ist-MB.06 » Metrobüs Duraklarına Erişim ve Tahliye Sorunları

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Mar Cmt, 2013 18:38

En EN mi? Boşver geç be, baksana hemşire koşmuş. Palavra, yok öyle şey, hiçbir problem falan yok. Yeterince yer var, koşuyorlar ya. Hem kim demiş orada kadınlar gezecek diye. Garanti ot içmiştir. Bu en! Börp.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Mar Çrş, 2013 14:24

Halıcıoğlu metrobüs durağı için yapılan yeni üst geçit, hala inşa halinde imiş bu ay açılması planlanıyor.

Resim
Foto İBB den alıntıdır.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Mar Çrş, 2013 23:13

Hakikaten İBB'yi anlamak çok zor. Şirinevler, Altunizade ve Uzunçayır gibi çok sık kullanılan Metrobüs duraklarının ve erişimlerinin vasat ve bıkkınlık veren hali ortadayken sadece bu durak bu kadar çabalıyor olmalarını cidden anlamak çok zor.

-------------------------------------------------------------------------------------
Çalışma ile Beyoğlu/Sütlüce ve Halıcıoğlu Mahalleleri yaya olarak birbirine bağlanacak.
• 1 ay için tamamlanacak olan Yeni Yaya Üstgeçidi ile Metrobüs istasyonuna ulaşmak isteyen yayalar son derece güvenli bir biçimde erişimlerini sağlayacaklar.
• Halıcıoğlu-Sütlüce Metrobüs İstasyonu Yeni Yaya Üstgeçidinin uzunluğu: 134 metre, genişliği 6 metre, merdiven genişliği 3 metre olacak şekilde tasarlandı.
• Metrobüs istasyonuna ayrıca, yaşlı ve engelli vatandaşlarımızın erişimleri için 3 adet asansör yapılacak.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... UDjVRc2tEw
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Tem Çrş, 2013 12:07

Yazık, böyle önemli bir aktarma merkezini şöyle ahım şahım bir plânla yapsaymışlar. Böylece iş yamaya benziyor.
Mevcut üst geçitlere ek, istasyona doğru 40 metre uzunluğunda 8 metre genişliğinde platform yapılacak

İstanbul- İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Cevizlibağ Metrobüs İstasyonu'nda mevcut üst geçitlere ek, 40 metre uzunluğunda 8 metre genişliğinde platform yapacak.

Belediyeden yapılan açıklamaya göre, Cevizlibağ Metrobüs İstasyonu yaya erişimlerini daha konforlu ve güvenli sağlamak, yoğunluğu azaltmak için hazırlanan projenin uygulama çalışmalarına yarın saat 00.00'da başlanacak.

Çalışmanın projesi İstanbul Büyükşehir Belediyesi-Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü, uygulamalar Fen İşleri Dairesi Başkanlığı/Altyapı Hizmetleri Müdürlüğünce gerçekleştirilecek.

Aktarma merkezi olarak kullanılan ve günlük ortalama 35 bin kişi tarafından kullanılan istasyonda, üstgeçit merdivenleri ile turnikelerde yaşanan yoğunluğu rahatlatmak amacıyla mevcut üst geçitlere ek, istasyona doğru 40 metre uzunluğunda 8 metre genişliğinde platform yapılacak.

Yeni yapılacak platform üzerine, turnikeler taşınacak, engelli ve yaşlılar için asansör yapılacak, 1.90 metre genişliğindeki yaya merdiveni 3 metre olacak şekilde genişletilecek. 30 gün sürecek çalışmalar sırasında istasyonun Merter tarafı hizmete açık olacak ve kullanılabilecek ancak çalışma sırasında yaşanabilecek yoğunluğun önlenmesi için, yolcuların Cevizlibağ Metrobüs İstasyonu yerine Topkapı İstasyonunu kullanmaları, Cevizlibağ Metro İstasyonu'ndan gelecek yolcuların Topkapı veya Zeytinburnu istasyonlarından aktarma yapmaları öneriliyor.

17 Temmuz 2013
Kaynak: http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=429290&kn=7&ka=4&kb=7

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Çrş, 2013 12:08

Ve bu kaçıncı yama bilmiyorum artık, saçma sapan bir iş. Cevizlibağ'ın metrobüs, tramvay ve otobüs aktarmasında önemi büyük ama resmen ileriyi görmeden yapılan bir iş oldu, o kadar uğraşıldı normalde ya karayolu ya da metrobüs geçidi yer altına alınıp daha geniş bir platform ve adam gibi tasarlanmış bir aktarma yolu imkanı olmalı idi, bu hali ile daima yamalı bohça gibi duracak, yani çözüm olsa bile bana öyle görünecek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Tem Çrş, 2013 12:09

Meselâ aklıma bir şey geldi … şu an peron iki istikamete hizmet ediyor. İstikamete göre bir peron yapsalar? Yani eldeki peronun bir tarafı kapatılır, aynısı ek inşaa edilir, biri bir yöne, ötekisi öteki yöne, deplase tramvay durağı gibi. Yine yama, ama.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Çrş, 2013 12:12

alabay yazdı:Meselâ aklıma bir şey geldi … şu an peron iki istikamete hizmet ediyor. İstikamete göre bir peron yapsalar? Yani eldeki peronun bir tarafı kapatılır, aynısı ek inşaa edilir, biri bir yöne, ötekisi öteki yöne, deplase tramvay durağı gibi. Yine yama, ama.
O bölgede muhtemelen diğer karayolu trafiğinin sürekli sıkışmasından dolayı karayolundan pay almak istemediler ve istemeyeceklerdir, bilmiyorum bana orada bir karayolu alt geçidi olmalıydı fikri daha cazip geliyor. İlk yapılırken şu Topkapı alt geçidini oraya kadar uzatmamaları saçma idi zaten, o geçit yapılırken tramvay ile karayolu artık kesişmeyecek dediler ama yine kesişiyor, tünelin Cevizlibağ çıkışında minibüs duraklarından gelip d100 bağlanan yol geçişi var bu engel olmuştur muhtemelen ama çözüm bulunabilirdi, ya da d100 trafiği yer altına alınabilir, hiç olmadı metrobüs yer altına alınıp dediğin gibi istikamete göre iki peronlu bir yapı inşa edilip hem yolcuya beklerken konfor sağlanıp hemde erişim için koca genişlikte bir tünel ya da üstgeçit yapılabilirdi, hep sonradan akla geliyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Tem Çrş, 2013 12:26

Altgeçit elbet çok daha elverişli olurdu. Ama zaten var olan bir peronu hemen bir daha yapmakla bir şey kaybedilmez. Peronu uzatmak. Zaten uzatıyorlar. Ama bölmüyorlar. Bence bölmeli. Bir bölümü bir istikamete, bir bölümü öteki istikamete, yani iki durak olmuş olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Çrş, 2013 12:58

Bu söylediğine benzer bir şey denediler galiba, ya da bazı duraklar da var ama peron gerçekten onun için tasarlanmışmıydı yoksa öyle bir uzatma vardı da hadi burayı kullanalım mı dediler bilemiyorum, pek iyi görünmemişti gözüme ama sanırım öyle bir uygulama zaten var.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Tem Çrş, 2013 18:00

Yama işte. Bu işleri doğru dürüst plânlamıyorlar. Çok yazık. Ama öyle.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 24 Ağu Cmt, 2013 21:54

------------------------------------------------------------------------
D-100 Karayolu Cennet Metrobüs Üst Geçidi mevkiinde sabah saatlerinde yolda çökme meydana geldi. Karayolu ve yan yolda kot farkı oluştu. Araçların çukurlaşan bölümde ilerlememesi için belediye ekipleri tarafından karayolu ve yan yolun birer şeridi dubalarla ayrılarak trafiğe kapatıldı. Kullanılan diğer şeritlerde de belirgin şekilde bir çökme meydana geldiği gözlendi. Bu şeritlerden ilerleyen araçların hızını azaltması ve trafiğe kapatılan şeritler nedeniyle D-100 Karayolu Topkapı istikametinde trafik yoğunluğu yaşanıyor. Çökmenin, üst geçidin bulunduğu alanda yapımına başlanan alt geçit çalışması nedeniyle gerçekleşmiş olabileceği öğrenildi. Alt geçit çalışmalarına bir süre ara verildiği gözlendi. Metrobüs üst geçidinin bulunduğu alanda meydana gelen çökmede, üst geçitteki yaya trafiği ise normal şekilde devam ediyor.

http://www.dha.com.tr/d-100-karayolunda ... 15727.html
------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Ağu Cum, 2013 13:50

-------------------------------------------------------------------------------------
Gayrettepe Metro İstasyonu ile Zincirlikuyu Metrobüs Durağı arasındaki yaya tüneli 2 Eylül'de açılıyor.

İstanbul Metrosu Gayrettepe İstasyonu ve Zincirlikuyu Metrobüs Durağı arasında yaya ulaşımını sağlamak üzere yapımı tamamlanan "Metro-Metrobüs Yaya Bağlantı Tüneli" 2 Eylül'de hizmete girecek.

Tünel çalışmaları sırasında Zincirlikuyu Metrobüs İstasyonu'nun yaya erişimleri de yeniden düzenlenerek, engellilere uygun hale getirildi. Metrobüsü kullanan yolcular, tünelden metroya rahatlıkla ulaşıp istedikleri yöne gidebilecek. İnşaat ve iç dizayn çalışmaları bir süredir devam eden metrobüsün Zincirlikuyu Durağı'nın güney ve kuzey bağlantıları, D-100 karayolunda trafik kesilmeden yerin altında sürdürüldü.

Tünelin güvenlik sistemi en üst düzeyde kuruldu. Yaya bağlantı tünel sisteminin elektronik işleyişi ve kontrolü, İstanbul Metrosu'na entegre edildi. Ortak standartlarda kullanım, kameralı güvenlik kontrolü, sulu-gazlı sistem yangın söndürme ve algılama sistemleri, temiz hava besleme üniteleri ve kirli havanın tünel dışına atılması ortak yönetim merkezinde birleştirildi.

Tünel 906 metre uzunluğunda. Tünelde, gidiş-geliş 736 metre uzunluğunda 14 yürüyen bant, 11 asansör, 6 yürüyen merdiven, 8 acil durum bas konuş telefon cihazı, 152 adet acil durum hoparlörü, 224 yangın detektörü, 31 yangın butonu, 23 yangın flaşörü, 17 teknik odalarda sirenli flaşör, 2 yolcu bilgilendirme ekranı hizmet verecek.

Ekranlardan metroya giden yolcuya metronun kalkış süresi ile Ulaşım AŞ'nin iletmek istediği bilgiler aktarılacak.
http://tinyurl.com/qf6wmy2
-------------------------------------------------------------------------------------

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs Genel Konular” sayfasına dön