4. sayfa (Toplam 9 sayfa)

Gönderilme zamanı: 26 Eki Pzt, 2009 22:07
gönderen Esat
Başkan konuyu yeniden alevlendirdi, daha önce Mehmet yaptığı görüşmede Havaray projesinden vazgeçildiği gibi bir bilgi aldığını söylemişti diye hatırlıyorum, sanırım istimlaklerin fazla çıkması nedeni ile Şişhane-Okmeydanı monoray dan vazgeçilmişti, ama bugünkü törende Başkan önceki yıllarda proje haritalarında yer alan M2 metro hattına besleme yapacak monoray projelerini yeniden dile getirmiş hadi bakalım her işimiz bitti sıra monoraya geldi demek ki, hayırlı olsun.

http://www.haber7.com/haber/20091026/Is ... avaray.php
Kadir Topbaş, metro hattına diğer yerleşimlerden yolcu taşımak için talep olan yerlerden ''Havaray'' sistemi kuracaklarını kaydederek, ''Boğaziçi Üniversitesinin de bulunduğu Hisarüstü'nden Levent ve Gayrettepe istasyonlarına, Emniyetevler'den Sanayi Mahallesi'ne havarayla ulaşılacak. Havarayın proje çalışmaları yapılıyor'' diye konuştu.

Gönderilme zamanı: 27 Eki Sal, 2009 12:38
gönderen Mehmet Kasım
''Boğaziçi Üniversitesinin de bulunduğu Hisarüstü'nden Levent ve Gayrettepe istasyonlarına,
BU HAT METRO YAPILABİLİR ASLINDA.

Gönderilme zamanı: 01 Kas Pzr, 2009 22:44
gönderen Esat
Projesi yapılan (muhtemelen Şişhane-Okmeydanı) monoray - havaray hattına ait proje tasarımından görüntüler.

Kaynak : http://www.sayisalgrafik.com.tr/sektorl ... ulasim.pdf

Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 09 Kas Pzt, 2009 14:47
gönderen Mehmet Kasım
Projesi yapılan (muhtemelen Şişhane-Okmeydanı) monoray - havaray hattına ait proje tasarımından görüntüler.
Linkte Şişhane-Mecidiyeköy diyor, 11 istasyon diyor. Şişhane-Okmeydanı-Mecidiyeköy.

Gönderilme zamanı: 09 Kas Pzt, 2009 18:56
gönderen Esat
Yanlız bu projede ölü doğdu herhalde, bazı noktalarda hattın geçmesi için çok fazla istimlak ve kamulaştırma gerektiriyor olması projeyi zora soktu sanırım, onun dışında zaten proje çalışması başarılı bir şekilde ilerliyordu.

Gönderilme zamanı: 04 Ağu Çrş, 2010 13:26
gönderen Esat
Ben en son bir yerlerden bu Şişhane-Mecidiyeköy monoray projesinin yüksek istimlak bedelleri gerektirmesi nedeni ile iptal edildiğini duymuştum, etüt projesi yapılmıştı fakat uygulama projesi yapılmışmıydı tam bilemiyorum, fakat bugün yine monoray projeleri ile ilgili bir haber çıktı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, ulaşım yatırımları kapsamında, toplam 42 kilometre uzunluğunda monoray (havaray) hattı çalışması yürütüyor.

Etüd aşamasında olan çalışmaya göre,

* 3 kilometre uzunluğunda Kartal - D-100,
* 10,5 kilometre uzunluğunda Ataşehir-Ümraniye,
* 4,5 kilometre uzunluğunda Şişli (Zincirlikuyu)-Beşiktaş-Sarıyer(Rumeli Hisar Üstü),
* 7,7 kilometre uzunluğunda Sabiha Gökçen Havalimanı-Formula,
* 3,6 kilometre uzunluğunda Maltepe-Başıbüyük,
* 5,5 kilometre uzunluğunda 4. Levent-Gültepe-Çeliktepe-Levent,
* 7,2 kilometre Sefaköy-Kuyumcukent-Havaalanı havaray hattı planlanıyor.

Bu hatların, araçlarla birlikte kilometre maliyeti, 25 milyon dolar olarak hesaplanıyor. Monoray ile günde ortalama 40-50 bin yolcu taşınabiliyor.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=23031

Evet projeler arasında Şişhane hattı yok, Sefaköy hattı uzun zamandır gündemde zaten, diğer kısımlarda ise Anadolu yakasında taşıyıcı hat konumunda bir zamanlar düşünülen tramvay ve hrs ler yerini monoraylara bırakmış, ayrıca M2 hattını beslemek için düşünülen 3-4 hattan sadece 1 tane görebildim, ya da revize edilip birleştirilmiş olabilir, bakalım. Tüm raylı sistem derdimiz bitti artık hava atma projelerine geçtik.

Gönderilme zamanı: 04 Ağu Çrş, 2010 14:45
gönderen alabay
:-)

Basit bir metrocuk (daha iyisi: metro şebekecik) beceremediler yani. Viyadükten geçen metro havaray da olmuyor, MONOray oluyor. Sitereyoray olmaz tabi ... Basit ray döşeme yerine magleve çoook gerek var. Acaba bir de suray da mı yapsalar? Bekekli, beketli, maketli? Höhööö ... ttttörövidiiii ...

İnsan aklını kaçırır bu karmaşada :evil:

Gönderilme zamanı: 04 Ağu Çrş, 2010 15:48
gönderen Esat
Akıl kaçıracak ne var ki? Yapılması düşünülen hatların güzergahları konusunda bir şey diyemem, bence büyük çoğunluk hemfikir olur diye düşünüyorum, özellikle Anadolu yakası için ama sistem illa ki monoray ya da Türkçeleştirilmiş hali ile havaray mı olmalıdır? Bunca maliyete değer mi, ve kapasiteye bakalım günde 40-50 bin ortalama yolcu taşımak? Bana sanki tramvay bile daha çok taşır gibi geliyor.

Gönderilme zamanı: 04 Ağu Çrş, 2010 16:14
gönderen alabay
Yapılması istenen metro veya banliyö treni, yani demiryolu. Tramvay biraz zor olabilir, çünkü zemine bağlı. Öteki iki sistem ama işte hem yer altından, hem yükseltilmiş şekilde gidebilir, o yüzden havaray monoray olmamalı, Hochbahn olmalı. O da yine metro şebekesine bağlı düşünülmeli(ydi).

Gönderilme zamanı: 04 Ağu Çrş, 2010 17:27
gönderen Hakan
Anadolu yakasında etüt yaptıklarından

Ataşehir-Ümraniye bana göre yetersiz çıkacaktır.

Bunun dışında D-100 - Kartal hattı ise kısa gelecektir. Yani Kartal merkezinden başlayan hattın Kartal köprüsünde yani metroda sona ermesi uygn değil, biraz daha kuzeye yöneltilip Soğanlık-Yakacık-Uğu Mumcu gibi alternatifler düşünülmeli ve o semtlerden birinde sonlanmalı, yani uzunluk 3 değil 6 km civarında olmalı...

Son olarak Maltepe Başıbüyük güzergah olarak tam anlaşılamıyor, kastettikleri eğer şimdi çok güzel konutların yapıldığı bölgeyi Maltepe merkezine bağlamak ise güzergah olarak yeni yapılan bağlantı yolunun Küçükyalı'ya indirilmesi ve buradan minibüs yolundan Maltepe'ye ulaştırılması mantıklı, hem metro hem de marmaray ile entegrasyon sağlanmalı...

Genel olarak knuşmak gerekirse ben bu sistemi sevmiyorum, görüntüsü itici geliyor...

Gönderilme zamanı: 30 Eki Cmt, 2010 21:38
gönderen Esat
Esat yazdı:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, ulaşım yatırımları kapsamında, toplam 42 kilometre uzunluğunda monoray (havaray) hattı çalışması yürütüyor.

Etüd aşamasında olan çalışmaya göre,

* 3 kilometre uzunluğunda Kartal - D-100,
* 10,5 kilometre uzunluğunda Ataşehir-Ümraniye,
* 4,5 kilometre uzunluğunda Şişli (Zincirlikuyu)-Beşiktaş-Sarıyer(Rumeli Hisar Üstü),
* 7,7 kilometre uzunluğunda Sabiha Gökçen Havalimanı-Formula,
* 3,6 kilometre uzunluğunda Maltepe-Başıbüyük,
* 5,5 kilometre uzunluğunda 4. Levent-Gültepe-Çeliktepe-Levent,
* 7,2 kilometre Sefaköy-Kuyumcukent-Havaalanı havaray hattı planlanıyor.

Bu hatların, araçlarla birlikte kilometre maliyeti, 25 milyon dolar olarak hesaplanıyor. Monoray ile günde ortalama 40-50 bin yolcu taşınabiliyor.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=23031
Daha önce İBB kaynaklı yukarıdaki haberde verdiğimiz bilgiler, şimdi ise direkt İBB nin yayınladığı bilgiler, karşılaştıralım bakalım o günden bu güne değişen bir şey varmı.

* 5,8 km - Şişhane-Şişli - daha önceki listede yok, zaten bildiğim kadarı ile yüksek kamulaştırma maliyetleri nedeni ile ıh ıh.
* 4,5 km - Zincirlikuyu-Sarıyer
* 5,5 km - 4.Levent-Levent
* 10,5 km - Ataşehir-Ümraniye
* 7,2 km - Sefaköy-Atatürk Havalimanı
* 3,6 km - Maltepe-Başıbüyük
* 3 km - Kartal-D100
* 7,7 km - Sabiha Gökçen Havalimanı-İstanbul Park

Bu arada tebrik ediyorum İBB kendi kentindeki havalimanlarının adını ya da yerleri projelerde doğru düzgün yazmıyor, Sabiha Gökçen dediğimiz yerin sonuna Havalimanı, Havaalanı dediğiniz yere Atatürk Havalimanı, Formula 1 dediğiniz yere ise İstanbul Park derseniz kenti tanıdığınıza ya da sahip çıktığınıza inanacağım, hadi biz köylüyüz yalan yanlış yazıyoruz, kenti yöneten birimler böyle yapmasın bari.

Konuya gelir isek, daha önce verilenler ile yeni veriler arasındaki tek fark daha önce belirtilmeyen Şişhane-Şişli hattının yeniden listeye girmiş olması.

Gönderilme zamanı: 30 Eki Cmt, 2010 23:13
gönderen Hakan
Tekrar tekrar okuyorum, yok ya ben bu işe karşıyım. Avrupa yakasında yapsınlar bir kaç noktaya, zaten İBB sever herşeyin ilkini avrupaya yapmaya. Sonrada tutulmaz, anadolu yakasına yapmazlar. Ölçüyorum tartıyorum, anadolu yakasında yapabiliriz dedikleri güzergahların hiç biri mantıklı değil. Ya ben bu şehri bilmiyorum ya da onlar...