ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Ara Pzt, 2021 08:59

Sabah o kadar doluydu ki tren, bazı ara duraklarda binemeyenler oldu; Metro İstanbul'un yeni yılla birlikte bu hattaki tren aralığını, en azından sabah 7:30-9:00 ve akşam 17:30-19:00 aralığında dört dakikaya düşürmesi gerekir; altı dakikada bir yapılan seferler pik saatlerde patlıyor..

Bu hat için acilen yeni araç alınması gerekiyor; Kabataş uzatması bile değil de Yıldız uzatması açıldığında, eldeki yirmi set kesinlikle yetmeyecek :(

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re:

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Şub Cmt, 2022 21:33

Engin Y yazdı:
05 Ağu Çrş, 2015 12:45
decimus yazdı:
05 Ağu Çrş, 2015 12:30
Bu ihale de bana Hyundai-Rotem avantajlı gibi görünüyor.
M2'nin Rotem'i en çok beğendiğim araç tipi.. M2'nin ve M6'nın Alstom'undan da, M1'in ABB'sinden de, M4'ün CAF'ından da daha güzel bence..
Yukarıdaki mesajı yazalı tam 6,5 yıl (5/8/15-5/2/22) olmuş..
Setlerle ilgili görüş yazacakken, arama sonucunda buldum bu mesajı..

Son 1,5 aydır her gün M7 ve M2 kullanarak işe gidiyorum..
Sürekli şunu diyorum kendime: “İkisi de Rotem, ama M7’nin setleri M2’nin setlerinden daha ferah geliyor bana, niye acaba?”

Bu sorunun yanıtını dün akşam anladım..

M2 setlerinde, iki kapı arasında yan yana sekiz koltuk var..

M7 setlerinde ise altı koltuk var ve koltuk dizisinin en sonlarındaki cam paravanlar ile kapılar arasında ikişer kişinin ayakta durabileceği boşluklar var..

Bu sayede, vagonun ortasındaki yolcuların kapıya ulaşması daha kolay ve vagona binen yolcuları daha ferah bir mekân karşılıyor..

Bu altı/sekiz koltuk olayını anlamamın 1,5 ay sürmesi de ayrı mesele ya, neyse; maske taktığım için ancak görebildim galiba :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi

Mesaj gönderen alabay » 06 Şub Pzr, 2022 14:17

Maskeyi ağız buruna takacaksın, gözlerine değil :P

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Şub Pzt, 2022 21:15

alabay yazdı:
06 Şub Pzr, 2022 14:17
Maskeyi ağız buruna takacaksın, gözlerine değil :P
Aşağıdaki resimleri bu akşam çektim, taze taze buyrunuz :)

İlk üçü M2’nin Rotem’i, son üçü ise M7’nin Rotem’i..

2F5323D2-2335-4CF6-831F-BCD0EBF553C6.jpeg
822F3DCF-553A-4196-892D-3F549580B1C4.jpeg
E7207599-FAF0-41C5-AC7E-9C32E9ED8973.jpeg
B8BE3A61-8DDE-4C45-9F9D-13D47454ACE5.jpeg
6B3FEA54-C295-4ACD-908C-7461A071DE7C.jpeg
30029AA7-DBFB-4092-8FE5-C856AE7EE92B.jpeg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi

Mesaj gönderen alabay » 07 Şub Pzt, 2022 22:13

İlkinde daha fazla oturma yeri var gibi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Şub Pzt, 2022 22:30

alabay yazdı:
07 Şub Pzt, 2022 22:13
İlkinde daha fazla oturma yeri var gibi.
Aynen; iki kapı arasında M2’lerde sekiz, M7’lerde altı koltuk var..

Bu nedenle, M2’de koltuklar kapıların hemen dibinde, M7’de ise koltuk ile kapı arasında boşluk var..

İşte bu boşluk, hem ortamı daha ferah yapıyor, hem de inişleri kolaylaştırıyor ya da en azından bana öyle geliyor..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi

Mesaj gönderen Esat » 08 Şub Sal, 2022 06:37

daha az oturma alanı daha çok ayakta yolcu anlamına gelmektedir, aracın toplam taşıma kapasitesini artıran bir etken, aynen koltukların yan olması gibi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi

Mesaj gönderen alabay » 08 Şub Sal, 2022 07:39

Peki araçların reel dolum seviyesi nasıl?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Şub Sal, 2022 08:59

Esat yazdı:
08 Şub Sal, 2022 06:37
daha az oturma alanı daha çok ayakta yolcu anlamına gelmektedir, aracın toplam taşıma kapasitesini artıran bir etken, aynen koltukların yan olması gibi.
Aynen abi, ferahlığa ek olarak böyle bir olumlu etkisi de var elbette..
alabay yazdı:
08 Şub Sal, 2022 07:39
Peki araçların reel dolum seviyesi nasıl?
Sabahları, 7:30-9:00 arasında her iki hat da çok yoğun..
Bazen, ara duraklardan (M7'de Veysel Karani, M2'de Gayrettepe) binemeyenler olabiliyor..
Binemeyen olmasa bile kovid öncesindeki dolulukları aratmıyor..

Akşamları da 6:00-7:00 arası çok yoğun oluyor..
Muhtemelen 5:00 veya 5:30'da başlıyordur yoğunluk, ama ben o saatte çıkamıyorum..
Genelde, işten geç çıkmayı hedefliyorum..
Akşam 7:30 gibi M2 tenhalaşmış oluyor, ama M7'nin hâlâ hatırı sayılı bir doluluğu oluyor..
Muhtemelen, karşı tarafta işi bitenler metrobüsle Mecidiyeköy'e gelip M7'ye geçene kadar saat 8'i bulduğu için yoğunluk o saate kadar devam ediyor..

Dünkü fotoğrafları, akşam baş duraklarda, tam trenler boşalırken çektim..
Akşam 9'da, M2'de (Yenikapı yönü) koltukların yarısı doluydu, muhtemelen Hacıosman yönü daha yoğundur o saatte; ama M7'de (Mahmutbey yönü) koltukların tamamına yakını dolu gibiydi ve ayakta seyahat edenler de vardı, muhtemelen Mecidiyeköy yönü daha tenhadır o saatte..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi

Mesaj gönderen alabay » 08 Şub Sal, 2022 17:23

Dolu metroları elbet Berlin'den de tanırım, ama yine de daha tenha araçları hoş bulurum. Yani, yükü, mümkün olduğu kadar fazla araca dağıtmak mümkünse, her açıdan faydalı. Çünkü yoksa toplu taşım fazla fakir fukara taşımacılığı olur, bireysel trafiğe alternatif gibi gözükmez. İşin sosyal boyutu. Pik saatlerde araç sayısı ve sefer aralıkları iyice yükseltilebiliyor mu, bilmiyorum. Yedek ve ek arası dengeyi bulmak zor iş, biliyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Şub Çrş, 2022 21:29

Hat üzerinde şu andaki yolculuk talebi, sabahları Mecidiyeköy’e ve akşamları Mahmutbey’e doğru..

M3’ün Bakırköy uzatması açıldığında, daha dengeli ve iki yönde de daha yoğun bir yolculuk talebi olacağı muhakkak..

E bir de Kabataş tarafı var, orası da açılınca tek yön seyahat süresi 40 dakikayı geçecek ve 20 araçla 4 dakikada bir sefer yapmak imkânsız olacak; ama hattın Boğaz’a inmesi neticesinde yolculuk talebi de iyice artacak..

Yeni araç alınması şart, ama şu iptal olan 300 vagonluk ihalenin yenisi de yapılmadı, nasıl olacağını hiç bilemiyorum..

C9AD3C6B-190A-4D82-BBA9-065561529EF2.jpeg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı

Mesaj gönderen Uğur » 11 Şub Cum, 2022 17:03

İhale'nin iptal edildiği bilgisi net bilgi mi? Ekap'ta ihaleyi aratınca iptal edildi gibi bir ibare çıkmıyor.

Cevapla

“Araç Alım İhaleleri” sayfasına dön