalmamış demektir, tahminimce sadece Edirnekapı istasyonu ince işleri yapılıyor olabilir, belki de Mart gündemine bu hattın açılışına almalıyız.
2009 Gündem başlığında Mehmet Kasım hattın Mart' ın ilk haftası açılacağını yazmış, haberin içinde sanırım ben detayı atladım. Aşağıdaki resimlerde İBB sitesinden alıntıdır.
İETT Genel Müdürü Rottem aracını kullanırken
İETT ve İstanbul Ulaşım A.Ş. Yönetimi, Yüklenici firma yetkilileri ve Ulaşım A.Ş. işletme ve bakım ekibi çalışanları -Celal ve Fevzi selamlar -
Vatan istasyonunun hattan görünümü
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu bağlantı açıldığı zaman hat daha da önemli hale gelecek, bir ikinci bilgi muhtemelen açılıştan sonra Habibler bakım alanının inşaatının da bitmesi ile Habibler istasyonuda inşaa edilecek, bu işin kapsamı mevcut projenin dışında muhtemelen İstanbul Ulaşım tarafından inşaa edilecek gerçi orası bence Habibler değil ama bir istasyon bir istasyondur, burada İBB nin bir zamanlar sözünü ettiği bir çalışma vardı Bayrampaşa metro istasyonu yanından kalkan mavi otobüslerin E6 bağlantı yolu üzerinden İSTOÇ yolundan Mescid-i Selam istasyonuna ulaşması bu sayede tramvayın geçtiği yoldaki trafik yükünün azaltılması, yolcunun tramvaya geçişinin hızlandırılması ve bu otobüsler ile Habibler ve ilerisine gideceklerinde yolculuk sürelerinin kısaltılması amaçlanıyordu ama bir çalışma yapıldı mı bilmiyorum.
Bu hat ile ilgili bir diğer gelişmede daha önce resmini yayınladığım Topkapı makas bölgesinin inşa edilmiş olması, burada yapılan bir makas ilavesi ile hatta araç gönderilmesi için tır ve vinç kiralanması, riskli bir taşımacılık ile araçların hatta götürülmesi işlemide sona erdi. Artık bu hattın araçları önce T1 hattına oradanda Zeytinburnu' ndan M1 hattına geçerek Esenler merkez atölye ve garaj sahasına gidip gelebilecekler, hatta kullanılan ABB araçları ile ilgili bir problem yok Rottemlerinde M1 de gabari testi yapılmıştı muhtemelen T1 de de sorun yaşanmayacaktır, belki orada da bir gabari testi yapılmıştır.
Bu arada İETT uzatma hattını 10 ila 18 Mart arasında açmayı planlıyormuş, tabi Edirnekapı istasyonu ve diğer başka bazı eksiklerin tamamlanarak hattın gerçekten hizmete açılmış olması için Nisan sonuna kadar bir süre gerekiyor sanırım.
İşletmede ise Topkapı-Mescid i Selam dışında pik saatlerde olması muhtemel iki de kısa parkur hizmete alınacak, bunun yapılabilmesi için Edirnekapı istasyonunda bir makas yapılacak, bu şekilde Habipler-Edirnekapı ve 50. Yıl-Edirnekapı işletmeleride yapılabilecek. T4 Haberler şimdilik bu kadar
Bu hat ile ilgili bir diğer gelişmede daha önce resmini yayınladığım Topkapı makas bölgesinin inşa edilmiş olması, burada yapılan bir makas ilavesi ile hatta araç gönderilmesi için tır ve vinç kiralanması, riskli bir taşımacılık ile araçların hatta götürülmesi işlemide sona erdi. Artık bu hattın araçları önce T1 hattına oradanda Zeytinburnu' ndan M1 hattına geçerek Esenler merkez atölye ve garaj sahasına gidip gelebilecekler, hatta kullanılan ABB araçları ile ilgili bir problem yok Rottemlerinde M1 de gabari testi yapılmıştı muhtemelen T1 de de sorun yaşanmayacaktır, belki orada da bir gabari testi yapılmıştır.
Bu arada İETT uzatma hattını 10 ila 18 Mart arasında açmayı planlıyormuş, tabi Edirnekapı istasyonu ve diğer başka bazı eksiklerin tamamlanarak hattın gerçekten hizmete açılmış olması için Nisan sonuna kadar bir süre gerekiyor sanırım.
İşletmede ise Topkapı-Mescid i Selam dışında pik saatlerde olması muhtemel iki de kısa parkur hizmete alınacak, bunun yapılabilmesi için Edirnekapı istasyonunda bir makas yapılacak, bu şekilde Habipler-Edirnekapı ve 50. Yıl-Edirnekapı işletmeleride yapılabilecek. T4 Haberler şimdilik bu kadar
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
En sonunda birinci ağızdan hem doğrulama hem yalanlama yerine geçecek bir kelam, demek ki neymiş bu hat tramvaymış, metroya dönüştürmeyi planlamayı anlayamadım (anlamak istemiyorum:D) ama sorun değil.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17098Bu kapsamda yanlış bir yatırım olan ve göreve geldiğimizde 6.5 kilometresini yeraltına alarak tamamladığımız Edirnekapı-Sultançiftliği Tramvayı’nı metroya dönüştürmeyi planlıyoruz.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yaa, bakın Başarikos ne demiştiii? M4'ü boş tutalım demiştiii. Yaaa. İnşaallah birden 9A veya 11Ü metropüss felan olmaz. Sonra T3 banliyö hattına falan çevrilir de, Haydarpaşa'ya ... yani. İşte hendek, işte deve, ya tünellersin, ya viyadüklersin, zordur bizden otobüs almaaak ... naynayloom. Veya daha da iyisi, ekrana püf de, yuh deme, püf de!
B. Alabay
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12001
Metroya dönüştürme işi tam bir masal. İnanmak istemediğim bir masal.
Metroya dönüştürme işi tam bir masal. İnanmak istemediğim bir masal.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla aynen öyle Mehmet, yahu neyini metro yapacaksınız, yani aynı güzergahta yeni bir metromu inşaa edeceksiniz, yoksa bu yolu tamamen izole edip, yani aşağı yukarı 50-60 tane alt ya da üst geçit yapıp mı? Peki bir türlü yükseltilemeyen ortalama hız ne olacak? Ya da taşıma kapasitesi? Metrekareye 8 yolcu ile okey
Bir de iki de bir de burası tramvaydı biz metroya çevirdik deniliyordu, o Metris teki tabela hala duruyormu acaba Hafif Metro yazan İETT nin tabelası, bence Başkan G.O.P meydandan geçecek bir metronun müjdesini vermeliydi, bu daha ayakları yere basan bir müjde olurdu.
Bunu bir yerlerde önermiştim yahu? Halbuki çok rahatlıkla G.O.P meydandan kalkıp T4 e katılarak Topkapı' ya ulaşan ikinci bir hat yapılabilirdi, hatta bu hat belki Taşlıtarla' ya kadar da uzatılabilirdi, illa yer altında diye metro olması gerekmiyor ki, sanki hiç yer altı tramvay hattı şebekesi yok, hani "Dünya da başka yapan yokmu" diyoruz ya o sebepten şeettim.
Bir de iki de bir de burası tramvaydı biz metroya çevirdik deniliyordu, o Metris teki tabela hala duruyormu acaba Hafif Metro yazan İETT nin tabelası, bence Başkan G.O.P meydandan geçecek bir metronun müjdesini vermeliydi, bu daha ayakları yere basan bir müjde olurdu.
Bunu bir yerlerde önermiştim yahu? Halbuki çok rahatlıkla G.O.P meydandan kalkıp T4 e katılarak Topkapı' ya ulaşan ikinci bir hat yapılabilirdi, hatta bu hat belki Taşlıtarla' ya kadar da uzatılabilirdi, illa yer altında diye metro olması gerekmiyor ki, sanki hiç yer altı tramvay hattı şebekesi yok, hani "Dünya da başka yapan yokmu" diyoruz ya o sebepten şeettim.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Vay be aklıma Coşkun Sabah' tan Anılar isimli şarkı geldi, o peronun ortasındaki bilgilendirme panolarını ben yaptırmıştım, üstündeki ağ haritası malum biliyorsunuz benim tasarımım, alttaki hat yönü levhalarını da ben yapmıştım, offf offf ne günlerdi be, kenarlarını koparmışlar ama yine de bütün olarak sağlam görmek beni sevindirdi.
Bu arada artan KTA ları buraya da vermişler bunu da görmüş olduk, zaten ABB lerin tamamı Bağcılar hattından çekilmişlerdi, aslında bakarsanız bu hat için en uygun araçlar zaten KTA lar, keşke o zaman Ulaşım A.Ş. bu araçların tamamını alsaydı gerçek bir tramvay aracı, bu arada ağız alışkanlığı ne kötü KTA, Düwag 1100 diyelim
Bu arada artan KTA ları buraya da vermişler bunu da görmüş olduk, zaten ABB lerin tamamı Bağcılar hattından çekilmişlerdi, aslında bakarsanız bu hat için en uygun araçlar zaten KTA lar, keşke o zaman Ulaşım A.Ş. bu araçların tamamını alsaydı gerçek bir tramvay aracı, bu arada ağız alışkanlığı ne kötü KTA, Düwag 1100 diyelim