Hocam teorik olarak metro inşa maliyeti monoray dan yüksek, monoray maliyeti metro ile 2li dizi tramvay inşaatı arasında bir noktada, kapasite olarak ta yine tramvaya yakın diye biliyorum, zaten yüksek kapasiteli bir işletme olmuyor maalesef. Kamulaştırma maliyetlerini ise hiç bilmiyorum, orada bahsi geçen kamulaştırma kaç binayı içerecekti? Cadde genişlikleri nedir? Hattın önemli bir kısmı oldukça dar bir cadde üzerinden gidecekti, genel olarak monoray/havaray projelerine sıcak bakmayan biriyim ama ilginç bir şekilde ülkemizde bunun meraklıları var
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ayran yok ama tahterevan var.
Dolayısı ile en başta metro olarak planlansa daha iyiydi, bölgedeki caddelerin durumu itibari ile ben orada yüzeyden işletilecek bir tramvayın da sağlıklı olmayacağını düşünüyorum. Ancak metro kadar maliyeti yükseltmeden halledelim diyerek bahsettiğimiz bölümleri yer altına alınmış (aç-kapa ile yüzeye yakın) bir HRS işletmesi de belki iş görebilir.
İşin diğer tarafları ile yorum yapamam, bence en başından beri yanlış bir işti.