Gönderilme zamanı: 22 Eki Sal, 2013 14:32
Açıklamada emekli mühendis arkadaş güzel demiş de, madem hiçbirşeyi çalışmayacaksa (ATC,ATP falan) TCDD 10 milyon Euro'ya geçici kontrol merkezi adına ne yaptırıyor ben pek anlamadım...
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://www.ulasimturkiye.com/
Bak buna inanırım. Neden? Çünkü son senelerde buna benzer hareketler görmüş gibiyim. Acele acele, düzeni gözardı edip, hoppa hoppa yarım yamalak sunumlar. Şov yani. Bu acı bir nokta!SEÇİME YETİŞTİRMEK UĞRUNA HAYATLAR HİÇE SAYILIYOR
Teknisyen değilim, ama genelde metrolar meselâ »auf Sicht«, yani sürücü tarafından kendi gözleriyle kullanılıyor. Otomasyon yoksa (işte benim tanıdığım eski ve buranın metroları). Marmaray aslında metro olmasa da, bu kesimi 90 saniyelik frekansla işletilmeyeceğine göre, sanırım 5 ile 10 dakika arası bir frekans yapacaklarına göre aslında tehlike olmamalı mı?"trenler nerede nasıl hangi hızda ilerlemekte bilinemeyecek, dolayısıyla acil bir durumun varlığı gerek görsel gerek işitsel olarak anında izlenemeyecektir"
Bu doğru ise korkunç! Sırf bu nokta herşeyi batırır. Doğru ise!acil durumlar için Söğütlüçeşme ile Zeytinburnu banliyö istasyonlarında konuşlandırılacak Acil Durum Kurtarma Lokomotiflerinin de gelmediğini söyledi
Düşünüyorum, metro falan dedim ama Berlinde metrolarda telsiz iletişim var yine de. Yani, durum ne şimdi? Kör gidiş olmaz tabiîki. Bari trenler arası iletişim olmaz mı acaba?Sistemin bütünsel kumandasından sorumlu olacak olan Otomatik Tren Kumanda (ATC) sistemi bulunmayacaktır, trenler nerede nasıl hangi hızda ilerlemekte bilinemeyecek, dolayısıyla acil bir durumun varlığı gerek görsel gerek işitsel olarak anında izlenemeyecektir
He, bunu ben defalarca sordum, söyledim. Bu konu bence genel olarak biraz açık. Allah verir, Allah alır denecekse hadi bismillah, inşaallah maşaallah. Bilmem yani. Ama bu noktada özel, bu duruma göre özel, bir şey görmüyorum, bizde zaten hep öyle.Tüp Geçit elemanlarının uç bağlantılarındaki esnek ve sızdırmaz körüklerin yırtılması halinde tüp tünel içini basması kaçınılmaz olan yoğun suyun yaratacağı yolcuların boğulma tehlikesinin nasıl bir senaryoya bağlı olarak planlandığı belli değildir
Hm, hiçbir, hiçbir dendi, şimdi burada geçici deniyor. Biraz kafa karıştırıcı.Üsküdar İstasyonuna kurdurulacak olan geçici kumanda tertibinin hiçbir güvencesi olmayacağı gibi trenlerin kesintisiz olarak izlenmesi ve güvenliği mümkün olamayacaktır
HaaMarmaray Sistemini kullanan yolcular Allaha emanet denilecektir
Bu ilginç bir nokta. Ayrıca vefat sorumlusunun iktidar olacağı da ilginç. Tabiîki doğru. Ama! İktidar var, bir de hukuk var (di mi yoksa yahu, yoksa, le Esat, uyudum mu? Orada da var, he?). Hukuk bu işe müsaade veya yasak getirmiyor mu genelde? Yani, kanunsuzluk, kanuna göre durumu falan nasıl? Bunun bir denetimi de vardır ya?Böyle bir yapıdaki sistemi sigortalamış bulunan Sigorta Kuruluşu sorumluluk almak istemeyecek hatta yamalı bohça tarzında işletilmeye çalışılan tünel bölümünün demiryolu işletmeciliğini ya sigortalamayacak ya da çok yüklü bedeller talebi ile Yüklenici Firmalar grubunun karşımıza dikilmesine sebep olacaktır.
Bu böyle ise, sinirlendirici olur. Ama benden hiç alışık olmayan bir cümle: Tam bir Alaman işi olur. Burada da, yıkılacak köprüyü ilk önce tamir ederler, sonra yıkarlar. Valla!Üsküdar istasyonunda yapılması emredilen ve üzerinde uğraşılan geçici Kumanda Merkezi için durduk yerden 10 milyon Euro civarında ek ödemeler yapılacaktır. Bu kumanda tesisatı geçici de olduğu için ödeme boşu boşuna yapılmış olacaktır
Bence zaten tek makul iş de bu ama, yani TCDD ne arasın bunda. Ama neyse, söylenmek istenen başka bir şey.Yani; Sistem Bütünlüğü veGüvencesiolmadan ve doğal olarak olamadan, Söğütlüçeşme Yedikule arasında, adeta git-gel-git şeklinde, aldığım duyumlara göre İstanbul Büyükşehir Belediyesi kuruluşu olan ya İstanbul Metro İşletme şirketi İstanbul Ulaşım A.Ş. veya yepyeni başka bir firma tarafından çalıştırılmaya uğraşılacaktır.
Veya refleks/tepki. İddialar uzaydan inmiş gibi değiller. Bu biraz problematik. Neden evvelden denmedi falan demiştin ama kendin de şu suskunluk (Stillschweigen) konusuna değinmiştin. Yani, ortalık artık zaten tamamen gergin, osursan bile artık siyaset bu biraz üzücü. Ama ama ama bak bunu da, daha hiç siyaset şakşakçılığı yokken de demiştim hep, bu gibi konuların siyasetten tamamen ayrı olmaları gerekir. Yani başta kim olursa olsun, proje bir masterplânın kademesi ve ulusal bir proje. Gibilerinden. Nitekim ne bir sağ, ne bir sol, ne bir dindar, ne de bir rakıcı metrosu olabilir. Metro ulusal ve halkındır. Yoksa, yine fazla Alaman kafa mıyım şimdi?benim için pesimist derler ama şimdi bu iddialara inanmıyorum dersem de taraflı denilir
Marmaray Projesi 2004 yılında temel atma töreni yapıldı ve işlere başlandı.Fakat 2004 yılında temel atıldıktan sonraişer durma noktasına gelmiş ve 2009 yılına kadar arkeolojik kazılar devam etmişdir. Ayrıca tünel açma ve istasyon inşa bu dönemde üzerinde durulan en önemli noktalardır.Sinyalizasyon işleri bu tarihlerde planlanması yapılıyor ve herhangi bir aciliyet öngürülmüyordu.
Marmaray Projesi 12 yıllık Sinyalizasyon ve Haberleşme Sistemleri Uzman Baş Mühendisliğinden 2008'de emekli olan Elektrik/ Elektronik Yüksek Mühendisi Rıza Behçet Akcan projedeki hayati tehlikelere dikkat çekiyor.
Iyi de Esat'cım açılana Marmaray demek ne kadar doğru, sadece boğaz geçişi, banliyö kısmını devreye sokamadıktan sonra 1970 lerden pek bir farkı yok, o zaman otobüsle Kadıköy'e gelir Eminönü/Karaköy'e vapurla geçerdik, şimdi trene bineceğiz o kadarrkadaş Marmaray açılacak kimse de ses yok Smile halk içinde muteber bir nesne değil mi yoksa?