ist-MB.06 » Metrobüs Duraklarına Erişim ve Tahliye Sorunları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Tem Cum, 2010 20:25

Konu aslında daha çok bu başlık ile ilgili diye buraya yazıyorum, içerisinde bir de yeni istasyonun ekleneceği var tabii ki ama asıl konu "ERİŞİLEBİLİRLİKLİ İSTASYON" yapıyorlarmış, bakalım göreceğiz nasıl olacak. Ayrıca geçen yine bir toplu taşıma aracından engelli bir vatandaşımızın atılması ile ilgili haber vardı, yeterince bilenmedim o konuda, biraz daha bilenip giydireceğim o kendini bilmez insan müsvettelerine.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22934
"İstanbul Büyükşehir Belediyesi vatandaşlardan gelen talepler üzerine metrobüs istasyonlarında modernleşme çalışmalarına başladı. Yeni proje ilk olarak inşa edilecek Beşyol Metrobüs İstasyonu’nda uygulanacak. Yapılacak istasyonla, Üniversite, Polis Okulu ve Küçükçekmece halkının Metrobüse erişimi kolaylaşacak.

Bu yaya üstgeçidinden istasyona ulaşımı sağlamak amacıyla 14 metre genişliğinde 45 metre uzunluğunda çelik bir platform yapılarak, birkaç noktadan bağlantı amaçlanıyor. 600 metrekarelik platform üzerinde sosyal alanlar için de yer sağlanıyor. Yeni yapılan üstgeçitte hem yan yol taraflarında hem de istasyon bölgesindeki asansörler sayesinde engelli vatandaşlarımızın bu hizmeti kullanması amaçlanıyor.

Projesi tamamlanan istasyon, yakın bölgede bulunan Üniversite, Polis Okulu ve Küçükçekmece halkının Metrobüse erişimini kolaylaştıracak olup Yaya sirkülasyonunu rahatlatmak amacıyla D-100 Kuzey yan yol tarafında Alageyik – Şehit Mahmut Ergül sokakları arası yayalaştırılmıştır.

Metrobüs istasyonu projelendirilirken Küçükçekmece İlçesi’nin en önemli caddelerinden biri olan Reyhan Caddesi’nin D-100 ile bağlantısı da istasyona gelmeden sağlandı ve proje kapsamına alındı.

Projenin ihalesi yapıldıktan sonra kısa sürede tamamlanacak."
Haydi İETT utandır beni.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Tem Cum, 2010 22:28

Öyle görünüyor ki bir-iki yıl sonra metrobüs dediğimiz sistem minibüs mantığına dönecek. Tabiki gerekli yerlerde duraklar olmalı ama sanki bu işin çivisi çıktı çıkacak.

Açıldığında Avcılar-Zincirlikuyu 38 dakika diye reklamı yapılmıştı. Ben hiç saat tutup denemedim ama İETT sitesinde 34 numaralı Avcılar-Zincirlikuyu metrobüs hattı gidiş-dönüş süresi 110 dakika görünüyor. Yani Avcılar-Zincirlikuyu 55 dakika.

Tam ters taraftan düşünüyorum, Zincirlikuyu-Avcılar İ.Ü kampüs önü 30 km, ters tarafta Zincirlikuyu-Pendik Kaynarca 31,5 km. 500ES ile süre 60 dakika gösteriyor.

Metrobüs fazla durakta durmaktan gidemez hale gelecek gibime geliyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Tem Cum, 2010 23:57

Zaten eski İETT Genel Müdürü bizzat söylemişti sistemin ömrünün 2 yıl olduğunu sonra metro ister burası dedi :) hadi biz bunu 5 yıl yapalım. 2015 te bu güzergaha metro yapılıcak o zamanda zaten bu hattın yolcusu herhalde en az %25 düşer, o zamanda tam minibüs gibi olur yani ekspresliğin bir anlamı kalmayacak zaten.

Diğer taraftan ben ilk zamanlarda ölçmüştüm ve gerçektende söyledikleri dakikada Avcılar-Topkapı yapıyorlardı, Mecidiyeköy' ü de ölçtüm diye hatırlıyorum ama datayı hatırlayamadım, acaba işletme hızını mı düşürdüler? Yani verdiğin rakamlar ile arada nereden baksak 15 dakika fark var, ciddi bir süre.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Sal, 2010 22:16

İBB nin yeni metrobüs durağı ve durak erişim konsepti için hazırladığı tanıtım animasyonu, video İBB nin sunumer sitesinden alıntıdır.

http://www.youtube.com/watch?v=odDmFz4u9Lg

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 11 Ağu Çrş, 2010 08:50

Yani Avcılar-Zincirlikuyu 55 dakika.
Hakiki zaman 45 dakika.5 DAKİKA tehir normaldir.38 dakika anca gece seferlerinde olur.

Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme arasıda 15 dakika,trafik olduğunda 25 dakikaya kadar çıkabiliyor.Çünkü köprü geçişi karışık trafikte.12-13 dakikada geçtiğimde oldu.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 11 Ağu Çrş, 2010 08:52

Metro içeri alındı bu proje olduğu için.Metrobüsün yolcusu bitmez.Çünkü en doğru,en yoğun güzergahtan geçiyor,İBB inatla hazırlamıyordu bu doğrultuda metro projesi neymiş M1 ve M2 ZATEN SAĞLIYORMUŞ.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ağu Çrş, 2010 09:52

M1 ve M2 nin hiçbir güzergahı bu güzergahın yolcusu ile alakası olamaz ki, öyle bir düşünce varsa bu bana göre yanlıştır. Ben genel olarak metrobüse karşı idim fakat bu güzergahta iş yaptığı da bir gerçektir, büyük fayda sağladı. Bu saatten sonra kaldırılsın yerine metro yapılsın falan demenin de bir anlamı yok, çalışan bir sistemi kapatıp en az 1-2 yıl sürecek bir metro inşaatının hiçbir anlamı yok, dolayısı ile metro güzergahının farklılaşması da normal, ama şu varki ben en az 10 senedir metro güzergahını şu an ki halinde biliyorum zaten, sanırım Sefaköy-K.Çekmece arasında biraz kuzeye çekme oldu ama mesela bana göre gerekli olan Avcılar civarı Deniz Köşklere doğru alınmadı. Neyse konu metrobüs dağıtmayayım :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Ağu Çrş, 2010 11:32

Avcılar herhâlde boşaltılması gereken bir alan. Bildiğim kadarıyla İstanbul'un en çürük coğrafyasına sahip bir yer, deprem anında çöker gider. 1999 depreminde de kent içinde en çok problem yaşanan bölge değil miydi? Kocaman bir yeşil alan yapsınlar, bitsin ... yerleşim alanı için elverişli değil. Evet, biliyorum, biz dere yatağına da yerleşiriz ... denizin altına da :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ağu Çrş, 2010 11:38

Avcılar' da sorun zeminmiydi yoksa binalar mı? Bana göre sorun daha çok binalarda idi, orada zemin sorunu yaşanan bölge sahile yakın kesimlerdir, kaldı ki oradaki binalarda ne kadar hasar oldu? Avcılardan ileri doğru geçtikçe sahile yakın kesimlerde heyelan sorunu var fakat bu daha çok Büyükçekmece' den bile daha ileri kesimlerin sorunu diye hatırlıyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Ağu Çrş, 2010 14:16

Bence sorun zemindi. Yani, bir kaç yerde okudum bunu. Binalar yrı, onlar neredeyse her yerde sorun.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 17 Ağu Sal, 2010 08:08

Avcılar'da zemin kötü doğru ama koca bir ilçe boşaltılamaz.Bunun yerine imar planını buna göre yapar,zemin etüdü ve bina projeleri buna göre hazırlanır ve mevcut yapı stoğu gözden geçirilerek gerekenleri yıkıp yeniden inşa,gerekenlerede güçlendirme yaptırılır.

Hattın Beylikdüzü uzatma inşaatıda başlayacak yakında.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 17 Ağu Sal, 2010 08:09

Metrobüste sesli anons sistemi bayağı zamandır var.Şİmdi dijital ekrandan hangi durağa geldiğine gösteriyor.

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs Genel Konular” sayfasına dön