1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

ist-L.02 » Otobüs A.Ş. Hat ve Araç İhale

Gönderilme zamanı: 03 Şub Prş, 2011 23:32
gönderen Esat
İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki Otobüs A.Ş.' ye ait araç ve hat kiralama ihaleleri duyuruları, sonuçlar, haberler ve tartışmalar.

ist-L.02 » İstanbul Otobüs A.Ş. Hat ve Ara

Gönderilme zamanı: 04 Şub Cum, 2011 11:48
gönderen Esat
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26899

Yeni yapılan hat ihalesinde 0 km otobüs şartı sunulmuştu, araçlar ile ilgili teknik kısımda yerli üretim şart koşulmuş.
İETT ve Halk Otobüsü işletmeciliği dışında üçüncü bir toplu taşıma sistemi olarak faaliyete geçecek olan ve ilk etapta 172 yeni otobüsle taşımacılık yapacak Otobüs AŞ, araçların Türkiye'de üretilmesini şartnameye koydu. Ayrıca, yeni otobüslerin İstanbul'un Anadolu ve Avrupa yakasında tam donanımlı yetkili teknik servisinin de bulunması isteniyor. Araçların yolcu taşıma kapasitesi oturan 26-32 kişi arasında, buna bağlı olarak ayakta yolcu adedi de en az 60 kişi olacak. Teknik şartnamede araçları "Euro 5 Motor, Türkiye'de üretilmiş araç" şartı olması gözleri Euro 5 Motorlu araç üreten firmalara çevirdi. Ülkemizde hali hazırda BMC, Mercedes, Temsa, Otokar, M.A.N. ve Güleryüz, Euro 5 Motorlu Otobüs üretiyor. Firmalar ihaleyi kazanan halk otobüsü işletmecilerine şartnameye uygun otobüsleri üretebilmek için önümüzdeki günlerde hızlı bir çalışma temposuna girecek.

Gönderilme zamanı: 04 Oca Çrş, 2012 13:38
gönderen Esat
Başlık 400 yeni otobüste takıldı ama olsun :) Otobüs A.Ş. mevcut hatlara ve filoya ek olarak 250 araçlık yeni bir ihaleye daha çıkıyormuş.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19923
İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştirak şirketlerinden İstanbul Otobüs İşletmeleri A.Ş. 15 yıllığına 250 Otobüslük rotasyonlu hat kiralama ihalesi Ocak ayı sonunda yapacak.

İstanbul, Anadolu ve Beyoğlu bölgesi için Erguvan renkli damalı otobüs için ihale yapılacak. Geçtiğimiz yıl birici ihalede 172 ikinci ihalede ise 250 toplam 422 otobüsü hizmete alındı.

YERLİ ÜRETİM OLAN OTOBÜSLERİN BAZI ÖZELLİKLERİ

EURO 5 ( dizel ) ( Doğalgaz ve elektrikliye dönüştürülebilecek özellikleri var ) Alçak ve düztabanlı, özürlü aparatlı tekerlekli sandalye rampalı.

Oturan yolcu sayısı 32, Ayakta yolcu sayısı 60 olacak olan Otobüslerde, sesli uyarı sistemi, LCD monitörlü bilgilendirme sistemi, 18–28c ayarlanabilir klima sistemi, İç-dış güvenlik kameraları mevcut.

İHALE TARİHİ

25-26 Ocak 2012

Gönderilme zamanı: 21 Oca Cmt, 2012 23:51
gönderen Esat
http://www.istanbulotobus.com.tr/ihaleler.html

ihale iptal edilmiş, gelişmeler yakında, ne gelişmesi olacaksa artık.
İstanbul Otobüs İşletmeleri A.Ş., 15 yıl süreli olarak hasılat paylaşımına dayalı hat kiralama ihaleleri iptal edildi. Yeni ihale tarihleri ayrıca duyurulacaktır.

Gönderilme zamanı: 22 Oca Pzr, 2012 23:11
gönderen Hakan
Nasılsa sen bu başlığı ilgili yerlere serpiştireceksin, ihalenin iptal edilme sebebi minibüscülerin açtığı dava imiş. Bir ihtimal ilk 2 ihaledeki otobüsler de seferden çekilebilir...

Gönderilme zamanı: 22 Oca Pzr, 2012 23:18
gönderen Esat
Enteresan, minibüsçülerin sıkıntısı ne imiş? Verdikleri zrilyonlar çöpemi gidiyor? Eh bir plakaya o kadar para verip adam gibi bir minibüs imal ettirtmeyi, insana insan gibi davranmayı beceremeyen adama müstehak.

Gönderilme zamanı: 23 Oca Pzt, 2012 10:08
gönderen alabay
Şu minibüsçülük temiz bir şekilde devlet tarafından denetimli ve konsesyonlu mu? Öyle ise, o noktadan başlamak gerekmez miydi? Yani, madem (ki öyle ise) minibüsçüye minibüs hattı müsaadesi çıkıyor. Veren kim? Hat neye göre? Bunları sistemine dahil et, iş bitsin. Sonra minibüs yerine otobüs işlemek zorunda diye bir kanun çıkar, şu ve şu zamana kadar minibüslere koruma getir. Nasıl burada yüksek tabanlı otobüsler pat diye yasaklandı, iş bitti ise, öyle.

Gönderilme zamanı: 23 Oca Pzt, 2012 16:31
gönderen Esat
Yasal durumu hakkında hiçbir fikrim yok, sadece hat tahsisini belediye yapıyor onu biliyorum, ama o hatlara minibüs dağılımı nasıl yapılıyor bilmiyorum, bir de o plaka bedellerinin hiçbir resmiyeti olduğunuda sanmıyorum.

Gönderilme zamanı: 23 Oca Pzt, 2012 16:43
gönderen alabay
Plâka bedeli dediğinde, sanırım M ve T plâkakalarını kastediyorsundur. Onların resmiyeti olmalı aslında, yoksa plâkayı ve plâka serisini işleten kim? Aslında ilginç bir konuya saplandık gibi. Hep minibüs, minibüs diyoruz, ama nedir o … minibüsçülük? Yani, resmî açıdan kimdir, nedir? Aslında bir geçiş süreci için bunları tetkik edip, dahil etmek gerekirdi gibime geliyor.

Gönderilme zamanı: 23 Oca Pzt, 2012 16:44
gönderen Esat
Tabii ki M plakayı kast ediyorumda, yani devletin kalkıp bu hattın plakası 800 bin TL dediğini sanmıyorum, dediğim gibi kanuni durum tam olarak nasıl işliyor onuda bilmiyorum açıkçası, yani Trafik Şube bu işin neresinde, Valilik neresinde, Belediye neresinde net değil bende.