1. sayfa (Toplam 16 sayfa)

ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Gönderilme zamanı: 23 Eyl Pzr, 2007 10:57
gönderen Esat
Aşağıdaki habere göre minibüs plaka fiyatları düşmeye başlamış :) Kaynak Yeni Şafak Gazetesi - Haber7.com
Topkapı-Küçükçekmece arasında hizmete giren metrobüsler, İstanbul'da minibüs dönemini sona erdireceğe benziyor. Şimdilik ücretsiz deneme seferlerini sürdüren metrobüsler, minibüs yolcusunu çoktan kendine çekti bile. Daha ilk günden yolcularının yüzde 50'sini metrobüse kaptıran minibüsçüler, önümüzdeki dönemde aynı paraya yolcu taşısalar bile İstanbulluların trafik sorunu yaşamayacak olan metrobüsleri tercih edeceğine inanıyor.

İstanbul Minibüsçüler Odası Başkanı Koray Öztürk, daha önce minibüsle seyahat eden yolcuların artık metrobüse yöneldiklerini belirterek, “Kısa sürede büyük kaybımız oldu. Daha önce Topkapı-Bakırköy güzergahında çalışan hatlı bir minibüsün ücreti 600 bin YTL'den 250-300 bin YTL'ye düştü. İstanbul'da 7 bin minibüs olduğu göz önünde bulundurduğunda zararın faturası trilyonları buluyor” dedi.

Metrobüs ücretli yolcu taşımaya başlayınca yeni bir durum değerlendirmesi yapacaklarını ifade eden Öztürk, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'tan minibüsçü esnafını mağdur etmeyecek bir çözüm beklediklerini vurguladı.

SATAN ÇOK ALAN YOK

Topkapı-Florya hattında çalışan minibüs şoförü Yaşar Ünal, daha önce günde 500-600 yolcu taşırken, metrobüslerin devreye girmesiyle bir günde taşıdığı yolcu sayısının 200-250'ye düştüğünü söyledi. Son üç dört gündür bazı seferlerini birkaç yolcuyla tamamladığını ifade eden Ünal, “Her seferde 15 YTL'lik mazot yakıyorum. Bazı seferlerde topladığımız para, yaktığımız mazotu karşılamıyor. Bu durumda minibüs sahiplerinin fazla dayanacaklarını sanmıyorum” dedi.

Ünal, önceleri mal sahibine günlük 200-250 YTL para verirken, bugün 100-150 YTL verebildiklerini belirtiyor.

Minibüs hatlarının değer kaybettiğini gören minibüs sahipleri ise araçlarını satışa çıkarıyor. Topkapı'da çok sayıda minibüsün arka camında 'Hatlı satılık minibüs' ilanı yapıştırıldı bile. Ancak minibüs sektörünün geleceği belli olmadığı için pek kimse minibüs almıyor.

İç hat fiyatları arttı

Bakırköy, Florya, Sefaköy, Küçükçekmece Kanarya güzergahlarında çalışan minibüslerin hat ücretlerinde yüzde 50'ye varan bir düşüş yaşanırken, Bayrampaşa, Esenler-Atışalanı ve Yüzyıl Mahallesi gibi hatlarda çalışan minibüslerin değeri yüzde 10 ile 20 arasında değer kazandı.

Metrobüs bu hafta da ücretsiz

Gönderilme zamanı: 26 Eyl Çrş, 2007 01:29
gönderen Mustafa Noyan
İBB websitesinde başkanın ifadelerinden, Topkapı ile Küçükçekmece (aslında Cennet Mah.) arasında deneme seferlerine başlayan metrobüs hattının Avcılar ayağının 29 Ekim’de tamamlanacağı bildiriliyor.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Ha ... erId=24460

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Ha ... erId=24433

Metrobüs bu hafta da pik saatlerde ücretsiz yolcu taşıyacak.
Metrobüs hattında kullanılan körüklü ve ekstra körüklü otobüsler talep çokluğu dolayısıyla bu hafta da 08.00-10.00 ve 16.00-20.00 saatleri arasında ücretsiz, diğer saatlerde de indirimli olarak hizmet verecek.
http://www.zaman.com.tr/webapp-tr/haber ... rno=592888

Metrobüs Hattında Ücretsiz Saatler

Gönderilme zamanı: 28 Eyl Cum, 2007 22:23
gönderen Mustafa Noyan
Metrobüs hattında ücretsiz saatler yeniden düzenlenmiş,
sabah 06:00 - 09:00, akşamüstü 17:00 - 19:00 saatleri arasında seferler ücretsiz, diğer saatlerde turniklerden tam 625, indirimli 400 akbil kontörü karşılığı ücret mukabili seferler gerçekleştiriliyor.
Metrobüs istasyonlarında konuyla ilgili açıklama bu şekilde:

Resim

Gönderilme zamanı: 28 Eyl Cum, 2007 22:29
gönderen abhazyalı ugur
bir hafta uzatılmıştı.Ama zannedersem sistem tam olarak oturana kadar bu saatler arası üçretsiz taşıma işi devam eder.

Metrobüsten Etkilenen Minibüsler İçin Ha

Gönderilme zamanı: 02 Eki Sal, 2007 12:04
gönderen Esat
Kaynak : İBB
Modern toplu taşıma sistemlerinin kent içi organizasyonu çerçevesinde Cevizlibağ-Avcılar arasında Metrobus hattının faaliyete geçmesiyle birlikte minibüs esnafının kamuoyuna da yansıdığı üzere gelir kaybı yaşayacakları endişesi dile getirilmişti.

Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü tarafından yapılan planlama çalışmaları esnasında ve planlama çalışmalarının her kademesinde gerek esnaf odaları temsilcileri gerekse esnafın bizzat kendisi yürütülen bu faaliyetlere dahil edilmekte, minibüsleri ve minibüs esnafını yakından ilgilendiren konularda hem esnafa bilgi vermek amaçlı hem de fikir alışverişi yapmak amacıyla bir dizi toplantı yapılmakta.

Bunlardan bir tanesi de 27.09.2007 tarihinde Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü'nün Edirnekapı' daki toplantı salonunda gerçekleştirildi. Toplantıya ilgili esnaf odaları başkanları ile bir grup minibüs esnafı katıldı.

Metrobus hattının faaliyete geçmesiyle gelir kaybı yaşayacağından endişe eden esnaf ve esnaf odası temsilcileri bu konudaki sıkıntılarını dile getirdiler ve çözüm önerilerini sundular. Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürü Ali ARSLAN’ın da katıldığı toplantıda yapılan planlama çalışmaları hakkında, ne aşamada olunduğu ve minibüslerin yoğun çalışacağı ve gelir kaybı yaşamalarının önüne geçecek plan-programlar hakkında bilgi verildi.

Bahçelievler, Küçükçekmece, Avcılar bölgeleri olmak üzere üç ana bölge oluşturularak yürütülen çalışmaların etüt aşaması 22 hatta 62 güzergâhta 1307 adet minibüsün; yolcu ve yolculuk profilleri, yolcu ve araç trafiği sorunları, toplam taşınan yolcu miktarı, yolculuk süresi, yolculuk uzunluğu, kural ihlalleri, ortaya konularak hazırlandı. Bu planlama çalışmalarına da çok yoğun bir tempoda devam edilmekte.

Yeni potansiyel alanlar esnafın ve esnaf odalarının da görüşleri alınarak ortak görüşlerle belirlenmek üzere planlama aşamasına geçildi. Yürütülen çalışmalarda esnafın da katılımı sağlanarak en sağlıklı yöntem uygulanmakta, konunun birinci muhatabı minibüs esnafının sıkıntılarının çözümü noktasında planlama çalışmalarına şekil verilmekte.

Yapılan planlama çalışmalarında minibüslerin, D100 karayolunu çevreleyen, ulaşım ihtiyacının en yoğun olduğu yerleşim bölgelerine doğru çalışmaları planlanarak hem minibüs esnafının mağduriyetinin giderilmesi, hem de vatandaşın ulaşım ihtiyacının karşılanması sağlanacak.

Görüldüğü üzere esnafın da bizzat katılımıyla gerçekleşen bu çalışmalarda minibüs esnafının olabildiğince mağdur edilmeyeceği planlamalar yapılmakta.

Gönderilme zamanı: 05 Eki Cum, 2007 21:26
gönderen salih erdem KÖSTEK
Metrobüs üste geçitlerinin ; bazı eksik yanlarının tamamlanması ve güçlendirme çalışmaları için işçiler sabaha kadar çalışıyorlar...

Resim


Resim


Resim


Resim


Resim

Gönderilme zamanı: 11 Eki Prş, 2007 04:20
gönderen abhazyalı ugur

Metrobüs hattındaki ilginç işletme detay

Gönderilme zamanı: 06 Kas Sal, 2007 12:15
gönderen msyasar
İlk Metrobüs hattımızın büyük oranda başarılı bir proje olduğunu düşünüyorum. Kısa zamanda devreye alınması ile İstanbul halkı için çok güzel bir ulaşım alternatifi oluşturmuştur.

Metrobüs hattında dikkatimi çeken bazı özellikler var:

- Oldukça yüksek sayıda otobüs kullanıldığı için sefer sıklığı çok fazla,
neredeyse pik saatlerde 45 saniyede bir otobüs geçiyor. Sabah ve
akşam saatlerinde ise arka arkaya 2 yada 3 otobüs görüntüleri ise
olağan hale gelmeye başladı.
- Bu kadar sık sefer yapılmasına rağmen iki yönde aynı miktarda yolcu
talebi olmadığı için seferlerde dengesizlik olmaya başladı. Örneğin,
sabah saatlerinde Cevizlibağ yönüne doğru olağanüstü bir yolcu talebi
var, akşam saatlerinde ise Avcılar yönüne doğru.
- İ.E.T.T'nin bulmuş olduğu pratik çözüm ise şu. Sabahları Cevizlibağ'a
gelen otobüslerin yaklaşık yarısını boş olarak süratle Avcılar'a geri
göndermeye çalışıyor. Bu otobüsler dörtlü ışıklarını yakıyor ve bu suretle
boş otobüs olduklarını belirtmiş oluyorlar, diğer normal seferlerini yapan
otobüsler ise bunları gördüğünde yolun ortasına doğru geçip yol veriyorlar,
böylece boş otobüslerin en kısa sürede Avcılar başdurağına gitmesi
amaçlanıyor. Gördüğüm kadarıyla yolun her noktasında geçiş imkanı
olmadığı için bu uygulama %50 başarıyla yapılabiliyor, boş otobüsler
bazı duraklarda öndeki normal sefer yapan otobüsü beklemek zorunda
kalıyorlar.

Benim E-5 Metrobüs projesi ile ilgili düşüncelerim ise çok daha radikal,
bu hattın 2+2 tercihli yol olması gerekirdi.

Re: Metrobüs hattındaki ilginç işletme d

Gönderilme zamanı: 06 Kas Sal, 2007 14:35
gönderen Esat
Oldukça yüksek sayıda otobüs kullanıldığı için sefer sıklığı çok fazla, neredeyse pik saatlerde 45 saniyede bir otobüs geçiyor. Sabah ve
akşam saatlerinde ise arka arkaya 2 yada 3 otobüs görüntüleri ise
olağan hale gelmeye başladı.
Açıkçası hiç ısındığım bir proje değildi ama yolunda yürüdüğünü duymak sevindirici oldu, ben ne zaman baksam bomboş bir yol görüyorum :))))) demek ki biraz daha canlanmış.
Bu kadar sık sefer yapılmasına rağmen iki yönde aynı miktarda yolcu talebi olmadığı için seferlerde dengesizlik olmaya başladı. Örneğin,
sabah saatlerinde Cevizlibağ yönüne doğru olağanüstü bir yolcu talebi
var, akşam saatlerinde ise Avcılar yönüne doğru. - İ.E.T.T'nin bulmuş olduğu pratik çözüm ise şu. Sabahları Cevizlibağ'a gelen otobüslerin yaklaşık yarısını boş olarak süratle Avcılar'a geri göndermeye çalışıyor. Bu otobüsler dörtlü ışıklarını yakıyor ve bu suretle boş otobüs olduklarını belirtmiş oluyorlar, diğer normal seferlerini yapan otobüsler ise bunları gördüğünde yolun ortasına doğru geçip yol veriyorlar, böylece boş otobüslerin en kısa sürede Avcılar başdurağına gitmesi amaçlanıyor. Gördüğüm kadarıyla yolun her noktasında geçiş imkanı olmadığı için bu uygulama %50 başarıyla yapılabiliyor, boş otobüsler bazı duraklarda öndeki normal sefer yapan otobüsü beklemek zorunda kalıyorlar.
Bu aslında bu güzergahın makus kaderi, şehrin yerleşimi, iş alanlarının ve okul alanlarının dağılımı nedeni ile olsa gerek yolculuk talebi bu yönde, bu hatta metro da yapılsa idi ki yapılacak, yine de yolcu profili ve pik saat yönü değişmeyecek aslında, belki K.Çekmece kentsel dönüşümü ile alternatif bir trafik oluşturulabilir ama bence bu yönde yeni yerleşim alanları kurulması ile de yolculuğun homojen dağılımı sağlanabilir.
Benim E-5 Metrobüs projesi ile ilgili düşüncelerim ise çok daha radikal, bu hattın 2+2 tercihli yol olması gerekirdi.
Yolun genişliğine baktığımızda bazı yerlerde toplam 10 şerit var sanırım bu durumda 2+2 şerif yol olmaması için teknik bir engel en azından bizim bakış açımızda yok, ama anayol ve yanyol hala kalabalık görünüyor, belediyenin minibüsçüler ile yaptığı toplantılar ve yeni hat belirleme çalışmaları bitmeden de bariz bir rahatlama görülmeyecek sanırım.[/quote]

Gönderilme zamanı: 09 Kas Cum, 2007 19:44
gönderen Mehmet Kasım
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=611360

Topkapı-Mecidiyeköy arası 2 ayda tamamlanırmış.Benmi yanlış okudum gazetemi yanlış yazmış.

ALINTI :
Topkapı-Mecidiyeköy arasındaki güzergahla ilgili çalışmaların sürdürüldüğünü dile getiren Öztürk, ''Topkapı-Mecidiyeköy hattı yılbaşına kadar hizmete girecek'' dedi.

Gönderilme zamanı: 09 Kas Cum, 2007 19:49
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=611360

Topkapı-Mecidiyeköy arası 2 ayda tamamlanırmış.Benmi yanlış okudum gazetemi yanlış yazmış.

ALINTI :
Topkapı-Mecidiyeköy arasındaki güzergahla ilgili çalışmaların sürdürüldüğünü dile getiren Öztürk, ''Topkapı-Mecidiyeköy hattı yılbaşına kadar hizmete girecek'' dedi.
:))))) Bahse konu yöneticinin yaptığı beyanatlarda sürekli bu tarz hatalar oluyor, ama sanırım gazeteciler iyi dinlemiyorlar ya da yanlış yorumluyorlar ya da nasıl istiyorlarsa öyle yazıyorlar, tabi sürekli aynı kişiye bu kadar hata denk gelince biraz yanlış anlaşılabiliyor.

(Göbek adım Pollyanna)

Topkapı-Mecidiyeköy

Gönderilme zamanı: 15 Kas Prş, 2007 10:26
gönderen msyasar
Metrobüs projesinin Topkapı-Mecidiyeköy arası 2. etabında, Haliç köprüsü
genişlik açısından darboğaz oluşturuyormuş. 1 km uzunluğunda Haliç köprüsü geçişi için düşünülen uygulama sinyalizasyon sistemli tek şerit uygulaması olacakmış. Bu fikri ilk olarak bendeniz Boğaz Köprüsü geçişi için önermiştim, Haliç köprüsünde ise uygulama daha kolay olur diye düşünüyorum. Köprü girişinde bir otobüsün azami bekleme süresi 80-90 saniye olur ki bu da tahammül edilebilir bir bekleme süresi olur.
Bu sistem esasında halihazırda Cevizlibağ U-dönüşü köprüsünde uygulanıyor, köprünün üstünde aynı anda 3 otobüs bulunabiliyor, rampa başında ise diğer otobüsler dönüş yapan otobüslerin rampadan aşağıya inmesini bekliyorlar.