brs-TF.03:01 » Bursa Teleferiği Yenileme Çalışmaları
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
brs-TF.03:01 » Bursa Teleferiği Yenileme Çalı
Değer verileceğine ve verildiğine inanmıyorum, eğer gerçekten değer verilse idi, hat korunurdu yeni bir hat yapılır bu eski hat tamir ya da bakım her ne ise yapılıp sistem yenilendikten sonra bu eski kabinler ile kullanılabilirdi, bunu akıl edemeyenler bir kenara koyup sergileyecekler mi? Ülkemizde kaç tane sanayi müzesi var? Kaç tane ülkemizin sanayi gelişimini anlatan teknik müze var? Bir elin parmakları? Öyle bir müze var ise, Bursa'da oraya kaldırsınlar, Bursa'da yokta başka bir kentte Türkiye Sanayi Müzesi var ise oraya kaldırılsın, bir tanesi de şöyle etrafından tramvay dönen bir kavşağın ortasına sanki tırmanıyormuş gibi bir sahne ile anıt olarak konulsun tabii ki, açık konuşayım mı, belediye yönetimlerinden böyle bir şey beklemiyorum, yaparlarsa da emin olun bizim gibi sitelerde yazan insanları okuyup onların önerilerini çalarak kendi projesi gibi yönetimine satan bir kaç uyanık sayesinde olacaktır, yani asla kendi fikirleri olmayacaktır.
En son Esat tarafından 11 Şub Pzt, 2013 18:42 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Teknik olarak yok edilmiş sayılmayacak, yerine yenisini yapacaklar ya, yeni gondollar, yeni direkler, yeni kablolar, hatta daha uzun bir hat olacak, bardak dolu mu boş mu? Yanlız bir sorunumuz var bu bardağa sadece iki yönden alttan ve üstten bakılabiliyor bu yüzden de hep dolu görünüyor. Bende sistem yenilenmesin demiyorum, gondollar yenilenmesin demiyorum ama bir şekilde korunarakta yapılabilirdi diye de düşünüyorum, bakalım görelim ne olacak.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Belediye başkanının bir söyleşisini okumuştum, orada yeni hattın ormanda ağaçların kesilmesi anlamına geldiğinden orman bakanlığının buna izin vermediğinden, mecburen eski hattın yerine yapılması gerektiğinden bahsediyordu. Bildiğim kadarı ile yeni teleferik sarıalan mevkisinden oteller bölgesine kadar uzanacak, dolayısı ile otellere şehir merkezinden kesintisiz ve daha hızlı bir erişim olacak. Eski teleferik ile yenisinin parçalarını yerlerine taşıyıp sökeceklerdi sonra. İnşallah başka bir yerde değerlendirmeyi akıl ederler...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Tabiîki geliştirmeler olur, ama nasıl? Revizyon, uzatma, büyütme derler, eskisi korunmuş olur. Ama eskisiyle alâkadar olunmak isteniyor mu yeterince? Freiburgun Schauinslandbahn teleferiği (iyi güzel, tarihi belki biraz daha eski ve önemli, 1930dan, ama yine de) hiç sökülür mü? Şimdi »yenilemeöncesi-fiyatları« ile binmek fırsatı var, sonra o da (yine) revize edilip, modernize edilecek. Ama yık, yap değil. Yık yapa gerek yok. Gerek olsa bile, olmaz gibi göstermenin usûlü var 

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence ülkemizde bu işin turizmi çok zayıf, bir sürü dağımız var ama kaç tane teleferiğimiz var, son zamanda biraz bu işte atılım yapıldı, Karadeniz kıyısında ardı ardına teleferik projeleri hayata geçti, Uludağ için belki de bir tane yeterlidir işin o yönünü bilemem, bana göre yeterli değil ama oranın halkı ne istiyor bir de o var, sanırım bölge halkıda pek istekli değil çünkü kendilerinin olana kendileri çıkamıyor ya da çıktığı zaman orada bir kalabalık var gibi herhalde, dolayısı ile zaten kısıtlı olan bir alana ikinci bir teleferik belki de gerçekten doğru olmaz. Ama diyorum ya biz Uludağ'ı ne kadar kullanmak istiyoruz veya ne kadarını kullanıyoruz, daha fazlasını kullanmak doğaya zarar verir mi? Ben bunların hiçbirine cevap veremem ama dağ havasını seven bir adam olarak çeşitli alternatifler olmalıydı diyorum, benimki daha çok kişisel bir talep.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Teleferik işletmeye kapatıldı, açıkçası Uludağ için herhalde yaz da kapansa kışta kapansa aynı olacaktı, yani kışın daha kötü oldu demek doğrumu bilemiyorum. Kapanmasına hiç taraftar değildim, bana göre hala bir ikinci hat olmalı düşüncesindeyim ama büyüklerimiz böyle takdir ettiler, bundan sonra önümüze bakalım.
İhaleyi alan ortaklıktaki Türk firması Şentürklerin işten çekilmesi ile tek başına kalan Leitner firması -ki dünyada teleferik konusunda söz sahibi firmalardan birisidir- 1 ay içerisinde çalışmalara başlayacaklarını ve gelecek yıl hattı hizmete vereceklerini açıklamış.
Firma sadece bu yenileme projesi değil, mevcut projenin Bursaray Gökdere istasyonuna uzatılması ve bunun dışında UAP ta değinilen teleferik projeleri ile ilgilide açıklamalarda bulunmuş, bakalım Bursa böyle bir teleferik atılımı da gerçekleştirecek mi?
İhaleyi alan ortaklıktaki Türk firması Şentürklerin işten çekilmesi ile tek başına kalan Leitner firması -ki dünyada teleferik konusunda söz sahibi firmalardan birisidir- 1 ay içerisinde çalışmalara başlayacaklarını ve gelecek yıl hattı hizmete vereceklerini açıklamış.
Firma sadece bu yenileme projesi değil, mevcut projenin Bursaray Gökdere istasyonuna uzatılması ve bunun dışında UAP ta değinilen teleferik projeleri ile ilgilide açıklamalarda bulunmuş, bakalım Bursa böyle bir teleferik atılımı da gerçekleştirecek mi?
http://teleferikhaber.com/teleferik-hat ... indirecek/Çalışmaları gerçekleştirirken doğanın hasar görmemesi için bir çok yerde helikopter kullanacaklarını altını çizen Cumbul, “Yeni proje; Teferrüç-Kadıyayla-Sarılan ve Oteller Bölgesi olmak üzere 3 hat ve 4 istasyondan oluşacak. Uludağ’a çıkışı çok rahatlatacak. İzin alabilirsek teleferiği Gökdere’deki Bursaray istasyonuna indirmeyi hedefliyoruz. Gökdere’den Teferrüç’e 6 dakikada, Teferrüç’ten Oteller Bölgesi’ne kadar ise 24 dakikada çıkılabilecek. Ancak önceliğimiz hattı bitirmek. Diğer projelere sonra eğileceğiz. Projenin maliyeti 120 ila 150 milyon TL’yi bulacak” diye konuştu.
Şu anki teleferiğin ekonomik ömrünü doldurduğunu kaydeden Cumbul, “Şu anki sistem saatte 120 kişi kapasiteli ve iki kabin bulunuyor. Bu kabinler 20 kişilik. Yeni sistemde, kapasiteyi 15 ila 17 katına çıkaracağız ve kabinler 8 kişilik olacak. Yeni sistemde çok sayıda kabin olacak. Her 12-15 saniyede bir kabin gelecek. Kapasiteyi saate bin 800 olarak planlıyoruz ama bu rakam 4 binlere 5 binlere kadar çıkabilir. Bittiğinde 9 kilometre ile dünyanın en uzun teleferik hattı olacak. Gökdere’yi de yaparsak 11 kilometreye çıkacak. Doğa tahrip olmaması ve ağaç sökmemek için aynı hat üzerinden yapacağız. Proje bittikten sonra belediye ile beraber bir Teleferik müzesi yapmak istiyoruz” dedi.
“Merinos-Devlet Hastanesi hattı, Sırameşeler hattı ile Heykel-Çekirge ya da Muradiye hattı gibi birkaç noktadan birleştirilmesi söz konusu. Bunlar hazırlanan Ulaşım Master Planı içinde var. Bu projelerin yapılmaması büyük hata olur. Teleferik önümüzdeki yıllarda raylı sistemde entegre olacak” şeklinde konuştu.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Uzun bir süredir Teleferik hattı ile ilgili habere yer verilmemiş ve son güncel haberi ben vereyim.
Şahsımında çıplak gözle tanık olduğu (çok dikkatli bakarak
) hat üzerinde direkler helikopter yardımı ile montajı yapıldı. Şuan çalışmalar Teferrüç-Sarıalan arasında devam ediyor. Hatta ki tüm eski halatlar ve direkler söküldü, eski istasyonlar yıkıldı. 29 Ekim 2013 günü yani teleferiğin açılışının tam 50. yıl dönümünde Teferrüç-Sarıalan arasında yeni teleferiğin hizmete alınması planlanıyor. Malumunuz teleferik 29 Ekim 1953 tarihinde hizmete girmişti.
Yeni hattın montajı için BBB tarafından yayınlanan haber (link kaynağında resim ve video mevcuttur):
Şahsımında çıplak gözle tanık olduğu (çok dikkatli bakarak

Yeni hattın montajı için BBB tarafından yayınlanan haber (link kaynağında resim ve video mevcuttur):
http://www.bursa.bel.tr/en--havali--tel ... ber/13758/Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından 50 yıl sonra yenilenen teleferik hattında, ağırlığı 4,5 tonu bulan direk ve malzemeler helikopterle taşınarak havadan monte ediliyor. İsveçlilerin takım liderliğindeki İtalya, Bulgaristan, Almanya ve Avusturyalı uzmanların da aralarında yer aldığı 30 kişilik ekip, 8 bin 874 metre ile dünyanın en uzun aktarmasız teleferik hattını inşa ediyor.
Uludağın sadece kış aylarında değil yılın 12 ayı turizme kazandırılması çalışmalarını teleferik hattından başlatan Büyükşehir Belediyesi, 1955 yılında projelendirilip, 1963 yılında çalışmaya başlayan 50 yıllık teleferik hattının yerine 8 bin 874 metre ile dünyanın en uzun aktarmasız teleferik hattını inşa ediyor. Yap- işlet- devret modeliyle hayata geçirilen projede, mevcut eski hat ve direklerin sökümünün ardından yeni direklerin montajına başlandı. Teferrüç istasyonu ile Sarılan istasyonu arasındaki 24 direkten merkeze yakın olan 6 tanesinin montajı tamamlanırken, geçit vermeyen yamaçlarda kalan bölümlerin beton aksamları eski teleferik hattı sökülmeden tamamlanmıştı. Kalan 18 direğin montajı için karadan yol açılması halinde fazla sayıda ağacın kesileceğini belirleyen firma, çevreye zarar vermemek amacıyla bu direklerin montajını helikopterle gerçekleştirmeye karar verdi.
Helikopter Bulgaristandan geldi
Hattın merkezdeki ilk durağı olan Teferrüç istasyonunun üst kısmına getirilen ve ağırlığı en fazla 4,5 ton olan direk ve malzemelerin taşınması ve montajı için İsviçreli Heliswiss firması ile anlaşıldı. İsviçreli firma, Bulgaristanda bulunan Rus malı helikopteri, teleferik inşaatı için Bursaya getirdi. Aralarında İsviçre, Bulgaristan, İtalya, Almanya ve Avusturyadan gelen uzmanların da bulunduğu toplam 30 kişilik ekip, sabah saatlerinde direklerin montajına başlattı. Teferrüç İstasyonun üst kısmındaki açık alandaki malzemeler, halatlarla helikoptere bağlanırken, montaj bölgesine taşınan malzemeler, o bölgede bulunan yer ekiplerinin çalışmasıyla helikopterden sökülmeden monte ediliyor. Yol açmak için ağaç kesmek yerine, havadan montaj yoluna gittiklerini belirten Bursa Teleferik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı İlker Cumbul, Sarıalana kadar olan bölümdeki 18 direk montajını 3 gün içinde tamamlamayı amaçladıklarını söyledi. İlk teleferiğin 29 Ekim 1963 yılında açıldığını hatırlatan Cumbul, Biz de hattın Sarıalana kadar olan ilk etabını Teleferiğin 50nci yılı olan 23 Ekimde açmayı hedefliyoruz. Oteller Bölgesine kadar olan ikinci etabı da yılbaşına kadar bitirmek istiyoruz dedi.
Sıra bekleme derdi kalkacak
Helikopterle yapılan montaj çalışmalarını sahada izleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, dünyanın en ünlü firması Leitner ile çalıştıklarını ve teknolojinin tüm imkanlarının Bursada kullanıldığını söyledi. Helikopterle montaj sayesinde ağaç kesilmesinin önüne geçildiğini belirten Başkan Altepe, Aynı zamanda daha seri üretim gerçekleşiyor ve zamandan kazanıyoruz. Yeni teleferiğimizle kapasite 12 kat artacak ve 22 dakikada merkezden Oteller Bölgesine ulaşmak mümkün olacak. Böylece sadece kış aylarında değil, yaz aylarında da Uludağdaki otellerin yatak kapasitesini kullanmış olabileceğiz. Sıra bekleme derdinin de sona ereceği yeni teleferiğin Bursa turizmine önemli katkılar sağlayacağına inanıyorum diye konuştu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
bitsinde gorelim bakalim, en buyuk olmasindan ziyade isletmedeki performansini gormek isterim. yapan firmayi biliyorum, bu konuda bence dunyanin en iyisi, yapacagi ise guvenirim ama bu sorun olmaz anlamina gelmez
bu tip almanca konusan firmalardan saglam is istiyorsan kaya gibi bir sozlesme yapmis olman lazim, yoksa parmakta oynatirlar.
birde agac kesme mevzusunu goz boyama goruyorum, belki gercekten niyet budur, bilemem ama benim icin sov o sozler. Bence maliyeti helikopterden fazla cikar ve is suresi de uzar, heli en hizli montaj yontemi.

birde agac kesme mevzusunu goz boyama goruyorum, belki gercekten niyet budur, bilemem ama benim icin sov o sozler. Bence maliyeti helikopterden fazla cikar ve is suresi de uzar, heli en hizli montaj yontemi.