ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Prş, 2012 12:48

Ya gördün mü :) benim geldiğim yere geldin :) o tablo da açıklanmayan bir şey var, o yüzden hesap karışıyor, ya Marmaray kısa parkur çalışacak ya da trenler Gebze' den içeri girmeyecek, başka bir sonuç çıkmıyor. Ne güzel İstanbul dediğimiz yer Gebze ve Halkalı, :) 2 tane de kocaman gar yapsınlar oraya ohhhh süper dadından yinmez gariii. :) Şimdi kafam çok karıştı gece bakayım, ama dediğim gibi son düzeltmende sende benim yaptığım hataya dönmüşsün gibi, karışıyor çünkü hesap.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Oca Prş, 2012 12:58

ya Marmaray kısa parkur çalışacak ya da trenler Gebze' den içeri girmeyecek, başka bir sonuç çıkmıyor
marmaray gebze-halkalı çalışırsa yolcu trenleri gebzeden içeri giremez yani.

ama adamlar tüpten geçecek şekilde plan yapmışlar. o zaman marmaray kısa parkur çalışacak demektir. yenikapı-söğütlüçeşme arası gibi. o zaman halkalı-yenikapı arasında ayrı bir tren işletmesi mi olacak?

(bu arada yenikapıda dönüş yok sanırım o yenimahalleden olur, gareleme varmış orada.)

1. işletme.

a-yenimahalle-söğütlüçeşme

b-yenimahalle-maltepe

2. işletme:

a-halkalı-yenimahalle

b-maltepe-gebze

marmaray bu mu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Prş, 2012 23:54

8-9 dakkada 1 tren geçecek (7 tren/sa)
Bunun şu olduğunu
Marmaray kentiçi trenleri Gebze-Halkalı arasında 8 dakka da 1 sefer yapacak.
bize açıkça söyleyen bir ifade varmı? Sanırım senin çıkarımın.

Yazının tümüne bakarsak ben bu yazıdan şunuda anlarım:

1 saat içerisinde Gebze-Pendik ve Ataköy-Halkalı arasında toplam 7 tren geçecek. Ama hangi trenler? Bunun açılımı yok, bu 15 dk. da bir Marmaray + arada 3 diğer trende olabilir.

Ataköy-Yenikapı ve Pendik Söğütlüçeşme arasında 4 tam parkur Marmaray treni + 6 kısa parkur Marmaray treni + 3 diğer tren anlamına gelebilir.

Söğütlüçeşme-Yenikapı arasında ise 4 tam parkur Marmaray treni + 6 kısa parkur Marmaray treni (yukarı bkz bitte) + 13 Söğütlüçeşme-Yenikapı ring seferi Marmaray treni + 3 diğer tren anlamına gelir.

Şu son mesajındaki işletme isimlerinde maltepe falan nereden geldi bilmiyorum, şu zayding saçmalığı ile alakalı olsa gerek diye düşünüyorum, yani dediğim gibi metin kendi içinde tutarsız, hem sefer adedi için istasyon isimleri aralığı verip hemde bunu oralarda olmayan saydingler ile sağlamak garip olur herhalde, ya da şöyle diyeyim niye saydingden dönecek ki? Bu trafiği daha az mı etkileyecek? :) ters yöndeki trafiği 30 sn. de olsa kesecek, yani birileri bas bas böyle riskli işletme yapmayalım derken, dünyada birileri bu işletmelerden vazgeçmenin yollarını ararken biz 100 yıl önceki çözümlerle ilerlemeye çalışıyoruz, garip işte, ya da şu var ki bu da çok yüksek ihtimal benim kafam kesinlikle basmıyor, yani bu da kuvvetli bir ihtimal.

Ama dediğin gibi işte o zaman işletme senin tabirin ile şu şekilde varyasyonlara sahip olabilir:

1. işletme. tüm hat

gebze-halkalı

2. işletme: boğaz ring

söğütlüçeşme-yenikapı

3. işletme: yarım parkur diyelim buna da

ataköy-pendik

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Oca Cum, 2012 00:16

8-9 dakkada 1 tren geçecek (7 tren/sa)


Bunun şu olduğunu

Alıntı:
Marmaray kentiçi trenleri Gebze-Halkalı arasında 8 dakka da 1 sefer yapacak.


bize açıkça söyleyen bir ifade varmı? Sanırım senin çıkarımın.
evet ben çıkardım ama emin değilim. sadece tahmin ediyorum. ama galiba yanılıyorum.
Yazının tümüne bakarsak ben bu yazıdan şunuda anlarım:

1 saat içerisinde Gebze-Pendik ve Ataköy-Halkalı arasında toplam 7 tren geçecek. Ama hangi trenler? Bunun açılımı yok, bu 15 dk. da bir Marmaray + arada 3 diğer trende olabilir.
evet hangi trenler? kritik soru bu. bütün trenler olması muhtemeldir. çünkü kafalarından geçen o. tüm trenleri marmaraya sokabilmek. o zaman senni dediğin doğru oluyor. gebzeden 15 dakka da 1 marmaray treni kalkıyor. aralarda 3-4 farklı tren geçiyor.
Ataköy-Yenikapı ve Pendik Söğütlüçeşme arasında 4 tam parkur Marmaray treni + 6 kısa parkur Marmaray treni + 3 diğer tren anlamına gelebilir.
ok.
Söğütlüçeşme-Yenikapı arasında ise 4 tam parkur Marmaray treni + 6 kısa parkur Marmaray treni (yukarı bkz bitte) + 13 Söğütlüçeşme-Yenikapı ring seferi Marmaray treni + 3 diğer tren anlamına gelir.
3 diğer tren anlamına gelirse tüpten yht veya yolcu treni geçecek diyorsun yan. ok.
Şu son mesajındaki işletme isimlerinde maltepe falan nereden geldi bilmiyorum, şu zayding saçmalığı ile alakalı olsa gerek diye düşünüyorum,
maltepede gareleme alanı olacakmış. hatta kontrol merkezi de maltepe olacakmış. yenimahallede de gareleme alanı olacakmış. yenikapı-söğütlüçeşme denen kısa parkur sanırım yenimahalleden başlayabilir. çünkü yenikapıda 3. hat yok. zor olur o işler.
yani dediğim gibi metin kendi içinde tutarsız, hem sefer adedi için istasyon isimleri aralığı verip hemde bunu oralarda olmayan saydingler ile sağlamak garip olur herhalde,
4 km'de 1 sayding varmış. toplamda 12 adet. 1 sayding 2 km olsa 24 km ek hat demektir. 63 km'lik yüzeysel kısmın 39 km'si 3 hat geri kalan 4 hat oluyor.
ya da şöyle diyeyim niye saydingden dönecek ki? Bu trafiği daha az mı etkileyecek? Smile ters yöndeki trafiği 30 sn. de olsa kesecek, yani birileri bas bas böyle riskli işletme yapmayalım derken, dünyada birileri bu işletmelerden vazgeçmenin yollarını ararken biz 100 yıl önceki çözümlerle ilerlemeye çalışıyoruz, garip işte, ya da şu var ki bu da çok yüksek ihtimal benim kafam kesinlikle basmıyor, yani bu da kuvvetli bir ihtimal.
esatağfurullah. adamalr net değiller. açık değiller. saydinglerden dönen acaba marmaray trenleri mi? şehirlerarası trenleri mi? ne bileyim gebze-konya treni gibi maltepe-konya treni de olabilir mi?
Ama dediğin gibi işte o zaman işletme senin tabirin ile şu şekilde varyasyonlara sahip olabilir:

1. işletme. tüm hat

gebze-halkalı
valla bundan da şüphe etmeye başladım. bc1'i işletme hattı olarak düşünüp söğütlüçeşmede millete aktarma yaptıracaklar gibi. kalan hatta klasik banliyö olabilir mi?
2. işletme: boğaz ring

söğütlüçeşme-yenikapı
en azından 2014-2015 böyl çalışacak
3. işletme: yarım parkur diyelim buna da

ataköy-pendik
havaalanı bağlantıları düşünülünce oalbilir

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 06 Oca Cum, 2012 00:34

63 km'lik yüzeysel kısmın 39 km'si 3 hat geri kalan 4 hat oluyor.
Benim iyice kafam karıştı. Şimdi Gebze - Halkalı arası 2 hat mı ?, 3 hat mı? bir de bu son çıkan 4 hatlı bölüm neresi??

Onca para zaten harcanacak bu sisteme, üstüne 100 - 200 daha koyup adamakıllı İzmit - Halkalı arasını 4 hatlı yapsalardı canavar gibi sistem olurdu. Yine doğu aklıyla batı işi yapmaya çalışıyoruz o da yarım oluyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Cum, 2012 00:38

Önce bir şey diyeyim hani kafam basmıyor falan deyince sizlere bir serzeniş değil ha sakın yanlış anlamayın, önce dediğim gibi ifadeler net olmayınca anca bu kadar anlayabiliyorum :) diğer taraftan şimdi tek tek alıntılayamadım ama genel olarak birbirimizi anlamışız gördüğüm kadarı ile. Sadece şu var;
4 km'de 1 sayding varmış. toplamda 12 adet. 1 sayding 2 km olsa 24 km ek hat demektir. 63 km'lik yüzeysel kısmın 39 km'si 3 hat geri kalan 4 hat oluyor.
Ben buna katılamadım ya da yine eksik anlıyorum, 63 km bizim yüzeydeki hattımız ok. 39 km si 3 hat demişsin? Benim daha önce anlattıklarından ve diğer bilgilerden anladığım tek şey şu: 3 hat kesintisiz olacak tek kısım Kazlıçeşme-Halkalı doğrumu? 39 km ile burayı kast ediyorsan, bu saydinglerden 6 sını buraya versek ki mümkün, Avrupa yakası için tahminin doğru ama Anadolu yakasında hattın tamamı 3 hat olmayacak dolayısı ile ancak geri kalan 6 sayding hadi senin hesabın ile 12 km lik bir bekleme bölgesi hatları olacak. Bence bu hesabı bir gözden geçir derim :)

Gareleme sahası ile bahsedilende daha çok yük vagonlarının bekleyeceği ya da pik saat dışında Marmaray trenlerinin bekleme yapacağı park sahalarıdır bence.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Oca Cum, 2012 02:18

Benim daha önce anlattıklarından ve diğer bilgilerden anladığım tek şey şu: 3 hat kesintisiz olacak tek kısım Kazlıçeşme-Halkalı doğrumu? 39 km ile burayı kast ediyorsan, bu saydinglerden 6 sını buraya versek ki mümkün, Avrupa yakası için tahminin doğru ama Anadolu yakasında hattın tamamı 3 hat olmayacak dolayısı ile ancak geri kalan 6 sayding hadi senin hesabın ile 12 km lik bir bekleme bölgesi hatları olacak. Bence bu hesabı bir gözden geçir derim
söğütlüçeşme-gebze arası da 3 hatlı olacaktı. 6 saydingte burada olsa 12 km de burası eder. yani toplamda her 2 yakada tolam 24 km sayding var demektir. kabaca. belki 20 belki 15 ,... 3 hat kalacak kısım 35-40 km kalıyor

13 km'de çift hat zaten burda okeyiz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Nis Cum, 2012 09:26

Bakalım Pendik–Gebze arası »Schienenersatzverkehr« denen rayyedeklemesi otobüs işletmesine geçilecek mi. Geçilirse de kim geçecek? Aslında TCDD işi, İETT değil. Ama TCDD’nin otobüsü var mı? Yok herhâlde, o zaman da konsesyonla başkasını çalıştırmak zorunda (zorunda mı?). Bakalım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Nis Cum, 2012 10:52

O konuyla ilgili toplantılar yapıldı, yanlış hatırlamıyor isem İETT ile görüştüler bu konuyu, İBB, TCDD, Ulaşım, İETT bir de Kocaeli Belediyesi falan.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Nis Cum, 2012 11:18

Bu kapama kaç sene olacaktı yav?
29 nisan ile 29 ekim 2013 arasında tam 18 ay olması ilginç tesadüf mü? planlı bir şey mi?

normalde istimlaklerle birlikte komple hat 36 ay sürer deniyordu. kısım kısım yapınca ne olur? istimlakler de bitmiş.

29 nisanda istanbulda raylı ulaşım ağı 145 km'den 132 km'ye düşecek.

http://www.rayturk.net/istanbul-rayli-u ... e-dusecek/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Nis Cum, 2012 11:26

29 Ekim 2013 te mi bitecek bu hattın komple kapatılması? Bir çalışma yapıyorum da orada lazım bana bu tarihler, aradım aradım bulamadım ya sitede.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Nis Cum, 2012 14:14

kentvedemiryolcular cr3 takvimini yayınlamışlardı. revize olmadan önceki takvimi. oradan bir çıkarım yapmak lazım. aralık'ta kapanacak olan kısmın kapatması 8 ay öncesine alındıysa iş bitimi de 8 ay öncesine alınması gerek. 29 nisan haftası beyanat verirler kamuoyuna. köseköy gebzeyi nasıl ki 36 ay biliyorduk ama 2 yıla çektiklerini açıkladılar. şimdi de bi açıklama yaparlar.

peki sence 63 km'lik banliyö inşaatı 18 ayda biter mi? normali nedir? uluslararası standardı nedir bu işin? yurtdışında mesela almanyada böyle bir örnek verebileceğiniz çalışma var mı?
En son Mehmet Kasım tarafından 13 Nis Cum, 2012 15:17 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön