ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 May Pzt, 2010 18:03

İlk mesaja bakıyorum, 250.000 yolcu tahmini var ama ancak bunun 3'de 1'i taşınıyor gibi görünüyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 18:08

Hakan yazdı:İlk mesaja bakıyorum, 250.000 yolcu tahmini var ama ancak bunun 3'de 1'i taşınıyor gibi görünüyor...
Evet o dönemlerde özellikle İETT nin söylemi idi bu diye hatırlıyorum, günde 250.000 yolcu, aslında ben o bölgede bu potansiyel olduğunu biliyorum hatta fazlası da var ama hatta paralel işleyen minibüs ve midibüs sorunu çözülmedi, hattı besleyecek otobüs hatları varmı onu da bilmiyorum yani böyle bir çalışma yapıldı mı açıkçası bir fikrim yok. İkincil olarak hat açıldığı günden beri sorunlar ile boğuşuyor ve halen "tamam randıman aldık" denilemedi, evet çoğu gitti azı kaldı ama dediğim gibi halen bazı şeyler eksik. Diğer taraftan en iyi tramvay hattımız bile günlük 250.000 taşımıyor işin bir de bu boyutu var :) malum İETT bu hatta hep hafif raylı, yandan yemiş metro falan dedi durdu, oradaki rakamı bu nedenler ile şişirmiş te olabilirler, yani şöyle şişirme 3'lü diziler ile en düşük frekansta çalışıldığında teorik olarak taşınabilecek yolcu sayısını hedef olarak göstermişlerdir. Ama dediğim gibi ben bu hat beslense rahatlıkla T1 kapasitesine çıkar düşüncesindeyim. Nitekim ilk zamanlar T2 ile aynı yolcuyu taşıyordu fakat şu anda fark atmış durumda.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 May Pzt, 2010 18:39

Bu hattın güzergahında, aynı anadolu yakasındaki minibüs yolundaki sorun var. Sağ şerit park halinde sol şeridi ise minibüsler işgal ediyor. Bir de 100 metrede bir ışıklar var. İETT, ÖHO ve minibüsler raylı sistemlere göre tasarlanmadıkça bu iş çözülmez.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 18:44

Bu hat inşa halinde iken minibüslerin hattın kuzeyinde kalan anacaddelere ötelenmesi, Bayrampaşa metrodan kalkan midibüslerin ise bu yoldan değil çevre yolundan Mahmutbey köprüsüne oradan İSTOÇ un önündeki caddeden direkt Mescid-i Selam' a gidecekleri söyleniyordu, yani bu planlarda vardı ama her ikiside gerçekleşmedi bildiğim kadarı ile, tabi sadece bu araçların değil ÖHO ve İETT lerinde bir ayardan geçmesi gerekiyor orada, aslında bu hattın başka bir iki geliştirmeye ihtiyacı var idi ama biri tramvay yaptı öbürü geldi tramvayı bozdu hafif metro yapıcam dedi ortaya bu çıktı, halbuki bölge bir tramvay şebekesine fazlası ile müsaitti ve bir şebeke olarak düşündüğümüz de 250 bin i çok rahat bulurdu ama o zaman minibüslerin çok başka yerlere ötelenmesi ya da iptali gerekirdi, yani risk almayı gerektiren bir iş :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 May Pzt, 2010 19:15

Bu şimdi tam ne? Tramvay mı, metro, pardon pre-metro mu? :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 19:19

alabay yazdı:Bu şimdi tam ne? Tramvay mı, metro, pardon pre-metro mu? :lol:
Teknik = HRS - LRTS - Şehir Treni - Stadtbahn
İşletme = Şu an Tramvay, sinyalizasyon devreye girdikten sonra HRS denilebilir mi? HRS standartını iyi kavramak lazım, nedir, biz nasıl yorumluyoruz.

Her HRS metromudur? Hayır aslında HRS daha çok tramvaya yakındır, sende iyi biliyorsun.

Hayır bu hat kesinlikle pre-metro değildir, bu aşamadan sonra peron uzatılma ihtimali rakam ile 0 yazı ile SIFIR dır. Ayrıca hemzemin geçit problemi hiçbir zaman çözülemeyeceği için insanların içinde cirit attığı bir metro olamayacağını düşünüyorum.

O zaman nedir, kısa ve öz olarak TRAMVAY dır.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 11 May Sal, 2010 01:03

Esat yazdı:2009 yılı yolcu rakamları

günlük ortalama : 82.753
aylık ortalama : 2.482.595
yıllık toplam : 29.791.150

Bu hat aylık 2.500.000 civarında bir ortalamayı yakalamış ve stabil bir durumu var, demek ki hat devamlı yolcusunu bulmuş :)
Hattın yolcusu artık sabit denilebilir bunu çok iyi anlayabiliyoruz ve araçlar çoğunlukla dolu, zaten pik saatlerde yolcuyu kaldırmakta zorluk çekiyor araçlar ama yinede hattın işleyişi artık rayına oturmaya başladı.

Gerçi hala değişimler devam ediyor son olarak Rotem araçlarının 3 lü dizi olarak çalıştırılması gündemde ve deneme amaçlı 331-333-334 nolu araçlar birleştirildi ve 3 gündür hatta çalışıyor gün boyu randıman veriyor mu sorun oluyor mu diye kontrol ediliyor...

Hatta paralel olarak çalışan minibüslerden-midibüslerden ve otobüslerden bahsedilmiş biraz değinmek isterim;

Minibüslerin çoğu kaldırılmıştı İett ve ÖHo lar da azaltıldı.Ama minibüsler yine çoğaldı bi zaman sonra anlamadım neden olduğunu ama yolcuları azaldı iyice bunu belirtmek gerekir...

Ayrıca Minibüs ile Tramvay M.Selam dan Şehitlik e kadar aynı yönde ve aynı yol üzerinde gitmesine rağmen ve minibüsün trafiği, dur - kalk ı çok olmasına rağmen halen daha o bölge halkının minibüsü tercih etmesini anlamış değilim...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 May Sal, 2010 01:18

Çakır yazdı:Ayrıca Minibüs ile Tramvay M.Selam dan Şehitlik e kadar aynı yönde ve aynı yol üzerinde gitmesine rağmen ve minibüsün trafiği, dur - kalk ı çok olmasına rağmen halen daha o bölge halkının minibüsü tercih etmesini anlamış değilim...[/b]
Bunu bende anlayamıyorum, bir iki saatir bir foruma İstanbul daki hatları anlatmak için bir yazı hazırlıyorum belkide oraya yazdığım sebepten dolayı. Hat bir türlü düzene girmedi, yani yağmur yağıyor sorun, rüzgar esiyor sorun, evet çok yol alındı ama yolcu her zaman eksiyi görür, bir tespit var. Yolcu peronda araç 2 dk. geç gelse 5 dk oldu der, psikolojik bir durum, burada da acaba insanlar sistem bir türlü sorunsuz olmadığı için halen tercihini değiştirmiyormu, ya da diğer bir unsur istasyon konumlarında mı sorun var? Belki de belli bir bölgenin yolcusu yanlış konumlanmış bir istasyon yüzünden tramvaya binip indiği yerden yürümek yerine minibüs ile istediği yerde indiği için mi tercihini halen minibüsten yana kullanıyor? Bence bu iki seçenek bir gözden geçirilmeli, tabi sisteme yeni istasyon ilavesi imkansız :) yani çözümlerden birisi ölü.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 11 May Sal, 2010 01:41

abi gerçekten ilginç bir durum ve bahsettiğin sebepte bunlardan birisi olabilir vatandaşın tercihinde.Ama ne olursa olsun konfor - güvenlik - trafik - hız ve keyfiyetten uzak rahat bir yolculuk için tramvayı seçmeleri lazım diğer türlü hiçbir sebebi yok yani belediyeye para kazandırmak istemeyen dışında :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 May Sal, 2010 09:45

Ben bu sebeplere bağladım özellikle de minibüslerin istediğiniz her yerde inip binmenizi sağlıyor olması büyük etken, hiçbir zaman ıslah edilmemiş bir taşımacılık sistemi dolayısı ile halkta buna alışmış durumda, çoğu kişi kapısının ağzında inmeyi tercih eder, ama sende söylemiştin daha önce başka arkadaşlarda belirtmişti minibüslerin yolcu sayısında çok ciddi bir düşüşte yaşanmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 May Sal, 2010 10:09

Bugün elime ufak bir bilgi geldi bir kaç gündür makas falan diye konuşup duruyoruz dün sanki nazire yaparcasına bu hatta bir deray meydana gelmiş, gerçi atölye sahası yakınında meydana gelmiş ufak çaplı bir olay, herhangi birisinin yaralanması falan söz konusu değil, gördüğüm kadarı ile araçta da bir hasar yok en fazla tekerlek bandajını bir yerlere çarptı ise o zarar görmüştür diye düşünüyorum. Bu vesile ile tekrar görmüş olduk ki demiryolu sistemlerinde hata affı yoktur, geçmiş olsun. Altta deray sonrasında müdahale ekibinin aracı raya kaldırma çalışmasından da görüntüler var.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 May Sal, 2010 12:05

Valla Esat, HRS de, klâsik tramvay değil bu, ne yaparsan yap. Zor bir durum. Ve minibüs konusunda belki bir de "örf ve adet" konusuna girebiliriz, bir şeyı bizimkiler adet edindi mi, zor bozulur.

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön