Finans Merkezi ihalesi ertelendi!
Sosyal donatı alanları ile bağlantı köprüsü ihale kapsamından çıkarıldı. Yeni ihale 31 Ağustos'ta yapılacak 07 Ağustos 2012
İstanbul Ataşehir'de inşa edilmesi planlanan İstanbul Uluslararası Finans Merkezi'nin (İFM) yarın yapılacak ihalesi 31 Ağustos'a ertelendi. Emlak Konut Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı (GYO) tarafından düzenlenen ihale İFM'nin ilköğretim tesis alanı, resmi kurum tesis alanı, dini tesis alanları, park alanları, tüm alanın hafriyatı ve çevre yollarının yapımını kapsıyordu.
Emlak Konut GYO tarafından yapılan yazılı açıklamada, sosyal donatı alanları ile bağlantı köprüsünün ihale kapsamından çıkartıldığı belirtildi. Açıklamada "İstanbul Uluslararası Finans Merkezinin birinci öncelikli imalatları olan podyum, genel altyapı, yollar vb. imalatların yapılmasının sağlanması ve diğer mülkiyet sahiplerinin de kendi arsaları üzerinde proje üretebileceği bir aşamaya getirilebilmesi ve projenin 2016 sonu itibariyle bitirilmesi hedeflendiğinden, sosyal donatı alanları ile bağlantı köprüsünün ihale kapsamından çıkartılarak projenin başlamasının temin edilmesinden sonra yapılmasının uygun olacağı görüşü ağırlık kazanmıştır. Oluşan yeni şartlar kapsamında ertelenmiştir" denildi. http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... -ertelendi
ist-HR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Finans merkezini Kozyatağı ve Ümraniye'ye bağlayacak bir monoray hikayesi vardı ama gel gör ki finans merkezinin kendisi bile pahalıya patlamış durumda. İhaleye dahil olan kimi alt-projeler ihaleden düşülmüş durumda. Monoray hikayesinin masala dönmesi yakındır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Monoray hikayesi başlı başına bir masaldır, yaklaşık 12 yıl önce Bakırköy'e projelendirilmişti ama daha doğmadan öldü, yıllar sonra Şişhane - Çağlayan denildi bir sürü etüd yapıldı ki bildiğim kadarı ile uygulama projesi de yapıldı ama çok miktarda kamulaştırma gerektirdiği için bir kenara bırakıldı, Başkan ikide bir de bu hattı minibüsçülere vereceğiz diyor ama oradaki kamulaştırmayı kim yapacak? O kadar maliyetin altına İBB girecekse bana da bir şeyler hediye etsinler, minibüsçülere yaptıracaksan o adamlar trilyonluk plaka sahibi hesabı kitabı iyi bilirler
Sonra yine M2 hattının inşaa sürecinde bu hattı besleme amaçlı Boğaz sırtlarından ya da hattın batı istikametinden gelen bir takım havaray hatları projelendirildi ama öyle kaldılar. Monoray imalat anlamında metrodan daha hızlı bu doğru, hızlı üretim, imalat maliyeti konusunda şimdi emin olamadım yanlış hatırlamıyor isem araç bazında pahalıya geliyor, çünkü sürekli üretimde olan araçlar değil ama işletme anlamında da metronun yaptığı işi yapamıyor, kapasitesi düşük, avantajı hızlı inşa edilmesi, eğim ve kurp gibi sorunlar yaşamaması buna rağmen görüyoruz ki yaygın değil. Toplu taşımanın tavanına vurmuş yerlerde bile yaygın değil demek ki var bir haltı. Bu işlerde bir adım atmadan önce iki kere düşünmek lazım, kimse babasının parasını harcamıyor en fazla kulağını çeker, vebali var.
Sonra yine M2 hattının inşaa sürecinde bu hattı besleme amaçlı Boğaz sırtlarından ya da hattın batı istikametinden gelen bir takım havaray hatları projelendirildi ama öyle kaldılar. Monoray imalat anlamında metrodan daha hızlı bu doğru, hızlı üretim, imalat maliyeti konusunda şimdi emin olamadım yanlış hatırlamıyor isem araç bazında pahalıya geliyor, çünkü sürekli üretimde olan araçlar değil ama işletme anlamında da metronun yaptığı işi yapamıyor, kapasitesi düşük, avantajı hızlı inşa edilmesi, eğim ve kurp gibi sorunlar yaşamaması buna rağmen görüyoruz ki yaygın değil. Toplu taşımanın tavanına vurmuş yerlerde bile yaygın değil demek ki var bir haltı. Bu işlerde bir adım atmadan önce iki kere düşünmek lazım, kimse babasının parasını harcamıyor en fazla kulağını çeker, vebali var.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Ataşehir'e monorayın gerekçesi olan finans merkezi projesi iptal edilmiş durumda. Açıkçası o bölgede bazı gökdelenler yükselmekte ve inşaa halinde ama bilemiyorum ne getirir ne götürürler.
----------------------------------------------------------------------------------------
İstanbul Uluslararası Finans Merkezi ihalesi, ihalede geçerli tek teklifin kalması ve buna bağlı olarak da ihalede uygun rekabet ortamının sağlanamaması nedeniyle, ileri bir tarihte yeniden yapılmak üzere iptal edildi.
http://www.emlakkulisi.com/istanbul-fin ... ldi/134843
----------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
İstanbul Uluslararası Finans Merkezi ihalesi, ihalede geçerli tek teklifin kalması ve buna bağlı olarak da ihalede uygun rekabet ortamının sağlanamaması nedeniyle, ileri bir tarihte yeniden yapılmak üzere iptal edildi.
http://www.emlakkulisi.com/istanbul-fin ... ldi/134843
----------------------------------------------------------------------------------------
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
http://t24.com.tr/haber/bogaz-cifte-tel ... cek/240325Beyoğlu ile Şişli havadan birleşecek
Büyükşehir Belediyesinin dikkat çeken diğer projelerinden biri ise Havaray hatları. İBBnin açıkladığı yatırım planına göre, şehrin birçok noktasında hayata geçirilecek Havaray projeleriyle, alternatif ulaşım araçları devreye girecek. Projeler arasında 5.8 kmlik Beyoğlu-Şişli Havaray Hattı, 7.2 kmlik Sefaköy-Kuyumcukent-Havalanı Havaray Hattı ve 5.5 kmlik 4. Levent-Gültepe-Çeliktepe-Levent Havaray Hattı bulunuyor.
Avrupa yakası dışında Anadolu yakasında da Havaray projeleri yer alıyor. Buna göre, Kartal-D/100 yoluna 3 kmlik Havaray Hattı yapılacak.
Ayrıca, 7,7 kmlik Sabiha Gökçen Havaalanı-Formula Havaray Hattı ve 3.6 kmlik Maltepe-Başıbüyük Havaray Hattı bulunuyor. 11.1 kmlik Ataşehir-Ümraniye Havaray Hattı da projeler arasında yer alıyor. Bu hattın 2023te tamamlanması planlanıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ara sıra ısıtılarak gündeme sunulan Şişhane-Mecidiyeköy havaray projesi yine dile getirilmiş, bu iş ile ilgili projeler yapılmıştı diye hatırlıyorum belki uygulama projesi eksiktir ama pek çok çalışma yapıldı ve yine hatırladığım kadarı ile istimlak gerektiren bir takım durumları vardı, Sn. Topbaş bu havaray ile ilgili çalışma yapılacağını söylemiş, bakalım, görelim.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... u0ZAPmB2jsHaliç Kongre Merkezinde düzenlenen tapu dağıtım töreninde konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Bugün size bir müjde daha vermek istiyorum. Buradaki projeyle eş zamanlı olarak ilerleyecek olan Şişhane Metrosundan Mecidiyeköy Metrosuna Havaray Projesini iki gün önce arkadaşlarımızla planlara işlemek üzere karar verdik diye konuştu.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Palavra. Öyle iki ucu bağlamak. Aktarma sistemi hıçkırığımızla. Ama şu da var: İstimlâksız yerüstü yaklaşık hiçbir ciddî ulaşım projesi olmaz. Yeraltını bilemem, ama yerüstünden plânlar için başka yerlerde onlarca sene koridorlar açık tutarlar (meselâ), aynı bundan dolayı. Bunun yerine meselâ biri Rumelihisardan gelen bir metro hattı düşünseymiş? Öyle kavisle, gerekirse bir yerde tünelden çıkıp viyadüge bile geçen bir metro hattı Şişhaneye varabilirdi. Belki Haliç köprüsünü de geçebilirdi (keskince bir virajla), veya dikeyine gelip, Karaköyde biterdi. Karaköy, yanlış hatırlamıyorsam, çok, çøk eskilerden zaten bir metro istasyonu olarak düşünülmüştü
acaba yeraltı pasajı bir avan proje de değil miydi, sanki bir yerde buna benzer bir şey okumuşum gibi geliyor bana. Ama eskice literatürde.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Monoray projelerinden biri daha seçim gezileri kapsamında dile getirilmiş, gerçi net bir güzergah tanımı yok gibi, daha önce F1 pisti yani İstanbul Park ile SGH yı bağlayan bir proje vardı ama İstanbul Park' ın şu an ki konumu oraya otobüs bile koymayı gerektirmiyor
http://www.haber3.com/baskan-topbastan- ... 71395h.htmTopbaş, "Metro hattınndan buraya ya da Marmaray'a erişen bir havaray projemiz var. Buraya gelmek için de havaray projesi olacak.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Yapılırsa direkt evimin önünden geçecek
Geçen sene Tuzla merkezin istasyonlara uzak olduğunu, bir otobüs hattı ile bu istasyonların beslenmesi gerektiğini yazıp, harita üzerinde göstermiştim. Aşağı yukarı o haritaya benzer bir hat çıkarmışlar. Şu an inşa aşamasındaki Marina ve AVM'nin olduğu yerden başlayıp İçmeler Marmaray İstasyonu'nda bitiyor
Geçen sene Tuzla merkezin istasyonlara uzak olduğunu, bir otobüs hattı ile bu istasyonların beslenmesi gerektiğini yazıp, harita üzerinde göstermiştim. Aşağı yukarı o haritaya benzer bir hat çıkarmışlar. Şu an inşa aşamasındaki Marina ve AVM'nin olduğu yerden başlayıp İçmeler Marmaray İstasyonu'nda bitiyor
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gerçekçi mi? Makul çözümü sen önermişsin aslında, düzgün bir otobüs besleme hattı, bu monoray denen şeyi gazetelerin verdiği kartondan kes yapıştır işler gibi zannediyor galiba proje çizenler ben İstanbul' un gerçekten çok yoğun trafiği olan ama tramvay yapılamayan güzergahları dışında son derece gereksiz görüyorum bu monorayı