http://www.radiooscar.net/haber_detayla ... haber=1252
Türkiye’de ilk ‘Havaray’ Şişhane-Okmeydanı arasında yapılacak...İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2008 yılı yatırım programına havarayı da aldı. Şişhane ile Okmeydanı arasında yapılması planlanan havaray, 300 milyon YTL’ye mal olacak ve 3 yılda bitirilecek.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin “2008-2010 Yatırım Planı ve 2008 Uygulama Programı” bu hafta Belediye Meclisi’nde görüşülerek karara bağlanacak. Büyükşehir Belediyesi önümüzdeki yıl gerçekleştireceği ulaşım yatırımları arasına havaray sistemini de aldı. Yatırım programına göre, Türkiye’nin ilk havaray sistemi Beyoğlu ilçesinde Şişhane ile Okmeydanı arasında yapılacak.
Havaray Beyoğlu’nda İstanbul Metrosu’nun Şişhane İstasyonu’ndan başlayıp Kasımpaşa üzerinden Kulaksız’a, oradan da Okmeydanı Cemal Kamacı Spor Kompleksi’ne ulaşacak. Yaklaşık 3,5 kilometre uzunluğundaki havaray, toplam 300 milyon YTL’ye mal olacak ve 3 yılda bitirilecek. Havaray için 2008 yılında 50 milyon YTL, 2009’da 150 milyon YTL ve 2010 yılında da 100 milyon YTL harcanması planlanıyor.
Aracını park et, havalan, şehre ulaş!...İstanbul’un ilk havarayı olan Şişhane-Okmeydanı Havarayı, “park et ve devam et” sistemiyle hayata geçecek. Başkan Topbaş, otoparka araçlarını park edecek İstanbulluların havaray sistemiyle şehir merkezine ulaşacağını açıkladı.
İstanbul’un ilk havarayı olan 12 kilometrelik Şişhane-Kulaksız-Cemal Kamacı Spor Komleksi Havarayı, “park et ve devam et” sistemiyle birlikte hayata geçecek. Planlanan yatırımla ilgili gazetecilere açıklamalarda bulunan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, inşa edilecek otoparka araçlarını park edecek İstanbulluların havaray sistemiyle şehir merkezine ulaşacağını söyledi. Cemal Kamacı Spor Kompleksi’nin yanındaki parkın altına inşa edilecek otoparka araçlarını park edecek İstanbullular havaray sistemiyle şehir merkezine ulaşacak.
İstanbul’un belli noktalarında havaray sistemini devreye sokmak için çalışma başlattıklarını belirten Başkan Kadir Topbaş, “Düzenlemeyi yaptığımızda bu bölgede insanlarımızın erişimi rahatlıkla sağlanacak. Cemal Kamacı Spor Kompleksi’nin oraya da bir aktarma istasyonu koymayı düşünüyoruz. Piyalepaşa ve Kasımpaşa araç trafiğinin en yoğun olduğu bölgelerden. D-100’den araçlarıyla gelen vatandaşlar, araçlarını burada inşa edilecek otoparka bırakacak.
Havarayla Şişhane’ye, Karaköy’e, Tarihi Yarımada’ya gidecek. Böylece oradan kente yoğun giriş de engellenmiş olacak. Bu güzergahta tramvay yapamazdık, çünkü tramvaylar yüzde 2,5 meyilden fazla meyilde hareket edemiyor Yollar dar olduğu için raylı sistem geçiremezsiniz.
Havarayda meyilleri ayarlayabiliyorsunuz. Metro ise çok pahalı, kilometresi 50 milyon dolar civarında, hatta geçiyor. Piyalepaşa Bulvarı üzerinden gidecek bu havaray hattının kilometre maliyeti 25 milyon YTL” diye konuştu.
Havarayın özellikle trafiğin yoğun olduğu İstanbul’un dar sokaklı bölgelerinde uygulanacağını vurgulayan Kadir Topbaş, Şişhane-Kulaksız-Cemal Kamacı Spor Kompleksi arasında gidiş-dönüş 12 kilometre olduğunu dile getirerek, “Hat Şişhane Metro İstasyonu’ndan Cemal Kamacı’ya kadar gidecek.
Şişli Metro İstasyon ile entegre olup olmayacağı üzerinde duruyoruz.
Bu sistemi
1-
Sefaköy-Halkalı,
2-
Maltepe-Başıbüyük,
3-
Sütlüce Kongre Merkezi-Haliç Kültür Vadisi
arasında da devreye sokmak amacıyla etüt çalışmalarımız sürüyor” dedi.
Havarayın ilk olarak Bakırköy İDO-İncirli arasında düşünüldüğünü, ancak bu etabın metroya çevrilmesine karar verildikten sonra Beyoğlu’nda devreye sokulduğunu dile getiren Başkan Topbaş, “İstanbul’un erişim açısından en rahat noktaya gelebilmesi için ne gerekiyorsa yapıyoruz. 2012 yılına kadar ciddi 22,5 milyar YTL’lik bir yatırım öngörmekteyiz” şeklinde konuştu. Toplam 300 milyon YTL’ye mal olacak havaray projesinin 2010 yılında tamamlanması hedefleniyor.