ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 09 Eyl Pzr, 2012 16:38

Kaldı ki önceden hep bu istasyonların üstü çarşı olacak deniliyordu, her iki kurumundan bu tatlı paradan vazgeçmesi için ciddi bir gerekçe olsa gerek.
Oraya ne çarşısı yapacaklarmış pek merak ettim. Oradan olsa olsa Karaköy alt geçidi veya Aksaray alt geçidi gibi orta sınıf, sıradan 1980 model bir çarşı olur, Komik olmasınlar dünyanın pahalı markaları mı oraya gelecekmiş, sanki Bağdat Cad., Büyükdere Cad. veya Nişantaşı orası. Kasmasınlar bence Taksim-Hacıosman metrosunda olduğu gibi kahve, pastane vb. zincirler olabilir. Dahası Üsküdar'ın sadece meydanı değil en az 500 metre içerilere değin bir yenileme yıkım ve yeniden yapılanma lazım. Şu hali ile müşteriye cazip bir yer değil, esnaf tadında, biraz eski püskü bir alan. Bence sıkıcı.
"Üsküdar-Paşalimanı-Ahmediye Tüneli: 560 metre" projesini yapsınlar meydanı araç trafiğinden arındırsınlar, kimlik kazandırsınlar, gerisi laf ü güzaf.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Pzr, 2012 16:49

Belki de orada dediğin gibi bir alışveriş merkezi değilde adı üstünde çarşı tarzı bir şey ortaya çıkmasının ekonomik olarak tatmin edici bulmamışlardır, ya da daha doğrusu böyle bir şey yapıp uğraşmaktansa metro istasyonunun inşaatını kolaylaştırmak adına böyle bir değişiklik yapmayı daha fizibil görmüş olabilirler.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 10 Eyl Pzt, 2012 19:27

Marmaray Projesi Videoları başlığına eklenmek üzere şimdilik eklemiş olalım.
2012 Temmuz ayı ilerleme videosu.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... sc&start=8
http://www.youtube.com/watch?v=Wdglk2E0B98&feature=player_embedded

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 10 Eyl Pzt, 2012 19:32

-------------------------------------------------------------------------------------
Marmaray’da kritik virajlar bir bir aşılıyor

Marmaray tüp geçit projesi ile ilgili yakın zamanda aşılacak virajlar aşağıda listelenmiştir.
1-Kazlıçeşme’den Yenikapı’ya doğru ray montajı çok yakında başlıyor
2-Sirkeci istasyonunda tünel betonlamaları bitecek
3-Tüp Geçit Hattının enerjisini sağlayacak kabloların döşemesi önümüzdeki günlerde başlayacak
4-Edirne’de testleri devam eden 30 vagon (6 adet 5′li set) TCDD’ye teslim edilecek
5-Üsküdar istasyonu üst kot seviyesinde tamamlanacak
6-Adapazarı’nda üretimi süren yeni trenler depoya sevkedilecek
7-25 eylül itibariyle açılışta son 400 güne girilecek
8-Sirkeci istasyonunda kuzey ve güney girişi yaya tünellerinin kazısı 1 ay içinde tamamlanacak
9-Sirkeci istasyonunda kasım ayı itibariyle ince işlere geçilecek
10-Yenikapı’da ince işler başladı
11-29 eylül itibariyle Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme hattı açılışında son 13 aya girilecek
12-Pendik-Haydarpaşa banliyö hattının yenilenmesi amacıyla tren trafiğine kapatılması bekleniyor
http://www.rayturk.net/marmarayda-kriti ... -asiliyor/
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Pzt, 2012 19:55

Videoya hızlıca bir göz attımda, helikopter çekimlerinde Üsküdar istasyonunda hiçte öyle üst katta metro için peron katı bırakılmış gibi bir iş yok, hatta o istikamette bir takım oda gibi şeylerde inşa edilmiş, garip ama dediğim gibi son dönemde bazı sitelerdeki haberler çok garipleşti :) fazla güvenmemek lazım gibi.

Bir diğer konuda Yenikapı istasyonu, gördüğüm kadarı ile Yenikapı istasyonunda üst kapatılmış, içeride tabii ki pek çok iş var ama en azından istasyon yapısı kaba inşaat olarak bitmiş demek.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 12 Eyl Çrş, 2012 08:09

-------------------------------------------------------------------------------------
Marmaray açılmadan trenleri sefere başladı
Önümüzdeki sene ilk seferini yapacak olan Marmaray'ın trenleri Haydarpaşa-Pendik arasında yolcu taşımaya başladı. Daha sonra da Sirkeci-Halkalı'da hizmet verilecek.

Asya ile Avrupa'yı denizin altından birleştirecek Marmaray projesinin ilk etabı 29 Ekim 2013'te tamamlanacak. Ne var ki Marmaray daha açılmadan trenleri mevcut banliyö hattında yolcu taşımaya başladı. Bu kapsamda kullanılacak 440 araçtan 315 tanesi teslim edildi. Fabrika testleri tamamlanan araçların saha testleri yapılmasının ve makinistlerin eğitimlerinin tamamlanmasının ardından 7 tren seti yaklaşık bir aydır Haydarpaşa-Pendik arasında yolcu taşıyor. Daha sonra da 6 tren seti Halkalı-Sirkeci hattında çalışacak. DLH Marmaray Bölge Müdürü Haluk Özmen, Marmaray hattındaki arkeolojik kazıların tamamlandığını ve inşa çalışmasının hızla devam ettiğini söylüyor. Marmaray'da kullanılacak vagonların sefere başladığını aktaran Özmen, "Marmaray açılmadan mevcut hatta vagonların çalışması için protokol yapıldı. Bu kapsamda 13 tane 5'li seti TCDD'ye teslim edeceğiz. Bugüne kadar 7 tane 5'li seti teslim ettik. 6 tane 5'li setin Edirne'de testleri devam ediyor. Tamamlanınca onları da teslim edeceğiz." şeklinde konuşuyor. Araçları kullanacak makinistlerin eğitimleri için TCDD ile koordineli olarak çalıştıklarına işaret eden Özmen, Marmaray'ın ana istasyonlarında kaba inşaatın tamamlandığı bilgisini veriyor.

Yıl sonuna kadar bütün ray döşeme çalışmalarının tamamlanacağına dikkat çeken Özmen'e göre Marmaray'ın 29 Ekim 2013'te açılması için hummalı bir çalışma sürüyor. Kazlıçeşme ve Yenikapı istasyonlarında elektromekanik işlere geçildiğini kaydeden Özmen, çalışmalarını şu şekilde özetliyor: "Üsküdar'da istasyon binası üst kot hariç tamamlandı. Sirkeci'de yerin 60 metre altında yaptığımız tünel istasyonun kazı çalışmaları bitti. İç kaplama işleri devam ediyor. Beton kaplama bittikten sonra mimari ince işler ve elektromekanik işler başlayacak." Hattın enerjisini sağlayacak kabloların döşemesi önümüzdeki günlerde başlayacak. Özmen, Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme arasına kablo serilmesi için gerekli donanımların döşendiğini belirtiyor. Hatta ray döşeme çalışmalarının sürdüğüne değinen Özmen, "Marmaray'ın ilk etabına çift yönde 12 bin 500 metre ray döşendi. 7 Eylül'de her iki tünel de Sirkeci'ye kadar ulaşacak. Eylül ayı ortasında Kazlıçeşme'den Yenikapı'ya doğru da ray döşeme çalışmalarına başlanacak." diye konuşuyor.

İKİ DAKİKADA BOĞAZ'I GEÇECEK
İlk seferi 29 Ekim 2013'te yapılacak olan Marmaray'ın toplamda 3 milyar dolara mal olması bekleniyor. 1,4 kilometre uzunluğunda tüplerle Boğaz'dan geçerek Asya'yı Avrupa'ya bağlayacak proje, Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü (DLH), Japon yüklenici Taisei Corporation, Gama-Nurol konsorsiyumu ve Avrasya Consult firması tarafından yürütülüyor. 76 kilometrelik Marmaray devreye girdiğinde 2 dakikalık kısmı Boğaz geçişi olmak üzere yaklaşık 103 dakikada Halkalı'dan Gebze'ye gidilebilecek. Marmaray vagonlarının her biri 315 kişi kapasiteli ve 22,5 metre uzunluğunda. Yolculara konforlu bir yolculuk sağlaması için havalandırma ve ısıtma sistemleri var.
09 Eyl 2012 Samanyolu Haber
http://www.samanyoluhaber.com/gundem/Ma ... di/834608/
-------------------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 12 Eyl Çrş, 2012 08:23

Videoda vagonların içi ve makinist/vatman koltuğunun etrafındaki bazı ayrıntılar görünüyor. TCDD 1. Bölge Başmakinisti Barbaros Kozacı diğer makinistlere Marmary setleri ile alakalı eğitim verirken değerlendirme yapıyor.
-------------------------------------------------------------------------------------
Marmaray trenleri raylarda
http://www.beyazgazete.com/video/anahab ... 21461.html
-------------------------------------------------------------------------------------
Videodan işe yarar bazı görüntü kareleri.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Çrş, 2012 10:16

Guzelmis, videoyu aksam izleyebilieim ancak, youtube yukleyip sitede yayinlariz. Belki de yuklenmisi vardir, tesekkurler.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Yenikapı'dan son resimler

Mesaj gönderen kemal » 12 Eyl Çrş, 2012 14:21

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim
Burası metro bağlantı yeri.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Çrş, 2012 14:25

Oy oy oy, :) yakın markaj yaptım diyorsun bölgeye :) valla ne diyeyim bilemiyorum, bu Yenikapı bitmez kardeşim diyordum kendi kendime, bitmiş. Hakikatten iyi iş çıktı, yani bu kadar zaman bu arkeoloji işleri çıkmasaydı şu anda en azından tüpte tren çalışıyor olacaktı ve görünen o ki araçlar mevcut hatta da kullanıldığına göre bitmemiş bir Marmaray olarak bile çalışabilirdi. Diyeceksiniz kafana saksı mı düştü, yooo yine de karşıyım yarım yamalak ve saçma sapan işlere, ama kaybedilen zamana da gıcığım.

Bir de şu resimde dikkatimi çekti, su kabakları olmuş :D

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 12 Eyl Çrş, 2012 14:35

Araçlar Sirkeci istasyonunda ;
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Çrş, 2012 14:38

Resim

Yolcu biniyormu abi buna? Daha doğrusu şöyle sorayım tırmanan varmı bu peron ve araç mesafesinde? :) Bu ne fark yav. Diğer peronlar bu kadar alçak değil gerçi, sadece bu peronda bu fark olsa gerek ama dikkat çekici, yani benim açımdan. Araç ve hat şekli tipi planlanırken neler dikkate alınıyor, neler hesaplanmalı gibi.
En son Esat tarafından 12 Eyl Çrş, 2012 14:40 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön