izm-HR.01 » İzmir'e Monoray Geliyor!

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

izm-HR.01 » İzmir'e Monoray Geliyor!

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 19 Oca Cmt, 2013 21:55

Fuar Alanına gidecekleri İzban istasyonundan monoray ile taşıyacaklarmış.
2 km'lik tek hat olacakmış. Aslında tek hat yerine yuvarlak bir hat yapabilirler, böylece daha sık sefer yapılabilir.
Büyükşehir Belediyesi, Gaziemir’de yapım çalışmalarının başladığı yeni fuar kompleksine ulaşımı 2 kilometrelik monoray sistemi ile sağlayacak. Sistem, İZBAN’a entegre olarak çalışacak.

İZMİR - Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’ye örnek olacak yeni bir projeye daha imza atmaya hazırlanıyor. Alan düzenleme ve yapım çalışmalarının başladığı Gaziemir’deki yeni fuar kompleksine ulaşım konusunda da harekete geçen yapan İzmir’in yerel yönetimi, İZBAN’a entegre olacak ve sadece fuar alanına ulaşım sağlayacak 2 kilometrelik monoray sistemi üzerinde çalışıyor. Büyükşehir Belediyesi, diğer taraftan da yaklaşık 400 milyon liraya mal olacak fuar kompleksine ulaşımı rahatlatacak yeni imar yolları planlıyor.

MODERN VE KONFORLU
Yükseltilmiş kolonlara yerleştirilecek kirişler üzerinde çalışacak monoray sistemi, İZBAN’ın ESBAŞ istasyonundan başlayacak ve Akçay Caddesi’ni keserek çevreyolu-Gaziemir Kavşağı-çevreyolu paralelinden devam ederek yeni fuar alanına ulaşacak. Gidiş- dönüş tek hat olarak planlanan monoray sistemi, 2 kilometrelik güzergahta İZBAN ve yeni fuar alanı arasında kesintisiz ulaşım sağlayarak yolcu taşıyacak. Yeni fuar kompleksine gelmek isteyen yolcular, metro ve İZBAN ile ESBAŞ istasyonuna geldikten sonra modern ve konforlu monoray sistemi ile taşınacak. Ziyaretçiler, fuar dönüşünde de yine aynı sistemi kullanabilecek. Dünyanın gelişmiş kentlerinde örnekleri görülen monoray, Türkiye’de ilk kez İzmir’de kurulmuş olacak.

MONORAY NEDİR?
Şehir içi demir yolu ulaşım çeşitlerinden birisi... Adından da anlaşılacağı haliyle vagonlar, mono yani tek bir adet ray üzerinde veya altında asılı şekilde gidiş ya da geliş istikametinde hareket ederler. Toplu taşımacılıkta kullanılan ray sistemi, bir kolon üstüne oturulan iki kiriş ve bu iki kirişin üzerinde bulunan raylar ile gidiş ve geliş aynı anda gerçekleştirilmektedir.

http://www.egedesonsoz.com/haber/Turkiy ... or-/832886

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 19 Oca Cmt, 2013 22:00

Bu arada haberde ilk olacak denmiş. Ankara'dakinden haberleri yok :)

Galiba tasarlanan yer şehrin dışında, tam emin değilim.
Acaba monoray yerine de tramvay yapma olanağı var mı? Yollar ne kadar geniş, nüfus yoğunluğu ne kadar acaba?

Bir de sadece fuara gelecekler için yapılacak bir projenin geleceği ne olur?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Cmt, 2013 22:18

ÖmerYILMAZ yazdı:Bu arada haberde ilk olacak denmiş. Ankara'dakinden haberleri yok :)

Galiba tasarlanan yer şehrin dışında, tam emin değilim.
Acaba monoray yerine de tramvay yapma olanağı var mı? Yollar ne kadar geniş, nüfus yoğunluğu ne kadar acaba?

Bir de sadece fuara gelecekler için yapılacak bir projenin geleceği ne olur?
İzmir i bilenlere sormak lazım, GE den de biraz göz atacağım bakalım ortalık yine proje pazarına dönüyor :) Ama diğer taraftan iyi de buluyorum açıkçası. Tabii tramvay olurmu ya da neden tramvay düşünülmüyor? Monoray havalı çünkü, gerçekten monoray şu anda dünyada da sadece "prestij projesi" tanımı ile yumuşatılarak satılan, sadece "param var Allah kahretsinnnn" demenin bir yolu, başka hiçbir şey değil. Ben tramvayı bin kere yeğ tutarım ama bir de şu var, yaya yoğun bir ortamda belkide doğru tercih olabilir monoray. Fuar alanları artık 365 gün dolu bu anlamda personel istihdamında tasarruftan söz edemeyiz ama makinistten tasarruf söz konusu olur sadece. Kayda değer buluyorum ama önerini de destekliyorum, tek hat üzerinde gidip gelen bir şey yapıp işi geçiştirmek yerine (proje böylemi bilmiyorum) ya çift hat yapılır adam gibi ya da ring şeklinde fuar alanını dolaştıran bir şey yaparsın, tek hattan daha verimli olur, bakalım ne çıkacak bu projeden.

Bir de ilk demeleri belediyenin yaptığı anlamında ilk diye kıvrılabilecek bir kavram, büyük ihtimal ile haberleri olmadığı için ilk diyorlar ama haberleri olunca da, o özel teşebbüs, küççük o, falan diye kıvrılacaktır :)

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 19 Oca Cmt, 2013 22:28

Monoray havalı
Havarayla monoray aynı şey mi acaba :lol: Hep merak etmişimdir. :roll:

Monoraya gerçekten iyi gözle bakılıyor. Yerel seçimler yaklaşıyor, belki de bunun için böyle bir tasarı ortaya attılar. Yapıp yapamayacakları bir kenara, bu gibi konuların bahsi bile ülkemizde güzel bir hava estiriyor 8)

6 ay araştırma, hazırlık; 3-4 ay danışmanlık, 3 ay ihale, 1,5 yıl inşaat...
En fazla 3 yıl sonra hizmette (olur mu) :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Cmt, 2013 22:30

Havaray türkçeleştirilmiş hali işte ama iyi oturmuş, HAVA(LI)RAY havası var yani :)

Biter herhalde, 3 yıl böyle bir proje için bence çok iyi zaman, altı üstü 2 km. altyapı deplasesi yok, istimlak yok, direkleri dikip gidecekler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Cmt, 2013 22:54

Güzergaha bir göz attım da ESBAŞ durağından Gaziemir kavşağına zaten 1km yol var, hatta daha fazla, oradan sonra 2 km toplayan yer Balçova istikametine dönülünce sanayi sitesinin hemen üzerindeki alan oluyor, İzmir Belediye sitesinden araştırmak lazım fuar alanı neresi olacakmış, ona göre güzergahı çizebiliriz belki, ki ben olsam Gaziemir yonca kavşağın altına yeni bir banliyö istasyonu yapar, orada çevre yolunun arasındaki boşluğa da monorayı inşa ederim, tamam istasyonda büyük maliyet belki ama ne bileyim bana daha mantıklı göründü :) eğer böyle olmayacak ise hakkaten daire şeklinde bir hat ile sanayiinin etrafını dolaşıp geri gelen bir şey yapsınlar, daha çok kişi faydalanır.

Fuar alanının yerini doğru tahmin etmişim, başka türlü km tutan bir yer bulamamıştım çünkü, kafamdaki güzergahı da iyi tutturmuşum yav %90 ama olsun :) hemen planlara işliyorum.

Resim

http://www.izmir.bel.tr/Details.asp?textID=10717

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Oca Pzr, 2013 14:36

Aslında dünyanın tek hakiki havaray monorayı, yani tek raydan, yukarıdan (yukarıda değil) işleyen hat Wuppertal’da işliyor. Ama her nedense, o sistem başka bir yerde (Wuppertal dahil) fazla yayılmadı. Wuppertal’de sadece uzatıldı. Ama o kent için yapılabilecek en iyi sistemdi, çünkü nehrin üstünden gidiyor, bir hava metrosu gibi.

İsmi aslında süzülray:

https://de.wikipedia.org/wiki/Schwebebahn_Wuppertal

https://en.wikipedia.org/wiki/Wuppertal_Schwebebahn

vamos
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 09 May Cum, 2014 02:55

Mesaj gönderen vamos » 09 May Cum, 2014 03:24

Monoray yola çıkıyor

Temmuz ayının sonunda Gaziemir'de açılacak Yeni Fuar Alanı için çalışmalarına aralıksız devam eden İzmir Büyükşehir Belediyesi, alternatif ulaşım güzergahları ve yeni ulaşım alternatifleri için de hazırlıklarını sürdürüyor. Bu doğrultuda Gaziemir Fuar Kompleksi ile İZBAN–ESBAŞ İstasyonu Arası Monoray Projesi için ihale hazırlık çalışmalarına başlayan Büyükşehir Belediyesi, gerekli bürokratik izinlerin alınmasının ardından Türkiye'de ilk olacak projenin altına imza atacak.


Resim


Gaziemir Fuar Kompleksi ile İZBAN – ESBAŞ İstasyonu Arası Monoray Projesi için ihale hazırlık çalışmalarına başlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’de ilk olacak bir projenin altına imza atmaya hazırlanıyor. Uzun süredir merakla beklenen ve Türkiye’de türünün ilk örneği olacak proje için hattın yapımı ile ilgili ihale hazırlıklarına başlayan Büyükşehir Belediyesi, çalışmaların tamamlanması ve gerekli onayların alınmasından sonra bu yıl içinde yapım ihalesi ile ilgili resmi gazeteye ilan başvurusunda bulunarak süreci resmen başlatacak.

BELEDİYE İHALE HAZIRLIKLARINA BAŞLADI

Gaziemir’de yer alan Yeni Fuar Alanı için 400 milyon TL’lik rekor yatırımla dev tesisin yapım çalışmalarında yolu yarılayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, yeni fuar merkezine ulaşımın kolaylaştırılması için de hazırlıklarını sürdürüyor. Hem İZBAN’a, hem de Üçkuyular Metrosu’na entegre, fuar alanına ulaşım sağlayacak 2 kilometrelik monoray sistemi üzerinde çalışan Büyükşehir Belediyesi’nin önümüzdeki aylarda yapım ihalesine çıkarak teklifleri alması bekleniyor. Merakla beklenen projenin 2014 yılında start alması beklenirken, yaklaşık 2 sene içerisinde tamamlanacağı öğrenildi.



METRO VE İZBAN İLE BÜTÜNLEŞECEK

Uçanyol benzeri bir biçimde yükseltilmiş kolonlara yerleştirilecek kirişler üzerinde çalışacak monoray sistemi, İZBAN’ın ESBAŞ istasyonundan başlayacak ve Akçay Caddesi’ni keserek çevreyolu-Gaziemir Kavşağı-çevreyolu paralelinden devam ederek yeni fuar alanına ulaşacak. Gidiş- dönüş tek hat olarak planlanan monoray sistemi, 2 kilometrelik güzergahta İZBAN ve yeni fuar alanı arasında kesintisiz ulaşım sağlayarak yolcu taşıyacak. Yeni fuar kompleksine gelmek isteyen yolcular, metro ve İZBAN ile ESBAŞ istasyonuna geldikten sonra modern ve konforlu monoray sistemi ile taşınacak. Ziyaretçiler, fuar dönüşünde de yine aynı sistemi kullanabilecek.

KARAYOLLARI’NDAN ONAY BEKLENİYOR

Dünyanın gelişmiş kentlerinde örnekleri görülen monoray, Türkiye’de ilk kez İzmir’de kurulmuş olacak. Saatte 45 bin yolcu taşıma kapasitesine kadar ulaşabilen monoray sisteminin belirlenen güzergah üzerinde yapılabilmesi için Karayolları Bölge Müdürlüğü’nden gelecek izinleri bekleyen İzmir Büyükşehir Belediyesi, bürokratik işlemlerin ve onay sürecinin tamamlanmasının ardından resmi gazeteye ihale ilanı başvurusunda bulunarak, yapım ihalesine çıkacak. Gerçekleştirilecek olan ihaleye daha önceden benzer sistemi inşa eden birçok uluslar arası firmanın katılımı beklenirken, projenin yaklaşık maliyetinin ise yakın süreçte duyurulacağı öğrenildi.

http://www.egepostasi.com/haber/Monoray ... iyor/84806

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 May Cum, 2014 08:11

Dünyanın gelişmiş kentlerinde örnekleri görülen monoray
Bu (yine) çok boş bir lâf! Bakalım ne zaman bu kompleksli sidik yarışından vazgeçilecek. Monoray gelişmişliğin simgesi değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Cum, 2014 09:15

Katılıyorum, bence de monoray gelişmişlik simgesi olamaz. Sadece teknolojik görüntüsü ve tasarımcıların ufkunu açan kent içinde simgeselliği söz konusu olabilir, koyarsın siluete ya da bir illüstrasyona ve algı direkt olarak "vayy babaaaa kente bak" dedirtir :)

Şahsi görüşüm olarak monoray inşa etmiş moderen tabir edilen kentlerin büyük kısmı bunu prestij ya da para bol ne yapçam bilemedim diye yapıyor gibiler, yoksa ihtiyaç/gereklilik ne ise o yapılır, ihtiyaç/gereklilik monoray ise monoray yapılır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 May Cum, 2014 20:53

Tek cidden mantıklı monoray Wuppertal’deki altüstü işleyen Schwebebahn. Ama – her nedense – tek uzun bir hat, ve başka yerde de tekrarlanmamış bir sistem. Eklemek gerekebilir: Çok eski bir şebeke.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Haz Çrş, 2015 16:57

Bu proje ile ilgili yaşanan bir takım yer tahsis sorunları Bakanlığın araya girmesi ile çözülmüş, haberde bu şekilde belirtiyor.
Merakla beklenen Monoray projesi için Karayolları 2’inci Bölge Müdürlüğü’nden beklenen onay nihayet geldi. Geçtiğimiz yılın sonunda dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan ile görüşen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun temasları olumlu sonuç verdi. Mülkiyeti Karayolları’na ait taşıt yolları ve çevresindeki arazilerin kullanım bedelleri belirlenirken, iki kurum arasında önümüzdeki günlerde protokol imzalanması bekleniyor. İmzaların atılması ile birlikte, ihale hazırlıklarını tamamlayacak olan Büyükşehir Belediyesi yaklaşık 2,2 kilometre uzunluğundaki güzergahta hizmet verecek ulaşım projesine başlamak için düğmeye basacak.

KARAYOLLARI’NA 1 MİLYON 864 BİN TL ÖDENECEK

İZBAN’ın Esbaş istasyonundan başlayacak ve Gaziemir Fuar İzmir’de sona erecek Monoray Projesi, Türkiye’de ilk olacak. Yaklaşık 2,2 kilometre uzunluğunda, tek hatlı, 3 vagonlu 3 tren seti ve atölye binasından oluşacak projede, çeşitli izinler için Karayolları 2’inci Bölge Müdürlüğü’ne toplam 1 milyon 864 bin TL ödenecek. Kontrollük hizmet bedeli için 64 bin 368 TL, boyuna geçiş için arazi kullanım izin bedeli olarak 848 bin 989 TL, yol kullanım bedeli için 466 bin 944 TL, enine geçiş için 312 bin 228 TL, yol kullanım bedeli için 171 bin 725 TL ödenecek. Yapılacak protokol kapsamında ödenecek paranın ardından Monoray’ın önünde engel kalmayacak.
http://www.rayhaber.com/2015/izmir-mono ... -saglandi/

Cevapla

“Monoray Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön