ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Mar Prş, 2012 19:56

Mehmet Kasım yazdı:banliyö hattını tüpe bağlıyorlar. marmarayın yeni trenleri eski banliyö hattında çalışacakmış. ihtimal var.

linki verip esata havale ediyorum :)

http://www.rayturk.net/marmarayin-yeni- ... t-verecek/
Banliyö hattının tüpe bağlanmasının konu ile bir alakası varmı? Bence yok yani banliyö hattından tren gelip tünelden karşıya geçerek çalışmayacak bu bir. İkincisi kapatılacak bir banliyö hattı için neden araç talep ediyorlar? Kapanmasına ne kaldı ki şurada, bu yüzden bu beyanatı veren kaynak bence ya çok iyimser ya da tamamen şu eleştirdiğim şovenizmin esiri olmuş. Bu araçlar kapatılacak bir hatta sadece göstermelik olarak çalıştırılabilir. Hattın yenilenmesi sürecinde banliyö trenleri çalışacak mı yoksa? Yani yine, YAPTIM OLAZAK dedikten sonra YAV OLMAYAZAKMIS BİR DE BOYLE DENİYEK mi oldu :)

Diğer taraftan 2013 tüp geçişin inşaat işlerinin bitmesi için doğru bir tarih olabilir ama sinyalizasyonlu bir işletme için? İnşallah olur, ama bana tüm hatta sorunsuz şıkır şıkır bir iş için 2015 erken geliyor, tabi bunu sadece diğer hatlardaki başarısız ve isabetsiz hedeflerden yola çıkarak söylüyorum, haydi utandırın beni :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Mar Prş, 2012 20:07

Banliyö hattının tüpe bağlanmasının konu ile bir alakası varmı? Bence yok yani banliyö hattından tren gelip tünelden karşıya geçerek çalışmayacak bu bir.
banliyö hattı yenilense de mi çalışmıycak anlamında dedin. bana da sıcak geliyor bu fikir. sanki 2 banliyö ayrı ayrı işleyecek. tüp işi söğütllüçeşme-kazlıçeşme arasında yoğun işletme olacak gibi. yani elimizde 13 km'lik bir metro olacak.
İkincisi kapatılacak bir banliyö hattı için neden araç talep ediyorlar? Kapanmasına ne kaldı ki şurada, bu yüzden bu beyanatı veren kaynak bence ya çok iyimser ya da tamamen şu eleştirdiğim şovenizmin esiri olmuş.
sorun bu. ne zaman kapanacak? kimi nisan diyor kimi haziran kimi yıl sonu. en son bakan tamamen kapatacaz dedi. sanırım daha yukarıdan bir işaret bekliyorlar. burdaki kısıt şu: bakanın izmir milletvekili olması. izmirdeki banliyö setleri yetersiz. bunu da esata havale ediyorum. nasıl ki 6 yht seti alımını eleştirip neden daha büyük sipariş geçmiyorlar diye kızıyordu al bi fırsat daha. izbana niye az set almışlar.

velhasıl bakan diyorki izmire takviye yap. nerden eldeki setlerden. ankara'nın banliyölerini istanbula vermişlerdi. şimdi izmire gidecek. izmir önemli. hedefte bir yer. istanbul çantada keklik :) o yüzden banliyö hattı kapanana kadar izmirin beklemeye sabrı yok.
Bu araçlar kapatılacak bir hatta sadece göstermelik olarak çalıştırılabilir. Hattın yenilenmesi sürecinde banliyö trenleri çalışacak mı yoksa? Yani yine, YAPTIM OLAZAK dedikten sonra YAV OLMAYAZAKMIS BİR DE BOYLE DENİYEK mi oldu Smile
gebze-pendik arası kapanınca banliyöler pendik haydarpaşa çalışacakmış. pendikte dönüş yeri var mı? depo yeri? makas falan hiç bilgim yok.
Diğer taraftan 2013 tüp geçişin inşaat işlerinin bitmesi için doğru bir tarih olabilir
tüp geçiş kısmı 1 yıla biter. kaba inşaatın % 90'ı bitti. istasyonlarda az iş kaldı. onlarda 6 ila 1 senede bitecek. martta testler başlar.

ama sinyalizasyonlu bir işletme için? İnşallah olur,
bunu da sordum. parçalı parçalı sinyal sistemi kurgulanacak. önce söğütlüçeşme kazlıçeşme arası sinyalli sistem. daha sonra biten kısımlar buraya entegre edielcek.
ama bana tüm hatta sorunsuz şıkır şıkır bir iş için 2015 erken geliyor, tabi bunu sadece diğer hatlardaki başarısız ve isabetsiz hedeflerden yola çıkarak söylüyorum, haydi utandırın beni

gebze halkalı full bitiş 2015. sözleşme öyle zaten. utandırmazlar seni korkma :)
En son Mehmet Kasım tarafından 22 Mar Prş, 2012 22:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Mar Prş, 2012 20:20

tek tek alıntı yapamayazağım şimdi :) şöyle cevaplayayım.

hayır kast ettiğim şey banliyö hattının yenilenmesi esnasındaki kapatma, bu gayet yakın bir tarih, ee o tarih yakınsa niye trenleri istiyorsun? Hava atmak için :)

Valla hiçbir şey demiyorum, hesapsız kitapsız günü kurtaran işler, kimsenin öyle ikibin bilmem kaç vizyonu yok, introlarda seçim videolarında var da genel olarak yok gibi.

Pendik-Haydarpaşa çalışacakmış :) ya bu hat komple kapatılmayacak mı abi? Onu soruyorum.

Gerisi için bir şey demiyorum, ne sözleşmeler gördük, he bitecek. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Mar Prş, 2012 22:21

Pendik-Haydarpaşa çalışacakmış Smile ya bu hat komple kapatılmayacak mı abi? Onu soruyorum.
çeşitli rivayetler var. kapanmadan kesin bir şey diyemiyiz

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 24 Mar Cmt, 2012 00:54

Açıkçası Ayrılıkçeşme projesi bana göre çok kompleks bir proje, 2 demiryolu bağlantısının yanısıra bilmem kaç tane yol bağlantısını sağlayan bir kavşak. Tam olarak nereye ne yapılacak onu gösteren adam akıllı bir kroki, bir görsel yok. Benim bu güne kadar gördüğüm 1 tane uyduruk resim var.

İşin süresi ne kadar öngörülüyordu bilemediğim ve nerede ne yapılacak bilemediğim için, tahminde bulunamıyorum ama. Marmaray istasyonu için olan kısımda çalışma gayet yoğun şekilde sürüyor, bunun yanında metro ile ilgili çalışma var mı, varsa ben mi anlayamıyorum bilemiyorum...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Mar Cmt, 2012 10:27

marmaray iş takviminde ayrılıkçeşme istasyonunun bu sene sonunda biteceği yazıyor. en geç ekim 2013'e kadar biter. ama kavşaklar ne zaman biter bilemem. 2013 ekimde bitmesi gerek. biter sanırım

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 00:39

Şubat ayı ilerleme videosu yayınlanmış atlamışız herhalde

http://www.youtube.com/watch?v=Z6Et1lvx7DM

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 00:52

Kazlıçeşme bölgesinde 2. köprü konulmamış henüz, acaba tek mi kalacak? Yoksa 2.yol tarafı henüz hazırlanmadığı için mi konulmadı? Bir diğer husus yeni Kazlıçeşme istasyonuda ortaya çıkmış, bu görüntüye göre Halkalı istikameti tek yol, Sirkeci istikameti ise 2 yol sığacak şekilde ray hattı hazırlanıyor gibi.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Nis Prş, 2012 09:48

Esat yazdı:Kazlıçeşme bölgesinde 2. köprü konulmamış henüz, acaba tek mi kalacak? Yoksa 2.yol tarafı henüz hazırlanmadığı için mi konulmadı?
tünele girişle mevcut demiryolu kesişiyor gibi.

Esat yazdı:Bir diğer husus yeni Kazlıçeşme istasyonuda ortaya çıkmış, bu görüntüye göre Halkalı istikameti tek yol, Sirkeci istikameti ise 2 yol sığacak şekilde ray hattı hazırlanıyor gibi.
kazlıçeşme 3 hatlı. cr2 projesinde resmini görmüştüm. şimdi kaldırmışlar bulamıyorum. bu şemada 3 hattan 2'ye düşüş tam yedikule şaftı gösteriyor. bazı yerlerde 4 hat var.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 10:06

O köprüden önce yol 2 düşecek büyük ihtimal ile yapı onu gösteriyor zaten, ekstra olarak cepler yapılacak şeklinde çizmişler onlara 4. hat demek pek doğru değil, geçiş bölgeleri.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Nis Prş, 2012 11:27

istasyon 3 yollu da köprüden önce mi sonra mı 2'ye düşer bilmiyorum. ben yedikuleye kadar 3 zannetmiştim. ama işaretlediğim yeri görünce 2 olacağını düşündüm. hatırlarsan daha önce demiştim yedikule şaftının güneyi biraz denize doğru açılıyor diye.

Resim

o açılış kapanmış

Resim

bu resmin sağı kafamı karıştırdı. sanki geçici hattın tünele girmesi için ayrık bırakılmış gibi sağda

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Nis Pzt, 2012 11:08

gözden kaçırmamızı istemediğim bir detay. konvansiyonel trenler iptal. herşey yht'ye dönüyor gibi. sanırım artık o meşhur ankara, cumhuriyet, fatih, başkent. vs ekspres trenlerini göremiyeceğiz. yollara yht'ye açılacak. bu bilgiler ışığında marmaray cr3 hattının 3 hatlı olması ve 3. hattın sadece yht'lere ayrılması konusunu tekrar irdeleyelim. saatte bir yht ve tek hat üzerinden işletme. arada başka tren yok. senaryo bu.

http://www.rayturk.net/konvansiyonel-tr ... -edilecek/

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön