4. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Çrş, 2010 14:59
gönderen alabay
Esat, ben rahatsız eden telleri sadece suriçi, Sultanahmet için demiştim. Metrobüs yolunu bilemem. Olsa olsa, aslında hakikaten ray döşemeli, ama köprüyle zor herhâlde. Bu konuda fikrim yok.

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Çrş, 2010 15:05
gönderen Esat
Yanlış anlamışım o zaman, pardon :) Suriçi konusunda katılıyorum, bugün bazı çevreler tramvay teline dahi katlanamazken troleybüs teli çok zor. :) Ha beni biliyorsunuz bana kalsa Suriçi ne zaten sadece tramvay derim, sizler zaten biliyorsunuz yeni okuyanlar görüşümü bilsin diye yazdım.

Gönderilme zamanı: 19 Ağu Prş, 2010 09:00
gönderen İSMAİLÇELİK
Tramvay hatlarında katener yokmu?Bazı direler dikilmiyormu?

Suriçi engebe durumu,yolcu yoğunluğu ve yerleşim gözönüne alınırsa yayalaştırma arttığında inşaallah vatandaşa alternatif sunmak lazım ve tramvayın alanı kısıtlı yere yapabilirsin.Troleybüs burada sessiz oluşuyla güzel çözüm olur.

Ama şehir çapında yaygınlaşsınmı dersen hayır,o kadar kullanışlı olmaz.

Gönderilme zamanı: 19 Ağu Prş, 2010 09:56
gönderen Esat
İsmail Bey, sur içine troleybüs olmasın demedim, ya da şöyle ifade edeyim. Orada bazı çevreler tramvay teline katlanamazken buna hiç katlanamaz dedim, yoksa tabii ki misal Yenikapı-Fatih gibi bir aksta tramvay çalışmaz troleybüs idealidir, aklıma rampa orası geldi orayı yazdım benzer bir sürü yer bulunabilir. Bana Sur içini arabalardan kurtarında nasıl olursa olsun :)

Gönderilme zamanı: 19 Ağu Prş, 2010 12:17
gönderen alabay
Tramvayı katenersiz çalıştırmak mümkün, evet. Aslında tamamen bu tekniğe geçilmemesi garip. Belki var olan sistemlere eklemelerde problem oluyor diye, hâlâ katenerli tramvaylar yapılıyor. Ama aslında gerek yok artık, alttan üçüncü bir ortarayla çok güzel oluyor. Bu troleybüste mümkün mü, bilmem.

Gönderilme zamanı: 20 Ağu Cum, 2010 09:27
gönderen İSMAİLÇELİK
Metroda neysede tramvayda 3. ray bence bazı güvenlik problemleri çıkarır.

Gönderilme zamanı: 20 Ağu Cum, 2010 10:15
gönderen alabay
Bunu ben de düşünüyordum, ama metrodaki üçüncü ray kesintisiz elektrikli bir ray, tramvayda ise hiç öyle değil. Sekşın dedikleri aktif seksiyon ile sadece aracın altındaki bölüm elektrikleniyor, gerisi elektriksiz. Esat daha iyi anlatabilir.

Gönderilme zamanı: 20 Ağu Cum, 2010 12:05
gönderen Esat
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=625

Bu verdiğim bağlantıda yeterince anlatmıştım, isterseniz katenersiz sistem ile ilgili görüşlerinizi oraya aktarın derim. Güvenlik ile ilgili bir sıkıntı yok, sistem güvenli bir şekilde işletiliyor. Troleybüste böyle bir sistem ise henüz yok diye biliyorum çünkü troleybüsler lastik tekerlekli olmanın dezavantajı ile topraklamayı yerden değil üstten yapmak durumundalar yani iki tane pantograflarının olma nedeni bu zaten.

Gönderilme zamanı: 03 Ara Pzt, 2012 22:21
gönderen Esat
Geçmişten bir troleybüs karesi Facebook Aziz İstanbul grubundan alınmış

Resim

boncuk gibi dizilmişler :) güzel bir kare hoşuma gitti

Gönderilme zamanı: 03 Ara Pzt, 2012 23:22
gönderen Esat
Şimdilik başka yer bulamadım bunları koyacak :) burada dursun, Budapeşte'den taze geldiler.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 04 Ara Sal, 2012 09:12
gönderen alabay
İlginç, benim hep söylediğim tabelâ sistemi varmış bunlarda, utca (utsaa) sokak demek.

Bir de merak ettim, acaba hâlâ İkarus var mı, troley tipi varmış, gördük. Ama şöyle ki, Prag’ta ve Berlin’de de (doğuda) vardı bunlar, Prag biraz İstanbul gibiydi (ses bakımından), ama Berlin İkarus’ları acaip temiz, gürültüsüz ve sarsıntısızdılar. Ama modeller İstanbul’un (eski) İkarus tipleriyle aynıydı. Fark sadace bakım mıydı acaba, yoksa başka farklar da mı vardı? Bu açıdan Budapeşte’yi merak ettim.

Gönderilme zamanı: 04 Ara Sal, 2012 10:41
gönderen Esat
Otobüs fotosu var bir iki tane Ikarus, gayet bakimli gorunuyordu ama cok iyi fotolar degil, aksama koyarim.