ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Cum, 2010 11:49

Benim aklıma ilk gelen o oldu, şimdi Başar hemen diyecek "burada da betona tespitli hiç kırılmıyor" :) ama bu olası bir sebep, açıkçası teknik olarak betona tespitli hatlarda genleşme nasıl alınıyor bilmiyorum, bunu bir araştırmak lazım. Ben şu sebepten böyle bir tahminde bulundum, Habiblerde hattın ucu açıktı yani genleşme rayı bu yöne doğru iter, bu yöne iterkende en zayıf bulduğu yer o makas bölgesi olacaktır, aynı olay yıllar önce M1 hattında Merter Zeytinburnu arasında yaşanmakta idi, en sonunda hattın genleşmeyi atamadığı ve o kurpta gerilimi kaldırmayıp kırılma yaptığı sonucuna varıldı, şu an hatırladığım kadarı ile M1 den şimdi atölye olan alana çıkan bağlantı makası ve yolu üzerinde yapılan bir çalışma ile bu sorun çözülmüştü. Bu işin en kötü tarafı gece vardiya bitimine doğru meydana gelirdi :) saat 5 te çıkacak araçlardan önce orada en azından iki rayın birbirine cebre ile tutturulması gerekir, tabi orada işletme hızı da ciddi oranda düşer.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 30 Nis Cum, 2010 22:56

Resim

Resim

Resim

Mescid-i Selam a takılmaya çalışılan makas resimlerde görüldüğü gibi kendim çekmeye çalıştım telefonumla idare edin :)
En son Çakır tarafından 01 May Cmt, 2010 00:02 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 30 Nis Cum, 2010 23:00

Burası da Ali Fuat Başgil makaslar dediğimiz bölge 1. tünel giriş-çıkışı...


Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Cum, 2010 23:00

Hımm bu makas Mescid-i Selam' dan sonraki manevra makası değil sanırım, hatırladığım kadarı ile şu anda atölye olan yere doğru bir makas vardı, bu o mu, yoksa Mescid-i Selam ile Sultançiftliği arasında ki makas mı? Bayağı zaman oldu orada hem ışıklardan önce bir makas hemde perondan sonra atölyeye doğru bir makas grubu vardı diye hatırlıyorum da.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 30 Nis Cum, 2010 23:08

T4 hattının teslim alınmasından sonra çok değişim yaptı ulaşım.

yapımı üstlenen firmalar o kadar çirkin bir hat yapmışlardı ki adeta baştan yarattı ulaşım burayı...

istasyonlara giren bölgeler kurp dolu.30 km/s in üstünde girmek isteseniz insanlar yerinde duramayacak aracın içinde.Alakasız yerlere makaslar döşenmişti.

sadede gelmek gerekirse Sultançiftliği-yenimahalle arasında sultançiftliğine girerken 2. yoldan tam o bölgede bir makas var yeni (sayılır) yapıldı.

bu Mescid-i selam (fotoğraflardaki) makas bizim daima kullandığımız perona girip çıkış yaptığımız makas.dediğim gibi kırıklar artmaya başlayınca yeni makas ihtiyacı doğdu değiştiriliyor.

Esat abi senin bahsettiğin makaslar atölyeye giderken ama oraya da bir sürü makas konuldu ve garaj -atölye yolları yapıldı...

A1 - A2 - A3 GARAJ 3 VE KÖR NOKTA - YIKAMA YOLU dediğimiz yollar mevcut 2 tane de hazır bekleyen yol var yani sözün kısası çok değişim oldu hat teslim alındıktan sonra...

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 30 Nis Cum, 2010 23:14

T4 HATTINDAKİ MAKASLAR...

Topkapı da 2 makas var çapraz makas ve T1 hattına bağlanan makas...
Şehitlikte 1 makas var..
A.Fuat Başgilde çapraz makas mevcut.
50.yılda 3 adet makas var 50.yılda ayriyeten cep hattı bulunuyor 3 araç sığabilecek şekilde.
sultançiftliğinde 1 makas var
Mescid-i selam da 1 makas var.
ve atölyede manevra makası var diğerleri basit makaslar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Cum, 2010 23:14

Lucky_for yazdı:T4 hattının teslim alınmasından sonra çok değişim yaptı ulaşım.

yapımı üstlenen firmalar o kadar çirkin bir hat yapmışlardı ki adeta baştan yarattı ulaşım burayı...
Maalesef, yapılan her işte böyle oluyor, Allahtan Ulaşım A.Ş. bu konuda gerçekten tecrübesini konuşturuyor.
istasyonlara giren bölgeler kurp dolu.30 km/s in üstünde girmek isteseniz insanlar yerinde duramayacak aracın içinde.Alakasız yerlere makaslar döşenmişti.
Gerçekten çok aptalca bir sistem, tabii ki bu birazda hat yer altına alınırken raylı sistem planlamasından zerre kadar anlamayan kontrol mekanizması nedeni ile öyle oldu, gerçekten peron girişleri çok rahatsız edici.
Esat abi senin bahsettiğin makaslar atölyeye giderken ama oraya da bir sürü makas konuldu ve garaj -atölye yolları yapıldı...

A1 - A2 - A3 GARAJ 3 VE KÖR NOKTA - YIKAMA YOLU dediğimiz yollar mevcut 2 tane de hazır bekleyen yol var yani sözün kısası çok değişim oldu hat teslim alındıktan sonra...
Evet atölye yapıldığının haberini almıştım ama benim elimdeki son resim ve bilgilerde sadece o yolun ucundaki bakım kanalının üzeri ve etrafı kapatılmıştı, daha sonra fotoğraf edinme imkanım olmadı maalesef, senden rica etsek bir ara o atölye bölgesinin en azından dışının, garaj yollarının konumu bize resimlerini verebilirmisin?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Cum, 2010 23:22

Lucky_for yazdı:T4 HATTINDAKİ MAKASLAR...

Topkapı da 2 makas var çapraz makas ve T1 hattına bağlanan makas...
Şehitlikte 1 makas var..
A.Fuat Başgilde çapraz makas mevcut.
50.yılda 3 adet makas var 50.yılda ayriyeten cep hattı bulunuyor 3 araç sığabilecek şekilde.
sultançiftliğinde 1 makas var
Mescid-i selam da 1 makas var.
ve atölyede manevra makası var diğerleri basit makaslar...
O zaman şöyle bir liste yapabilirmiyiz,

2 Kuvarsman makas, çapraz makaslara sanırım bu isim veriliyordu,
6 S makas, (Şehitlik, 50. Yıl 2 adet, Sultançiftliği bunlar tek yön, Mescid-i Selam 2 adet iki yöne)
2 S makas, (Topkapı bağlantı, 50. Yıl cep hattı)
artı atölye makasları

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 30 Nis Cum, 2010 23:30

Evet makaslar seninde tarif ettiğin gibi esat abi ancak M.Selam da ki makaslardan devamlı kırılan sökülecek o yüzden tek yöne kalacak makas...

Atölyeye arabamı yıkamak için gidiyorum arada :) fotoğraf makinemi götüreyimde bol bol resimler çekeyim o zaman...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Cmt, 2010 22:44

Konuşmalardan sonra şöyle bir hat şeması olduğunu çıkarttım kafamda, tabi bir iki noktada yanlışlar var zannımca, bir iki düzeltme ilave ederiz.

Resim

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 02 May Pzr, 2010 00:39

Evet esat abi yanlış yok ama sultançiftliği sanırım orası yanlış görmediysem orada ki makas tek yöne basit makas diğer hepsi doğru 50 . yılda cep hattı var ve cebe giriş makası var tüneller çizdiğin gibi topkapı da T1 e geçişi güzel belirtmişsin.

Ben yine şemaları falan araştırırım mutlaka vardır bizim hatta bulur eklerim siteye daha açıklayıcı olur inşallah...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 17:26

2009 yılı yolcu rakamları

günlük ortalama : 82.753
aylık ortalama : 2.482.595
yıllık toplam : 29.791.150

Bu hat aylık 2.500.000 civarında bir ortalamayı yakalamış ve stabil bir durumu var, demek ki hat devamlı yolcusunu bulmuş :)

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön