ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 02 Ara Sal, 2008 08:55

Ben Ocak sonu diyorum (deneme seferleri) Ocak ayı sonu itibariyle Şişhane Maslak Kağıthane tünellerin açılışları olcak.

Ya da Mehmet Bey'in dediği gibi seçimlerden önce açılır garanti Söğütlüçeşme Metrobüsü ile aynı gün açılabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Cmt, 2008 11:34

1 Ocak' ta açılma ihtimali olabilir ama bu açılma yolcu taşıyacak anlamına gelmez. 1 Hafta önce Topkapı' dan geçerken Fetihkapı istasyonu bitmiş olarak görmüştüm, tabii ki ufak tefek eksikleri vardı ama büyük oranda tamamlanmıştı ayrıca katener çekme işlemi devam ediyordu, ikinci yolun katener çekimide yapıldı ise geriye sadece test aşaması kalmış demektir, bence 1 Ocak' ta testlere başlanacak olabilir, lütfen bu tip sözler ile iddia da bulunurken ismini verdiğiniz kurumların sayfalarından alıntılar yaparak linklerini verin yoksa onlarda sizi sallamak ile suçlayabilirler.

Ben bu sitede başka yerlerde başkalarının yaptığı ya da yapılmasına izin verdiği gibi kaynaksız iddialar ve bu iddiaları temel alarak yapılmış saldırılar bulunmasını istemiyorum, buna tüm üyeler dikkat etsin lütfen.

Bu akşam saatlerinde bölgede yaptığım incelemede hattın Ocak ayı içerisinde açılma ihtimali olduğuna ben ikna oldum ama dediğim gibi bu açılışın deneme seferinden (yolcusuz) öteye gitmesi şaşırtıcı olacaktır gibi, yapılmış ve bitmiş işleri şu şekilde özetleyebiliriz :

* Ray döşeme işlemi tamamlanmış
* Şehitlik - Vatan arası tünel inşaatı tamamlanmış
* Fetihkapı ve Topkapı istasyonları tamamlanmış
* Topkapı - Edirnekapı (muhtemelen Şehitlik e kadar) katener çekme işlemi tamamlanmış
* Vatan istasyonu kaba inşaatı tamamlanmış ince işler devam ediyor

dolayısı ile hat tren işletmeye uygun hale gelebilir ama bu 1 Ocak mı olur yoksa daha önce Doğukan' ın belirttiği gibi tünellerin açılışı ile aynı güne mi denk gelir bilmiyorum bakalım biraz daha bilgi bulmaya çalışacağız.
En son Esat tarafından 27 Ara Cmt, 2008 23:02 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 30 Ara Sal, 2008 10:32

Hat 2 gün sonra deneme seferlerine başlıyor yeni yıla yeni bir başlangıç yanında fotoğraf makinesi olan varsa lütfen güncel fotoğrafları yükleyebilir misiniz? Özellikle bir türlü içerisine bir türlü giremediğim Edirnekapı Tüneli'nden görüntüler paylaşmanızı ricva ediyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ara Çrş, 2008 14:17

Evet Doğukan, senin kaynağı belirsiz habere gösterdiğin tepki ile olayı araştırdım gittim yerinde gördüm. Hat değil 1 Ocak ta 15 Ocakta dahi açılacak durumda değil, 15 Ocak ray ve katener işi bitse dahi araç deneme seferine bile başlayabileceğine ihtimal vermiyorum, belki seçimlerden önce araçlar denenir ama yolculu seferlerin Mart sonuna kalacağı yönünde bilgiler aldım. Bakalım bekleyelim görelim, sizde resimlere bakın ve karar verin.

Edirnekapı tünelinin Vatan istasyonuna doğru çıkışı, göreceğiniz üzere tünelden dışarı ray döşenmemiş, hatta hiç bir şey yapılmamış, Edirnekapı istasyonu henüz inşaa edilmemiş sadece tüneli yapılmış, katener hattı ise tünel çıkışındaki sekşın bölgesinden Topkapı' ya kadar tamamlanmış.

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ara Çrş, 2008 14:23

Vatan istasyonu :

Resim

Resim

Resim

Resim

Vatan istasyonu güzel inşaa edilmiş, viyadük üzerinde her iki tarafdan çift merdivenli, muhtemelen 4 adet yürüyen merdiven ile 2 adette asansörü olacak, en alttaki resim Anıtmezara doğru viyadük geçişini gösteriyor.

Fetih Kapı istasyonu :

Resim

Resim

Resim

Resim

Bu istasyon tamamlanıp hat işletmeye açıldığında fotoğrafçılar için çok güzel kareler çıkacak :)

Topkapı istasyonu :

Resim

Resim

Topkapı istasyonu ilk zaman yaptığım tahminlerde olduğu gibi 2 yan ve 1 orta peron olarak tasarlanmış, bunun sebebi büyük ihtimal ile yoğun yolcu talebinde tahliyeyi kolaylıştırmak olarak düşünülmüş olabilir, İETT nin otobüs işletmeciliği tecrübesi ile yaptırdığı işler bu kadar oluyor, buna da şükür en azından bu düşünülmüş.

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 31 Ara Çrş, 2008 16:35

Ellerine sağlık Esat çok güzel bir çalışma gerçekleştirmişsin inşaat yinede iyi gidiyor istasyonlar hazır zaten ama tünellerin tamamlanmasını bekliyoruz Edirnekapı Tüneli'nde sadece ray döşeme çalışmaları kalmış 29 Mart'tan önce kesinlikle açılır. Vatan İstasyonu aynı Merter İstasyonu gibi olmuş umarım istasyonun altna İETT durakları yapılır hattın önemi çok fazladır. Umarım darısı Habiler'in başına.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Oca Cum, 2009 12:54

Bugün yine bölgede idim, Edirnekapı istasyonunun inşaatı devam ediyor ama ortada henüz hiçbir şey yok, Şehitlik Edirnekapı arasında ray döşeme çalışmaları devam ediyor, katener çekme işlemi en son yapılacak ve zaten Topkapı Edirnekapı arasındaki katener çekme işleminde de sadece kaba işçilik bitmiş durumda, daha gergi hesaplarına göre karşı ağırlıklar ile hattın gerilmesi, sonrasında ray döşenmiş bölgelerde staggerleme yapılarak katenerin yatay pozlamasının yapılması falan filan, yani dediğim gibi bana göre seçim öncesi dahi zor, belki sadece bir araç yürütülür Topkapı' ya kadar şov amaçlı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Cmt, 2009 12:47

T4 hattı ile ilgili bence yapılan en iyi çalışma ki bununda İETT nin değil de İstanbul Ulaşım A.Ş. nin bir öngörü ya da talebi olduğuna inandığım Topkapı makas bölgesi, bu hattın inşaasında yapılan eksiklerden biriside makas bölgelerinin azlığı idi, raylı sistemlerde işletme anında meydana gelebilecek aksaklıklarda işletmenin tek hat ile deplase edilebilmesi ya da araç arızalarında arızalı aracın hızlı bir şekilde işletmeden çekilebilmesi için bu makas bölgelerinin büyük önemi bulunmaktadır.

Resim
Topkapı makas bölgesi - sanırım bu S makas tipi olsa gerek.

Aşağıdaki resimde ise çok daha önemli bir detay var, yukarıdaki makas bölgesinde Topkapı yönüne doğru bir kör makas bırakılmış, bu makasın istikameti T1 tramvay hattının 2.nci yolu yani Zeytinburnu yönü :) işte bu T4 ü işleten arkadaşlarında atölyecilerinde en çok sevineceği kısım olsa gerek, çünkü bu makas vasıtası ile arızalı araçlar rahatlıkla T1 hattı üzerinden Zeytinburnu bakım alanına ya da Zeytinburnu' nda yer alan bağlantı ile M1 üzerinden Esenlerde ki ana bakım merkezine gidebilecekler demektir.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Oca Cmt, 2009 16:02

Ellerine sağlık bilgiler için Esat. Ne diyrosun Mayıs'a açılır mu bu hat. Yada daha önce.

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 09 Oca Cum, 2009 16:46

Mehmet Kasım yazdı:Ellerine sağlık bilgiler için Esat. Ne diyrosun Mayıs'a açılır mu bu hat. Yada daha önce.
Açılır açılmaz mı? 22 Temmuz seçimler öncesinde hatırlayın Sultançiftliği Tramvayı seçimlere 1 hafta kala deneme seferleri başlatılmıştı. 29 Mart'a 1-2 hafta kala mutlaka hat açılacak eminim çünkü şu anda Edirnekapı Tüneli'nde çalışmalarda hızlanma var tünelin üstü kapatılmaya çalışılıyor tünelde tek ray döşenme çalışmaları var bir kaç gün sonra diğer yan hatta raylar döşenmeye başlarlar tünelin duvarları yavaş yavaş betonlama kaplama çalışmaları var. Diğer kısımlar hazır istasyonlar raylar döşenmiş durumda 2 ay az değil.

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 10 Oca Cmt, 2009 13:50

Sistemin açılış tarihi secim öncesi olsa bile Tamamen eksiklerinin tamamlanması 2010 sonunu bulur Artık Sadece işletme değil Raylı sistem projesi ve yapımınıda İ.U.A.Ş yapmalı ve araçlarıda yine bu şirket almalı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Cmt, 2009 21:03

abhazyalı ugur yazdı:Sistemin açılış tarihi secim öncesi olsa bile Tamamen eksiklerinin tamamlanması 2010 sonunu bulur Artık Sadece işletme değil Raylı sistem projesi ve yapımınıda İ.U.A.Ş yapmalı ve araçlarıda yine bu şirket almalı
Aslında ben bunu şu şekilde değiştirmek istiyorum müsadenle Uğur, İETT bu işlerden elini ayağını çeksin, en azından Allah rızası için çeksin :) Ulaşım A.Ş. zaten şu anda İstanbul dışındaki kentlerimizin raylı sistem projelerini de başarı ile yapıyor, (Konya ve hatta Trabzon) ve yurt dışında da bazı inşaatların projelerini yapmak için ihalelere giriyor, bu çok güzel bir gelişme şirketin bu konuda bir tecrübesi ve yetişmiş personel açısından kalitesi ortada idi bunun kullanılması güzel.

Fakat inşaatları Ulaşım A.Ş. nin yapması çok zor, fakat kontrolör makamı olarak yer alabilir ve doğru bir tercihte olur, araçlar konusunda ise kesinlikle haklısın, bu konuda iki örnek var biri M2 hattı Rottem araçları diğeri T4(M3 için alındılar ya neyse) Rottem araçları fark ortada ne diyeyim.

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön