ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Çrş, 2013 22:39

Saatte 80.000 kaba bir hesap ile 10 lu dizilerin 5 dk. da bir çalışması prensibine göre düşünülmüş ve ne yazık ki Ayrılıkçeşme' de Yenikapı'da birer kent garı olmadığı için buralarda bölgesel trenler belki ama şehirlerarası trenleri adamakıllı durup kalkacağı bir yapı yok, yani banliyö treni ya da yine pompaladıkları "yüzeysel metro" gibi olacaksa maksimum 30 sn. duruş süresinde şehirlerarası yolcuyu in bin yapamazsın, yazık günah yav.

Dediğim gibi her bir vagon 250 kişilik desek, 10 lu bir dizi 2500 kişi taşır, bu da 32 trenin bir saat içinde bu istasyona girmesi ile ve tüm yolcuların inmesi ile 80.000 kişilik kapasite yapıyor, bu durumda 4 dk. dan daha düşük frekansta çalışmak durumunda trenler, ya da bir tane 4 bir tane 3,5 dk ara olacak şekilde.

Eh bu da zaten ekstrem bir durum, yani Yenikapı'da bir miting falan olacak bütün yolcu inecek (ki normalde bununda ihtimal dahilinde olması gerekir.)
hakki yazdı:Yeni işletme herhalde ayrılıkçeşmede ki yeni açık istasyondan başlıyacak. Şimdiki Söğütlüçeşmeden başlamayacak gibi gözüküyor.
Muhtemelen öyle olacaktır, yani bende öyle ihtimal veriyorum, çünkü Haydarpaşa kullanılacak denildi ve Söğütlüçeşme-Haydarpaşa arasının revizyonu için proje yeni yapılıyor gibi bir şeyler yazıldı gazetelerde, bu durumda o kesimin revizyonu 3. bir etaba kalabilir diye karamsarlığa da kapıldım. Dolayısı ile bu sene sonunda bile olsa Söğütlüçeşme bu işletme içerisinde yer alamayabilir.

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 28 Şub Prş, 2013 08:49

Selamlar,

Yapılan hesaplamalar sabah ve akşam saatlerinde tahmini yenikapı bağlantısını 150.000 kişinin kullanacağını ve bu rakamın 80.000 nin marmaray bağlantısından geleceği tahmin ediliyor.
AW2 standardına göre (ki bu ortalama doluluk) her vagon 300 yolcuda 10 sette 3000 kişi taşınabileceği anlamına geliyor.
Hedeflenen frekanslar
Halkalı – Ataköy 8.57 dak.
Ataköy – Yenikapı 4.29 dak.
Yenikapı – Söğütlüçeşme 2,14 dak.
Söğütlüçeşme – Pendik 4.29 dak.
Pendik – Gebze 8.57 dak.

29 Ekimde başlayacak olan işletme Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme işletmesi. Aynı gün içerisinde M1 ve M2 bağlantılarının resmi test sürüşlerininde başlayacağı bir süre sonra duyurulacak. M2 bağlantısında %50 oranında 3kat , %20 oranında peron seviyesi konkors imalatı tamamlandı. M1 ve M2 kaba imalatın mayıs sonu tamamlanması bekleniyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Şub Prş, 2013 09:45

Hedeflenen frekanslar
Halkalı – Ataköy 8.57 dak.
İrfan Bey, hazır tren hatları kapatılmışken banliyöyü Halkalı'da bırakmayıp daha ileriye götürme projesi yok mu? Demiryolunun Halkalı'dan sonrası, Ispartakule ve Bahçeşehir gibi kalabalık semtlerin içinden geçiyor. Çok ileriye gitmese bile en azından Çatalca'ya kadar olan kısım modernize edilse ve banliyö kullanımına hazır duruma getirilse, iyi olmaz mı? Bu konuda bir proje var mı?

Marmaray'ın bir tarafı İstanbul ili dışına taşıp Gebze'ye kadar ulaşırken (Söğütlüçeşme sonrasında 24 durak [aslında 25, ama Kızıltoprak-Feneryolu ikilisi birleştirilecek sanırım]), diğer tarafının artık İstanbul'un Avrupa yakasının neredeyse ortasında kalmış olan Halkalı'da (Yenikapı sonrasında 13 durak [aslında 12, ama Ataköy durağı yapılacak diye biliyorum]) bitmesi biraz tuhaf geliyor bana. Tamam, bu banliyo onlarca yıl evvel burada kesilmiş olabilir, ama İstanbul onlarca yılda kaça katlandı nüfus ve yüzölçümü olarak..
En son Engin Y tarafından 28 Şub Prş, 2013 09:50 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Şub Prş, 2013 09:47

Bu frekansları okuduktan sonra aklıma bir şey geldi. Korkarım ki (diye başlayayım), bu hatta (da) Mx koduna geçmeyecekler de, funikülerde olduğu gibi, farklı bir kod kullanacaklar. Farzedelim ki Bx. Şimdi ama tek bir hat var. Hat derken, yol tek. Hat? Belki bir kaç hat yapılır. O zaman ya B1A, B1B, B1C, B1D diye İstanbul manyaklığı sürer, ya da B1, B2, B3, B4 diye frekanslara göre hat kısımlarında işleyen hatlkar oluşturulur (metrobüsteki gibi). Biraz daha karmaşa. Yazık aslında, toplu taşım ne kadar basit olursa, o kadar çok kişi tarafından anlaşılır ve kullanılır. Burada »idiotensicher« diye bir terim var. Tercümesi aşağı yukarı »geri zekâlının bile yüzde yüz anlayabileceği bir basitlikle elde edilmiş güvenlik/emniyet«.

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 28 Şub Prş, 2013 10:28

İrfan Bey, hazır tren hatları kapatılmışken banliyöyü Halkalı'da bırakmayıp daha ileriye götürme projesi yok mu? Demiryolunun Halkalı'dan sonrası, Ispartakule ve Bahçeşehir gibi kalabalık semtlerin içinden geçiyor. Çok ileriye gitmese bile en azından Çatalca'ya kadar olan kısım modernize edilse ve banliyö kullanımına hazır duruma getirilse, iyi olmaz mı? Bu konuda bir proje var mı?
Tam olarak ifade ettiğiniz gibi bir proje var. Zira 3.havaalanı aynı zamanda demiryolu istasyonuna sahip olacak. bu hat (henüz tam rotası belli olmamakla birlikte) halkalıya ulaşacak. Düşünülen halkalıdan başlayarak hadımköy üzerinden 3.havaalanına uzanacak başka bir banliyo işletmesi. Çatalcaya bir kol yapılır yapılmaz bilemiyorum. Ama tek bir işletmeyi bu kadar uzatmayı anlamlı bulmuyorum. %100 yakın bir ihtimalle gerçekleşecek olan projenin malesef henüz detayları belli değil.

Bende söylediğiniz gibi aynı hat üzerinde çoklu işletmeleri anlamsız anlaşılması ve işletilmesi zor buluyorum. Umarım herkes için anlaşılır bir sistem yaratmaya gayret ederler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Prş, 2013 14:35

Yok canım tek hat olmazsa aktarma olur, aktarma da aynı perondan bile olsa bizim insanımıza zulüm, bunu kabullendiremiyoruz. Tamam iki ucu birbirine bağlı bir hattın hadi in burada ötekine bin demesi saçma kabul ediyorum ama tek solukta bu kadar güzergahın geçilmesi de ne kadar doğru olur tartışılır.

Bence hazır banliyö hattını metro yapıyoruz yaygarası yeniden canlanmışken ve bakanlıkta tünelli raylı sistem işlerine el atmışken sistemi dallandırıp budaklandırsın, K.Çekmece öncesinde ayrılan bir hat Silivri'ye, Halkalıdan sonra bir hat 3.havalimanı, bir hat Çatalca'ya, hatta Kazlıçeşme'den de Söğütlüçeşme metrosu yerine ikame edilecek bir banliyö hattı. Banliyö deyince insanlar korkuyor, ya ne modern banliyö ssitemleri var, eskiyi unutalım. Bence çok daha verimli bir iş olur, güney aksında da üst üste binen işletmeler ile 3-4 hat bir arada işletirsin, o zaman Bx bilmemkaç olmasının da bir anlamsızlığı olmaz.

İrfan bey düzeltme ve bilgiler için teşekkürler, ben vagonları gözümde küçültmüşüm biraz 250 kişiden hesapladım :) Ayrıca M1 ve M2 kaba inşaatlarının Mayıs ayında biteceği müjdesi de çok güzel bir haber.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 05 Mar Sal, 2013 09:40

Resim

Marmaray Projesinin en önemli ayaklarından biri olan Flat Gate ler yerine yerleştime işlemi tamamlandı. Boğaz tarafından oluşabilecek herhangi bir tehlike anında yangın,deprem vs. resimde görülen çelik malzeme istasyon ile tünel arasında ki bağlantıyı tamamen kapatacak ve oluşabilecek tehlikeyi ortadan kaldıracaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Mar Sal, 2013 09:44

Harika bilgi harika foto, teşekkürler. Daha önce sormuştum ve İrfan Bey cevaplamıştı galiba ama orada rayın üstüne geldiğinde nasıl bir işlem olacaktı, katener için sanırım katlanır bir sistem söz konusu idi ama ray bölgesinde kapak nasıl işlev görecek?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 05 Mar Sal, 2013 17:21

Esat yazdı:Harika bilgi harika foto, teşekkürler. Daha önce sormuştum ve İrfan Bey cevaplamıştı galiba ama orada rayın üstüne geldiğinde nasıl bir işlem olacaktı, katener için sanırım katlanır bir sistem söz konusu idi ama ray bölgesinde kapak nasıl işlev görecek?
Ray bölgesinde planlan aslında, bir kaç yöntemi birlikte kullanarak herhangi bir tehlike anında tamamen sızdırmazlık sağlamak. Sel Kapısının Raya Temas etmesi planlanan kısmı resimde görülen parçadır. Kapı kapatıldığı zaman resimdeki parça rayın içine tamamen oturacak ve Ray bir bütün hale gelmesi planlanmıştır. Sel kapısının tasrımı buna göre imal edilmiştir. Ayrıca bununla birlikte Ray kısmına ek parça yerleştireleceği söylenmektedir. Kapı tamamen monte edildikten ve rayın betonlama işi bitirildikten sonra net olarak görebileceğiz.
Resim

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 05 Mar Sal, 2013 17:47

Resim
Resim
Resim

Yapımı Devam etmekte olan Ayrılıkçeşme istasyonundan görüntüler eklenmiştir.Gerek Marmaray gerekse Kadıköy- kartal projesi için hayati önem taşıyan istasyonda çalışmalar son derece yoğun şekilde devam etmektedir. Çalışmalar bu hız ile devam ettiği taktirde Ayrılıkçeşme istasyonu ile ilgilim kafalarda soru işareti kalacağını düşünmuyorum

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Mar Sal, 2013 17:59

Hazır yakalamışken kafamda kalan bir konuyu aydınlatalım, geçenlerde arkadaşlar sormuşlardı ben aklımda kalanlar ve yıllar önce Ayrılıkçeşme şantiye iken gördüklerim ile cevaplamıştım ama sonra ciddi bir tereddüte düştüm. Konu "istasyonların konumu", daha önce Hakan paylaşmıştı diye hatırlıyorum bir plan çiziminde iki istasyon aşağı yukarı V şeklinde kesişiyor görünüyordu, hatta iki istasyonun arasına cadde geliyordu sanki bir çevre düzenlemesi çiziminde (onları bulup göstersem daha anlaşılır olur ya) ki bende öyle duymuştum. bir makas ağzı gibi olacak diye. Ama hem maps haritaların bakıyorum, hemde yüklenen resimleri gözden geçiriyorum, sanki iki istasyon aynı paralelde yerleşiyor gibi, bu konuda bilgi verebilirmisiniz?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 06 Mar Çrş, 2013 13:12

Esat yazdı:Hazır yakalamışken kafamda kalan bir konuyu aydınlatalım, geçenlerde arkadaşlar sormuşlardı ben aklımda kalanlar ve yıllar önce Ayrılıkçeşme şantiye iken gördüklerim ile cevaplamıştım ama sonra ciddi bir tereddüte düştüm. Konu "istasyonların konumu", daha önce Hakan paylaşmıştı diye hatırlıyorum bir plan çiziminde iki istasyon aşağı yukarı V şeklinde kesişiyor görünüyordu, hatta iki istasyonun arasına cadde geliyordu sanki bir çevre düzenlemesi çiziminde (onları bulup göstersem daha anlaşılır olur ya) ki bende öyle duymuştum. bir makas ağzı gibi olacak diye. Ama hem maps haritaların bakıyorum, hemde yüklenen resimleri gözden geçiriyorum, sanki iki istasyon aynı paralelde yerleşiyor gibi, bu konuda bilgi verebilirmisiniz?
Gezi sırasında aldığınız bilgiler doğru. Bu iki istasyon bulundakları alanda V şeklinde bir görüntü sağlamaktadırlar. Birbirlerine paralel olacak şekilde planlanmamışlardır.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön