3. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 23 May Cum, 2008 13:02
gönderen Esat
Araştırmak lazım aslında nerden baksan 3-4 yıldır bu akaryakıt olaylarını hiç takip etmiyorum, en son duyduğum deniz taşımacılığı yapan kamu firmaları için böyle bir indirimmi ithalat iznimi ne verildi, hatta daha geçen gün otobüs firmaları bu indirimi istemek için hükümet ile görüşeceklerdi, uçak ile rekabet etmek için buna ihtiyaçları olduğunu falan söylüyorlardı.

Gönderilme zamanı: 20 Ağu Çrş, 2008 12:43
gönderen Mehmet Kasım
Marmaray için 2013 yılları teaffüz edilirken metrobüs çoktan Söğütlüçeşme'ye ulaşacak bile. Kozyatağı ve Tuzla etaplrı bile biter o zaman kadar. Metrobüse alışan milleti marmaraya nasıl yönlendirecekler bakacağız?

Altta metro üstte metrobüs. Kolaycı milletimiz hemen atlar metrobüse. Metro öksüz kalır.

**** ACIBADEM-E5-PENDİK arasında hem metro hemde metrobüs olacak Güzergah aynı.

bööööö

Gönderilme zamanı: 20 Kas Pzr, 2011 02:41
gönderen Esat
Bu başlığına açılmasının üzerinden 3,5 yıl gibi bir süre geçmiş ve metrobüs 1 milyon yolcu rakamını yakalayamamış görünüyor. İETT verilerine göre günlük yolcu sayısı 715.000. Hatta yapılabilecek en sık işletmenin de yapıldığını düşünüyorum. Dolayısı ile zaten nerede ise günün her saati dolu gidip gelen araçlar varken, araç arttırımı ya da sefer arttırımı gibi etkenlerin söz konusu olmadığı bir ortamda bu yolcu sayısı artarmı tartışılır. Sefer tarifelerine kısaca göz attım ve pratiktende bildiğim kadarı ile gün boyu Söğütlüçeşme-Avcılar ya da Edirnekapı gibi seferler yok, bu Zincirlikuyu' da aktarma yapılmasını sebep oluyor. Ben bu aktarmada Zincirlikuyu başdurak konumuna düştüğü için sıkıntı olduğunu düşünüyorum, yani araçlar zaten bu zorunlu aktarma nedeni ile dolu kalkıyor ve diğer duraklara dolu gidiyor, dolayısı ile dışarıdan bakan zaten sistemin dolu olduğunu düşünerek meyl etmiyor (sıkıntı çekmemek için, ama böyle bir düşünce var olmayabilirde ben acaba mı diye düşünüyorum)

Belki hat boyunca ve tam gün 30 sn. frekansı sağlanır ise doğal olarak boşalacak araçlar yeni yolcu çekiminide sağlayabilir, ama yine de 1.000.000 rakamı bana bayağı uzak bir hedef olarak görünüyor.

Gönderilme zamanı: 20 Kas Pzr, 2011 13:26
gönderen Hakan
Beylikdüzü-Avcılar kesimi de tamamlanınca milyon yakalanabilir ama Avcılar-Söğütlüçeşme arasında zaten tam kapasite çalışıyor, işletme yöntelerinde yapılacak değişiklik ile sayıda değişimler olabilir ama öyle 715-1.000 gibi neredeyse %50 artırıcı değişimler düşünülemez bile...

Gönderilme zamanı: 20 Kas Pzr, 2011 14:43
gönderen hasancicek37
Açıkçası ben de bu hattın yolcu sayısı açısından zirve yaptığını düşünüyorum. 1 milyon yolcu sayısına ulaşabilmek için geceleri de yoğunluk olması lazım her halde :) Bakarsınız 10 sene sonra geceleri daha hareketli olur.Âyrıca Esat Abi 30 saniyeden daha kısa sürede araçlara hareket verildiğini gördüm.Yoğunluğu aşmanının tek yolu her halde hat boyunca İstasyon yapıp otobüslere uygun yerlerde durma izni verirsek filoya fazladan araç ekleme imkanı olabilir :D Neyse fütüristik bile olmadı bu düşünce :D

Gönderilme zamanı: 20 Kas Pzr, 2011 18:21
gönderen Esat
Gece mesajı yazarken Beylikdüzü aklıma bile gelmedi :) Evet Beylikdüzü'nün açılışı hatta araç takviyesi yapılsa da yapılmasa da artışa sebep olur diye düşünüyorum, çünkü Yenibosna ile Beylikdüzü arasında ciddi bir otobüs/midibüs trafiği var, ben metrobüsün bu araçların yolcusuna ciddi darbe vuracağına inanıyorum, ha 1 milyon yakalanır mı, hala uzak gibi :)
hasancicek37 yazdı:Yoğunluğu aşmanının tek yolu her halde hat boyunca İstasyon yapıp otobüslere uygun yerlerde durma izni verirsek filoya fazladan araç ekleme imkanı olabilir :D Neyse fütüristik bile olmadı bu düşünce :D
Süper fikir, :) aslında daha pratik olarak o yolun ortasında otobüs çalıştırılacağına güzergah boyunca yürüyen bantlar inşa edilse idi Beylikdüzünden Zincirlikuyuya kadar yürüyen bantlar ile insanlar taşınabilirdi :P:P böylece durak yapmak, duraklara erişimsiz üst geçitler yapmak gibi zorluklar olmazdı :D:D

Gönderilme zamanı: 20 Kas Pzr, 2011 20:43
gönderen Hakan
Evet Beylikdüzü'nün açılışı hatta araç takviyesi yapılsa da yapılmasa da artışa sebep olur diye düşünüyorum, çünkü Yenibosna ile Beylikdüzü arasında ciddi bir otobüs/midibüs trafiği var, ben metrobüsün bu araçların yolcusuna ciddi darbe vuracağına inanıyorum, ha 1 milyon yakalanır mı, hala uzak gibi
Esat nasıl Zincirlikuyu-Avcılar arasında otobüslerin büyük kısmı güzergah değiştirdi, minibüsler komple dağıtıldı, Avcılar-Beylikdüzü etabı da aynı şeye sebep olur. O kesimde İstanbul ortalamasının çok üzerinde midibüsler, Çatalca ve Silivri aksında gelen pek çok hat var. Onların hepsini Beylikdüzü'nde sonlandırırlarsa yolcu sayısı 1 milyona ulaşabilir. Kaynak bulamam muhtemelen ama bu kesim için 100 tane daha Capacity alınacağını ve hat üzerindeki tüm Citaro'ların kendi hatlarına geri döneceğini duymuştum...

Gönderilme zamanı: 20 Kas Pzr, 2011 22:48
gönderen Esat
Araç alımı söz konusu ise zaten yoğunluk ile ilgili sıkıntıda büyük ölçüde aşılır herhalde, Beylikdüzündeki potansiyeli iyi kötü biliyorum, doğru söylüyorsun. Çatalca Silivri otobüslerini bir kenara bırakalım, Büyükçekmece den bu yana çalışan minibüsler ve otobüslerin yolcusu dahi tek başına büyük bir potansiyel, kısa mesafe yolcusu için bir şey diyemem yani içeriden binen bir adam Avcılar' a kadar yolculuk edecek ise ikinci bir ücret ödemek istemeyebilir ama Yenibosna ve Topkapı istikametli (ya da ilerisi) yolculuklarda metrobüs kesinlikle tercih edilecektir.

Gönderilme zamanı: 21 Kas Pzt, 2011 10:39
gönderen Esat
Bugün senin için hemen bir kaynak yayınladılar Hakan :):) tesadüfe bak.

http://www.haber7.com/haber/20111121/Ko ... obuste.php
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, önümüzdeki dönemde hatlardaki metrobüs sayısını artırma kararı aldıklarını açıkladı.

Topbaş'ın açıklamalarına göre önümüzdeki iki yıl içinde 250 adet yeni metrobüs alınacak.

Gönderilme zamanı: 27 Oca Pzt, 2014 13:53
gönderen Esat
Marmaray' ın açılışı ile birlikte metrobüs yolculuk oranlarında %5 lik bir düşüş yaşanmış.

http://www.haber7.com/guncel/haber/1121 ... tt-hatlari
Marmaray'ın hizmete girmesiyle birlikte metrobüsün Yenibosna, Zeytinburnu, Cevizlibağ, Edirnekapı ve Söğütlüçeşme istasyonlarında günlük yolculuk sayısı yüzde 7.3 oranında azalış gösterirken bu oran sabah saatlerinde yüzde 12.7'ye kadar çıkıyor. Marmaray ile birlikte metrobüsün günlük yolculuk sayısında da yüzde 5'lik bir azalma yaşandı. Marmaray öncesinde metrobüsün 785 bin olan yolculuk sayısı Marmaray'ın açılmasından sonra 750 bine indi. Yani günlük 10 bin 800 kişi metrobüs yerine Marmaray'ı kullanmaya başladı. Bu da metrobüsün yükünü biraz da olsa hafifletmiş oldu.

Gönderilme zamanı: 27 Oca Pzt, 2014 14:36
gönderen alabay
Oha. O zaman araçların da en az % 20’sini oradan çekmeli 8)

Gönderilme zamanı: 27 Oca Pzt, 2014 14:51
gönderen Engin Y
Marmaray' ın açılışı ile birlikte metrobüs yolculuk oranlarında %5 lik bir düşüş yaşanmış.
Abi, M2 ve M1'in Yenikapı'ya varışı sonrasında, %10 daha düşer bence en az. Marmaray'ın Kazlıçeşme'den Bakırköy-Halkalı tarafına uzaması tamamlanınca da %10 daha düşer. Mevcut otobüs sayısıyla biraz daha insanca bir taşıma mümkün olur böylece..