ist-B.03:03 » Marmaray Projesi Arkeolojik Kazı Süreci

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Nis Cmt, 2009 13:47

O zamanlar Yalova İsanbul'a bağlı değilmydi :)


Derinliğin 9.4 m'ye ulaşması iyi. Toplam 15 m olacaktı. 5.5 m kalmış. 9.5 m'ye 3-4 senede ulaşıldığına göre 5.5 m'ye 1.5-2 sene de ulaşırlar mı? :)

Çoğu gitti azı kaldı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 May Pzt, 2009 12:12

Bu projede kafama takılan bir nokta var. 2004 yılında işe başlandığı zaman 2009'da hizmete açılacak denmişti. ARKEOLOJİK kazıların bunu ertelediği söyleniyor. Peki gerçekten öyle mi? Kazılar olmasaydı bitermiydi?

Bence hayır?


1-Tüpler hazır mı? İçi ray döşenmiş mi? Hayır. Neden? Burada arkeolojik kazı yoktu ki?

2-Ayrılıkçeşme-Üsküdar arası hazır mı? Burada da arkeolojik kazı yok?

3-Banliyö modernizasyonu başlamadı. Neden? Arkeolojik kazı yok ki.


Bence kazılar bahane. Zaten yetişmeyecekti. Bahane bulunmuş oldu. Çünkü kazı olmayan yerler bitmedi daha.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 May Pzt, 2009 17:59

Projenin içerisinde yer alan bir mühendis arkadaşımız Japonların çalışma prensibi ile bu işin normal zamanında biteceğini ama özellikle Yenikapı' da ki buluntular nedeni ile projenin 2 yıl sarktığını bu sebeple de diğer kısımlarda sürecin biraz uzatıldığını belirtmişti, yani zaten mecburen oluşan sarkmanın diğer çalışmalarında daha rahat bir şekilde yapılmasına zemin hazırladığını. Onun tabiri ile iş Japonlara kalsa ve tarihi eser safsatası da olmasa 2009 sonunda kaba işin biteceğini söylüyordu.

Hattın tamamen işletmeye açılması belki gerçektende yetişmezdi ama bir düşünsene bu kazı olayları olmasa TBM ler çoktan Kazlıçeşme den en azından Yenikapı ya varmış olurdu Mehmet? Yanılıyormuyum?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 May Sal, 2009 07:50

Hımm. Madem kazılar var fazla kasmayalım demişler hee. Aslında Japonlar bitirmek istemişlerdir diğer etapları da, bizimkiler finasmanın üstüne yatmışlar ve yaymışlardır :)

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 05 May Sal, 2009 15:58

Öncelikle selamlar abiler..Birkaç gündür siteyi takip ediyordum..Ve nihayetinde üye olmaya karar verdim..Umarım beni kabul edersiniz aranıza.. :)

Marmaraya gelirsek de..2013'de projenin biteceği telaffuz ediliyor..Bir arkeolojik çalışma koskoca projeyi nasıl 3 yıl öteye atar anlamıyorum.. :? :?:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 May Sal, 2009 16:21

hasancicek37 yazdı:Öncelikle selamlar abiler..Birkaç gündür siteyi takip ediyordum..Ve nihayetinde üye olmaya karar verdim..Umarım beni kabul edersiniz aranıza.. :)

Marmaraya gelirsek de..2013'de projenin biteceği telaffuz ediliyor..Bir arkeolojik çalışma koskoca projeyi nasıl 3 yıl öteye atar anlamıyorum.. :? :?:
Aramıza hoş geldin. Estağfurllah ne demek aramıza kabul etmek.

her zaman bekleriz.

Arkeolojik kazılar kanser etti bizi :) 4 senedir bitiremediler. Ama buda bitecek inşaallah.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 May Sal, 2009 16:23

Hoşgeldiniz. Vallahi bizde merak ediyoruz ama atıyor işte, aslında arkeolojik bir kazının bu denli ötelemesi çok normal, daha önce de belirtmiştim sanırım Discovery ve National Geographic' in Marmaray ile ilgili yaptıkları belgesel çalışmalardan bunu rahatlıkla anlıyoruz. Aslında buradaki çanak çömleğin en büyük düşmanı olmama rağmen bir arkeolojik kazının ne kadar özenli, itinalı ve yavaş yapıldığını az çok bildiğim için normal karşılıyorum hatta 3 yıl bana çok normal geliyor. Çünkü orada bulunan bir gemi kalıntısının bile temizlenip izole edilmesi ve özel yöntemler ile korunarak taşınması süreci bile yeter :)

Tabii bizler daha çok inşaat kameraları ya da ara sıra yapılan gazete gezilerindeki resimlerden gördüğümüz için biraz fazla basite indirgiyoruz, aynı zamanda bir örnek ben; o yer altındaki çanak çömleğin benim tarihim olmadığına inanıyorum dolayısı ile bu kadar itina gösterilmesine de kızıyorum bir de böyle bakanlar var olaya :)

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 05 May Sal, 2009 16:34

Tarihi ve turistik açıdan faydasını göreceğiz buradan çıkan kalıntıların..Eğer ki devletimiz ya da diğer yetkililer bu kalıntıları doğru şekilde değerlendirmeyi,iyi bir reklamını yapmayı becerebilirse..Ama yine de bu kadar önemli bir projenin üç beş çanak çömlek yüzünden gecikmesi insanın içine sinmiyor... :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Prş, 2009 10:21

Tabii ki göreceğiz, sadece bu amaçla yapılacak bir müze çok güzel olacak tabii ki, hatta istasyon müze, düşünün ki Brüksel de bile adamlar çıkan bir dinozor kafatasımı desem, çok büyük ebatlı değil ama normal bir hayvanda değil, kemikleri ve kafatasını metronun koridoruna koymuşlar yine çıkan parçaları koymuşlar. Bir müze değil ama yine de dikkat çekici, Atina' da sanırım aynı şekilde bir çalışma yaptı ve ben çok ama çok merak ediyorum Atina' da bu iş nasıl kotarıldı, işler ne kadar sarktı, çünkü çok iyi biliyoruz ki Yunanlılar Avrupa' nın en tembel milleti :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Haz Cmt, 2009 22:07

http://bizimkahve.gazetevatan.com/haber ... z=G%FCncel

Tarihi Yarımada'ya zarar vermemek için 55 metre derinlikte kazı yapılıyor

Marmaray inşaatı İstanbul'un Avrupa ve Asya kıtalarını deniz altından birleştirdi. Şimdi ise sıra Tarihi Yarımada'nın altının kazılmasına geldi. Sirkeci İstasyonu'na dönüştürülecek Hocapaşa Camii'nin yanındaki Batı Havalandırma Şaftı'nda 55 metre derinliğe ulaşıldı ve tünel kazılmaya başlandı ama tarihi kalıntılar da hassaslaştığı için projenin bitişi 2012'ye uzadı.

Geçmişle gelecek arasında 3 milyar dolarlık bir çarpışma... Bu ifade, National Geographic Society'nin belgesel kanalı National Geographic TV'de Cumhuriyet tarihinin en pahalı mimari projesi olan Marmaray için söylendi. Çünkü bu projede teknoloji ve tarih birbirine rakip olarak gösteriliyor. Marmaray Projesi'nin banliyö hatlarının yapımını da içine alan tüm çalışmalarının 2009'da tamamlanması bekleniyordu. Ancak, arkeolojik çalışmalar nedeniyle, Marmaray'ın tamamlanmasında yeni tarih, 2012'nin Ekim ayı oldu. Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü (DLH) Marmaray Bölge Müdürü Dr. Mühendis Haluk Özmen, Yenikapı'da 1064 gün kaybettik. Yani 2012 Ekimine kadar süre uzadı. Bir taraftan seviniyorum ama bir taraftan da kurumum adına iş geciktiğinden üzülüyorum. Üzüntümü hafifleten şey, bu iş bittiğinde ortaya çıkan eserlerin ülkemizin kültür zenginliğine zenginlik katacak olması diyor.

10 Boğaz Köprüsü'nün işini görecek

Asya ile Avrupa'yı denizin altından birleştirecek Marmaray ile Sirkeci İstasyonundan Yenikapı'ya hareket edecek trenler, 3 bin 300 metre uzunluğundaki hattı, 3.5 dakikada geçecek. Özmen, Marmaray projesinin önemini şöyle anlatıyor: Bugün 3 saatte gittiğiniz yere 1.5 saatte gideceksiniz. Marmaray, günde 1 yönde saatte 75 bin, her iki yönde 150 bin yolcu taşıyacak. Günde ilk aşamada toplam 1 milyon, talep olursa sefer aralıklarını sıklaştırarak 1.5 milyon yolcu taşıyabilecek. Bu projenin kapasitesi 10 tane Boğaz Köprüsünün üzerinden günlük geçen aracın taşıdığı yolcu kapasitesine eşdeğer.

Ağustos'ta Üsküdar meydanına gelinecek

Marmaray projesi, 3 aşamalı bir proje. Birinci bölüm, Demiryolu Boğaz Tüp geçişi inşaatı. İkinci bölüm Gebze-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesi. Üçüncü bölüm ise, demiryolu araçlarının imalinden oluşuyor. Tüp geçit projesinin de yer aldığı Boğaz Demiryolu Tüp Geçişi sözleşmesi Kazlıçeşme'den Söğütleçeşme'ye kadar 13 km'lik bir güzergâhta planlandı. Projenin bu bölümünün fiziksel olarak yüzde 56'sı bitmiş durumda... Boğaz Demiryolu Tüp Geçişinin 13 kmlik güzergahının deniz üzerinden geçen 1.3 kmlik kısmının bağlantıları gerçekleştirildi. Haziran ayı sonunda tüplerin deniz içindeki dolgu işlemleri de tamamlanmış olacak. Bunun yanı sıra, Asya yakasında da iki tane tünel açma makinesiyle çalışmalar sürüyor. Asyadaki çalışmalarda, tünel açma makinelerinin Ağustos ayında Üsküdar meydanına ulaşması bekleniyor.

Tarihin el değmemiş sırlarına ulaşıldı



Çalışmaların en hummalı sürdüğü bölüm ise, Avrupa Yakası. Çünkü Marmaray Tüneli, Avrupa Yakası�nda tarihi yarımadanın tam altından geçiyor. Avrupa Yakası�nda Yenikapı�da başlayan tünelin üzerinde Hocapaşa Camii, Ebussuud Caddesi, Mercan Camii, İstanbul Erkek Lisesi�nin bahçesi, Beyazıt Devlet Kütüphanesi, Beyazıt tramvay hattı, Laleli, Aksaray�daki Rus Pazarı da bulunuyor. Tünel, Kapalıçarşı�nın da 150 metre yanından geçiyor. �Tarihi yolculuk� tünel bittiğinde, yerin 60-83 metre arasında değişen derinliklerinde yapılacak. Uzmanlara göre ise, öncelikle yapılması gereken tarihi yapılara zarar vermeden arkeologlarla işbirliği yaparak ilerlemek. Marmaray Bölge Müdürü Dr. Haluk Özmen, koruma kurullarının kararlarına uygun çalıştıklarını söylüyor: �Bize verilen bilgilere göre yaşayan medeniyetlerin bıraktığı izler, 14-15 metre kalınlığındaki kültür tabakası içinde. Onun altında ana kaya, yani jeolojik olarak el değmemiş bir katman var. Arkeolojik olarak sıkıntı olmaması ve binaların zarar görmemesi için derinden gidiyoruz.�



Kalıntıları korumak için duraklar azaltıldı



Sirkeci İstasyonu�na dönüştürülecek Hocapaşa Vergi Dairesi�nin yanındaki Batı Havalandırma Şaftı�nda şimdiden 55 metre derinliğe inildi. Gidiş-gelişli, trenlerin geçeceği pilot tünellerin yapımında ise çalışmalar geceli gündüzlü sürüyor. Türk-Japon mühendis ve işçilerin dört yıldır sürdürdüğü çalışma kapsamında, Sirkeci İstasyonu�nun havalandırmasını sağlayacak Batı Şaftı ile kaçış şaftında da sürdürülen arkeolojik kazılar tamamlandı. Ancak istasyonun, Sirkeci Garı arkasında kalan kuzey girişi ile Doğu Şaftı�nda ise arkeolojik kazılar sürüyor. Dr. Haluk Özmen, Marmaray bittiğinde, Yenikapı�da binen vatandaşın, Sirkeci�de inebileceğini söylüyor: �Arada başka bir durak yok. Çünkü Beyazıt, Tarihi Yarımada�nın en yüksek olduğu yer. Orada biraz daha derindeyiz. 70 metrenin de altına iniyoruz. Çok derinde istasyon yapmanın da sıkıntıları var. Bu bölgede sık istasyon olmamasının sebebi, hem tarihi bir alan olması nedeniyle dokuya zarar vermek istemeyişimiz, hem de çok derin olması.�



24 saat çalışıp günde 1 metre ilerliyorlar



Marmaray inşaatı mühendislerinden İş Sağlığı Güvenliği Sorumlusu Erol Unanoğlu eşliğinde gezdiğimiz Sirkeci Hocapaşa Camii bitişiğindeki Batı Havalandırma Şaftı�nda, özel bir tünel açma tekniği olan �pilot tünel açma� uygulamasıyla 55 metre derinlikte tünel açma çalışmaları sürüyor. Batı şaftında inşaat aralıksız 24 saat sürüyor. Yaklaşık 50 işçi ve mühendis günde iki vardiya çalışıyor. Unanoğlu, Sirkeci bölgesi biraz riskli bir bölge olduğu için faaliyete daha fazla önem verildiğini anlatıyor: �Bizim buradaki çalışmamızın yavaş ve dikkatli gitmesinin sebebi binalara zarar vermemek. Kazı adımını ufak tutuyor, günde 1 metre ilerliyoruz. 1 metre kazıyorsak, daha sonra bunun tahkimatını yapıyoruz. Burası eğimli bir yer ve güzergah geçeceği için daha derine inmek gerekiyor. Etrafta çok sayıda bina bulunduğundan, en üst seviyede güvenlik önlemi alınarak çalışmalar yapılıyor. Burası proje kapsamında, şu ana kadar açılmış olan en geniş havalandırma şaftı. 13 metre yarıçapında, toplam alanı ise 500 metre kare kesitinde. Bizim genel çalışma sahamız ise yaklaşık

1200 metre kare. Biz burada �Excalator� adını verdiğimiz kazıcı yükleyici makinelerle kayayı kırıyoruz, hafriyatı yukarı çekip alıyoruz.�

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Haz Pzr, 2009 16:17

Çok şımarıkız yahu. Beyazıt derin. Başka derinden giden sistem mi yok? Gereken yere derinden istasyon yapacaksın işte. İşte hendek, işte deve ... ben bu işin kolayına kaçıştan hiç hoşlanamıyorum! Böyle kalacaksa, bir de şu var: tramvayın önemi azami bir şekilde yükselecek, anlayana.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Haz Pzt, 2009 09:59

Beyazıt'ta istasyon olsa iyi olurdu. Bir bahane üretmişler kendilerince. Haklılık payı da yok değil. Vezneciler örneği önümüzde duruyor. 10 senedir arkeolojik kazı yapılıyor. 2. vezneciler Vakası olmasın demişlerdir. Çok yakın bölge çünkü. Meydanı delseler kesin bir şeyler çıkar.

Cevapla

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön