ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
-
- Abonman
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 03 Kas Cmt, 2012 17:05
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
------------------------------------------------------------------------------------
İstanbulda yaşayan ve yolu İstanbuldan geçen herkesin tek ortak sorusu var: Köprü trafiği ne zaman bitecek? Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım iki yıl sonrasına işaret ediyor: Marmaray, oto tüp geçidi ve üçüncü köprü de yapılınca bu geçişler sorun olmaktan çıkacak.
Sabah 08.00de girdim görüşmeye akşam 17.00de çıktım. Birkaç iş koydular önüme, sinir testinden de geçtim, sabır testinden de. Akşam çıkarken de bizimle olabilirsin dediler. O gün bugündür buradayım. Asya ile Avrupayı Boğazın 63 metre altından demiryoluyla birbirine bağlayan Marmarayın baş mimarı Başak Doğan projeye girişini böyle anlatıyor. Liverpool Üniversitesi diplomalı, İTÜ yüksek lisanslı Doğan, şantiyenin sayılı kadınlarından.
Sadece 40 gün ayrı kalmış projeden Doğan. Marmaray gibi hızlı olsun, su gibi aksın diye Nehir ismini verdiği kızı doğduğunda: Şimdi Nehir 7 yaşında, proje 9 yaşında. Bir yandan kızım büyüdü, bir yandan Marmaray.
Japonlarla çalışmak nasıl? diye sorunca yanındaki proje müdürü Yoshihisa Hatanoya gülümsüyor: Güne rahat başlayayım diye hamileliğimde sabahları süt ısıtır, çay kaynatır ayağıma getirirdi müdürüm.
Hatano üç yıl, dört aydır burada. Ailesi Amerikada; altı ayda bir görüyor onları. Tünelde ve bina işlerinde Hatona gibi yaklaşık 40 Japon çalışıyor. Çoğu yönetici mertebesinde. Şirketin şantiye yakınlarındaki yatakhanelerinde kalıyorlar. Hatona iş dışında en büyük zevkinin balık tutmak olduğunu anlatırken şantiyede bir hareketlenme oluyor. 218 gün sonra (29 Ekimde) görücüye çıkacak Marmarayın her aşamasını takip eden ve ayda bir brifing alan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım istasyona giriş yapıyor. Marmarayın bu yedinci brifingine sadece Hürriyet tanıklık ediyor...
Açılışa az kaldı, yetişecek mi; sizi uykusuz bıraktığı oluyor mu?
- Başbakanımızın bu konuda İstanbullulara sözü var. Bize de talimatı. Başka yolu yok. Bu proje bitecek. Bizde hiç uyku yok zaten. Sadece bu değil. Ankara metroları da bitecek bu sene sonuna kadar. Ankara-İstanbul hızlı treni de. Onu da 29 Ekime yetiştirmeye çalışıyoruz. Üçüncü köprünün kulelerinin de bu sene görünür hale gelmesi için çalışıyoruz. İkinci tüp geçit gibi (Kazlıçeşme-Göztepe arasında denizin 108 metre altına yapılacak lastik tekerlekli araç tüneli) üçüncü köprüyü de 2015te bitirmeyi hedefliyoruz. İstanbullunun yüzde 65i Avrupa yakasında çalışıyor, Asya yakasında oturuyor. Her gün gerek köprüden, gerek denizden karşıya geçmek durumunda. Marmaray, arkasından ikinci tüp geçit ve üçüncü köprü de olunca bu geçişler artık sorun olmaktan çıkacak. İki kıtada iki ayrı şehir gibi duran istanbul birbiriyle tamamen entegre hale gelmiş olacak. Üsküdardan binecek 4 dakika sonra Sirkeciden çıkacaksınız. Marmarayın devreye girmesiyle beraber bulunduğumuz bu Yenikapı terminalinden Taksim metrosuna da bağlantı olacak. Marmaray doğu ile batı arasında bir omurga hat; kuzeye, güneye de bağlantı hatları var. Yani tam bir toplu ulaşım ağı. Birkaç sene içinde İstanbulda raylı sistemin uzunluğu banliyö hatları hariç 250 kilometreyi geçmiş olacak. Bu sene sonunda deniz altındaki 15 kilometrelik Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme hattını açıyoruz. Halkalı-Kazlıçeşme ve Söğütlüçeşme-Pendik hattını da önümüzdeki sene açmış olacağız.
150 yıllık bir rüyanın parçası olmak ne hissettiriyor insana?
- Her faniye nasip olmaz. Sultan Abdülmecidin hayal ettiği Abdülhamitin proje çizdirdiği yüzyıl sonra da Ak Parti iktidarında Sayın Başbakanımızın iradesiyle başlanan bir proje. O kadar kendimizi kaptırıyoruz ki evimizi, çocuklarımızı, dostlarımızı, her şeyimizi unutuyoruz.
Dünyanın gözünün bu projede olması bir baskı unsuru oluyor mu üzerinizde?
- Dünya krizle boğuşurken, yaprak kımıldamazken, Türkiyenin böyle bir projeyle uğraşıyor olması hafif kıskançlık oluşturabilir ama bunu sesli olarak kimse ifade etmiyor. Kıskanan kıskansın. Sadece bizim için değil Çinden Londraya kadar seyahat edecek herkes için gerekli bu proje. Doğu-batı seyahatini rahatlatacak. Her şeyden önemlisi bu hat güzergâhında 2 bin 300 kişi fiilen çalışıyor. 10 binden fazla insan buradan ekmek yiyor.
Sekiz yıldır süren projede sizi en fazla heyecanlandıran ne oldu?
- Ayrılıkçeşmeden tünel açma makinelerinin çalışmaya başladığı an unutulmaz. İkincisi, batırma tüplerinin indirilip yerine yerleştirilmesini görmekti. Bir de tünelin, Anadolu yakasından Sirkecideki kara tüneline eriştiği andaki perdenin açılışı... Tarihi bir andı. 26 Şubat 2011. Başbakanımızın doğum günüydü, onu açarken derin bir duygu yoğunluğu oldu. İstanbulu fethetmek için karadan gemilerini yürüten Fatihin torunları bu sefer denizin altından Asya ile Avrupayı birleştiriyorlar.
Bu heyecanınızı eve de yansıtıyor musunuz? Evde konuşuluyor mu Marmaray?
- Evde konuşulan; Sen aklını işlerle bozdun, bizi unuttun! Doğrusu projelerle çok fazla meşgul olduğumuz için zaman zaman evdeki görevlerimizi aksatıyoruz. Allahtan şimdi torunlarımız var. Eskiden yokluğumuz daha acı veriyordu, hanım torunlarla daha çok meşgul olduğu için şimdi biraz daha rahatladı.
Birçok kişide Marmaraydayken deprem, sel, terör saldırısı, yangın olursa kaygısı var.
- Hiçbir şey olmaz. Depremden de büyük oranda etkilenmez. Çünkü yatay yapı, düşey yapı değil. Aksine belki depremde emniyetle sığınabilecek bir mekân olarak da görmek lazım.
Denizin 42 metre altında ama deniz yok
Başka bir gün... Üsküdar istasyonundayız. Kaba inşaat neredeyse bitmiş. Yürüyen merdivenler bile takılmış. Denizin 42 metre altından Sirkeciye doğru ilerliyoruz. Denizi hissetmiyorsunuz bile. Avrupadan Asyaya denizin altından yürüyerek geçen ilk Türk, iş güvenliği uzmanı Evren Altunsu iş makineleri durduğunda bazen gemi sesi duyduklarını söylüyor. Oysa tünelin neredeyse denizle teması yok. Batırma tüpleri denizin dibine yerleştirilmiş ve üzerine 8-10 metre kaya ve çakıl taşlarından oluşan dolgu malzemesi konulmuş. Duvarların kalınlığı bir metre. Her kötü senaryoya karşı önlem hazır. Su baskınına karşı dikey inip hattı kapatan sel kapakları, suyu tahliye edecek pompa çukurları, kaçış şaftları, duman emiciler, depreme karşı tüpleri esnetecek kauçuk contalar tek tek gösteriliyor.
Hata-no yani hata yok!
Brifingin en sempatik ismi TAISEInin elektrik ve mekanik proje müdürü Hatanoydu. Elinde kâğıttan yaptığı mini bir paraşütle Bakan Yıldırımın karşısına dikilen Hatano Yetişmezse kendimi Sarayburnundan atacağım ama paraşütle dedi. Brifingin ciddiyeti, yerini kahkahalara bıraktı. Espriyi Bakan Yıldırım anlattı: Yetişmezse seni Sarayburnundan atarım demiştim. Şimdi sırtında paraşütüyle geziyor! Marmarayın Japon ortağı TAISEInin proje müdürü Yoshihisa Hatano, Marmaray projesinde hataya yer olmadığını anlatırken baretinin arkasındaki ismini gösteriyor: Hata-no yani Hata yok!
AÇILIŞ TAKVİMİ
29 Ekim 2013
Marmaray Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme
İstanbul-Ankara hızlı tren yolu. Bu kapsamda Gebze-Pendik arasındaki yaklaşık 20 kilometrelik bölümün de açılması planlanıyor.
2015
Marmarayın diğer hatları Ayrılıkçeşme-Gebze/ Kazlıçeşme Halkalı
Kazlıçeşme-Göztepe arasında lastik tekerlekli tüp geçit
Garipçe-Poyrazköy arasına 3. köprü (İhalesi yapıldı, yapımına başlandı)
Yapılacak Üsküdar-Sancaktepe metrosunun başlangıç noktası olacak.
40 İSTASYON, 105 DAKİKA
76.3 kilometrelik demiryolunda işleyecek Marmarayın hizmete girmesiyle Üsküdar-Sirkeci arası 4, Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12, Bostancı-Bakırköy arası 37, Gebze-Halkalı arası 105 dakikada alınacak. Saatte 28 tren çalışacak, tek yönde 75 bin yolcu taşınacak. Yılda 1.5 milyon İstanbulluya hizmet verecek. Sadece iki kıtayı değil Pekin-Londrayı da (İpekyolu) birbirine bağlayacak.
www.hurriyet.com.tr/pazar/22832217.asp
------------------------------------------------------------------------------------
İstanbulda yaşayan ve yolu İstanbuldan geçen herkesin tek ortak sorusu var: Köprü trafiği ne zaman bitecek? Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım iki yıl sonrasına işaret ediyor: Marmaray, oto tüp geçidi ve üçüncü köprü de yapılınca bu geçişler sorun olmaktan çıkacak.
Sabah 08.00de girdim görüşmeye akşam 17.00de çıktım. Birkaç iş koydular önüme, sinir testinden de geçtim, sabır testinden de. Akşam çıkarken de bizimle olabilirsin dediler. O gün bugündür buradayım. Asya ile Avrupayı Boğazın 63 metre altından demiryoluyla birbirine bağlayan Marmarayın baş mimarı Başak Doğan projeye girişini böyle anlatıyor. Liverpool Üniversitesi diplomalı, İTÜ yüksek lisanslı Doğan, şantiyenin sayılı kadınlarından.
Sadece 40 gün ayrı kalmış projeden Doğan. Marmaray gibi hızlı olsun, su gibi aksın diye Nehir ismini verdiği kızı doğduğunda: Şimdi Nehir 7 yaşında, proje 9 yaşında. Bir yandan kızım büyüdü, bir yandan Marmaray.
Japonlarla çalışmak nasıl? diye sorunca yanındaki proje müdürü Yoshihisa Hatanoya gülümsüyor: Güne rahat başlayayım diye hamileliğimde sabahları süt ısıtır, çay kaynatır ayağıma getirirdi müdürüm.
Hatano üç yıl, dört aydır burada. Ailesi Amerikada; altı ayda bir görüyor onları. Tünelde ve bina işlerinde Hatona gibi yaklaşık 40 Japon çalışıyor. Çoğu yönetici mertebesinde. Şirketin şantiye yakınlarındaki yatakhanelerinde kalıyorlar. Hatona iş dışında en büyük zevkinin balık tutmak olduğunu anlatırken şantiyede bir hareketlenme oluyor. 218 gün sonra (29 Ekimde) görücüye çıkacak Marmarayın her aşamasını takip eden ve ayda bir brifing alan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım istasyona giriş yapıyor. Marmarayın bu yedinci brifingine sadece Hürriyet tanıklık ediyor...
Açılışa az kaldı, yetişecek mi; sizi uykusuz bıraktığı oluyor mu?
- Başbakanımızın bu konuda İstanbullulara sözü var. Bize de talimatı. Başka yolu yok. Bu proje bitecek. Bizde hiç uyku yok zaten. Sadece bu değil. Ankara metroları da bitecek bu sene sonuna kadar. Ankara-İstanbul hızlı treni de. Onu da 29 Ekime yetiştirmeye çalışıyoruz. Üçüncü köprünün kulelerinin de bu sene görünür hale gelmesi için çalışıyoruz. İkinci tüp geçit gibi (Kazlıçeşme-Göztepe arasında denizin 108 metre altına yapılacak lastik tekerlekli araç tüneli) üçüncü köprüyü de 2015te bitirmeyi hedefliyoruz. İstanbullunun yüzde 65i Avrupa yakasında çalışıyor, Asya yakasında oturuyor. Her gün gerek köprüden, gerek denizden karşıya geçmek durumunda. Marmaray, arkasından ikinci tüp geçit ve üçüncü köprü de olunca bu geçişler artık sorun olmaktan çıkacak. İki kıtada iki ayrı şehir gibi duran istanbul birbiriyle tamamen entegre hale gelmiş olacak. Üsküdardan binecek 4 dakika sonra Sirkeciden çıkacaksınız. Marmarayın devreye girmesiyle beraber bulunduğumuz bu Yenikapı terminalinden Taksim metrosuna da bağlantı olacak. Marmaray doğu ile batı arasında bir omurga hat; kuzeye, güneye de bağlantı hatları var. Yani tam bir toplu ulaşım ağı. Birkaç sene içinde İstanbulda raylı sistemin uzunluğu banliyö hatları hariç 250 kilometreyi geçmiş olacak. Bu sene sonunda deniz altındaki 15 kilometrelik Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme hattını açıyoruz. Halkalı-Kazlıçeşme ve Söğütlüçeşme-Pendik hattını da önümüzdeki sene açmış olacağız.
150 yıllık bir rüyanın parçası olmak ne hissettiriyor insana?
- Her faniye nasip olmaz. Sultan Abdülmecidin hayal ettiği Abdülhamitin proje çizdirdiği yüzyıl sonra da Ak Parti iktidarında Sayın Başbakanımızın iradesiyle başlanan bir proje. O kadar kendimizi kaptırıyoruz ki evimizi, çocuklarımızı, dostlarımızı, her şeyimizi unutuyoruz.
Dünyanın gözünün bu projede olması bir baskı unsuru oluyor mu üzerinizde?
- Dünya krizle boğuşurken, yaprak kımıldamazken, Türkiyenin böyle bir projeyle uğraşıyor olması hafif kıskançlık oluşturabilir ama bunu sesli olarak kimse ifade etmiyor. Kıskanan kıskansın. Sadece bizim için değil Çinden Londraya kadar seyahat edecek herkes için gerekli bu proje. Doğu-batı seyahatini rahatlatacak. Her şeyden önemlisi bu hat güzergâhında 2 bin 300 kişi fiilen çalışıyor. 10 binden fazla insan buradan ekmek yiyor.
Sekiz yıldır süren projede sizi en fazla heyecanlandıran ne oldu?
- Ayrılıkçeşmeden tünel açma makinelerinin çalışmaya başladığı an unutulmaz. İkincisi, batırma tüplerinin indirilip yerine yerleştirilmesini görmekti. Bir de tünelin, Anadolu yakasından Sirkecideki kara tüneline eriştiği andaki perdenin açılışı... Tarihi bir andı. 26 Şubat 2011. Başbakanımızın doğum günüydü, onu açarken derin bir duygu yoğunluğu oldu. İstanbulu fethetmek için karadan gemilerini yürüten Fatihin torunları bu sefer denizin altından Asya ile Avrupayı birleştiriyorlar.
Bu heyecanınızı eve de yansıtıyor musunuz? Evde konuşuluyor mu Marmaray?
- Evde konuşulan; Sen aklını işlerle bozdun, bizi unuttun! Doğrusu projelerle çok fazla meşgul olduğumuz için zaman zaman evdeki görevlerimizi aksatıyoruz. Allahtan şimdi torunlarımız var. Eskiden yokluğumuz daha acı veriyordu, hanım torunlarla daha çok meşgul olduğu için şimdi biraz daha rahatladı.
Birçok kişide Marmaraydayken deprem, sel, terör saldırısı, yangın olursa kaygısı var.
- Hiçbir şey olmaz. Depremden de büyük oranda etkilenmez. Çünkü yatay yapı, düşey yapı değil. Aksine belki depremde emniyetle sığınabilecek bir mekân olarak da görmek lazım.
Denizin 42 metre altında ama deniz yok
Başka bir gün... Üsküdar istasyonundayız. Kaba inşaat neredeyse bitmiş. Yürüyen merdivenler bile takılmış. Denizin 42 metre altından Sirkeciye doğru ilerliyoruz. Denizi hissetmiyorsunuz bile. Avrupadan Asyaya denizin altından yürüyerek geçen ilk Türk, iş güvenliği uzmanı Evren Altunsu iş makineleri durduğunda bazen gemi sesi duyduklarını söylüyor. Oysa tünelin neredeyse denizle teması yok. Batırma tüpleri denizin dibine yerleştirilmiş ve üzerine 8-10 metre kaya ve çakıl taşlarından oluşan dolgu malzemesi konulmuş. Duvarların kalınlığı bir metre. Her kötü senaryoya karşı önlem hazır. Su baskınına karşı dikey inip hattı kapatan sel kapakları, suyu tahliye edecek pompa çukurları, kaçış şaftları, duman emiciler, depreme karşı tüpleri esnetecek kauçuk contalar tek tek gösteriliyor.
Hata-no yani hata yok!
Brifingin en sempatik ismi TAISEInin elektrik ve mekanik proje müdürü Hatanoydu. Elinde kâğıttan yaptığı mini bir paraşütle Bakan Yıldırımın karşısına dikilen Hatano Yetişmezse kendimi Sarayburnundan atacağım ama paraşütle dedi. Brifingin ciddiyeti, yerini kahkahalara bıraktı. Espriyi Bakan Yıldırım anlattı: Yetişmezse seni Sarayburnundan atarım demiştim. Şimdi sırtında paraşütüyle geziyor! Marmarayın Japon ortağı TAISEInin proje müdürü Yoshihisa Hatano, Marmaray projesinde hataya yer olmadığını anlatırken baretinin arkasındaki ismini gösteriyor: Hata-no yani Hata yok!
AÇILIŞ TAKVİMİ
29 Ekim 2013
Marmaray Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme
İstanbul-Ankara hızlı tren yolu. Bu kapsamda Gebze-Pendik arasındaki yaklaşık 20 kilometrelik bölümün de açılması planlanıyor.
2015
Marmarayın diğer hatları Ayrılıkçeşme-Gebze/ Kazlıçeşme Halkalı
Kazlıçeşme-Göztepe arasında lastik tekerlekli tüp geçit
Garipçe-Poyrazköy arasına 3. köprü (İhalesi yapıldı, yapımına başlandı)
Yapılacak Üsküdar-Sancaktepe metrosunun başlangıç noktası olacak.
40 İSTASYON, 105 DAKİKA
76.3 kilometrelik demiryolunda işleyecek Marmarayın hizmete girmesiyle Üsküdar-Sirkeci arası 4, Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12, Bostancı-Bakırköy arası 37, Gebze-Halkalı arası 105 dakikada alınacak. Saatte 28 tren çalışacak, tek yönde 75 bin yolcu taşınacak. Yılda 1.5 milyon İstanbulluya hizmet verecek. Sadece iki kıtayı değil Pekin-Londrayı da (İpekyolu) birbirine bağlayacak.
www.hurriyet.com.tr/pazar/22832217.asp
------------------------------------------------------------------------------------
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3522
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Ayrılıkçeşme İstasyonu kapsamında İstasyon imalatı işleri hızla devam etmekte. Önümüzdeki ay istasyonun ray döşeme işi yapılması beklenmketedir.
Önümüzdeki dönemde Marmarayı iki hayati tarih beklemektedir. Bunlardan bir tanesi hattın açıllması planlanan 29 Ekim 2013 diğeri ise en az onun kadar önem taşıyan 1 Mayıs tarihidir. Yapılan planlamaya göre Sözleşme kapsamında 1 Mayıs Tarihinden tüm istastonlara Elektrik dağıtımı yapılacaktır. Eğer herhangi bir aksilik olmaz ve 1 Mayıs tarijhinden elektrik verilir ise Haziran ayı içerisinden deneme sürüşleri başlayacak ve Ekim ayındaki açılış gerekli olan minimum zaman açısından testlerin yetişmesi sağlanacaktır. Eğer 1 Mayıs günü Elektrik verilemezse tüm planlar alt- üst olacak belkide 29 Ekim tarihi ertelenecektir. Şuan itibari Elektrik analamında işler olumlu gittiği bilinmektedir. Umarım herhangi bir aksilik olmaz ve 1 Mayıs günü Elektrik verilir.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Marmaray Projesi-BC1 Sözleşmesi Şubat 2013 İnşaat Sahalarından Aylık İlerleme Videosu
http://tinyurl.com/ca5ws5r
Marmaray Projesi-CR3 Sözleşmesi Şubat 2013 İnşaat Sahalarından Aylık İlerleme Videosu
http://tinyurl.com/cyfs7wo
http://tinyurl.com/ca5ws5r
Marmaray Projesi-CR3 Sözleşmesi Şubat 2013 İnşaat Sahalarından Aylık İlerleme Videosu
http://tinyurl.com/cyfs7wo
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Marmaray projesinde çalışmalar son sürat devam etmektedir. Proje için en önemli virajlardan biri olan 1 Mayıs tarihine sayılı günler kala gözler Elektrik - Mekanik bölüme çevrilmiştir. Şuan itibari ile her şey yolunda görünmektedir fakat daha önce yaşanmış bazı aksilikler sebebi ile yinede kafada soru işaretleri yerini korumaktadır.
Katener montajı başlamakta ve hızla ilerlemektedir.
Ray döşeme işi sirkeci kısmında devam etmete fakat görünen o ki ray döşeme işi zamanında teslim edilmemesi için herhangi bir neden görülmemektedir.
Sirkeci istasyonu 29 Ekim açılış tarihini kapsamadığı için sirkeci ile ilgili çok fazla detaya girilmediği daha çok açılış tarihinde kullanıma açılacak istasyonlara gözler çevrilmişm durumdadır.
İstasyonlar da özellikle peron katlarında ince işler tamalanmak üzere olduğu bu ay içerisinde peron katlarında çok büyük oranda çalışmaların tamamlanması beklenmeketedir.
Haziran - Temmuz aylarında istasyonlar ile ilgili çevre düzenlenmesi beklenmektedir. şuan için herhangi bir düzenlenme planlanmamaktadır.
Katener montajı başlamakta ve hızla ilerlemektedir.
Ray döşeme işi sirkeci kısmında devam etmete fakat görünen o ki ray döşeme işi zamanında teslim edilmemesi için herhangi bir neden görülmemektedir.
Sirkeci istasyonu 29 Ekim açılış tarihini kapsamadığı için sirkeci ile ilgili çok fazla detaya girilmediği daha çok açılış tarihinde kullanıma açılacak istasyonlara gözler çevrilmişm durumdadır.
İstasyonlar da özellikle peron katlarında ince işler tamalanmak üzere olduğu bu ay içerisinde peron katlarında çok büyük oranda çalışmaların tamamlanması beklenmeketedir.
Haziran - Temmuz aylarında istasyonlar ile ilgili çevre düzenlenmesi beklenmektedir. şuan için herhangi bir düzenlenme planlanmamaktadır.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Marmaray Projesi-BC1 Sözleşmesi Mart 2013 İnşaat Sahalarından Aylık İlerleme Videosu
http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/index. ... ster/72939
Marmaray Projesi-CR3 Sözleşmesi Mart 2013 İnşaat Sahalarından Aylık İlerleme Videosu
http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/index. ... ster/72938
http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/index. ... ster/72939
Marmaray Projesi-CR3 Sözleşmesi Mart 2013 İnşaat Sahalarından Aylık İlerleme Videosu
http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/index. ... ster/72938
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Son durumda 29 Ekim için planlanan işletme nedir, seçenekler şunlar sanırımdecimus yazdı:Sirkeci istasyonu 29 Ekim açılış tarihini kapsamadığı için sirkeci ile ilgili çok fazla detaya girilmediği daha çok açılış tarihinde kullanıma açılacak istasyonlara gözler çevrilmişm durumdadır.
Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme
Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme
Ayrılıkçeşme-Yenikapı
Söğütlüçeşme-Yenikapı
Bir de Sirkeci dahil değil demişsiniz peki Üsküdar dahil mi bu zaman periyoduna?