Gönderilme zamanı: 10 Haz Cum, 2011 16:29
Metrobüsün işe yaradığının kanıtıdır, küçük bir resim ama idare edelim
Kaynak : Milliyet Gazetesi
Kaynak : Milliyet Gazetesi
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://www.ulasimturkiye.com/
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=913Metrobüs hattı üzerinde inşa edilen Beşyol istasyonu 15 Ekim 2011 Cumartesi günü hizmete alınıyor. Avcılar-Zincirlikuyu istikametindeki 7. durak olan ve Sefaköy ile Florya arasında yer alan Beşyol istasyonu engellilerin erişimine uygun şekilde, asansörlü olarak dizayn edildi. Bu bölgede oturan vatandaşlardan gelen yoğun talep üzerine inşasına başlanan istasyon yedi ayda tamamlandı. Beşyol`da inşa edilen yeni istasyonla birlikte metrobüs hattındaki toplam durak sayısı 34`e yükseldi.
Avrasya Maratonu nedeniyle Boğaziçi Köprüsü trafiğe kapatılacağından 16 Ekim 2011 Pazar günü sabah 06:00’dan itibaren köprünün trafiğe açılacağı saate kadar otobüslerimiz ile Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattında metrobüs seferleri yapılamayacak. Bu güzergahı kullanacak İstanbulluların belirtilen saatlerde Fatih Sultan Mehmet Köprüsü veya deniz ulaşımını tercih etmeleri gerekiyor.
Metrobüsle alakalı kaza haberleri o kadar çok üst üste olmaya başladı ki, sanırım ayrı bir başlıkta değerlendirmek gerekecek.Zincirlikuyu-Avcılar güzergahında çalışan bir metrobüs yolcu almak için SSK Okmeydanı durağında bekleyen başka bir metrobüse arkadan çarptı. Kazada biri metrobüs şoförü, 3 kişi hafif şekilde yaralandı.
Kaza saat 01.30 sıralarında SSK Okmeydanı metrobüs durağında meydana geldi. Zincirlikuyu-Avcılar seferini yapan metrobüs, durakta yolcu almak için bekleyen metrobüse arkadan çarptı.
KAZADAN FOTOĞRAFLAR
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/galer ... &rid=2&p=1
Henüz nedeni belirlenemeyen kazada, çarpan metrobüsün şoförü ile öndeki metrobüste yolculuk yapan Ali Alagöz (24) ve Esen Okullu (31) hafif şekilde yaralandı. Metrobüsteki diğer yolcuların ihbarı üzerine olay yerine gelen sağlık ekipleri, yaralılara ilk müdahaleyi metrobüs içinde yaptı. Yaralılar daha sonra ambulanslarla Bezmi Alem Vakıf Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'ne kaldırıldı. Yolcular, metrobüsün yolcu indirdiği sırada diğer metrobüsün çarptığını belirttiler. Kaza nedeniyle yolda kalan yolcular diğer metrobüslere binerek yollarına devam etti. Bir süre kapanan metrobüs yolu araçların çekilmesiyle normal seyrine döndü. Kazayla ilgili inceleme başlatan polis, kazanın nedenini araştırıyor.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/19005032.asp
Bu yukarıda yer alan ifadelere katılıyorum, fakat aşağıda alıntılayacağım kısımda katılmadığım pek çok nokta var. Metrobüsün nüfusu İstanbul'a göre az Avrupa kentlerinin demode uygulaması olduğu ne kadar gerçek, bu bana göre tartışılır. Ayrıca "yetersiz ve etkin olmayan bir ulaşım aracı" ifadesi bence mevcut sistem için söylenemez, yetersiz derken yolcuya hitap edemiyor mu yani kalabalık mı kast ediliyor yoksa güzergah yetersizliği mi? Etkinlik derken ne anlamda etkin? Fakat yine bu paragraftaki emniyet şeritleri ile ilgili tespite de sonuna kadar katılıyorum.TMMOB Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı İlter Çelik, metrobüs kazalarıyla ilgili bir basın açıklaması gerçekleştirdi.
Çelik, metrobüs kazalarının, şehrin ulaşım ana planının olmayışı ve yetkililerin bu konuda uzmanların mesleki birikimlerine sırt çevirmesi dolayısıyla gerçekleştiğini söyledi.
Son olarak dün Avcılar'da bir metrobüsün de karıştığı trafik kazasının ardından yeniden gündeme gelen metrobüs kazalarıyla ilgili basın açıklaması yapan Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı İlter Çelik, kazaların sorumlusunun ulaşım ana planı olmayan İstanbul Büyükşehir Belediyesi olduğunu dile getirdi.
"Metrobüs İstanbul'a uygun bir ulaşım aracı modeli değil"
'Metrobüs gibi yetersiz ve İstanbul genelinde etkin olmayan bir ulaşım sistemi kurulurken, ya servis yolları etkisiz hale getirilmiş, ya da motorlu araçlar, metrobüsten artan şeritlere sıkıştırılmıştır' diyen Çelik açıklamasını şöyle sürdürdü: "İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İETT yetkilileri, her yönüyle plânlanmış özel araçlara alternatif ve yenilikçi bir kent içi toplu ulaşım sistemi yerine daha çok İstanbul'un nüfusundan az Avrupa ülkelerinin kentimize göre minyatür ölçekteki kentlerinde kullanılan demode bir sistemi kentimize uydurmaya çalışmışlardır. Bu yapılırken de her zaman olduğu gibi insan güvenliği göz ardı edilmiş, yeterli önlemler alınmamıştır.
Sabah saatlerinde Avcılar istikametine çalışan metrobüs seferleri de bir süre çalışmadı. Özellikle Küçükçekmece ve Avcılar bölgesinde metrobüs yolu kar ve buzla kaplandı. Buzlanma sebebiyle Metrobüs Küçükçekmece rampasını çıkamayınca, seferler durdu. Metrobüslerin duraklara gelmemesi nedeniyle vatandaşlar da mahsur kaldı.
Özellikle Metrobüs'ün ilk durağı olan Avcılar'da uzun süre yoğunluk yaşandı. Vatandaşlar kar yağışı altında araçların durağa gelmesini beklerken, bazıları da E5'e akın ederek yollarına belediye otobüsleriyle devam etmeye çalıştı. Ancak E5 karayolunun da karla kaplanması nedeniyle araç trafiği de durma noktasına geldi. Avcılar'da ve Küçükçekmece'de bazı araçlar rampayı çıkamayınca trafiği tıkadı. Bazı sürücülerin ise araçlarını E5 üzerine bıraktıkları gözlendi.
Neyi düşünmemişler? Ya Başar o kadar fotosunu yayınladık hattın E-5 ile hattı ayıran tek şey bariyerler öyle arada bir menfez, drenaj kanalı falan yok, tamam tabii altta su atık hattı var o başka bir şey ama kar küremek nedir, önüne katıp götürmüyorsun yana doğru atıyorsun, nereye atacaksın? Dışa atsan E-5 e gidecek, içe atsan metrobüsün karşı şeridine gidecek? Ancak kepçe gibi bir şey ile öne küreyerek gidip istasyon girişlerinde genişleyen alanlara falan yığabilirsin, yani farklı bir durum varmı bilmiyorum şimdi ben farazi konuşuyorum, bunu ancak bize bu sıkıntıyı yerinde yaşamış olan arkadaşlar anlatabilir belki de söylediğim gibi bir durum yoktur. (Pek yanılmam ama )alabay yazdı:Hm, ilginç, bunu da düşünmemişler yani.