68. sayfa (Toplam 68 sayfa)

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 07 Mar Prş, 2019 17:29
gönderen Esat
Açılış 10 unda olmayacak sanırım, şu ana kadar bir açıklama olmadı, bir yandan da ayın 20 si gibi bir takım duyumlarım var, bakalım ne olacak.

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 09 Mar Cmt, 2019 21:53
gönderen Engin Y
Bugün Söğütlüçeşme’de yürürken, bir anda Marmaray treni geldi istasyona..

Ben de onlu setin önü (en alttaki fotoğraf), ortası ve arkası şeklinde üç fotoğraf çektim..

İnşallah bir sonraki set fotoğrafını işletme başlığına yükleriz..

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 10 Mar Pzr, 2019 11:56
gönderen Engin Y
“Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Gebze-Halkalı demir yolu hattının 12 Mart’ta hizmete açılacağını bildirdi.”

Kaynak: http://m.milliyet.com.tr/milyonlarca-ki ... i-2840023/

Hayırlı, uğurlu olsun.. Allah kazasız belasız yolculuklar nasip etsin..

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 11 Mar Pzt, 2019 13:55
gönderen Engin Y
Hayırlı olsun..

Resim

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 11 Mar Pzt, 2019 19:27
gönderen Edil Arda
trenlerdeki giydirme fena olmamış bu arada, görme şansım oldu, yalnız şu simitli logoyu her tarafa koymasalardı iyiydi, logonun eski hâli daha iyiydi.

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 11 Mar Pzt, 2019 23:16
gönderen Uğur
Yolcu bilgilendirme başlığını da ilgilendiren bir konu aslında ama Yandex, Marmaray istasyonlarını da Metro logosuyla koymuş haritasına

https://yandex.com.tr/harita/11508/ista ... 79801&z=16

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 12 Mar Sal, 2019 06:30
gönderen Kamil16
2013 Yılında durdurulan, "Haydarpaşa - Gebze" ve "Sirkeci - Halkalı" Banliyö Trenleri, tüm raylar sökülerek ve "Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme" kısmı haricinde 3 Hat olarak tekrar inşa edildi, Tüm İstasyonlar yenilendi, "Gebze - Halkalı" 76,6 km'lik tek işletme olarak bugün tekrar açılıyor.

İstanbullulara ve Ülkemize hayırlı olsun. Verimli ve kazasız işletmeler dilerim. İnsanlar, demiryolunu sevsinler, Türkiye'nin 4.cü büyük kenti Bursa dahil, ülkemizin her yerine raylar ulaşsın, güvenli ve konforlu yolculuklar yapalım.
Vatandaş olarak en büyük dileğimiz budur.


https://rayhaber.com/2013/02/istanbulda ... duruluyor/
http://www.tarihistan.org/haydarpasa-ga ... lkti/3240/

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 12 Mar Sal, 2019 06:31
gönderen Esat
Bu da hattın açılışı ile ilgili dile getirilen bazı eksik ve endişeler

https://rayhaber.com/2019/03/marmarayda ... kayboluyor
Sendikanın ifadeleriyle hattaki 7 eksik iddiası:

1-76 Km’lik (Ayrılıkçeşmesi Kazlıçeşme hariç) Marmaray projesine sertifikasyon alınabilmesi amacı ile yolcusuz test çalışmaları 1 Mart 2019 tarihinde başlanılmış olup, hatta sertifikasyon alınıp alınamayacağı daha belli olmadan hattın açılış tarihi 10 Mart 2019 olarak kamuoyuna ilan edilmiştir.

2-2013 yılında hizmete açılan 13,6 hat kesiminde çalışan makinistler yeterince bilgi ve deneyime sahip olmakla beraber yeni yapılan 63 km’lik hattın eğim, peron, sinyal, makas yerleri konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları için yol tecrübesine tabi tutulmaları gerekmektedir. Marmaray projesinin toplam 76 km’lik kısmında görev yapmak üzere İş-Kur üzerinden alınmış 90 adet makinistin eğitim ve yol deneyimleri yeterince yerine getirilmeden görevlendirilmeleri kazalara davetiye çıkarmaktır. Makinistlik mesleğinin mesleki teknik bilgi ve deneyimle birlikte yapılması gereken bir meslek olduğunu düşünürsek burada da çok ciddi aksaklıkların olacağı ön görülmektedir.

3-OCC kumanda merkezinde proje gereği bulunması gereken 6 masanın her birinde 7 tren trafik kontrolörünün görev yapması gerekmektedir. Toplamda 42 tren trafik kontrolörü istihdam edilmesi gerekirken bu sayı henüz tamamlanmamış olmasının yanında Tren Trafik Kontrolörü unvanlı personel başka birimlerde görevlendirilmiştir.

4-Aynı hat üzerinde hem Marmaray trenleri ve hem de ana hat trenlerinin çalıştırılması öngörüldüğünden ERTMS (European Rail Traffic Management System) sistemi ile çalışacak trenler için bazı noktalarda sinyal görüş mesafesi çok kısa olup yönetmeliklerle belirlenmiş frenleme mesafesi için yetersizdir.

5-Marmaray trenlerinin işletim sistemi olan CBTC (Communications Based Train Control) iletişim tabanlı tren kontrol sistemi henüz tam olarak çalışmamaktadır.

6-OCC Kumanda merkezi ekranında sık-sık tren kayıpları yaşanmaktadır. Yani hat üzerinde işleyen trenler trafik kontrolörü ekranında zaman zaman görünmemektedir.

7-Halkalı, Gebze ve bazı istasyonlarda otomatik motorlu makaslarda henüz makas motorları yoktur, makaslar tıpkı Ankara YHT garı batı çıkışında olduğu gibi makasçı tarafından tanzim edilmektedir.