ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eyl Prş, 2013 19:13

BIr kaç yüz metre … çok yanlış bir yaklaşım. Eskiden Taksim’den otobüsle Aksaray’a gittim de, valizlerimle, çantalarımla metroya, havalimanına gitmek için, aktarma yapacaktım. Yaptım da. Ama anam … Never again! İşte olimpiyat ile nix-olimpiyat arasındaki ince fark. Bir kaç yüz metre valizliler, sakatlar ve yaşı büyükler için KO kriteri.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Prş, 2013 19:40

kenanmar yazdı:Karaköy - Tünel tarafındaysam Kadıköy'e geçeceksem Sirkeci'de Marmaray'ı tercih etmezdim. Zaten Sirkeci'de perona ulaşana değin bir 6-8 dk geçer. Dahası tramvayla Karaköy - Sirkeci arasını geçseniz bu da 6-8 dk alır. Karaköy - Kadıköy vapuru yine avantajlı olur. Ama tabii doğrudan Kadıköy hedefli yolculuk yapmıyorsanız o zaman işin rengi değişir.
haklısın, oradan Kadıköy e geçiş için bir cazibesi yok, hatta 3 durak için ekstra tramvay ücreti ödememek adına (vapur kaç lira bilmiyorum) direkt Karaköy-Üsküdar vapuru bile daha mantıklı olabilir, bu fena değil aslında işte denizyolları ölmesin diye bir sebep.

Diğer taraftan benim bir önceki mesajda verdiğim linkte liman ile marmaray arası bağlantıya taraftar olmadığım gibi bir şey mi var? Öyle bir söylemim varsa diğer arkadaşlar haklı ama hatırlamıyorum, yanlız şunu da yine belirteyim hattın oradan geçmesi fantazinin kralıdır, mantıklı olan arada bir alt geçit ya da bir üst geçit her ne ise artık erişimi kolaylaştıracak elemanların bulundurulmasıdır, asansör, yürüyen merdiven, koşan bant vs.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Eyl Cum, 2013 22:12

Harem - Kumkapı arasına yapılması öngörülen karayolu tüptünel projesi gereği Kazlıçeşme-Kumkapı arası yol epey bir tadilattan geçecek bu sebeple oradaki yaya geçitleri gibi yolu kesen tüm etkenleri muhtemelen barındırmayacaklar; özetle Yenikapı Limanı ile arkeolojik alan ve Marmaray ve yüzeyde kalan Kazlıçeşme-Kumkapı-Sirkeci tren hattı için birleştirici bir platform düşünmek zorundalar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Cmt, 2013 09:11

Tünel girişi Kazlıçeşme civarından başlamayacak mıydı? Eğer öyle olursa tam aksi bir durum ortaya çıkmaz mı? Yani yaya geçitlerinin kaldırılmasından ziyade korunması ve hatta vatandaşın sahil bandına erişiminin kolaylaştırılması gibi. Ya da sahil yolunda pek çok üst geçit görürüz herhalde bundan sonra :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 28 Eyl Cmt, 2013 15:34

Kazlıçeşme-Kumkapı arasındaki yolun tam olarak ne hale geleceğinden emin değilim ama Esat, senin de belirttiğin üzere üst geçitler kalır ama sonuçta o yol 2X4 haline getirilecekti diye hatırlıyorum. Yenikapı sahil ile iç kesim arasını basit bir üstgeçitle halledebileceklerini sanmıyorum. Geniş bir platformvari bir üst alan yaratmak zorunda kalacaklar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Eyl Cmt, 2013 15:55

Veya da … ki bu garanti yine çanak çömleğe takılır … Karaköy veya Bakırköy gibi yeraltı alışveriş pasajı düşünebilirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Cmt, 2013 18:22

kenanmar yazdı:Yenikapı sahil ile iç kesim arasını basit bir üstgeçitle halledebileceklerini sanmıyorum. Geniş bir platformvari bir üst alan yaratmak zorunda kalacaklar.
Alttan mı olur üstten mi bilemem ama mecbur böyle bir şey yapılacak, hele çeyiz yola çıksın, yolda düzeriz :) tabi içinde ticari alanlar olmak şartı ile, öğrendik bu işlerden para kazanmayı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eki Cum, 2013 22:27

Üsküdar istasyonundan yepisyeni görüntüler

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim
bu fotoya bayıldım

Resim

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 09 Eki Çrş, 2013 13:17

Binali Yıldırım; " Biletler 1,95 olacak "

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Çrş, 2013 14:11

Haberle ilgili link koyamadım ama doğru olan da bu rakam değilmiydi zaten? Yani kent içi toplu taşıma kartlı biniş rakamı.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 09 Eki Çrş, 2013 15:23

Banliyö hatlarının iyileştirilmesinden ve kullanıma açıkmasından sonra fiyatların artacağını düşonüyorum ben

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Çrş, 2013 17:26

Bakalım, umarım olmaz. Bu arada sistem aynı şekilde İstanbulkart ile işleyecek, tabii yine de ortak pay dışında direkt nakit akışı sağlamak adına jeton satışıda yapacaklarını düşünüyorum. Benim tahminim İstanbulkart ile biniş fiyatıdır sadece 1,95 tl

http://www.memurlar.net/haber/412980/

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön