ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Mar Prş, 2008 09:02

CapaCity'lerin tek dezavantajı normal otobüs kapı tekniği. Onlarla hep ters istikametten gitmek gerekir. Phileas'larda "eski siyasi site zamanlarında" (üf, hemen ilâç) direktsyon hangi tarafta diye düşünmüştük. Her nedense, kapıların iki tarafta olabileceği o zamanlar pek aklımızda değildi. Şimdi onlar işte her istikametten çalıştırılabilinir. 20 yıl garanti de maşaallah, onu gözardı etmemeli!
CapaCity'ler harika otobüsler, 2 numara gibi (ve/ya köprü geçişli) hatlarda da çalışabilir.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 15 Mar Cmt, 2008 15:52

Show tv her zamanki gibi işkembei kübradan sallamış, araçlar 200 kişilik, zaten bir tramvay aracı ile aynı boyda ve nerede ise aynı oturma alanına sahip bir aracın daha fazla yolcu alması saçma olurdu, benim kaynağım İBB ve onlarda 200 kişi olduğunu söylüyorlar,
Demekki Türk usulü hesaplamışlar :). Genelde üst üste alt alta gittiğimiz için İstanbulun Toplu taşımalarında onu örnek alarak söylemişler demekki. :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Pzt, 2008 18:34

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, metrobüslere erişim sağlayan üst geçitlerin yerine yürüyen merdiven koyacaklarını bildirdi.

Topbaş, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde Halk Ekmek A.Ş'nin hizmetlerini tanıtmak amacıyla düzenlenen toplantının ardından basın mensuplarının çeşitli konulardaki sorularını yanıtladı.

Avcılar ile Topkapı arasında hizmet veren ve günde 224 bin yolcunun taşındığı metrobüsü okulların açılması üzerine acele hizmete aldıklarını belirten Topbaş, yolcu talebinin beklenenin çok üzerinde olması nedeniyle mevcut üst geçitlerin talebi karşılamadığını söyledi.

Bu üst geçitlerin sökülerek yerine özürlülerin de kullanımına uygun yürüyen merdivenler koyacaklarını belirten Topbaş, bunun için firmalardan teklif aldıklarını bildirdi. Topbaş, ''Yürüyen merdiveni kent yaşamına sokmak istiyoruz. İlk uygulamasını da Sirkeci'de yapacağız'' dedi.

Mevcut üst geçitlerin de köylerde ve İstanbul'da ihtiyaç duyulan Kemerburgaz, Celaliye gibi yerleşim yerlerinde kullanılacağını belirten Topbaş, metrobüsün ikinci aşamasını oluşturan Topkapı-Mecidiyeköy arasını da yıl sonuna kadar hizmete sokmayı amaçladıklarını kaydetti.
Üst geçitlerin yenilenmesi demek paranın yeniden birilerinin cebine girmesi demek, peki bu başarısızlığın sebebi olan mühendislerinizi cezalandıracakmısınız? kapasite hesabını yapamayan bu kadar yolcu nasıl tahliye edeceğini bilmeyen ya da bilen ama şartname dışında bir kuruşluk fazla iş yapmamda önermemde diyen müteahhitleri cezalandıracakmısınız? Neyse boşverin yıkın yenisini yapın, yanlız özürlüler demişsiniz yürüyen merdiven demişsiniz, özürlüler sadece koltuk değnekli ya da görme duyma engelliler mi? Bu ülkede tekerlekli sandalyesi ile de sokağa çıkanlar var bunlar için rampalar kalacakmı yoksa asansör yapmak daha doğru bir çözüm değil mi? Neyse ya bana ne.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Nis Pzt, 2008 19:42

yaş!------!
?!
Ya, ne derler? İşi ucuz yaptın mı, eninde sonunda çift miktara patlar. Ama bilmem, bu mühendis problemi miydi, değil miyidi, onlara "şöle böle yapacan" derlerse, ne yapsınlar? Bu iş yine tamamen kokmuş kokoreçe benzedi :x 'Bize ne' diyebiliriz, ama iyi, güzel ve sabit bir plânlamayla yapılmadı. Güneyamerika bu konularda hayatta bu şekilde çuvallamazdı. Avrupa veya Doğuasya demiyorum bile ... aaah, ah! :evil:

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

E5'TE 61 İETT HATTININ 20'Sİ İPTAL EDİLE

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Prş, 2008 16:06

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=366

‘Metrobüs aracın değil, sistemin adıdır’

Raylı sistem çalışmalarından sonra Metrobüs sistemine geçen Genel Müdür Öztürk, kısaca BRT olarak adlandırılan (Bus Rapid Transport) ‘Hızlı Otobüs Taşımacılığı’nın Türkiye’de ilk olarak İstanbul’da uygulamaya alındığını belirtti. Sistemin yeni olması dolayısıyla bir bilgi kirliliği yaşandığını ifade eden Öztürk; ‘Bir defa Metrobüs, aracın değil sistemin adıdır. Dünyada en iyi uygulaması Kolombiya’nın Bogota şehridir. Bundan başka Mexico City ile Kortuba`da uygulanmaktadır. Bogota’da, 54 kilometrelik hatta tek yönde saatte 43 bin yolcu taşınmaktadır. İETT’nin ufuk çizgisi budur.

Bu sistemin üç olmazsa olmazı vardır. Birincisi hızlı ulaşım (30 saniye sefer aralığı), ikincisi yüksek nüfus yoğunluklu metropol, üçüncüsü çevreye duyarlı alternatif ulaşım modlarıyla entegrasyon ve konfor. İstanbul’da bu şartları nasıl bir araya getiririz diye düşündüğümüzde ortaya çıkan sistem budur. Bu sistem metroya alternatif değildir.

Metrobüsün alternatifi hafif raylı sistemdir.’ derken Avcılar-Topkapı Metrobüs hattında çalışacak asıl araçların yüksek yolcu taşıma kapasiteli, Euro 5 standartlı çevreci motora sahip Phileas`lar ve Capacity’ler olduğunu, Citaro’ların geçici olarak çalıştırıldığını, temmuz sonuna kadar 100 Capacity’nin geleceğini belirtti. Öztürk, şu anda hatta geleneksel otobüs işletmeciliğiyle günde 243 bin yolcu taşındığını, tamamlandığında Beylikdüzü-Kozyatağı arasında 54 kilometre olacak hattın hedefinin 300 araçla 1 milyon yolcu olduğunu, sefer aralığını yarım dakikaya indireceklerini söyledi. Genel Müdür Öztürk, sözlerini şöyle sürdürdü:

‘Beylikdüzü-Kozyatağı Metrobüs hattının devreye girmesiyle mevcut güzergahta hat sayısı 61’den 41’e inecek. Bu sayede 324 otobüsten tasarruf sağlanacak. Sıfırdan 27 yeni hat kurmaya eş değer olan bu otobüslerin 100 tanesi acil ihtiyaca binaen Avrupa yakası, 60 tanesi de Anadolu yakasındaki hatlara dağıtılacak.’

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 May Prş, 2008 22:43

Beylikdüzü-Kozyatağı tipik bir banliyö veya metro hattı, metrobüslük bir durum değil. Berlin'in de MetroSistem'i var, metro, banliyö treni, metrobüs ve metrotram - hepsi beraber. MetroBus ile metroluk bir şeridi kat etmeye çalışmazlar.

B. Alabay


Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 May Cum, 2008 10:06

Hadi, ben şimdi bir şey demeyeyim. Yoksa fazla bağırıp çağırırım!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

:) Gerçekse Komik zaten metrobüs başlıba

Mesaj gönderen Esat » 09 May Cum, 2008 11:02

Linkteki haberin metni

Garajdan çıkarılamayan gerçek metrobüsün hizmete başlamayışının nedeni belli oldu. Bilgisayar donanımı sayesinde şoföre bile ihtiyaç duymadan sefer yapabildiğini açıklanan 26 metrelik araç için hazırlanan dönüş panelleri, fark bırakılmadığı için metrobüse dar geldi

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’ndan Türkiye’de kullanılan ilk 26 metrelik araç olduğu için “tip onay belgesi” çıkmadığı gerekçesiyle İETT garajında bekletilen metrobüsün, trafiğe çıkamayışının gerçek nedeni belli oldu. Gerekli belgeyi çoktan verdiklerini bildiren Bakanlık yetkilileri, gecikmenin kendilerinden kaynaklanmış gibi gösterilmesine tepki gösterirken, asıl sorunun metrobüs yolu inşa edildikten sonra yaptırılan dönüş paneli olduğu ortaya çıktı. Panellerinin metrobüse dönüş alanında sıfır pay bıraktığı iddia ediliyor. İETT kaynaklarının verdiği bilgiye göre, metrobüsün dönüş panelleri 26 metrelik metrobüs gelmeden önce yapıldığı için Hollanda’dan getirilen Phileas marka metrobüsün dönüşünde panel ile araç arasında çok az pay kalıyor.

ŞOFÖRLER SIKINTILI

Bu nedenle kazaya sebebiyet vermemek için İETT şoförleri tamamı otomatik olan aracı kullanmak için bir ayı aşkın süredir çalışıyor. 150 milyon euro yolsuzluk raporu ile sarsılan metrobüste bu sefer de metrobüsü kullanmak için eğitim gören 20’yi aşkın İETT şoförüne yapılan şok uyarı gündemde. Topkapı - Avcılar arasında çalışması için Hollanda’nın Phileas firmasından ithal edilen 26 metre uzunluğundaki gerçek metrobüs, Cevizlibağ’daki dönüş alanından kıl payı geçebiliyor. Yetkililer, İETT şoförlerini dönüş anındaki en küçük bir sapmada bile aracın panele sıkışacağı konusunda uyardı.

TANITIM KISA ARAÇLA OLDU

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş daha önce metrobüsün deneme seferini Hollanda’dan getirilen iki adet 24 metre uzunluğundaki metrobüs ile gerçekleştirmiş, dönüş panalleri henüz yapılmadığı için araçlar E-5 trafiği kesilerek Topkapı - Avcılar hattına sokulabilmişti. Dönüş panellerinin yapılmasından sonra ise E-5’i kullanan araç sürücüleri, panellerin yüksek ve korunmasız görüntüsü nedeniyle panelin altından geçerken hız yaparak, trafiği olumsuz etkilemişti.

Paneli söküp vinçle çıkarırız

Metrobüsün dönüş panellerini imal eden firma yetkilileri, dönüş panellerinde bir kaza olursa panellerin vidalarının sökülüp vinç yardımı ile panelin yere indirilip, metrobüsün çıkarılabileceğini söyledi. Değeri bir milyon 200 bin euro ile İETT’nin en değerli araçları konumundaki metrobüsü kullanmak için talimat bekleyen İETT şoförleri şimdi dönüş panellerinden kaza yapmadan aracı nasıl döndüreceklerini düşünüyor. Metrobüslerden toplam 50 tane ürecek olan firmanın 2 metrobüsü daha tamamladığı, ilk aracın hizmete girememesi nedeniyle araçları limanda tuttuğu da öğrenildi.

Otomatik pilot da güvenliğe takıldı

Büyükşehir Belediyesi yetkilileri Phileas marka metrobüs ithal edildiği zaman, metrobüsün her türlü dönüş alanında özel tekerlekleri sayesinde dönebildiğini ve bilgisayar donanımı nedeniyle şoföre bile ihtiyaç duymadan sefer yapabildiğini açıklamıştı. Bilgisayar donanımı ile otomatik pilot uygulaması güvenlik nedeniyle iptal edilen metrobüsün dönüş alanına ilişkin bu uyarı sonrasında aracı kullanacak İETT şoförleri arasında gergin bir bekleyiş başladı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Cmt, 2008 19:40

İETT yalanlama için metrobüsü sefere çıkarmış, eh tabi merkezi ve yerel hükümet aynı olunca problem yok başka türlü olsa kesin polis çevirip ruhsat sorardı, hatırlarım bir zamanlar İETT ve İBB aldıkları yeni otobüsler ile Aksaray meydanında hava atmak istemişlerdi de trafik ekipleri hepsini bağlamıştı plakasız ruhsatsız oldukları için :D
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından Hollanda’dan satın alınan metrobüsle Topkapı-Avcılar hattında deneme sürüşü yapıldı.

İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk’ün denetimindeki sürüşte, metrobüsün
geçmekte güçlük çektiği iddia edilen Topkapı rampasında manevra
gerçekleştirildi.

Manevranın ardından Topkapı’daki metrobüs durağında gazetecilere
açıklama yapan Öztürk, yaklaşık 1 aydır Edirnekapı ve Ayazağa
garajlarında rampa ile aynı ölçekte oluşturulan bir alanda deneme
sürüşleri yaptıklarını belirterek, "Aracımız Topkapı’daki rampadan
defalarca döndü. Herhangi bir sıkıntı yok" dedi.

Öztürk, metrobüsün "Hibrit" olarak tabir edilen sistemle çalıştığını
ifade ederek, bu sistemin yüzde 40’a varan yakıt tasarrufu sağladığını
kaydetti.

Metrobüsün teknik özellikleri sayesinde duraklara 5 santimetreye kadar
yanaşıp ayrılabileceğini ifade eden Öztürk, metrobüsün şoförsüz
kullanıma müsait olduğunu, ancak İstanbul şartlarında, harici şartlar
nedeniyle şoför bulundurduklarını söyledi.

Metrobüs, Topkapı-Avcılar hattındaki deneme sürüşünü 22 dakikada
tamamladı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

News

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Tem Sal, 2008 10:21

http://www.arkitera.com/h32309-iett-art ... yacak.html


İETT, fiyatlarından dolayı tartışmalara neden olan ve ’tip onay belgesi’ nedeniyle sefere başlaması 18 ayı bulan 26 metrelik Phileas marka metrobüs araçlarından vazgeçti.

Hollanda’dan tanesi 1 milyon 200 bin Euro’ya satın alınan 50 Phileas marka aracın yenisi ısmarlanmayacak. Metrobüs sisteminde aracı yerine, altı ayda teslim edilebilen, 415 bin Euro’luk Mercedes Capasity marka 19 metrelik otobüsler kullanacak. İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, Topkapı-Avcılar hattının önce Zincirlikuyu’ya 2008 sonuna kadar da Kozyatağı’na kadar ulaşacağını belirterek, günde 1 milyon yolcu hedeflediklerini söyledi.

Şu anda 150 Capasity marka otobüs ile 50 Phileas metrobüs aracı olduğunu belirten Mehmet Öztürk, "Hesaplarımıza göre bir araç. günde 3 bin yolcu taşıyabiliyor. Uzayan hatta talebi karşılayabilmek için acilen 100 uzun araca daha ihtiyacımız var" dedi.

Mercedes alınacak
Öztürk, altı ayda üretilen Phileas’ların Türkiye’ye yeni giren bir araç olduğu için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’ndan ülkede kullanılabilmesi için gereken "Tip belgesi"ni almasının 18 ayı bulduğunu belirterek "Bizim uzun süre beklemeye tahammülümüz yok. Bu nedenle 26 metre boyunda 350 yolcu kapasiteli Phileas marka metrobüs araçları yerine 19 metre 68 santim boyundaki 250 yolcu kapasiteli Mercedes Capasity otobüsleri alacağız" dedi.

Tartışmalara neden olmuştu

İETT, Topkapı-Avcılar metrobüs hattında kullanılmak üzere tanesi 1 milyon 200 bin Euro’ya Hollanda’dan 50 Phileas satın aldı. Fiyatı nedeniyle tartışmalara neden olan metrobüs araçlarının ilki açıklanandan ancak beş ay sonra İstanbul’a gelebildi. Mart’tan itibaren gelen araçlardan dördü teslim alındı. Ancak tip onayları alınan metrobüsler, Edirnekapı Garajı’na çekildi. Buradan sefere başlayacağı Topkapı’ya kadar trafikten gitmek zorunda kalan araçlar, meraklı sürücülerin bakarken, kaza yapmaları yüzünden kullanılamıyor. Metrobüs araçları, Avcılar’daki yeni garaj bittikten sonra kullanılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Tem Sal, 2008 11:40

PROJE YÖNETIMI - PLANLAMA - GELECEGI HESABA KATMA - AKILLI OLMAK aaa pardon ya bunlar Türkiye de olmayan seyler neyse, yaziklar olsun diyorum baska da bir sey demiyorum.
Mart’tan itibaren gelen araçlardan dördü teslim alındı. Ancak tip onayları alınan metrobüsler, Edirnekapı Garajı’na çekildi. Buradan sefere başlayacağı Topkapı’ya kadar trafikten gitmek zorunda kalan araçlar, meraklı sürücülerin bakarken, kaza yapmaları yüzünden kullanılamıyor.
Kullanilamama gerekcesine bakarmisin ya merakli sürücüler bakarken kaza yapiyormus, Schaulustiger diyorlar buralarda ben bunu gerizekalilik olarak cevirebilirim :D

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs Genel Konular” sayfasına dön