ist-B.03:03 » Marmaray Projesi Arkeolojik Kazı Süreci
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ist-B.03:03 » Marmaray Projesi Arkeolojik Kazı Süreci
Arkeolojik kazılar konusunda bende senin gibi düşünüyorum Esat.Yaşayan ve bize ait olan tarihi eserlere sahip çıkmazken elin yıkıntı kilisesinin derdine düşüp koca projeyi aksatmak pek mantıklı gelmiyor.
Araştırma ise yapılır avan projesi hazırlanır konu kapanır.Her çıkan parçaya bir ömür biçilirse bize biçilen ömür trafikte çürümek olur.
Nahse konu YENİKAPI şantiye alanında geçenlerde yıkım gerçekleşti.Aksaray bağlantısı için.
Er yada geç zor yada kolay bu proje mutlaka gerçekleştirilecek.
2012 çok kötü bir tarih olur.
Araştırma ise yapılır avan projesi hazırlanır konu kapanır.Her çıkan parçaya bir ömür biçilirse bize biçilen ömür trafikte çürümek olur.
Nahse konu YENİKAPI şantiye alanında geçenlerde yıkım gerçekleşti.Aksaray bağlantısı için.
Er yada geç zor yada kolay bu proje mutlaka gerçekleştirilecek.
2012 çok kötü bir tarih olur.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Kameralar : YENİKAPI
http://www.marmaray.com.tr/webcam.htm
Sözleşmeye göre Yenikapı İstasyonunda Ocak 2008'de arkeolojinin bitmesi beklenyiromuş.Eğer tekrar uzatma olmazsa.
Sözleşmeye göre Yenikapı İstasyonunda Ocak 2008'de arkeolojinin bitmesi beklenyiromuş.Eğer tekrar uzatma olmazsa.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Turizm
Bakın, şimdi bizimkiler biraz kafalarını kullanırsa, iyi olur
Berlin'de duvar yıkıldıktan sonra, bombalanmış ve yok olmuş eski şehir merkezi Potsdamer Platz'ı ve oradaki metro ve yeraltı banliyö hatlarını tamir edip, yenilediklerinde turistler için kocaman cam duvarlar ve yaya yolları yapıldı. Mıknatıs gibiydi! İşte bu gibi olağanüstü şantiye durumlarında bu avantajı biz de kullanabilmeliyiz.
B. Alabay
Berlin'de duvar yıkıldıktan sonra, bombalanmış ve yok olmuş eski şehir merkezi Potsdamer Platz'ı ve oradaki metro ve yeraltı banliyö hatlarını tamir edip, yenilediklerinde turistler için kocaman cam duvarlar ve yaya yolları yapıldı. Mıknatıs gibiydi! İşte bu gibi olağanüstü şantiye durumlarında bu avantajı biz de kullanabilmeliyiz.
B. Alabay
En son alabay tarafından 18 Ara Sal, 2007 00:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İnsanoğlu bu tip şeyleri izlemeye meraklıdır, kim inkar edebilirki çocukluğunda gidip bir şantiye de kepçelerin kocaman iş makinelerinin çalışmasını izlediğini, dediğiniz gibi aslında bu tip çalışmalar sınırlı bir şekilde ziyarete açık olmalı, bu konu ile ilgili geçmişte okuduğum bir yazıda aslında İBB nin böyle bir düşüncesi olduğu ama bizim insanımızın "usta kaç para alıyonuz siz" "yevmiye iyimi" "kimin bu çanaklar" (kabul dalga geçiyorum) tarzı soruları ve "ahhaaa ne güzell la ben bunu eve götüreyim" gibi yaklaşımlardan korktukları için bu girişimi yapmadıklarını okumuştum tabi ben konuyu bir İstanbullu gibi özetledim onlar daha teknik terimler kullanmıştı, mesela Brüksel de metroda böyle bir şey var bir camekan içerisinde kazıda çıkmış olan hayvan kemiklerini gösteriyorlar, şimdi aynısı burda olsa ne malzeme çıkar "bak bak dedemin öküzlerinin kafatası" diye, Viyana da adamlar yer altında Şapel bulmuş altından metro geçirmiş şapelide cam kafes içine almış insanlar yukarıdan bakıyor, o kadar başka bir numara yok ama yapmışlar işte
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.marmaray.com.tr/sirkeci_2008.html
2008'in ilk fotoğraflarını yayınladılar. İki resim arasındaki fark çalışmanın gidişatını gösteriyor.
2008'in ilk fotoğraflarını yayınladılar. İki resim arasındaki fark çalışmanın gidişatını gösteriyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38