ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Sal, 2010 09:18

İSMAİLÇELİK yazdı:Cihazat turnike yerine değilde serbest olan çıkış yerlerine yerleştiriliyor.Akla şöyle bir soru gelebilir,ya vatandaş basmazsa,basmazsa kendi zararına.

Metrobüsteki asıl mesele malum erişim meselesi be bu başlıkta sanıyorum ayrıntılı olarask çözüm fikirlerimi yazmıştım.
Evet benimde aklıma açıkçası vatandaş beklemeyip basmazsa durumu geliyor, diğer taraftan bir Allahın kulu şu çözüm önerilerinden bir tanesini ele alsa bizde dişimizi kırıcaz. Doğru düzgün üst geçit merdiven yapmadan asansör yapmaya çalıştı bizimkiler :) İsmail Bey yakından takip ediyor metrobüs projelerini hiçmi gelişme yok hocam bu üst geçitler konusunda hala aynı tas aynı hamam mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Tem Cum, 2010 23:41

İETT Genel Müdürü Doç. Dr. Hayri Baraçlı metrobüs sistemi için kurulan kumanda merkezine bir ziyaret gerçekleştirmiş, burada yeni kurulan sistemde sadece araçlar ve araç hareketleri değil anladığım kadarı ile aynı zamanda yolcu hareketlerininde anlık takibi söz konusu. Bu konuda geçen Antalya' da yaşanan olayı eleştirmiştik üstüne iyi denk geldi, bahsettiğim gibi Belbim' in bazı çalışmaları vardı zaten bu konularda, ayrıca İsbak' ta yine bu tip projeler üreten bir belediye şirketi dolayısı ile son zamanlarda bu şirketlerin enerjileri hem doğal olarak hemde olması gerektiği gibi bu işler üzerine aktarılıyordu, umarım başarılı bir iş çıkar ortaya. Resimlere bakıyorum da İETT kadrosunda da bayağı bir tanıdık isimler yer almış, eh benimde kurum hakkındaki düşüncelerim yavaş yavaş pozitife döndü :) sanki S&P yim de kredi notu veriyorum :P
İETT İşletmeleri Genel Müdürü Dr. Hayri Baraçlı, metrobuslerin izlenmesini sağlayan kontrol merkezini gezdi ve devam eden çalışmalar hakkında bilgi aldı.

İETT’nin Kağıthane garajında kurulan komuta kontrol merkezini ziyaret eden Genel Müdür Dr. Hayri Baraçlı, metrobus hattındaki yolcu hareketlerinin izlenerek gerekli müdahalelerin anında yapılabilmesini sağlayacak teknik sistemleri inceledi ve çalışmalar hakkında bilgi aldı. İnceleme gezisine Genel Müdür Yardımcıları Mümin Kahveci ve Ali Rıza Kiremitci ile birlikte daire başkanları ve birim müdürleri de katıldı.
Resim

Resim

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=713

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Sal, 2010 11:38

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=23005
Avcılar İstasyonu'ndaki yolcular, Topkapı'ya gitmek üzere metrobüse bindi. Metrobüs saat 14.30 sıralarında hareket etti ancak daha 2 metre gidemeden arızalanınca bütün yolcular inmek zorunda kaldı. Bu sırada sürücü ile istasyondaki bazı görevliler, yolculardan metrobüsü itmeleri için yardım istedi.

Yaklaşık 30 yolcu arkadan ve yandan metrobüsü itti. Fakat bütün gayretlere rağmen metrobüs çalışmadı. Yolculardan biri olan ve web tasarım şirketi sahibi Erhan Silgan, yolcuların metrobüsü ittiği anı yanında taşıdığı fotoğraf makinesiyle çekti. Fotoğraf çektiğini gören görevlilerin kendisini uyardığını söyleyen Erhan Silgan, “Bana, 'artık basına yetiştirirsin' dediler. Ben de çekindiğim için daha fazla çekmedim. Parasını verip bindiği aracı itmek zorunda kalmak, hangi akla mantığa uyar?” dedi.
Arkadaş ne kadar güzel özetlemiş, parasını verip bindiğim aracı itmek zorunda kalmak :) şimdi şöyle bir şey var, işletme o parayı sizi bir şekilde bir noktadan diğerine götürmek için alıyor, yani ya iterek gidersiniz ya biz taşırız, orası muğlak :D:D geçmiş olsun valla, yolcular bel fıtığı olursa ve tazminat davası açsa kazanır mı ben onu merak ettim? Canım Türkiyem, sen AB ye girme, AB nin biraz insan ile ilgili kanunları yaptırımlarını al uygula yeter. Bu arada yukarıda verdiğim "bir yerden bir yere götürme" yükümlülüğü bir AB ülkesinin DDY sinin yolculara verdiği cevaptır ha, yani burada da adam sadece bunu taahhüt ediyor, ben konfor vaat etmiyorum, zamanında taşımacılık vaat ediyorum diyor. Biz ise konfor vaat ediyoruz, klimalı, son derece şık koltuklara sahip,camları füme, boyası metalik gri metrobüslerimiz var, şoföre ihtiyacı yok iterseniz kendisi gider. :D

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 11 Ağu Çrş, 2010 09:28

Yalnız burada haberi verenin İBB karşıtı olduğu belli.Sanki iterek aracı çalıştırmaya çalışmışlar gibi vermiş.Halbuki araçlar otomatik vitesli yani kayarak ve iterek çalışmaz bunlar.

Buradaki ittirmeden amaç perondan aracın çekilip yolun bir an önce açılmasıdır.Çekici diyeceksiniz?Evet Yenibosna'da çok zaman hazırda bekliyor ama en iyi ihtimalle varması 15-20 dakika sürer.

Durak konusunda yeni bir durak yapılıyor bakalım ondan sonra yenileme olacakmı ,sıktı artık birşey yapmamaları durak hususunda o kadar yazdım yol gösterdim illa partide faal isimmi olalım,yada gazeteci(çoğuda bir halt bilmez)olalımda dile getirelimde cevapmı yazsınlar bize.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 11 Ağu Çrş, 2010 09:31

Beylikdüzü hattına bugünlerde ihaleye çıkılacak belki bir ayada başlıyabilir inşaatı.Kaynak:Yerin kulağı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ağu Çrş, 2010 09:57

Muhtemelen o yolcunun ağzından haber kurallarına göre düzeltilmeden yayınlanmış bir haber, üsluptan belli. Diğer taraftan ne için olursa olsun yolcuya otobüs ittiremezsiniz, çekicinin nereden geldiği beni ilgilendirmez, o zaman Yenibosna' da yatmasın Topkapı' da da müsait alan var, sayıları arttırılsın hattın çeşitli noktalarında beklesinler, boşa para alan adam çok 4 tanede çekici şoförü alsa İETT daha çok batmaz.

Bu yerin kulağı inşallah doğru yerlerden dinlemiştir :) çünkü ne İETT ne İBB nin söylemlerinde pek böyle bir yaklaşım yoktu, genellikle sallıyorlardı. Bu sebeple acaba Beylikdüzü metro hattının bakanlık tarafından yapılması işinde sorun mu çıktı diye düşünüyorum, yani metroya başlanamayacağı için bari metrobüsü yapalım demiş olabilirler. Kaldı ki metrobüs yapılırsa bence o metronun güzergahıda iyice bir revize edilmelidir, daha çok sahile yakın gidecek bir hat yapılmalı diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Ağu Çrş, 2010 11:30

Valla sahil diyorsun da Esat, son zamanlardaki tabiat olayları sahilin bir kaç sene sonra ciddî şekilde değişeceğini düşünüyorum. Farzedelim ki, deniz seviyesi bir kaç metre yükseliyor ... metrolar bence ona göre tasarlanmalı ki, otuz veya elli sene sonra ciddî bir (tuzlu) su problemi yaşanmasın.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ağu Çrş, 2010 11:36

Sahil derken Avcılar' ı ne kadar biliyorsun bilmiyorum ama zaten ben orada sahil yolu gibi bir yerden gitsin i kast etmedim, Deniz Köşkler dediğimiz semtin içinden Ambarlı' ya doğru inen, oradan Marmara Evleri içerisinden geçerek Beylikdüzü merkezinden TÜYAP' a uzanmalı anlamında demiştim, hani deniz seviyesinde bir hat değil, zaten bu pek makul ve mantıklı bir işte değil o bölgede.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Ağu Çrş, 2010 14:18

Bunu Avcılar ile ilgili söylememiştim, genel olarak. Her ne sahil olursa olsun. Sahiller ve kıyılar, senin benim bile hayatımızda daha görebileceğimiz şekilde, değişebilir. Bunu göz önünde tutmak gerek. Bakarsın bir gün Karaköy, Perşembepazarı vs. de tarih olurlar, hiç belli olmaz yani. Sular yükselebilir.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1578
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 11 Ağu Çrş, 2010 22:00

Eyvah Füniküler vede Kabataş T1 de gitti o zaman, Kadıköy metro istasyonu da tam denizin altında :? New York metrosunu deniz yükselince su basacak diye adamların şimdiden etekleri tutuştu, bu konu aslında hiç yabana atılmamalı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ağu Çrş, 2010 22:05

Ya niye gitsin, sahil kenarı yükseltilir 3-4 metre, oldu bitti gitti :) sonuçta şu an Funiküler Kabataş istasyonu su basıncına dayanıklı imal edildi zaten, ha keza Marmaray Üsküdar istasyonu aynı şekilde. Ha su yükselir yukarıdan su basar mı gibi bir endişe olursa da bence dediğim gibi basit bir dalga kıran yöntemi ile aşılabilir diyorum, tekniği gerçekliğini bilemem tabi ben vatandaş olarak aklıma geleni yazdım. Ama şuna katılıyorum, basit bile olsa bir tehdit söz konusu ise tedbir içinde şimdiden düşünmek gerekebilir.

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 12 Ağu Prş, 2010 19:25

Diğer taraftan ne için olursa olsun yolcuya otobüs ittiremezsiniz, çekicinin nereden geldiği beni ilgilendirmez, o zaman Yenibosna' da yatmasın
Aman Esat ben Paris'te otobüs, tren itmiş adamım bir körüklü otobüsü birkaç metre itmek öyle büyütülecek bir olay değil.

Benim maceram ise şöyle. Başdurak Parc de St. Cloud'da 52'ye bindik ama önümüzdeki 22 kalkıp gitmediği için bekliyoruz. Sonunda anladık ki önümüzdeki R312'nin marşı basmıyor, hareket amiri önce bizim Agora ile onu ittirmek istedi, ama farları tehlikeye girince vazgeçti. Bunun üzerine bize, çekici çağıracağız ama 15-20 dakika sürer ya da bir arkadaki 52'yi beklemeniz gerek o da bir o kadar sürer deyince, biz dayanamadık şu 312'yi biraz ittirsek ne olur deyince, vallahi teklif etmeye çekiniyorum ama iyi olur dedi, biz de işbaşı yaptık.

Trene gelince, Mont Valerien'de elektrik kesildi, yolda kaldık, ama öyle bir yer ki, 5 metre ileride enerji var, pantografı oraya geçirebilsek gideceğiz, yağmurlu, fırtınalı sevimsiz bir ocak akşamı, şeftren durumu sakince açıkladı, ya treni 5-10 metre iter 20 dakikada evde oluruz, ya da bekleriz. Ittiverdik "kuskus tenceresini" ulaştık sıcacık evlerimize.

Demokrasilerde çare tükenmiyor mu ne?

Kemal ÇEVİK

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs Genel Konular” sayfasına dön