ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Türkiye'de iktidarın oransal olarak daha büyük bir etkinlikle ve muhalefetin de katılaşmış çekirdek zihinsel altyapısızlığıyla yerli yersiz iddialar ithamlar üretebildiğini biliyoruz.
Bu '15 cm kaydı, kazıklar gelişigüzel ve az çakıldı, Marmaray'ın denizaltı kısmı sağlam yere oturmuyor' iddiası ise olayın cılkının çıkmasıdır.
Madem öyleymiş de nerdeydiniz, velev ki öyle nasıl kanıtlayacağız?
İktidarın eylemlerine destek vermeyenler farklı konularda haklı olabilirler ama böyle hayati bir konuda işkembeden sallamak da fazla oluyor.
Cidden çok kızdım, Halkalı-Sirkeci, Haydarpaşa-Pendik-Gebze 2 yıllığına kapatıldı, bu konuda süreyi kısaltmak adına muhalefet yeri göğü inletmedi ama gelgelelim açılışına 3-5 ay kala Marmaray'ın denizaltı kısmı eleştirildi; şaka gibi
Bu ve benzeri forumlarda yazılanları okusalar tonla somut eleştiri malzemesi bulurlar. Bugüne bugün ben bir kere bile muhalif partilerin örneğin İstanbul'da 1.95 TL olan bilet fiyatını nasıl azaltacağına veya nasıl verimli, planlı sistem kuracaklarına dair hiçbir şey duymadım.
Haliç Metro Köprüsü'nün siluetine kafayı takmalarını anlıyorum ki haklı yanları da var ama şehrin geri kalanında nasıl toplu taşıma mantığı talep ettikleri belirsiz.
Bu '15 cm kaydı, kazıklar gelişigüzel ve az çakıldı, Marmaray'ın denizaltı kısmı sağlam yere oturmuyor' iddiası ise olayın cılkının çıkmasıdır.
Madem öyleymiş de nerdeydiniz, velev ki öyle nasıl kanıtlayacağız?
İktidarın eylemlerine destek vermeyenler farklı konularda haklı olabilirler ama böyle hayati bir konuda işkembeden sallamak da fazla oluyor.
Cidden çok kızdım, Halkalı-Sirkeci, Haydarpaşa-Pendik-Gebze 2 yıllığına kapatıldı, bu konuda süreyi kısaltmak adına muhalefet yeri göğü inletmedi ama gelgelelim açılışına 3-5 ay kala Marmaray'ın denizaltı kısmı eleştirildi; şaka gibi
Bu ve benzeri forumlarda yazılanları okusalar tonla somut eleştiri malzemesi bulurlar. Bugüne bugün ben bir kere bile muhalif partilerin örneğin İstanbul'da 1.95 TL olan bilet fiyatını nasıl azaltacağına veya nasıl verimli, planlı sistem kuracaklarına dair hiçbir şey duymadım.
Haliç Metro Köprüsü'nün siluetine kafayı takmalarını anlıyorum ki haklı yanları da var ama şehrin geri kalanında nasıl toplu taşıma mantığı talep ettikleri belirsiz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kenan yazdıklarının tamamına katılıyorum ama özellikle bu paragrafı alıntıladım, çünkü önemli bir konu. 20 günde yaklaşık 100 tl yükledim İstanbul kartıma ve su gibi akıp gidiyor, bundan ciddi anlamda rahatsızım. Evet benimkisi sonradan evropa görme bir herifin serzenişi, evet çünkü alışığım bir kart alıp kontrolör sorana kadar unutmaya ve günlük 1,5 ile sınırsızca gezmeye, cidden Mecidiyeköy' e gitmek için iki kere kart basıp gidiş dönüş 6 küsur liramın (tam hesaplamadım ama yaklaşık bu kadar galiba) uçup gitmesi zoruma gidiyor yavkenanmar yazdı:Bu ve benzeri forumlarda yazılanları okusalar tonla somut eleştiri malzemesi bulurlar. Bugüne bugün ben bir kere bile muhalif partilerin örneğin İstanbul'da 1.95 TL olan bilet fiyatını nasıl azaltacağına veya nasıl verimli, planlı sistem kuracaklarına dair hiçbir şey duymadım.
Haliç Metro Köprüsü'nün siluetine kafayı takmalarını anlıyorum ki haklı yanları da var ama şehrin geri kalanında nasıl toplu taşıma mantığı talep ettikleri belirsiz.
Bir de şunu söyleyeyim, gerek bizim forumu gerekse hepinizin bildiği toplu taşıma konusunda yazarı çok olan bir forumu takip eden pek çok sektör çalışanı ve yöneticisi var, son günlerde bu konuda bir takım geri dönüşler aldım bizimle ilgilide tabii ki bazı şeyler duydum, genel olarak şöyle söyleyeyim bu görüşleri önemseyen insanlar var, ha çoğunluk ya da etkili diye bir şey söyleyemem ama var. Fakat forum sitelerinde yazılanlar gerçekte ne kadar önemsenir ve kent hayatı için dikkate alınır? Yani bunu sizlerle yüzyüze konuşmak lazım
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Marmaray' da işler devam ediyor, bir taraftan yüzey hatları yenileme ve bağlama çalışmaları diğer taraftan tünel etabının 29 Ekim e yetiştirilmesi için büyük bir çaba var. Üsküdar istasyonundan bazı fotolar vereyim
Şu videoyu da vermedim sanırım, küçük bir yürüyüş
http://www.youtube.com/watch?v=5ezhXwEBuxQ
Şu videoyu da vermedim sanırım, küçük bir yürüyüş
http://www.youtube.com/watch?v=5ezhXwEBuxQ
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
--------------------------------------------------------------------------------
11. ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK ve HABERLEŞME
ŞURASI KENTİÇİ ULAŞIM ÇALIŞMA GRUBU SEKTÖR RAPORU
ANKARA 2013
5.3.1. Raylı Toplu Taşıma
5.3.1.1. Raylı Toplu Taşıma Sorunlar
- Toplu taşımada teknoloji bilimsel temellere dayandırılmadan yapılmaktadır;
Avrupa kentlerinin hurdaya ayırdığı 3-4 bin/yolcu/saat kapasiteli eski araçlar
belediyeler tarafından önce hurda fiyatına satın alınmakta, yurda girişte gümrüğe terk edilmekte, daha sonra TASİŞ satışlarında tekrar satın alınarak yurda
sokulmaktadır. Bu yöntemlerle yasaların ardından dolaşılarak hem eski ve hem
de otobüsten bile daha düşük kapasiteli araçlar raylı sistem olarak kentlere
tanıtılmaktadır.
- Ulaşım ana planları ve raylı sistem etütleri sonucunda planlanan,
projelendirilen ve uygulanan raylı sistemlerin yaklaşık tamamı öngörülenden
daha uzun sürede, öngörülenden daha yüksek maliyetle inşa edilmektedir.
- Bir sistem yaklaşımıyla ele alınıp diğer ulaşım türleriyle bütünleştirilmeden ve
otomobili kısıtlayan politika ve düzenlemeler getirilmeden işletildikleri için
öngörülenin çok altındaki düzeylerde yolcu taşımaktadır. Bu sorunun
sebeplerinin belirlenmesi ve mevcut raylı sistemlerin etkin işletilmesine yönelik
çalışmaların yapılmaması eksikliktir.
- Raylı sistemlerin düşük kapasiteli olarak çalışmasının nedenleri arasında
planlamada öngörülen besleme sistemlerinin uygulamaya konmaması ve
paralel lastik tekerlekli araçların hizmete devam etmesi, sistemde bütünleşmenin gerçekleştirilememesi, otomobil ile ulaşıma ilişkin düzenleyici ve caydırıcı uygulamaların hayata geçirilmemesi sayılabilir.
- Bu tür önlemler alınmadığı için raylı sistemler için yapılan harcamalar beklenen
getiriyi sağlayamamakta, zaten geri dönüşü zor olan raylı sistemler mali
gelirlerinin yanı sıra ekonomik geri dönüşleri kabul edilemeyecek kadar geriye
ertelenmektedir
- Tür/teknoloji seçim ölçütlerinin, sorumlulukların, teknik ölçüt ve standartların
açıkça belirlenmemiş oluşu sebebiyle, hızlı bir şekilde birçok kentte
uygulanmaya başlayan kentiçi raylı sistemlerin teknoloji seçimlerinde yanlış
kararlar alınabilmektedir. Aynı kentte birbiri ile uyum sağlayamayan farklı
teknolojiler seçilebilmekte, ya da eski teknolojiler benimsenerek kent ve ülke
kaynakları yanlış şekilde kullanılabilmektedir.
http://www.ulastirmasurasi.gov.tr/asset ... 0Rapor.pdf
--------------------------------------------------------------------------------
11. ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK ve HABERLEŞME
ŞURASI KENTİÇİ ULAŞIM ÇALIŞMA GRUBU SEKTÖR RAPORU
ANKARA 2013
5.3.1. Raylı Toplu Taşıma
5.3.1.1. Raylı Toplu Taşıma Sorunlar
- Toplu taşımada teknoloji bilimsel temellere dayandırılmadan yapılmaktadır;
Avrupa kentlerinin hurdaya ayırdığı 3-4 bin/yolcu/saat kapasiteli eski araçlar
belediyeler tarafından önce hurda fiyatına satın alınmakta, yurda girişte gümrüğe terk edilmekte, daha sonra TASİŞ satışlarında tekrar satın alınarak yurda
sokulmaktadır. Bu yöntemlerle yasaların ardından dolaşılarak hem eski ve hem
de otobüsten bile daha düşük kapasiteli araçlar raylı sistem olarak kentlere
tanıtılmaktadır.
- Ulaşım ana planları ve raylı sistem etütleri sonucunda planlanan,
projelendirilen ve uygulanan raylı sistemlerin yaklaşık tamamı öngörülenden
daha uzun sürede, öngörülenden daha yüksek maliyetle inşa edilmektedir.
- Bir sistem yaklaşımıyla ele alınıp diğer ulaşım türleriyle bütünleştirilmeden ve
otomobili kısıtlayan politika ve düzenlemeler getirilmeden işletildikleri için
öngörülenin çok altındaki düzeylerde yolcu taşımaktadır. Bu sorunun
sebeplerinin belirlenmesi ve mevcut raylı sistemlerin etkin işletilmesine yönelik
çalışmaların yapılmaması eksikliktir.
- Raylı sistemlerin düşük kapasiteli olarak çalışmasının nedenleri arasında
planlamada öngörülen besleme sistemlerinin uygulamaya konmaması ve
paralel lastik tekerlekli araçların hizmete devam etmesi, sistemde bütünleşmenin gerçekleştirilememesi, otomobil ile ulaşıma ilişkin düzenleyici ve caydırıcı uygulamaların hayata geçirilmemesi sayılabilir.
- Bu tür önlemler alınmadığı için raylı sistemler için yapılan harcamalar beklenen
getiriyi sağlayamamakta, zaten geri dönüşü zor olan raylı sistemler mali
gelirlerinin yanı sıra ekonomik geri dönüşleri kabul edilemeyecek kadar geriye
ertelenmektedir
- Tür/teknoloji seçim ölçütlerinin, sorumlulukların, teknik ölçüt ve standartların
açıkça belirlenmemiş oluşu sebebiyle, hızlı bir şekilde birçok kentte
uygulanmaya başlayan kentiçi raylı sistemlerin teknoloji seçimlerinde yanlış
kararlar alınabilmektedir. Aynı kentte birbiri ile uyum sağlayamayan farklı
teknolojiler seçilebilmekte, ya da eski teknolojiler benimsenerek kent ve ülke
kaynakları yanlış şekilde kullanılabilmektedir.
http://www.ulastirmasurasi.gov.tr/asset ... 0Rapor.pdf
--------------------------------------------------------------------------------
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Ayrılıkçeşme İstasyonu sebebiyle uzun zamandır kapalı olan Kadıköy - Altunizade arasında kalan yol geçtiğimiz Cumartesi günü sessiz sedasız açılmıştır. Şimdilik yalnızca Kadköy'den gelen araçlar için açılan yol önümüzdeki günlerde (okulların açılması öncesi) yeni yapılan köprü ile birlikte tamamen açıalcaktır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla Kenan o konuda garip bir bakış açısı var, yani bir taraftan tarih derken diğer taraftan bizim tarihimiz içerisinde kendisine yer bulmuş ama ne hikmetse kabullenilmeyen şeyler var, mesela osmanlı dönemi demiryollarından kalan bina ve eserlere gösterilmeyen hürmet ve saygı. Ortalıkta çok deşmeyeceğim ama mimariye karşı bir cepheleşme var, mimara saygı zaten yok ha ortada şahsım adına vayyy be dedirten bir son dönem mimarisi de yok. Eski banliyö istasyonları tipik alman banliyö/şehir treni durağı mimarisi diyebiliriz, tabii yine çok eski döneme pek benzemiyor ama yine de tarz o, şimdi bunu kabul etmeyip yıkacam, edecem diyerek diğer tarafta böyle kopyasını yapınca ne perhiz ne lahana turşusu ikilemine giriyorum artı ortada böyle göze hitap eden bir şey de çıkmıyor. Hadi o sundurma tarzını bir tarafa bırakalım, en başından beri Ayrılıkçeşme şöyle önemli böyle önemli, cart, curt derken ortaya yine 2 yollu tek peronlu, kentin ileriye dönük raylı sistem ya da toplu taşımacılık planlarına hitap etmeyen güdük bir şey çıkıveriyor!! İşin bu kısmını anlamakta ciddi anlamda zorlanıyorum.