ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Pzr, 2013 19:03

Asrın projesinde makas inşa edilemiyormuş,

kaynak : raytürk
Marmaray Tüp Geçit Projesi’nin Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşme hattı açılışında geri sayım sürerken, Haydarpaşa deposunda gareleyen Marmaray trenlerinin Mayıs’ta hedeflenen test sürüşlerine başlayabilmeleri amacıyla, tüp geçit hattına girişleri için Ayrılıkçeşme-Söğütlüçeşme arasında makas bağlantısı gerekiyor. Ancak projede gelinen nokta da bölgede makas yapılmasının önünde bir takım teknik engeller bulunuyor. Teknik engellerin ne olduğu konusunda yarın bir toplantı yapılacak ve toplantı da Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü ve Müşavir Firma tarafından Ulaştırma Bakanlığı’na izahat verilecek. Trenlerin tüp geçit hattına girmeleri için bulunan formül ise feribotla Sirkeci’ye taşımak olacağı söyleniyor.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 31 Oca Prş, 2013 19:33

-------------------------------------------------------------------------------------
Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, Kocaeli'nin '2023 Ulaşım Vizyonu Ulaşım Ana Planı'nı açıkladı.

Ulaşım Ana Planı'nda Yüksek Hızlı Tren'in İzmit istasyonuna ilave olarak Gebze'ye de bir istasyon kurulması kararını aldıklarına değinen Karaosmanoğlu, kararın Devlet Demir Yolları ile müzakere edilmeyi başlandığını söyledi. Öte yandan Karaosmanoğlu, planlarında Sabiha Gökçen'e ulaşacak olan İstanbul Metrosu'nun Gebze ve Dilovası'na kadar uzatılması kararını aldıklarını belirtti. Master plan ile Gebze'ye kadar ulaşan Marmaray hattının, Gebze'den Köseköy'e hatta Sakarya'ya kadar hizmet eden bir banliyo sistemi olmasını öngördüğünü söyleyen Karaosmanoğlu, "Bu karar çerçevesinde görüşmeler ve alt yapı çalışqmaları sürmektedir. Marmaray , Sabiha Gökçen Raylı Sistem Hattı ve hızlı trenin birbiriyle entegrasyonu son derece önemlidir. Bu amaç çerçevesinde, Gebze bölgesinde Kuzey-Güney istikametinde toplu taşıma hattı öngörülmektedir" diye konuştu.
http://www.iha.com.tr/kocaelinin-2023-u ... 1408-haber

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin büyük paralar ödeyerek hazırlattığı, tamamlanması 6 yıldan fazla süren Ulaşım Master Planı, dün düzenlenen basın toplantısı ile açıklandı.
http://www.ozgurkocaeli.com.tr/haber/ma ... 19398.html
-------------------------------------------------------------------------------------

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Şub Pzt, 2013 15:03

Aşağıdaki yazıyı bir başka ulaşım platformunda yazmıştım. Buradaki yazılar arasında benzer bir analiz bulamadığım için aşağıya yapıştırmaya karar verdim. Kısaca, M2 ile M4 arasındaki entegrasyonun otobüs ve metrobüs haricindeki araçlarla nasıl yapılabileceğini ve Marmaray'ın buradaki rolünü analiz etmeye çalıştım. Ara geçişleri ve beklemeleri her sistem için 5 dakika kabul ettim, onları da Marmaray ve M2 Yenikapı uzatması açıldıktan sonra bizzat test ederek düzeltiriz..

Diyelim ki 2015 yılındayız. M4'te Kadıköy'e doğru seyahat ediyoruz. Varacağımız yer de Taksim Meydanı olsun. Metro, Ayrılıkçeşme durağına girdi. O andan itibaren dört seçeneğimiz olduğunu (otobüs ve metrobüsü seçenek olarak görmediğimizi) varsayıyorum.

a) Ayrılıkçeşme-Kadıköy-Kabataş-Taksim: Metroda kalırım, 2 dakika sonra Kadıköy'de inerim. İndikten 5 dakika sonra vapurda olurum. Vapur da 2 dakika sonra kalkar ve Kabataş'a varması 20 dakika sürer. Füniküler durağına inmem ve beklemem 5 dakika sürse, yolculuk da 2 dakika sürüyor. İndikten 1 dakika sonra meydana çıkarım. Toplam: 37 dakika.

Vapurun saatine bağlı bu yöntemin süresi. 2 dakikalık marj koydum, ama vapur kıl payı ile kaçarsa, yoğun saatlerde vapur 20 dakikada bir kalktığı için 18 dakika uzar bu yolculuk..

b) Ayrılıkçeşme-Üsküdar-Kabataş-Taksim: Metrodan inerim. Marmaray peronuna geçerim ve metrodan indikten 5 dakika sonra Marmaray treninde olurum. 3 dakika sürer Üsküdar'a varmam. Trenden inip 5 dakika sonra motora binebilirim. Motor da 5 dakika sonra kalksa ve Kabataş'a yolculuğu 10 dakika sürse, Kabataş'tan sonrasını da a seçeneğinde olduğu gibi 8 dakikada giderim. Toplam: 36 dakika.

Temelde, motorun kaç dakika sonra kalkacağına bağlı bu yöntemin süresi; 5 dakika aldım, ama yoğun saatlerde bile 10 dakikaya varan beklemelere denk gelmişliğim var..

c) Ayrılıkçeşme-Sirkeci-Kabataş-Taksim: Metrodan inerim. Marmaray peronuna geçerim ve metrodan indikten 5 dakika sonra Marmaray treninde olurum. 7 dakika sürer Sirkeci'ye varmam. Trenden inip 5 dakika sonra tramvayda olurum. Tramvayın Kabataş'a varması 12 dakika sürse, Kabataş'tan sonrasını da 7 dakikada (ilk iki yöntemde denizden geliyorduk, tramvay durağından füniküler durağına geçmek en az bir dakika daha kısa sürer) halledebiliriz. Toplam: 36 dakika.

Bu yöntemin özelliği, deniz yolunu hiç kullanmaması. Soğuk havalar için güzel bir yol, ayrıca vapur ve motordaki süre belirsizlikleri bu seçenekte yok. Ancak, tramvayın zaman zaman trafikte ilerleyememe sıkıntısı olabiliyor, özellikle Karaköy-Kabataş arasında. Bu da bu yöntemin bir dezavantajı.

d) Ayrılıkçeşme-Yenikapı-Taksim: Metrodan inerim. Marmaray peronuna geçerim ve metrodan indikten 5 dakika sonra Marmaray treninde olurum. 10 dakika sürer Yenikapı'ya varmam. M2'nin durağına geçmem ve beklemem de toplam 5 dakika sürer. Yenikapı-Taksim yolculugu 8 dakika ve metro duragindan yukarıya çıkmam da 3 dakika sürer. Toplam: 31 dakika.

En kısa yol bu, orası kesin. Ancak, özellikle güzel havalarda ve acelemiz de yoksa, vapur keyfi yapilabilir. Aradaki fark çok dramatik değil, ama vapurun kaçırılma riski var tabii. Son yöntemin tümüyle metro standardında olması en güzel tarafı..

Marmaray ve M4 Yenikapı uzatması açılınca, bu süreleri bizzat test ederek yeniden analiz edebiliriz. Ancak, a) vapurseverler için, b) tüp geçitle Boğaz'ın altından geçmeye korkacaklar için, c) tramvayseverler (ve Galata Köprüsü'nden Tarihî Yarımada manzarası izlemek isteyenler) için, d) en hızlı şekilde ulaşmak isteyenler için şeklinde dört ayrı seçenek mümkün olacak gibi gözüküyor. Vapurseverler için Ayrılıkçeşme-Kadıköy-Karaköy-Tünel-Taksim ve Ayrılıkçeşme-Kadıköy-Karaköy-Kabataş-Taksim güzergâhları da mevcut, ama bunların her ikisi de 40 dakikadan fazla sürüyor, analiz etmeye çok gerek yok..

Ekleme: Maddi olarak da bugünkü tarifeyle incelersek..
M4'e binerken 1,95 TL ödediğimizi (yıl 2015, şu andaki %50 indirim bitmiş olacak) ve sonrakilerin birinci aktarma ile başladığını varsayarsak..
a) Vapur 1,40 TL + Füniküler 1,00 TL = 2,40 TL
b) Marmaray 1,25 TL + Motor 1,30 TL + Füniküler 0,75 TL = 3,30 TL
c) Marmaray 1,25 TL + Tramvay 1,00 TL + Füniküler 0,75 TL = 3,00 TL
d) Marmaray 1,25 TL + M2 1,00 TL = 2,25 TL

Kaynak: http://www.iett.gov.tr/metin.php?no=237
En son Engin Y tarafından 04 Şub Pzt, 2013 17:06 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Şub Pzt, 2013 15:38

Çok güzel yazmışın!

Bir noktayı bence henüz biraz göz ardı edip az konuşuyoruz: vapur keyfi. Bu önemli bir detay. İnkincisi çokseçeneklilik imkânı. Üçüncüsü, Kadıköy vapuru daha sık işlemeli mi? Dördüncüsü, elektrik kesimi durumları nasıl olur?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Şub Pzt, 2013 16:09

alabay yazdı:Çok güzel yazmışın!

Bir noktayı bence henüz biraz göz ardı edip az konuşuyoruz: vapur keyfi. Bu önemli bir detay. İnkincisi çokseçeneklilik imkânı. Üçüncüsü, Kadıköy vapuru daha sık işlemeli mi? Dördüncüsü, elektrik kesimi durumları nasıl olur?
Vapur keyfinden bahsetmiş zaten Engin Bey, yani vapurseverler diye :) bunlar kişiye göre değişen etkenler toplumsal etkenler değil bana göre, toplumu oluşturan kişilerdir falan diye sosyolog mevzularına girme hiç. Çok seçeneklilik için tabii ki hepsi değerlendirilmeli ama vapurların daha sık işlemesi doğru olur mu? Bir de hava şartları deniz seferlerinde büyük etken, çok sorun çıkartıyor bir de bu kadar gemi trafiği olan bir yerde daha çok vapur gerçekçi olmayabilir. Elektrik kesintisi mi? Evet İstanbul'da konut bölgelerinde elektrik kesinti problemi var ama metro da? Sanmıyorum, daha geçen bu konu ile ilgili bir çuval mesaj yazıldı burada, sorun oluşturacak kesintiler olacağını düşünmüyorum.

Evet Engin Bey güzel bir çalışma yapmış, her ne kadar süreler şu an için farazi gibi görünsede mantık olarak gerçekçi rakamlar, büyük bir fark ortaya çıkacağını sanmıyorum, sorun sizinde belirttiğiniz gibi aktarma süreleri ya da aktarmalarda ortaya çıkacak bekleme süreleri olabilir ama görünen ne mantıklı güzergah M4-Marmaray-M2 bana göre ama tünelden geçmek tedirgin edici olabilir mi şimdilik bilemiyorum :):) tüm yazıyı detaylı olarak tekrar okuyup yorumlayacağım ama şimdi biraz işim var :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Şub Sal, 2013 14:31

Diyelim ki 2015 yılındayız. M4'te Kadıköy'e doğru seyahat ediyoruz. Varacağımız yer de Taksim Meydanı olsun. Metro, Ayrılıkçeşme durağına girdi. O andan itibaren dört seçeneğimiz olduğunu (otobüs ve metrobüsü seçenek olarak görmediğimizi) varsayıyorum.
Bu seyahati yapan yolcu Tuzla-Kozyatağı-Yenisahra arasında Kadıköy-Kartal metrosuna binen bir kişi olacaktır. Bu kişi Kadıköy-Tuzla arasında sahil bandında Marmaray'a binip doğrudan Yenikapı'ya geçme imkanı olmayan biri olacaktır. Bu durumda D100 Karayolu'na yakın bulunan, Tuzla-Ataşehir arasındaki alanda yaşayan birisi için bu tahmin yapılabilir.

Bunun dışında örneğin Söğütlüçeşme'de olan birisi için Metrobüs veya Marmaray, Kadıköy sahile yakın olan birisi için denizyolu daha ön planda olacaktır.
Marmaray kesiştiği diğer metrolara ücretsiz geçiş - bedava aktarma verseydi ki bence vermeli. O zaman çoğunluk denizyoluna ya da tramvaya dönüş yapmaz olacaktır.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Şub Çrş, 2013 12:08

Bu seyahati yapan yolcu Tuzla-Kozyatağı-Yenisahra arasında Kadıköy-Kartal metrosuna binen bir kişi olacaktır. Bu kişi Kadıköy-Tuzla arasında sahil bandında Marmaray'a binip doğrudan Yenikapı'ya geçme imkanı olmayan biri olacaktır. Bu durumda D100 Karayolu'na yakın bulunan, Tuzla-Ataşehir arasındaki alanda yaşayan birisi için bu tahmin yapılabilir.
Aynen.. Ben de Kozyatağı'nda (Kozzy'ye çok yakın) oturan sevgilim açısından düşünmüştüm, bana "empati kur" demişti de :)
Bunun dışında örneğin Söğütlüçeşme'de olan birisi için Metrobüs veya Marmaray, Kadıköy sahile yakın olan birisi için denizyolu daha ön planda olacaktır.
Metrobüsü sevmiyorum, ama kesinlikle denizyolu konusunda sizinle hemfikirim. Havalar güzelken ve çok acele yoksa metro+vapur+füniküler, aksi hâlde de metro+Marmaray+metro ön planda olacaktır.
Marmaray kesiştiği diğer metrolara ücretsiz geçiş - bedava aktarma verseydi ki bence vermeli. O zaman çoğunluk denizyoluna ya da tramvaya dönüş yapmaz olacaktır.
Zaten İstanbul'da gıdım gıdım aktarma yapıp üstüne para ödeme olayını anlamıyorum. Örneğin, Paris metrosu gibi bir yerde, sisteme girişte tek para ödersiniz, saatlerce metrolardan inmeseniz de para ödemezsiniz. Hatta sistemin dışına çıktığınızda da belli bir süre (sanırım ilk girişten sonraki 1 saat) içinde Montmartre Füniküleri'ne para ödemezsiniz. Böylece, metro ağını etkin bir şekilde kullanma imkânını bulabiliyorsunuz.

Fiyat olarak da 10'lu biletlerden alırsanız, her bilet için 1,3 € gibi bir fiyat ödeniyor olması gerek, 2010'da 10'lu paket 12 €'ydu yanlış hatırlamıyorsam. Paris'te metroya binme bedelinin TL karşılığı da 3 TL gibi oluyor. İstanbul'daki tek binişte ödenen 1,95 TL ile karşılaştırınca pahalı, ama ilk aktarma ücreti ödendiği anda İstanbul daha pahalı hâle geliyor. Paris gibi pahalı bir kentte, herhangi bir yerdeyken herhangi bir metro durağına en fazla 5-6 dakika yürüme mesafesinde olabildiğinizi düşünürsek, Paris'teki toplu taşıma rahatlığı kıyaslanamaz oluyor..

Ekleme: Bir keresinde, Sultanahmet'te tramvaya binip Kabataş'ta inen ve Kabataş'ta Taksim fünikülerine binmek için niye ek para ödenmesi gerektiğini anlayamayan turistler ile güvenlik görevlilerinin konuşmalarına (daha doğrusu konuşamamalarına) şahit olmuştum. En sonunda, kendi akbilimi basarak turistleri fünikülere bindirmiştim.

Bunu anlamak bir turist için gerçekten zor olsa gerek, hele ki ulaşım sistemi haritasında iki durak arasında entegrasyon varmış gibi gösterince. Turist zannediyor ki arada gişeden geçmeden veya gişeden geçilse bile aynı bileti diğer gişede de basarak diğer durağa geçiliyor, ama arada gişe olduğunu görünce de şaşırıyor..
En son Engin Y tarafından 06 Şub Çrş, 2013 13:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Şub Çrş, 2013 12:57

Zaten İstanbul'da gıdım gıdım aktarma yapıp üstüne para ödeme olayını anlamıyorum. Örneğin, Paris metrosu gibi bir yerde, sisteme girişte tek para ödersiniz, saatlerce metrolardan inmeseniz de para ödemezsiniz.
Bunun böyle olmadığı pek bir yer tanımıyorum. Çakmadı bizimkiler bunu henüz. Bütün dünya böyle işliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Şub Çrş, 2013 14:27

Aktarma sistemi düzelirmi düzelmez mi bilemem ama şunu da belirtmek lazım, yazılanlara bakınca bir kere halk tepeden bakanların gördüğü gibi (ben öyle gördüklerine inanıyorum) bilgisiz değil, tabii ki bihaber büyük bir kitle var ama aktarma falan konusunda insanların en azından bir fikri var, çok merak ediyorum İETT kontrolörlü sisteme geçince (eğer geçebilirse) neler olacak :) aktarma diye bir şey olmayacak o zaman, raylı sistemde peroncu tabir ettiğimiz görevliler kaldırılıp güvenlik personelininde sayısı azalınca kaçak yolcu sayısı arttımı artmadı mı ona bir baksınlar önce derim. Kaçak yolcu her yerde var, daha önce bahsetmiştim yıllar önce Paris'e yaptığımız gezide Paris turnikeleri kaldırmayı düşünüyor denilmişti, sebep istatistik, kaçak yolcu oranı ile turnike olmazsa ortaya çıkacak oranı kıyaslayıp o adam boyu turnikelerin bakım onarım masrafı ve personeli ile kıyaslamak ile alakalı, tam tersine ise Brüksel işletmesi turnikeli sisteme geçmeyi düşündüğünü belirtmişti, ha bu kadar geçen senede bir değişiklik olmadı ama yine de her işletmenin kendisine göre gerekleri ve gerçekleri vardır ben yine de İstanbul'da turnikesiz bir sisteme inanmıyorum. Aktarmaya gelince tabii ki adil bir aktarma ücreti sistemi de yok, çok ucuzuz falan diyorlar ama gelgelelim bir başlığımız var bu konuda avrupalı emsallerin tablosunu vermiştim diye hatırlıyorum, tek binişte İstanbul ucuz ama aktarmalı da? Bakalım ne zaman bu konuda gerçekten sosyal devlet olacağız.

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 06 Şub Çrş, 2013 15:55

bir kaç sene içinde metrolar birbirine bağlanıp bir omurga ya da sistem oluşmaya başlayınca mecbur hatta tıpış tıpış geçicekler bu sisteme. yoksa belirtildiği gibi 3 aktarma 4 aktarma olayını kimse yapmaz. süreden kazanma olsa da ucunda yapmazlar. kimse keriz değil ben de olsam yapmam tek biletle gitmek varken tonla para dökemem ulaşıma, para kolay kazanılmıyor. bu yatırımların geri dönüşümü için raylı sisteme insanları çekmek isteyecekler. bunu sağlamak için de ücretsiz aktarma sistemine geçmekten başka çareleri yok. en azından metrolar arasında ücretsiz geçişin sağlanması şart.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Şub Çrş, 2013 16:03

Sizlerle aynı görüşteyim ama mecburiyet durumunu idare vatandaşa oluşturur, güzergahlarda otobüsler üzerinde yapacakları düzenlemeler ile yolcuyu aktarmaya mecbur edebilirler, sizleri kast ederek söylemiyorum ama genel olarak toplumsal bazı alışkanlıklarımız kötü huylarımız var, bunlardan ikisi unutmak ve kanıksamak, dolayısı ile alternatifsiz bırakılırsa insanlar mecbur kullanırlar, ha bu birilerini koltuğundan eder mi? Bunu bilemem, ama edersede yerine gelen kişi bunu düzelticem vaadi ile gelir ama bir şey yapmaz bence :)

En azından raylı sistemler arasında aktarma adaletsizliği düzeltilmeli, kentteki tüm raylı sistemlerde saat bazlı aktarmayı imkanlarını düzeltsinler 1 saat içinde bağlantılı bir hattan aktarma ücretsiz, bağlantısız hattan %50 gibi bir şey olsun, 2 saat içinde 2 ve 3. aktarma %70 olsun, ne bileyim olsun işte. Öyle boy boy bilmemne kartımız dünya cart curt ödülü aldı demekle olmuyor bu işler, o ödüllerin hiçbir ehemmiyeti yok, alırsınız genel müdür odasını süsler, madem kart teknolojilerinde bu kadar ileri bir ülkeyiz "ülke çapında kart" geyiklerini bırakalım daha mikro aşamada kent içinde sorunları çözemeden ulusal ödeme sistemi birliğinden söz ediyoruz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Şub Prş, 2013 11:01

En azından raylı sistemler arasında aktarma adaletsizliği düzeltilmeli, kentteki tüm raylı sistemlerde saat bazlı aktarmayı imkanlarını düzeltsinler 1 saat içinde bağlantılı bir hattan aktarma ücretsiz, bağlantısız hattan %50 gibi bir şey olsun, 2 saat içinde 2 ve 3. aktarma %70 olsun, ne bileyim olsun işte.
Gelişmişliğin kalabalık nüfus, yüksek bina ve alışveriş merkezi büyüklüğü ile ölçüldüğünün zannedildiği ülkemizde, elbette ki böyle hususlar önemsenmeyecek ve herkes kuzu kuzu parasını ödeyerek aktarmasını yapacak veya kapıdan kapıya hizmet veren otobüslere talim etmeye devam edecektir..

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön