ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Çrş, 2012 12:17

Ben o yapılan bağlantı ile bu işin başka kapsamda olacağını düşünüyorum, o bahsettiğini tüneli ve Ayrılıkçeşme'yi yapanlara vermiş olabilirler ama hattın 4 e çıkartılması bence CR3 kapsamındadır, tabii bu toplantı kararı nihai olmuşmu onu bilemiyoruz, bu konu muğlak olarak kalmış öyle duydum.

Diğer taraftan alan olarak ve konum olarak aslında Söğütlüçeşme Ayrılıkçeşme'ye göre bin kat daha iyi bir büyük gar projesini sahiplenebilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Nis Çrş, 2012 12:22

bu cr3 meselesinde bazı değişiklikler oldu diye tahmin ediyorum. bc1 tünelinin içindeki rayı cr3 yüklenicisi döşeyecekti. ama onu ayırıp bc1 taşeronuna verdiler. umarım yanlış bilmiyorumdur. o yüzden bazı cr3 işlerini bc1'e kaktırmaları olası. çünkü cr3 bayağı zaman kaybettirdi. söğütlüçeşme ayrılıkçeşme arasının bc1 kapsamında olduğunu tahmin ediyorum.

yedikulede 3 köprü olacağı konusunda videonun 78. saniyesinden alınan 2 foto. yorumlarınızı bekler. video tam tren köprüden geçtiği sırada çekiliyor. şimdi, bu yöne bakınca 2 köprü daha sığar mı buraya. bence sıığar sizce?



Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 May Sal, 2012 12:39

UBAK ın yayınladığı Mart ve Nisan 2012 ilerleme videoları

Mart 2012 ilerleme videosu

http://www.youtube.com/watch?v=SLQjNn11wEU


Nisan 2012 ilerleme videosu

http://www.youtube.com/watch?v=iFMwJVQCHV0

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 May Çrş, 2012 12:33

yedikule tünel çıkışını kapatıyorlar. dikkatimi çeken güney hattının tünel ağzı daha geniş. acaba makas mı var= 3. hat burada mı 2'ye düşüyor? gerçi ileriye devam edince aç-kapa bölgesi 2 hatlı gibi ama.

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... /05/y6.png

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 29 May Sal, 2012 18:30

Uzun bir ara verdim kusura bakmayın öncelikle. :) Özellikle Esat Abi senden özür diliyorum. :)
Biliyorsunuz İstanbul 2020 olimpiyatları için aday şehir konumunda.Resmi sitesini biraz inceleyim dedim ve 'plan' bölümünde bir ulaşım haritası paylaşmışlar.Ayrıca müsabakaların yapılacağı yerler de belli.Haritayı sizlerle paylaşmak istiyorum.Biraz boyutu büyük ve incelemesi zaman alıyor ama olimpiyatları almamız durumunda 2020 yılındaki planlanan ulaşım ağını da görmüş olacağız.Aslında bu bize şunu da gösteriyor.Bas bas söylenen 2023'te 600 küsur kilometre raylı sistem ağı hedefinin hiç de o şekilde olmadığını gösteriyor.Ben en azından bu çıkarımı yaptım.Şu an konuşulanlardan farklı olarak Halkalı'da sonlanacak olan Marmaray'ın ''geçici olarak'' Olimpiyat bilgesine uzatılacağı görülüyor. Hayırlı olsun ne diyelim :)
http://www.istanbul2020.com.tr/download/B.pdf

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 May Sal, 2012 20:00

Yok, Marmaray geçici olarak uzatılmayacak, ek olarak uzatılacak. Geçici olan, bazı spor mekânları … bilhassa suyla ilgili olanlar (eh, tabi yani yahu, bizde kim havuza gider, e mi).

Bakırköy metrosu acaip önemli olacak. Merkezden o batıdaki uca gezecek insanlar kahrolmasın da … küfür etmesinler. O koca Mahmutbey metrosuna inanmak zor geliyor bana. Ayrıca voleybolcular muazzam uzakta kalıyorlar. TEM’le olmayacak bu bence (oraya da bir Marmaray kolu açmak içın bahane mi arasak). T1 de … biraz zor olacak gibi. Bakalım.

Yani, bizdeki toplu taşım bir kara mizah gibi, düşünsene TOKYO var ortada :shock: Ama olsa, ah olsa, ne güzel olurdu diye düşünüyorum!

Bir de komik bir ek … Almanya’da »Plan B« ne demektir? »Asıl plânlanmış olmazsa, kurtarmak içın alternatif« demek … ilginç bir plân ismi koymuşlar bu haritaya :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 May Sal, 2012 21:28

Öncelikle şunu söyleyeyim harita güzel, ikinci olarak evet bende merak ettim B Planı bu ise A Planı nedir? Hiçbirini yapmamak mı? :)

Bir de Hasan, planlar 2023 e göre, 2020 ye değil ya, hani o yüzden 600 km. görünmemiştir demek ki, bir ihtimal o tarihte halen bazı hatlar inşa halinde olacaklar ve bitiş tarihleri 2023 olacak dolayısı ile bu haritada yerleri yok. Ama komik olan bir şey, Havalimanı bağlantısını göremedim, yani şu geçen canlandırdığım Olimpiyat Köy - Güney Sanayii hattının Havalimanı bağlantısı bu planda yok, demek ki o tarihe kadar yetişeceği öngörülmüyor, bence döküman olimpiyat komitesine bakın etkinlikleri yapacağımız yerin ulaşımı bu diye gösteriliyor ise, o zaman o hat inşa edilmiş olarak gösterilmeli idi ama İBB nin öncelik sıralamasında bu güzergah sürünüyor.

Ben bunlardan şunu anlıyorum, birileri Olimpiyatı alalım istiyor ama içimizdeki İrlandalılık ölmemiş, hala biz yapamayız, biz beceremeyiz kafası bir yerlerde duruyor ve bu plan üzerinde de kendini göstermiş, inanmadığı şeyi yazmamış. Olimpiyatların yapılacağı ana merkeze ulaşım için Marmaray'ı uzatıyorsun iyi fikir, buna sözüm yok bir kol yap, ekstra zamanlarda çalıştırırsın ya da ileride planladığın Bahçeşehir uzatmasını bu kol üzerinden yaparsın o kolay, ama hani Marmaray'ın Havalimanlarına bağlantısı?? Yok, iyi de bu bağlantıyı yapmaz isen biraz yarım kalmıyor mu hedef? Yoksa ben Havalimanı ile Olimpiyat etkinlik merkezi bağlantısı olmasını abartıyormuyum gözümde? Galiba.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 May Sal, 2012 22:40

Havalimanı uzantısı var ya? Yani Yeşılköy’de var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 May Sal, 2012 22:57

alabay yazdı:Havalimanı uzantısı var ya? Yani Yeşılköy’de var.
Aaa doğru ya, pardon arkadaşlar görmemişim bile ben onu :) lejantta sadece 33 numara baktım, harita üzerinde de hiç dikkatimi çekmedi, okey en azından o zaman kadar bu havalimanı bağlantısı gerçekleştirilmek isteniyor demek ki, iş görecek bir yapı ortaya çıkarmı bilmiyorum Yeşilköy'deki aktarma planına bağlı birazda yani aktarmanın fiziki yapısına.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 May Sal, 2012 23:41

Bana öyle geliyor ki, Yeşilköy o kadar fazla önemli bir aktarma merkezi olarak görünmüyor da, daha çok Ataköy bu rolü üstlenecek gibi. Ama Ataköy ve Atatürk Havalimanı’nı beraber görürsek, işe yarayabilir. Sadece problem şu … Marmaray kollu bacaklı bir omurga, ağ yok yine. Bu olmayacak pek. SG Havalimanı’nda durum nasıl acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 May Sal, 2012 23:55

Orada da aynı yapı söz konusu olacak bildiğim kadarı ile Pendik'ten başlayan bir hat M4 ile entegre olduktan sonra Havalimanına uzanıyor ve orada sonlanıyor, SGH dan kuzey, kuzey batı ve batı istikametine giden/gelen hatlar metro, bir zamanlar İstanbul Park'a bir havaray projesi vardı ama malum oranın aktivitesi düştü ve gereksiz bir yatırım oldu, belki ileride Marmaray' uzayabilir ama o uzamada Olimpiyat uzaması gibi özel gün işletmesi olarak kalır, kaldı ki daha kuzeyde ciddi bir yerleşme varmı? Yani SGH dan sonra genişlemesi zor gibi, belki bir zamanlar Hakan'ın bahsettiği Orhanlı, Gümrüksüz Bölge (neydi şunun adı be :) ulan almancayı öğrenemedik türkçeyi de unuttuk :)) ve oradaki sanayi bölgelerine dallandırılabilir.

Atatürk havalimanından ileriye uzaması ise kapasite anlamında tartışılır, bence metro daha doğru ama Marmaray'ın bir ağ haline gelebilmesi için çok uğraşmak, çok büyük planlar yapmak lazım, Marmaray nedir? Ne olacak? Önce bunun adını gerçekten bir koyalım, bugün yapılan sinyalizasyon ile ileride bu işletmeler yapılabilecek mi yoksa astarı yüzünden pahalıya mı gelecek?

Bu döküman üzerinden konuşur isek, ara sıra dile getirilen Marmaray'ın kuzey/kuzey doğu uzaması Olimpiyat Köy üzerinden neden olmasın derim, yolu biraz dolaştırmış gibi görünebilir, yani böyle bir tepki alır M1 e benzetilebilir ama bence sıkıntı yok, adı üstünde banliyö hattı :) buradan Ispartakule, Bahçeşehir sonrasında Ambarlı' ya dönüş yapabilir, aşağıdan da yine ara sıra dillendirilen bir batı hattı, Menekşe'den sonra ayrılarak Marmara denizine paralel Büyükçekmece ve Silivri.

Tüm bunların dışında ise İstanbul ne olacak? İstanbul neresi olacak? Kenti planlayanlar (varmı böyle biri?) şu kuzey kentleşmesi için ne düşünüyorlar? 3. Havalimanı nerede olacak? Tüm bu faktörleri ele alarak bir banliyö şebekesi planlanabilir, adı Marmaray olur, işletmesi için Marmaray A.Ş. kurulur, işler yürür gider, bizde 200 yıl sonra adam gibi bir banliyö sistemine sahip olduk diye sevinirik.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Çrş, 2012 01:42

Şöylede resmedeyim gönlümdeki banliyö sistemini, tabii banliyö diyoruzda İstanbul'da bunun frekansları olabildiğince sık olmalı, ki zaten böyle bir ağlanma oluşturabilirseniz ara güzergahlarda zaten 2 dk. gibi sıklıklar ile tren işletebilirsiniz, yeterki kafayı çalıştırıp sinyalizasyonu ona göre yaptırmış olun, yoksa verirsiniz tekrar para yaptırırsınız o da sorun değil.

Yanlız bu tabii ki benim önerimdir sadece, doğruluğu tartışılır, aslen kuzey kentleşme planlarını ve havalimanı erişimlerini esas almıştır, metro projelerini revize ettirmiştir, kuzey boğaz geçişi olarak düşünülen Bostancı-Kazlıçeşme hattının bir marmaray hattına çevrilmesi, yine Anadolu yakası boğaz hattı metro projesinin (yok böyle bir proje ama neyse) yerine bir Marmaray hattı konulması, Başakşehir civarındaki metro dolambacı yerine Marmaray hattı ve yine hem güney hem kuzeyden batıya doğru iki hat. Bu ağ üzerinde farklı varyasyonlar ile 10 civarında işletme yapılabilir, biraz fazla RER tarzı bir şey düşündüm herhalde ama İstanbul'a da bu gerekli, bu şebekenin yarısının uzun yıllar önce inşa edilmiş olması gerekiyordu zaten.

Resim

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön