6. sayfa (Toplam 9 sayfa)

Gönderilme zamanı: 14 Mar Pzt, 2011 14:30
gönderen Mehmet Kasım
sefaköy-istoç havaray projesi şekil değiştirmiş. havaalanı-halkalı disneyland-kayabaşı konutları olmuş. işi gücü hava civa bunların. paran varsa başakşehir metrosunu bitir kayabaşına uzat. ne havarayla uğraşıyorsun. disneylandda zaten iç havaray gibi bir oyuncak olur.

Gönderilme zamanı: 15 Mar Sal, 2011 01:16
gönderen Esat
Havalimanindan Kayabasina hizli bir erisim ihtiyaci var demek ki, süper etüt :) vay be, piknikyeri, dag tas, magara derken su Kayabasi' nin geldigi konuma bak, yüzyil sonrasini görmek bu olsa gerek.

Başkandan al havadisi

Gönderilme zamanı: 13 May Cum, 2011 16:18
gönderen langur
Başkan Bağcılar'da havaray hakkında gene birşeyler söylemiş:
Havaray'ın olduğu bazı bölgelerde, minibüs hatları var. Bu hatların olduğu yerdeki minibüs esnafının mağdur olmaması için, minibüs esnafını bir şirketin altında toplamak istiyoruz. Nasıl Otobüs A.Ş'yi kurduk, bunun gibi... Bu esnafımız, gelsin, Havaray'ı işletsin. Bir taraftan çözüm ararken, esnafımız mağdur olmasın. Bunlardan bir tanesi de Şişhane Kasımpaşa üzerinden olacak. Sefaköy Halkalı üzerinde yaptığımız var, aynı şekilde
Ayrıca düşünülen 8 hattan da bahsetmiş:
''8 değişik nokta mı düşünülüyor?'' sorusuna Topbaş, Havaray'ın 8 noktada düşünüldüğünü, bu sayının daha da yukarı çıkarılabileceğini belirterek, ''Anadolu yakasında, Kadıköy-Kartal metro hattımız var. Günde 1 milyon yolcu taşıyacak. Bu ana omurgaya içerlerden gelecek ulaşım sistemleri var. O ulaşım sistemlerini de Havaray'a çevirebiliriz.
Haberde bir nokta daha var. Başkan "Yolcu sayısı arttıkça, maliyet de artıyor" demiş. O zaman İstanbul'da Havaray yapmaya müsait hat neredeyse yok demektir :)

Boğaz'ın üstüne yüksek kapasiteli teleferik hattına ise görüntü yüzünden karşı çıkmıs:
Boğaz'da, teleferiğin turistlik amaçlı ve daha az kapasiteli olması gerektiğini söyledim. Onun üzerinde çalışıyorlar. Onu da yap-işlet olarak düşünüyoruz. Güzergah çalışmasında, Altunizade ile onun karşısına gelen noktalar üzerinde duruluyor
Kaynak: http://www.ntvmsnbc.com/id/25212905

Re: Başkandan al havadisi

Gönderilme zamanı: 13 May Cum, 2011 20:25
gönderen Esat
xserhat yazdı:Haberde bir nokta daha var. Başkan "Yolcu sayısı arttıkça, maliyet de artıyor" demiş. O zaman İstanbul'da Havaray yapmaya müsait hat neredeyse yok demektir :)
Eee zaten benim diyeceğimi demişsin :D geriye bir şey kalmamış. İndiiii, birincisi hani bu Şişhane hattında çok fazla kamulaştırma gerekiyordu, maliyet çok yüksekti, hemde binalara çok yakın geçiyordu? Orada havalar ısınınca bir genleşme olup yollar genişledi sanırım, aynı şey Sefaköy içinde geçerli, orada gerçekten böyle 30 m. lik falan caddeler varmı? hani ortasından havadan raylı geçince kötü görünmeyecek? Başkan bunu şart koşmuş çünkü, yani projeleri baştan ölü doğurmuş :) Bu yazının içinde elle tutulur tek şey şudur : "Minibüsçleri aynen otobüslere yaptığımız gibi Minibüs A.Ş. altında toplayacağız, ücretlerini kontrol edeceğiz, denetimini kontrolünü elimize alacağız" gerisi "ha isteyen olursa biz projelerini yaptık işte havaray :) finanse etsinler verelim işletsinler" :) oldu minibüsçülerde bekliyordu, yastık altına milyon dolarlar koyduk yatıralım bu işe :)

Gönderilme zamanı: 13 May Cum, 2011 21:52
gönderen Hakan
Sefaköy içinde geçerli, orada gerçekten böyle 30 m. lik falan caddeler varmı?
Sefaköy'ün en geniş caddesinden iki araba yanyana zor geçiyor :lol:

Gönderilme zamanı: 13 May Cum, 2011 21:55
gönderen Esat
Bak benim gibi bilen biri daha var, sanırım belediyenin elinde farklı bir bilgi var, ya da başka bir plan :)

proce

Gönderilme zamanı: 16 May Pzt, 2011 10:48
gönderen langur
Bu aralar ortalik proceden toz duman valla :) Kanali yapan devlet, bir havarayi mi yapamayacak :)

Gönderilme zamanı: 26 Tem Sal, 2011 00:14
gönderen langur
Yeni yayınlanan haberde aslında yeni birşey yok. Sadece yakın zamanda ihaleye çıkacak denmiş. Bu ihale 8 hattı kapsamayacak sanırım. Sırayla yapılması planlanıyordur herhalde. Ancak bu minibüsçülerin entegresi enteresan bir konu gibi. Monoray'da açık kapılardan sarkan muavinler, elleri camlardan sarkan şöförler ya da kapışan monoraylar görürmüyüz acaba :)

Kaynak

Gönderilme zamanı: 26 Tem Sal, 2011 20:23
gönderen Esat
Minibüsçü kısmını işin şakası olarak görüyorum, şaka gibi yani. :) Bir minibüs sahibini nasıl bu işe razı edebilirsiniz? Adamın elinde milyarlar eden bir teneke parçası var (plaka) ne olacak Havaray araçlarının önüne mi takacaklar? Bunun maddi karşılığı ne olacak, valla bana kalırsa havaparasının hiçbir hükmü yok ama kanunen bilemem, belkide alırlar mahkemeleşirlerse, o zaman ne olacak. Saatte gücccücük bir miktar yolcu taşıyacak bir ŞEY için bu adamlara ne taahhüt edilecek? Bu yüzden bana şaka gibi geliyor, adamlar vergi ödemiyor bir şey yapmıyor, siz onları bu işe yönlendirince o gelirden olacaklar sonuçta, kaç tane minibüs sahibi bu işe girer bilmiyorum. Artı bu adamlar bu işin işletmesinde olmayacak değil mi? :):) eheheheh Vallahi komedi olur, muavinlerde artık istasyon girişlerinde bekler, ha bir de kahyaları unutmayalım, araç geç geldimi kesecek cezayı, :) ya da çok erken gelirse, sonra bahşiş alacak verecek, ohooooo.

Şakayı bir yana bırakalım diyeceğim ama bu hali ile konuyu ciddiyete taşıyamadım bir türlü. Yakın zamanda ihaleye çıkılacak dediği hangi hat ki acaba? Bu projeler yıllardır var hangisinin gerçekten etüdü bitti bilmiyorum, bir bildiğim Şişhane-Okmeydanı vardı onunda bir takım sıkıntıları yüzünden olmayacağı söylenmişti, projesi olan başka hat varmı bilmiyorum, benim için bunlar hep raylı sistem haritasında öylesine duran çiziklerdi, bir gün gerçek olacaklar ama önce doymamız gerekmez mi?

Gönderilme zamanı: 31 Tem Pzr, 2011 20:19
gönderen Mahmut Pasa
Sollama yollarıda yapsınlar yoksa nasıl yarışacaklar yollarda.

Gönderilme zamanı: 01 Ağu Çrş, 2012 10:51
gönderen kenanmar
Başkan Topbaş iftarı hurmayla değil monorayla açmış :) Yahu Kozyatağı-Ataşehir-Ümraniye Carrefour/Devlet Hastanesi arasında kaç kişi yolculuk edecek çok merak ediyorum, madem ki bu hat ve güzergahta çok büyük talep var, o zaman hemen otobüs hattı koyalım 8 dk'da bir kalksın bakalım kim biniyor kim binmiyor. Ümraniye Merkez-Ataşehir-Bostancı yönünde şöyle bir baktım 2-3 otobüs hattı var onlardan sadece bir tanesi fiilen bu hatta nispeten yakın gidiyor. Diğeri Dudullu ve Kayışdağı'nı dolanıyor. Açıkçası finans merkezi yapılacak talep çok olur dışında elle tutulur bir yanı olmayan bir proje. Bunun yerine Bostancı-Kazlıçeşme metrosu'nun Anadolu Yakası etabına başlasalar veya Levent-Kozyatağı arasına metrobüs yapsalar çok daha anlamlı olurdu.
....................................................................................
Başkan Kadir Topbaş, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Ataşehir'de düzenlediği sokak iftarında vatandaşlarla birlikte iftar yaptı. İstanbulluların Ramazan-ı Şerif’ini tebrik eden Topbaş, Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu ile entegre olacak Ataşehir-Ümraniye Metrosu’nun etüt çalışmasını başlattıklarını da müjdeledi. Haber tarihi :30.07.2012
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20482
.........................................................................................

Gönderilme zamanı: 01 Ağu Çrş, 2012 10:57
gönderen alabay
Burada yapılmamış şeyleri müjdelemek çok büyük ayıp olarak görülür (burada derken, kültür olarak direk etrafımı kastediyorum, tüm Almanya için geçerli midir, bilmem, ama güneybatı çok tutucudur). Orada acaip bir şekilde yapılmamış, projelenecek (!), ihale ve bilmemne aşamasındaki şeylerle taç yapılıyor. Bu çok değişik, ilginç bir kültür.