ist-B.03:03 » Marmaray Projesi Arkeolojik Kazı Süreci

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Prş, 2008 15:06

Yenikapı'daki çalışmalarda ipucu veren bir ayrıntı kırmızı ok ile göstermeye çalıştığım yer. Kare şeklinde açılmış. Önden bir açma yapıp kalıntı varsa sağa sola genişletip detaylandırıyorlar sanırım.

Noktalarla çizdiğim geniş alan sanırım SUR YAPISI. Limanı çevreleyen yüksek sur kalıntısı olabilir. Bundan dolayı derine doğru -20 m'lere kadar iner diye düşünüyorum. Buda hattı revizeyona uğratabilir. Tamda rayların olduğu yere denk gelmiş. Ne tesadüf****

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Haz Prş, 2008 15:22

Arkitera'dan yeni resimler:

ResimResim
Resim
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Haz Prş, 2008 16:18

Marmaray İstasyonu güney tarafı yolcu çıkışları (konkors alanı)

Resim

İstasyonun doğu tarafı. Tünel giriş ağzı buranın altına denk gelecek. Kazıldıkça ortaya çıkar. 2 tünel olacak burada marmaraya ait. m2 solda kalıyor..
Resim

İstasyonun batı tarafı. Çalışmanın yapılışı, batı tarafın da nasıl yapılacağının izlenimini veriyor. Şöyle ki; altta kalıntılar, üstünde inşaat yapısı. İstasyon strüktürü kalıntıları içinde barındıracak.
Resim
Resim

Genel görünüm. Çok iş var gibi ? Belki de arkeoloji biter yakında. Her yer kum. Kum tabakasının altı çok uğraştırmaz.
Resim

Sağ taraf marmaray, sol taraf m2 tünel ağızları ve peron uçlarına denk gelen alan.
Resim

m2'ye ait kısımlar. kuzeyde kalıyor.
Resim
Resim

Kum tabakası..

Resim

Eski limanın şeysi. Aklıma gelmedi gemilerin halat bağlama yerine ne deniyordu. Mendirek mi? Ne? Anladınız işte ondan. Ve ya değil. Burası bir liman. Ne olduğunu siz çıkarın.

Resim

Kumlara ulaşıldığına göre daha altta kalan eserler nispeten daha sağlam çıkabilir mi? Korumalımıdır? Kazı kolaylaşır alta doğru.

Resim

Çok eski zamanlarda limanın alt tabakasındaki kumlar vs.

Resim

Röleve çizimleri yapılan batık geminin alt parçaları. Bunlardan elde edilen bilgisayarda hazırlanmış çizimlerini Arkeoloji Müzesinde görmüştüm.

Resim

Batık gemilerin bulunduğu havuz. Buradan alınan parçalar Bodrum Sualtı Enstitisüne götürülüyor.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Yenikapı'da 9 Arkeologdan 3'ü İşten 

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eyl Çrş, 2008 08:00

http://www.yapi.com.tr/Haberler/marmara ... 63568.html

Yenikapı’da Marmaray ve metro projeleri kapsamında yürütülen arkeolojik kazılarda görev alan arkeolog Enis Tartan, Hüseyin Yıldırım ve sanat tarihçisi Özlem Duran Yakutlu’nun finansal sorunlar ve kadro daraltma gerekçeleri ile işten çıkarılması protesto edildi. İşten çıkarılan arkeologlar, 2 ay boyunca maaşlarını alamadıkları için iş bırakma eylemi yaptıklarına dikkat çekerek bu işten çıkarmaların diğer çalışanlara “gözdağı verme” amacı taşıdığını belirttiler.

Yenikapı’da arkeolojik kazının yapıldığı şantiye önünde işten çıkarılan arkeologlar adına ortak açıklama yapan Hüseyin Yıldırım, Anadolu Metro Ortaklığı’nın yüklenicisi olduğu Yenikapı Metro Projesi’nde çalışan arkeolog ve işçilerin 2 ay boyunca maaşlarını alamadıkları için 8-9 Ağustos’ta iş durdurduklarını anlattı. Maaşların ödenmesinden sonra işbaşı yaptıklarını, ancak 4 Eylül 2008 günü serbest arkeolog Enis Tartan ve sanat tarihçisi Özlem Duran Yakutlu ile birlikte işten çıkarıldığını ifade eden Yıldırım, “Burada İstanbul’un 8000 yıllık tarihi gün ışığına çıkarılmış, şu ana dek bulunan 32 batık ve 20 bin eser de dünya kültür mirasına armağan edilmiştir. Ancak her şey toz pembe değil. Çalışanlar bilimsel sorumluluk olarak İstanbul arkeoloji müzelerine, özlük hakları bakımından taşeron firmalara bağlıdırlar. Meslektaşlarımız müze ya da üniversite çalışanı olmadığı için ‘serbest arkeolog’ olarak nitelendirilmekte. Serbest arkeolog, yasalarla tanımlanmadığından görev, yetki ve sorumluluk karmaşası yaşanmakta ve çoğu zaman taşeron firma ile yüklenici firmalarla karşı karşıya kalmaktadırlar” dedi.

‘Bilimsel çalışamıyoruz’

Yıldırım, şirket yetkililerinin işten çıkarmalara resmi olarak finansal sorunları bahane gösterdiğini, ancak sözlü olarak kendilerine iş durdurma eylemi yüzünden çıkarıldıklarının açıklandığını söyledi. Yıldırım, işten çıkarmalarla birlikte 40 bin metrekarelik alanda çalışan 200 işçiyi denetleyecek arkeolog sayısının 6’ya düştüğüne vurgu yaparak şu an çalışan meslektaşlarının kapasitelerinin üzerinde bir iş yükü ile karşı karşıya olduklarını yeterli bilimsel çalışmanın yürütülemediğini ifade etti. Eyleme, Arkeologlar Derneği İstanbul Şubesi, Yapı-Yol Sen, Sine-Sen, Umut Kooperatifi, Çağrı Merkezi Çalışanları Derneği de destek verdi.


Cumhuriyet Gazetesi haberi siyah beyaz resimle vermiş :D :D

Resim

http://www.arkeologlardernegist.org/

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Eyl Prş, 2008 10:14

http://www.kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=383

Ne güzel slogan; Arkeolog dışarı kepçe içeri :D

KEPÇE TARTIŞMASI

Kazı ekibinin başında bulunan Arkeoloji Müzesi Müdürü Dr. İsmail Karamut ise çalışan kepçelerin kazı sonrasında çıkan balçığı yüklemek amacıyla kendileri tarafından sokulduğunu, kazının erken bitecek olması nedeniyle buradan maaş alan arkeologların kamuoyunu yanlış bilgilendirdiğini belirtiyor.

Adamların siteye koyduğu resim bile siyah-beyaz. Ne geri kalmışlık yahu..

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Eyl Sal, 2008 08:18

http://www.yapi.com.tr/Haberler/marmara ... 63706.html


Yenikapı’da binlerce yıllık tarihe takılan Marmaray projesi için konuşan Arkeoloji Müzesi Müdürü, "Son eser çıkana kadar Marmaray ve metro geçemez" dedi.

Marmaray ve İstanbul Metrosu projeleri kapsamında Yenikapı’da yürütülen kazı çalışmalarında toprağın altından tarih fışkırıyor. Yaklaşık 50 kişilik profesyonel ekip ve sayıları 300’ü bulan işçiler yeni tarihi buluntular için çalışırken, bir yanda da metro ve Marmaray çalışmaları da sürüyor. Mühendislik ve tarih biliminin birbirine saygı çerçevesi içinde çalışmalarını sürdürdüğünü anlatan İstanbul Arkeoloji Müzesi Müdürü Dr. İsmail Karamut, "İki çalışma da birlikte sürdürülüyor. Ancak Yenikapı’da devam eden arkeolojik kazılar bitmeden buradaki son arkeolojik eser topraktan çıkmadan Marmaray ve metro geçemez" dedi. Projenin 2009 yılında bitirilmesi planlanıyordu. Ancak proje çerçevesinde yapılan arkeolojik kazılar, projeyi 2 yıl geciktirdi. Böylece projenin bitiş tarihi Ekim 2011 olarak belirlendi.

Metro için ikinci kazı alanında da Bizans ve Osmanlı döneminden kalma 'Theodosius Limanı'nın yolu ve binaları ortaya çıktı. Aynı süre içerisinde Marmaray için yapılan kazı çalışmasında da Roma, erken Bizans ve Osmanlı yapılarının üst üste bindiği küçük bir yerleşim alanı yine kendini gösterdi. O günden beri bölgede hummalı çalışma sürdürülüyor.

Her kazma darbesinde tarih fışkırıyor

4 yıldan beri sürdürülen kazılar hakkında da bilgi veren Dr. İsmail Karamut, "32 tane gemi kalıntısı, fil iskeleti bile bulundu. 51 metre uzunluğunda sur kalıntıları bulduk. Bu surların Kostantine’ye ait olabileceğini düşünüyoruz" dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Kas Pzr, 2008 10:29

Marmaray kapsamında Yenikapı'da iş makinesinin sokulacağı Neolotik (Cilalı Taş Devri) dönem bataklık içinde "urne" tipi 8 bin yıllık tarihi mezarlar bulundu.

Anadolu tarihinde bir ilk olan mezarların ortaya çıkarılmasıyla, Roma Bizans ve Türk hâkimiyetinde asırlarca kalan İstanbul'da tarihin ilk insan topluluklarının yaşadığı kesinleşmiş oldu. Uzmanlar mezarların heyecan verici olduğunu belirtirken Kazı Başkanı ve İstanbul Arkeoloji Müzeleri Müdürü Dr. İsmail Karamut kazıya şimdilik el yordamıyla devam edeceklerini, iş makinelerinin girip girmeyeceğine daha sonra karar verileceğini söyledi.

Eski çağlarda mezarlıklarda yapılan gömüler, çoğunlukla normal gömme (inhumasyon), kimi zaman da yakarak gömme (kremasyon) şeklinde oluyordu. Yakılarak gömülmüş ölülerin külleri ve yakma töreninden geriye kalanlar çoğu kez urne (pişmiş toprak kap) denilen kaba, bazen de tekne ve kapaktan oluşan "ostothek" ya da "larnax" denen küçük taş, mahfaza içine konuyordu.
:D Bundan uzzzuuunnnnnn yıllar sonra Yenikapı' da yapılan kazılarda metro inşaatı kalıntılarına rastlanacak ve o zamanki insanlar şaşıracaklar vay be Türkler metroyu meğer keşfetmişler ama neden tamamlayamadılar acaba :D :D :D :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Pzr, 2008 20:58

Bom *** :(

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Kas Pzr, 2008 23:36

Ayıp ama, biraz saygı lûtfen! Mezarlıklara karşı saygım sonsuzdur!

B. Alabay

selim
Abonman
Mesajlar: 28
Kayıt: 15 Eyl Cmt, 2007 17:21

Marmaray Cemetery

Mesaj gönderen selim » 10 Kas Pzt, 2008 17:24

yani şimdi bu marmaray bitmeyecek mi?

Marmaray Cemetery :)

8bin yıllık mezarlıktan bana ne ya, çok isteyen varsa toplayıp taşısınlar müzeye. 8000 yıl orada kalmış, kimsenin haberi yok da bir yerimiz mi eksilmiş. Ve kime ne yararı var anlamak güç. Resimlerini çeksinler, koysunlar müzeye, meraklısı ilgilensin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Pzt, 2008 18:14

İşte müzeye koyacaklar ya onun için böyle ciddi çalışıyorlar, :) tabi müzelik eserlerimizinde olması güzel olur eminim ama öncelik nedir? Muasır medeniyet seviyesine milyon yıllık küller ile mi geleceğiz, gekum oida!

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Kas Pzt, 2008 21:34

Mezarlık mezarlıktır! Saygı gerek. Ya kalacak, ya da taşınacak. Ama öyle geç amca olmaz. 8000 sene sonra Karacaahmet'in üzerinden böyle geçilmesini bir göz önüne getiriniz. Olmaz. 8, 80, 800 veya 8000 sene ... fark etmez.

B.

Cevapla

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön