ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Şub Pzr, 2013 15:00

Sözleşmede böyle bir şey olduğunu sanmıyorum belki süreçlerin belgelenmesi diye bir şey vardır ama dedim ya sanmıyorum çünkü bizim için önemsiz işler bunlar :) ne gerek var yahu, böyle düşünüyorlar, yapılmışa bakalım diyorlar. Ben gerçekten üzülüyorum bu iş için, bu kadar kötü bir tanıtım nasıl yapılabilirdi diye sormaya gerek yok ancak böyle yapılabilirdi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Şub Pzt, 2013 17:55

Marmaray ile ilgili canımı sıkan bir husus var: Bu hat, metro değil de tren hattı olarak tasarlanan bir hat. İstanbul gibi iki kıtaya yayılan ve arada dev bir doğal engelin bulunduğu bir metropolde nasıl Çevre Otoyolu yapınca kent içi ulaşımın bir parçasına dönüşüyorsa, şehirlerarası trenler için de geçiş yapınca kent içi kullanıma öncelik verecektiniz ki nitekim de öyle oldu. Tasarımın özellikle tüp geçit kısmı, kent içinden ziyade şehirlerarası trenler için yapılmış gibi..

Açacak olursam.. Yenikapı ve Söğütlüçeşme zaten mevcut hat üzerinde. Aradaki geçiş, hem Sirkeci ve Üsküdar gibi şehirlerarası trenler için çok kullanışlı olacak merkezî konumda iki durak yapılmasını, hem de Kız Kulesi'nin sağladığı topoğrafik kolaylıktan faydalanılmasını sağlıyor.

Yenikapı-Kazlıçeşme arası, Sirkeci'den gelen demiryolunun eğim nedeniyle Yenikapı'da da deniz seviyesinde veya biraz altında inşa edilmesi sebebiyle yer altından gidiyor olabilir. Arada Kocamustafapaşa ve Yedikule durakları devre dışı bırakılıyor, ama zaten asıl amaç şehirlerarası trenleri şehrin batı tarafındaki Bakırköy, Halkalı gibi garlara taşımak olduğu için çok da mühim değil..

Ayrılıkçeşme durağının yeri ise muhtemelen Üsküdar'daki deniz altı durağından sonra ve Söğütlüçeşme'den önce yer yüzeyine asgari eğimle çıkılabilsin diye seçilmiş, aradaki semtler ise kot farkından ötürü göz ardı edilmiş.

Ayrılıkçeşme ile Söğütlüçeşme arası ise zaten yer üstünden döşenecek ve Söğütlüçeşme hâlen önemli bir banliyö durağı. Öyle de olmaya devam edecek..

Yani, sonuçta, aslında şehirlerarası amaçla inşa edilen, ama İstanbul'un özel durumu sebebiyle kentiçi ulaşım için metro meraklısı bizlerin aç kurtlar gibi beklediği bir proje bu Marmaray. Tamamlanınca nasıl olacak göreceğiz, ancak bu devekuşu gibi deve desen değil, kuş desen hiç değil tarzındaki görüntüsü projeyi tam olarak içime sindirmemi biraz engellemiyor dersem yalan olur. Bitince göreceğiz, ama yepyeni bir tünel ile yüzyıllık demiryolunun modernize edilmişinin karışımı nasıl olacak; merak ve karmaşık hisler içindeyim..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Pzt, 2013 18:07

Bende merak ediyorum ve açıkçası tatmin olmuyorum, hattın mevcut hali zaten hiçbir şekilde tatmin etmezdi ama inşa edilen yeni kesimleri de pek doğru bulmuyorum. Evet kabul ediyorum, hat çok fazla yerleşim alanı içinde kalmıştı dolayısı ile 3. hattı bile zor inşa ettiğimiz bir yerde benim gibi hayalperestlerin 4. hat inşa edilmeli düşüncesi hayalden çok öte kalıyor. Maalesef projeler açısından böyle bir yer ülkemiz, yetersizlik kimde bilemiyorum, ben teknik insanların bunları görmediğine, düşünmediğine inanmıyorum ama biat kültürü yokmu şu biat kültürü, ah o "arkamı dönmüş gibi oldum ama" zihniyeti yokmu, böyle olunca bürokrat ne derse o oluyor, "tez bu tepeden şu tepeye metro gide", "tez banliyölar metro yapıla" sinirlendim yine :)

Benim önerim nerede ise en başından beri aynı evet maliyeti en az ikiye katlayacak bir işti ama en azından daha verimli olacaktı ve torunlarımızın yaşlılığına kadar sorun kalmayacaktı. Tuzla'dan sonra Söğütlüçeşme'ye kadar ve Kazlıçeşme'den de Florya' ya kadar ya da daha uygun bir başka bölgeye kadar hat iki katlı olmalı idi, bunca senedir Marmaray için hatlar kapanacak diye bekledik, ayrı bir ihale işi olduğu halde. Halbuki baştan böyle ihale edilip hatların bu kesimleri kapatılıp aç-kapa şeklinde tüneller ve istasyonlar inşa edilse idi (bazı istasyonların yer değişmesi ya da çevresinde istimlak gerekebilirdi) yüzeydeki hat inşaatı devam ederken banliyö trenleri alttan işleyebilirlerdi, yüzeydeki işler bittiğinde banliyöler tekrar yüzeye alınır, şehirler arası trenler alttan geçerlerdi. Çılgın proje ise işte gerçek çılgın proje bu idi, bugün dünyada kentiçi demiryolunda zirve yapmış ülkeler bile 3-4 yol ile geçtikleri kent içlerinde çıkmazdalar, herkes ya deplase şehir dışı yollar ya da tüneller inşa etmeye çalışıyor ve bu adamların çoğu aslında planlı programlı ve buna hazırdı ama onlar bile afalladı, şimdi biz onların hatalarını gördüğümüz halde aynı hatayı yaptık. Ama ne gerek var dimi, kentin kuzeyinde yeşil alanlar boş, yaparız oraya yolları, demiryollarını, çevresini millet gecekondu ile doldurur, sonra devlet gelir hadi sana daire vercem git burdan der, oraya 20 katlı konut diker falan filan, İstanbul'da toprak biter mi yav :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Şub Sal, 2013 14:38

Tuzla'dan sonra Söğütlüçeşme'ye kadar ve Kazlıçeşme'den de Florya' ya kadar ya da daha uygun bir başka bölgeye kadar hat iki katlı olmalı idi, bunca senedir Marmaray için hatlar kapanacak diye bekledik, ayrı bir ihale işi olduğu halde. Halbuki baştan böyle ihale edilip hatların bu kesimleri kapatılıp aç-kapa şeklinde tüneller ve istasyonlar inşa edilse idi (bazı istasyonların yer değişmesi ya da çevresinde istimlak gerekebilirdi) yüzeydeki hat inşaatı devam ederken banliyö trenleri alttan işleyebilirlerdi, yüzeydeki işler bittiğinde banliyöler tekrar yüzeye alınır, şehirler arası trenler alttan geçerlerdi.
Bizim hobi olarak ilgilendiğimiz bir konuda bu kadar ayrıntılı düşünmemize karşılık, bu işi bizzat meslek olarak icra edenler neden böyle projeler geliştiremiyorlar? Neden her şeyin kolayına ve ucuzuna kaçıyoruz? Sorunu bir keresinde kökünden çözmek yerine neden günü kurtaracak ucuz işler yapıyoruz?
kentin kuzeyinde yeşil alanlar boş, yaparız oraya yolları, demiryollarını, çevresini millet gecekondu ile doldurur, sonra devlet gelir hadi sana daire vercem git burdan der, oraya 20 katlı konut diker falan filan, İstanbul'da toprak biter mi yav
Yeni nesil ergenlerin en önemli övünç kaynağı, dünyanın bilmem kaçıncı büyük alışveriş merkezinin ya da bilmem kaç metre uzunluğunda binaların ülkemizde olması. Bu neslin tabii ki umrunda değil kuzeydeki ormanlar, su kaynakları, tabiatın dengesi. 15 yıl sonrasının 25 milyonluk İstanbul'una hazırlanalım yavaş yavaş..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Pzt, 2013 15:11

Marmaray kapsamında devam eden inşaatlardan görüntüler vardı bugün haberlerde, açılış tarihi yaklaştıkça heyecanda artıyor tabii ki. Alttaki linkten fotoğrafların tamamına ulaşabilirsiniz, bir kısmını alıntılıyorum

http://emlak.haber7.com/foto-galeri/229 ... p8#gallery

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 25 Şub Pzt, 2013 19:04

fotoğraflar çok güzel biran önce açılsa da binsek :) bu arada yukarı çıkış için iki yürüyen merdiven koymaları güzel bir ayrıntı. aynı uygulama metrolarda yoğun istasyonlar için de yapılmalı diye düşünüyorum. malum kuyruk oluyor yoğun saatlerde merdivenlerde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Pzt, 2013 19:12

dcakmak yazdı:bu arada yukarı çıkış için iki yürüyen merdiven koymaları güzel bir ayrıntı. aynı uygulama metrolarda yoğun istasyonlar için de yapılmalı diye düşünüyorum. malum kuyruk oluyor yoğun saatlerde merdivenlerde.
bence o bile yetersiz, ilk zamanlar belki ama öyle hayaldi gerçek oldu 1 milyon yolcu taşıycaz derseniz olmaz :) metrolarda olmaması tabii ki bir eksiklik, hadi eski hatlar için bir şey demeyeceğim ama yeni açılan metrolarda bile bazı giriş çıkışlar yetersiz, geçtim çift yürüyen merdivenden normal merdivenler bile "şimdi" için yapılmış.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 26 Şub Sal, 2013 08:31

Günde yüzbinlerce insanın transfer merkezi olarak planlanan bu metro? istasyonunun peronları-merdivenleri bana biraz dar gibi geldi sanki.
Yoğun saatlerde her bir dizide 2000 civarı insan taşınacağını düşünürsek, bunun da yarısı bu istasyonda inecek olsa bir dakika içinde 1000 kişinin sirkülasyonunun olacağı geniş bir alan olmalıydı diye düşünüyorum peron ve merdivenlerde...

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Şub Sal, 2013 20:21

Günde yüzbinlerce insanın transfer merkezi olarak planlanan bu metro? istasyonunun peronları-merdivenleri bana biraz dar gibi geldi sanki.
Yenikapı Transfer Merkezi'ni günde kaç kişi kullanacak acaba? Düşünsenize, banliyö ile Marmara kıyısındaki tüm İstanbul'un yanı sıra Sirkeci'ye ve Üsküdar'a, hafif metro ile Atatürk Havalimanı ve Bayrampaşa Otogarı'nın yanı sıra Avrupa Yakası'nın birçok kalabalık ilçesine ve metro ile Taksim'den Sarıyer'e dek İstanbul'un iş merkezi açısından en yoğun semtleri olan Şişli, Mecidiyeköy, Esentepe, Levent, 4. Levent, Maslak. Deniz yoluyla Bandırma, Mudanya ve Yalova'ya ulaşımı saymadım bile.. Herhâlde mahşer yeri gibi olacak bu transfer merkezi :shock:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Şub Sal, 2013 20:36

Bu konuda İrfan Bey belki bilgi verebilir bize, daha önce aktarma merkezleri ile ilgili bir iki detaylı mesaj yazmıştı ve çokta faydalı bilgilerdi, hatta benzeri bilgide vardı diye aklımda kalmış bir geriye doğru okumak lazım.

Açıkçası ben bir tahmin yapamıyorum ne yoğunlukta olur ama senin verdiğin örnekler yeterli, insanlar raylı sistemi kullanıyor (M4 hariç :D) ve Yenikapı'da nerede ise başka seçenek olmayacak, ben bu seneyi dert etmiyorum da Marmaray tam kapasite çalışıp, şöyle metro hatları projelerimiz tamamlanınca yani bir 20-30 yıl sonrasını merak ediyorum. İşleri küçümsemiyorum, muhakkak altında araştırma etüt var ama sanki bir şeyler eksik, Taksim istasyonu bunun en büyük örneği değil mi?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Şub Çrş, 2013 18:51

Bu konuda İrfan Bey belki bilgi verebilir bize, daha önce aktarma merkezleri ile ilgili bir iki detaylı mesaj yazmıştı ve çokta faydalı bilgilerdi, hatta benzeri bilgide vardı diye aklımda kalmış bir geriye doğru okumak lazım.
Evet abi, 137. sayfada İrfan Bey bu mesajın en altındaki satırları yazmış. Pik saatte 80 bin kişi kullanırsa, günde 1 milyon civarında kişi kullanacak demektir. (18 saat/gün x 55 bin yolcu/saat ortalama = 990 bin yolcu/gün)

Geçen gün bir yerlerde bir şey okudum, yine kafam karıştı. 29 Ekim'de açılması hedeflenen kesim, Yenikapı-Ayrılıkçeşme mi, yoksa Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme mi? (Tabii Yenikapı-Söğütlüçeşme ve Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşme gibi varyasyonlar da söz konusu olabilir.)
Yenikapı
Hattın en önemli istasyonlarından biri olan yenikapı M1,M2 otobüs, deniz otobüsü hatlarının kesişim noktasındadır.Saatte 80.000 kişinin kullanması beklenmektedir. Oluşabilecek yüksek talep nedeniyle Marmaray istasyonunda 60 ödeme geçişi ve 16 metre genişliğinde platform bulunmaktadır. Hatlar arası geçişte yolcular yeryüzüne çıkmadan asnasör ve yürüyen merdivenleri kullanarak hat değiştirebileceklerdir. Çapı 30 metre olan cam çatı istasyona gün ışığı girmesini sağlayacaktır.

hakki
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 21 Kas Pzr, 2010 00:56

Mesaj gönderen hakki » 27 Şub Çrş, 2013 20:23

Bu gün, yani hattın bir bölümünün kapatılmasından 2 gün önce, sirkeci - halkalı gidip geldim. İstasyonlarda hattın kapatılacağına dair anonslar vardı. Biraz içim burkuldu. Resimlerden gördüklerim kafamda yerine oturdu. Örneğin, Yedikule ve hemen sonrasındaki Kazlıçeşme istasyonu. Yeni işletme herhalde ayrılıkçeşmede ki yeni açık istasyondan başlıyacak. Şimdiki Söğütlüçeşmeden başlamayacak gibi gözüküyor.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön