ist-HR.05:01 » H1 Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı [Proje İptal Edilmiştir]
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
ist-HR.05:01 » H1 Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı [Proje İptal Edilmiştir]
Başlık açmak istedim ama açamadım, buraya koyuyorum,
Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı İnşaat, Elektro-Mekanik, İnce İşler ve Araç Alımı yapım işi
İhale Tarih ve Saati: 07/12/2016 10:00
İşin Süresi / Teslim Tarihi: Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır. Yer tesliminden itibaren 810 (sekizyüzon) takvim günüdür.
İhale belgelerinden,
Bu da bir kesit,
Bir istasyon kesiti,
Ek bilgiler (Araçlarla ilgili),
Havaray aracı gövdesi alüminyumdan , tüm şasisi alüminyumdan veya çelik malzemeden imal edilmiş olacaktır.
Araçlar depo parklanma hatları dahil tüm hat üzerinde dizi halinde UTO esasına uygun olarak çalışacaktır.
Bir tren dizisinin tamamen arızalı olup çalışamaması durumunda başka bir dizi ile acil durum sürüş kapsamında bakım veya depo hatlarına çekilebilmesi mümkün olacaktır.
Araçlar viyadük gibi açık alanlarda işletilecektir. Bakım atölyeleri ve park sahası da yeryüzündedir.
Depo sahası ve açık alanlarda kar, don, sis ve sağanak yağmur koşulları olacaktır. Yoğun kuru toz oluşumu görülebilecektir. Şehrin deniz kenarında olduğu, hava kirliliği ve yoğun nem olduğu ve araçların atmosfere açık alanda çalışacağı dikkate alınarak korozif etkiler göz önüne alınmalıdır.
İstanbul işletme şartlarında; ani hava değişiklikleri olmakta olup, araç kutuları ve ekipmanlarında ve özellikle elektronik sistemlerde olabilecek her türlü su yoğuşmasına karşı tedbir alınmalıdır.
Günlük ortalama işletim mesafesi:350 km/araç (Yıllık ortalama 120.000 km/araç)
Araçlardan kullanım süresi en az 30 yıl olacak şekilde araçlar imal edilecektir. Bu değer yüklenici tarafından garanti edilecektir.
(Sarıları ben yapmadım)
Aracın iç düzenlemesi maksimum yolcu kapasitesini, hızlı ve etkin bir yolcu akışını sağlayacak şekilde olacaktır. Nihai düzenleme idarenin onayına sunulacaktır.
6 kişi/m2 yolcu doluluğunda bir dizinin kapasitesi 550 kişiden küçük olmamalıdır.
Maksimum Eğim : ................................................... 6,7%
Maksimum işletme hızı: .......................................... 80 km/saat
ATC sistemi (Unattended Train Operation; UTO) ile işletme yapılacaktır. Araçlar 90 sn.lik en az servis aralığını sağlayacak şekilde tasarlanacaktır. Havaray işletmesi 90 sn.lik sefer sıklığında sürekli çalışabilecek tarzda ve kapasitede kurulacaktır.
Bu araçların yapımında aşağıdaki malzemelerin kullanılması yasaktır:
PVC
Asbest
Fren balatalarında (pabuçlarında) kurşun
Üretan köpük
Alüminyum dişli bağlama elemanı
2002/95/EC (elektrik-elektronik malzemeler), 2002/96/EC (atık elektrik ve elektronik malzeme), 2000/53/EC, 91/156/EEC, 94/3/EEC, 76/769/EEC, 67/548/EEC, 93/67/EEC, 67/548/EEC, 1488/94/EC, 793/93/EEC, 2000/532/EC (EWC-Avrupa Atık Kataloğu/HWL-Tehlikeli Atık Listesi dahil), ve 94/904/EC Direktiflerindeki, insan ve çevre sağlığı açısından belirlenmiş kurallara göre araç ve ekipman seçimi yapılmalıdır ve kullanımı yasaklanmış olan civa, kadmiyum, kurşun, asbest, krom 6 bileşikleri gibi malzemeler kullanılmayacaktır.
Avrupa Direktiflerinde yasaklanmış olan Transformatörlerin içindeki PCBs(polychlorinated biphenyls), PCT ve Havalandırma sistemlerinin içinde bulunan CFC (kloroflorokarbon) soğutucu gazları, insan ve çevre sağlığı açısından oldukça zararlı olduğundan araçlarda kullanılmayacaktır.
Araç ve ekipman boyalarında biyosid içermeyen ürünler kullanılması tercih edilecektir.
Araç yerleşim yerinden (binalara yakın) geçerken camlar, otomatik olarak dışardan araç içini içeriden araç dışını göstermeyecek özellikte olacaktır. :sly:
Dizinin her iki başındaki uçlar kabinsiz tasarlanacaktır, fakat acil durumda veya sistemin sürücüsüz özelliğinin kullanılmadığı durumlarda, trenin sürülebilmesi için gizli, koruma kapağı ve kilidi olan bir sürüş paneli tasarlanacaktır.
Dizi’de konvertörlerden % 50 den fazlasının arızalanması durumunda dizi son istasyona kadar yolculu servise devam edebilecektir. Bu durumda dizinin cer ve frenleme performansında bir azalma olmayacaktır. Bu arıza kumanda geriliminde hiç bir olumsuz etkiye yol açmayacaktır. Eğer klimalar aracın yardımcı güç sisteminden besleniyorsa ısıtma soğutma sisteminde %100 ve aydınlatma sisteminde % 50 performans düşüşü kabul edilecek fakat evaporatör fanlarının hepsi çalışacaktır.
İdare tarafından sistemin muayenesinin tamamlanması ve Deneme işletmesine karar vermesinden sonra Yüklenici, 30 dizi için sistemi ardışık 90 gün süreyle İdare’nin uygun gördüğü bir tarife ile aşağıdaki şartlarda deneme işletmesi yapacaktır.
Tüm sistem tam ve aktif olacaktır.
Tüm alt sistemler ticari işletme şartlarına uygun olarak çalıştırılacaktır.
Sistem haftada 7 gün ve hergün saat 06:00 ile 00:00 saatleri arasında kesintisiz çalışacaktır.
Yüklenici, ana hat üzerinde ve depoda her türlü bakımın (hat, makas vb.) yapılabilmesi için bakım aracı sağlayacaktır. Bakım aracı dizel motorlu olacaktır. Havaray aracı boyutları (dinamik gabari dahil) ile uyumlu olacaktır.
Diğer,
Hatta bulunan 17 adet istasyon peronunun hatta komşu kenarı boyunca mimari projeler esas alınarak Peron Ayırıcı Kapı Sistemi (PAKS) teşkil edilecektir.
Tüm dış (outdoor) yürüyen merdivenlerde yüzeylerde donma ve dolayısıyla kayma-düşme gibi tehlikeleri ortadan kaldırmak için tarak ısıtıcısı dahil edilmelidir.
Kaynak: http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Iha ... leID=15553
https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/YeniIhaleArama.aspx
Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı İnşaat, Elektro-Mekanik, İnce İşler ve Araç Alımı yapım işi
İhale Tarih ve Saati: 07/12/2016 10:00
İşin Süresi / Teslim Tarihi: Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır. Yer tesliminden itibaren 810 (sekizyüzon) takvim günüdür.
İhale belgelerinden,
Bu da bir kesit,
Bir istasyon kesiti,
Ek bilgiler (Araçlarla ilgili),
Havaray aracı gövdesi alüminyumdan , tüm şasisi alüminyumdan veya çelik malzemeden imal edilmiş olacaktır.
Araçlar depo parklanma hatları dahil tüm hat üzerinde dizi halinde UTO esasına uygun olarak çalışacaktır.
Bir tren dizisinin tamamen arızalı olup çalışamaması durumunda başka bir dizi ile acil durum sürüş kapsamında bakım veya depo hatlarına çekilebilmesi mümkün olacaktır.
Araçlar viyadük gibi açık alanlarda işletilecektir. Bakım atölyeleri ve park sahası da yeryüzündedir.
Depo sahası ve açık alanlarda kar, don, sis ve sağanak yağmur koşulları olacaktır. Yoğun kuru toz oluşumu görülebilecektir. Şehrin deniz kenarında olduğu, hava kirliliği ve yoğun nem olduğu ve araçların atmosfere açık alanda çalışacağı dikkate alınarak korozif etkiler göz önüne alınmalıdır.
İstanbul işletme şartlarında; ani hava değişiklikleri olmakta olup, araç kutuları ve ekipmanlarında ve özellikle elektronik sistemlerde olabilecek her türlü su yoğuşmasına karşı tedbir alınmalıdır.
Günlük ortalama işletim mesafesi:350 km/araç (Yıllık ortalama 120.000 km/araç)
Araçlardan kullanım süresi en az 30 yıl olacak şekilde araçlar imal edilecektir. Bu değer yüklenici tarafından garanti edilecektir.
(Sarıları ben yapmadım)
Aracın iç düzenlemesi maksimum yolcu kapasitesini, hızlı ve etkin bir yolcu akışını sağlayacak şekilde olacaktır. Nihai düzenleme idarenin onayına sunulacaktır.
6 kişi/m2 yolcu doluluğunda bir dizinin kapasitesi 550 kişiden küçük olmamalıdır.
Maksimum Eğim : ................................................... 6,7%
Maksimum işletme hızı: .......................................... 80 km/saat
ATC sistemi (Unattended Train Operation; UTO) ile işletme yapılacaktır. Araçlar 90 sn.lik en az servis aralığını sağlayacak şekilde tasarlanacaktır. Havaray işletmesi 90 sn.lik sefer sıklığında sürekli çalışabilecek tarzda ve kapasitede kurulacaktır.
Bu araçların yapımında aşağıdaki malzemelerin kullanılması yasaktır:
PVC
Asbest
Fren balatalarında (pabuçlarında) kurşun
Üretan köpük
Alüminyum dişli bağlama elemanı
2002/95/EC (elektrik-elektronik malzemeler), 2002/96/EC (atık elektrik ve elektronik malzeme), 2000/53/EC, 91/156/EEC, 94/3/EEC, 76/769/EEC, 67/548/EEC, 93/67/EEC, 67/548/EEC, 1488/94/EC, 793/93/EEC, 2000/532/EC (EWC-Avrupa Atık Kataloğu/HWL-Tehlikeli Atık Listesi dahil), ve 94/904/EC Direktiflerindeki, insan ve çevre sağlığı açısından belirlenmiş kurallara göre araç ve ekipman seçimi yapılmalıdır ve kullanımı yasaklanmış olan civa, kadmiyum, kurşun, asbest, krom 6 bileşikleri gibi malzemeler kullanılmayacaktır.
Avrupa Direktiflerinde yasaklanmış olan Transformatörlerin içindeki PCBs(polychlorinated biphenyls), PCT ve Havalandırma sistemlerinin içinde bulunan CFC (kloroflorokarbon) soğutucu gazları, insan ve çevre sağlığı açısından oldukça zararlı olduğundan araçlarda kullanılmayacaktır.
Araç ve ekipman boyalarında biyosid içermeyen ürünler kullanılması tercih edilecektir.
Araç yerleşim yerinden (binalara yakın) geçerken camlar, otomatik olarak dışardan araç içini içeriden araç dışını göstermeyecek özellikte olacaktır. :sly:
Dizinin her iki başındaki uçlar kabinsiz tasarlanacaktır, fakat acil durumda veya sistemin sürücüsüz özelliğinin kullanılmadığı durumlarda, trenin sürülebilmesi için gizli, koruma kapağı ve kilidi olan bir sürüş paneli tasarlanacaktır.
Dizi’de konvertörlerden % 50 den fazlasının arızalanması durumunda dizi son istasyona kadar yolculu servise devam edebilecektir. Bu durumda dizinin cer ve frenleme performansında bir azalma olmayacaktır. Bu arıza kumanda geriliminde hiç bir olumsuz etkiye yol açmayacaktır. Eğer klimalar aracın yardımcı güç sisteminden besleniyorsa ısıtma soğutma sisteminde %100 ve aydınlatma sisteminde % 50 performans düşüşü kabul edilecek fakat evaporatör fanlarının hepsi çalışacaktır.
İdare tarafından sistemin muayenesinin tamamlanması ve Deneme işletmesine karar vermesinden sonra Yüklenici, 30 dizi için sistemi ardışık 90 gün süreyle İdare’nin uygun gördüğü bir tarife ile aşağıdaki şartlarda deneme işletmesi yapacaktır.
Tüm sistem tam ve aktif olacaktır.
Tüm alt sistemler ticari işletme şartlarına uygun olarak çalıştırılacaktır.
Sistem haftada 7 gün ve hergün saat 06:00 ile 00:00 saatleri arasında kesintisiz çalışacaktır.
Yüklenici, ana hat üzerinde ve depoda her türlü bakımın (hat, makas vb.) yapılabilmesi için bakım aracı sağlayacaktır. Bakım aracı dizel motorlu olacaktır. Havaray aracı boyutları (dinamik gabari dahil) ile uyumlu olacaktır.
Diğer,
Hatta bulunan 17 adet istasyon peronunun hatta komşu kenarı boyunca mimari projeler esas alınarak Peron Ayırıcı Kapı Sistemi (PAKS) teşkil edilecektir.
Tüm dış (outdoor) yürüyen merdivenlerde yüzeylerde donma ve dolayısıyla kayma-düşme gibi tehlikeleri ortadan kaldırmak için tarak ısıtıcısı dahil edilmelidir.
Kaynak: http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Iha ... leID=15553
https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/YeniIhaleArama.aspx
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri
Sadece İstanbul'un değil, (ODTÜ'deki minik örneği saymazsak) Türkiye'nin de ilk toplu taşıma amaçlı monoray/havaray projesinin ihalesi açılmış oldu, değil mi?Edil Arda yazdı:Başlık açmak istedim ama açamadım, buraya koyuyorum,
Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı İnşaat, Elektro-Mekanik, İnce İşler ve Araç Alımı yapım işi
İhale Tarih ve Saati: 07/12/2016 10:00
İşin Süresi / Teslim Tarihi: Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır. Yer tesliminden itibaren 810 (sekizyüzon) takvim günüdür.
Hayırlı olsun..
2019'da bitmesi hedeflenen bir proje daha..
Not: Ben de projeye başlık açacaktım, ama beceremedim..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-HR.03:01 » Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı [İhale Süreci]
Hattın ihalesi gerçekleştirilmiş, bunu kaçırmışım gözden. Eurasiarail fuarında bir vatandaştan öğrendim kazanan açıklanıp inşaat başlayana kadar bu başlık altında takip edelim, akabinde inşaat aşaması olarak düzeltiriz.
Yalnız bu hat ve sistem konusunda fikrim pek değişmiş değil, sadece bizim de olsun diye yapılıyor, bence metro olarak revize edilmeli idi.
Yalnız bu hat ve sistem konusunda fikrim pek değişmiş değil, sadece bizim de olsun diye yapılıyor, bence metro olarak revize edilmeli idi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-HR.03:01 » Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı [İhale Süreci]
İhale sonucunu da aşağıya yazalım..
Kaynak: http://www.rayhaber.com/2017/01/sefakoy ... zel-haber/Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı ihalesi yapıldı
Sefaköy-Halkalı-Başakşehir hattında 15 kilometre uzunluğundaki Havaray, 17 istasyondan oluşacak. 7 firmanın katıldığı ve 6 firmanın teklif verdiği ihalenin sonucu dosyalar incelendikten sonra açıklanacak.
T.C. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Raylı Sistem Daire Başkanlığı, Avrupa Yakası Raylı Sistem Müdürlüğü’nün 2016/363426 KİK numaralı, Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı İnşaat, Elektro-Mekanik, İnce İşler ve Araç Alımı ihalesinin mali zarfları 12 Ocak 2017 tarihinde açıldı.
RayHaber’in aldığı bilgiye göre ihaleye katılan firmalar ve teklifleri (TL) şöyle:
1-Alsim Alarko 1.292.000.000,00 TL
2-Doğuş İnşaat 1.369.008.653,34 TL
3-Yapı Merkezi 1.668.044.300,05 TL
4-Çelikler + KMB 1.745.560.861,77 TL
5-Cengiz İnşaat 1.894.550.000,00 TL
6-Gülermak + Nurol 2.574.723.195,20 TL
7-Güryapı Teşekkür
Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattının Güzergahı
17 adet istasyon ve 1 adet depo sahası bulunan hat, Sefaköy İstasyonu’ndan başlayarak, Armoni Park, Borusan, Sanayi, Gümrük Yolu, Halkalı Merkez, TOKİ-1, Toki-2, Arena Park (Atakent), Masko, Ziya Gökalp, Atatürk Oto Sanayi 1, Atatürk Oto Sanayi 2, Başak Konutları, Onurkent, Oyakkent istasyonundan geçecek Fatih Terim Stadyumu istasyonunda son bulacak.
Havaray Hattı Metroyla Entegre Olacak
30 dizi Havaray aracıile hizmet verecek, Sefaköy-Halkalı-Başakşehir havaray hattının, güzergahı üzerindeki, Kirazlı-Halkalı Metro Hattı ile Halkalı Merkez İstasyonu’nda, Yenikapı-İncirli-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Hattı ile Sefaköy İstasyonu’nda, Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı Arena Park İstasyonu’nda, Otogar-Bağcılar-Başakşehir Metro Hattı ile Başakşehir Konutları Metro İstasyonu’ndan bağlantı sağlanacak.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Re: ist-HR.03:01 » Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı [İhale Süreci]
İlk havaray örneği hayırlı olsun diyelim o zaman. Akıllara gelen klasik soru; araç üreticisi kim olacak acep?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-HR.03:01 » Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı [İhale Süreci]
Yerli olmayacaktır diye düşünüyorum, gerçi Edil in yüklediği dokümanlarda bir takım bilgiler var ama araçlar ile ilgili çok genel geçer şeyler tasvir edilmiş gibi geldi bana, belki de dikkatli okumadım bilmiyorum ama sonuçta kendini ispat etmiş bir şey gerek. Her ne kadar fuarda bir kaç yabancı katılımcı İstanbul daki havaray merakını anlayamamış ve death concept olarak adlandırmış olsalar da... biz yapacağız bir şekilde.mustafaguler yazdı:İlk havaray örneği hayırlı olsun diyelim o zaman. Akıllara gelen klasik soru; araç üreticisi kim olacak acep?
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Re: ist-HR.03:01 » Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı [İhale Süreci]
Bir yapılsın da test etmeye gelelimEsat yazdı:Yerli olmayacaktır diye düşünüyorum, gerçi Edil in yüklediği dokümanlarda bir takım bilgiler var ama araçlar ile ilgili çok genel geçer şeyler tasvir edilmiş gibi geldi bana, belki de dikkatli okumadım bilmiyorum ama sonuçta kendini ispat etmiş bir şey gerek. Her ne kadar fuarda bir kaç yabancı katılımcı İstanbul daki havaray merakını anlayamamış ve death concept olarak adlandırmış olsalar da... biz yapacağız bir şekilde.mustafaguler yazdı:İlk havaray örneği hayırlı olsun diyelim o zaman. Akıllara gelen klasik soru; araç üreticisi kim olacak acep?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
Re: ist-HR.03:01 » Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı [İhale Süreci]
Artık ihalenin kesin olarak bittiğini, forumumuzdaki ihale başlığının yakın zamanda kapanacağını ve inşaat işlerinin başlayacağını umabilir miyiz arkadaşlar? Yani bu bir kesinleşme haberi mi? Yoksa Esat'ın sıklıkla atıfta bulunduğu PR çalışması mı?
KaynakHavaray'ın Sefaköy-Halkalı-Başakşehir hattı için açılan ihaleyi 1,29 milyar TL'lik teklifle Alarko Holding'e bağlı Alsim kazandı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-HR.03:01 » Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı [İhale Süreci]
hocam inşaat başladı olarak tanımlanıyor, dolayısı ile başlığı inşaat aşamasına almakta da bir sakınca yok aslında. Hatta sanırım metro istanbul tarafından bir sonraki harita güncellemesinde bu ve aşiyan füniküleri de işlenmiş olacakmış.langur yazdı:Artık ihalenin kesin olarak bittiğini, forumumuzdaki ihale başlığının yakın zamanda kapanacağını ve inşaat işlerinin başlayacağını umabilir miyiz arkadaşlar? Yani bu bir kesinleşme haberi mi? Yoksa Esat'ın sıklıkla atıfta bulunduğu PR çalışması mı?
KaynakHavaray'ın Sefaköy-Halkalı-Başakşehir hattı için açılan ihaleyi 1,29 milyar TL'lik teklifle Alarko Holding'e bağlı Alsim kazandı.
- yakupfurkan24
- Aylık Paso
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51
Re: ist-HR.03:01 » Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı [İhale Süreci]
Şuan M2 araçlarındaki haritalarda Kayaşehir bağlantısı eklenmiş durumda demekki yakında füniküler ve havaray hattı eklenecek e o zaman vadistanbul havaray-füniküleri (havaküler) de eklense daha iyi olur bence hem sürekli harita değişmez
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-HR.03:01 » Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı [İhale Süreci]
Hat ile ilgili şöyle bir video yayınlanmış, bir kaç 3d çizim ile tasvir edilmiş
https://www.youtube.com/watch?v=VpLkdJanLE0
Bu da İBB tarafından hazırlanmış bir simulasyon
https://www.youtube.com/watch?v=JVRsS-RAtvQ
https://www.youtube.com/watch?v=VpLkdJanLE0
Bu da İBB tarafından hazırlanmış bir simulasyon
https://www.youtube.com/watch?v=JVRsS-RAtvQ
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-HR.03:01 » H1 Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı [İnşaat Süreci]
Bu projenin ihalesi ile ilgili bi kaç firma KIK'e itirazda bulunmuş.Bu nedenle ihaleyi kazanan Alarko firmasi ile sözleşme imzalanarak yer teslimine başlanamıyor diye duydum.
Yapılan itirazlar incelenip karar verecekler.Umarim en kısa süre de işler başlar.
Yapılan itirazlar incelenip karar verecekler.Umarim en kısa süre de işler başlar.