ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Prş, 2010 18:16

Bizim buralarda bir laf vardır, ya he he. Ya da lafla peynir gemisi yürümez diye de açılabilir :) Diyorum ya Allah gönlüne göre versin, sonuçta burası bir forum mesajlar geriye doğru rahat okunuyor blog gibi kaybolup gitme şansı yok :) ne yazarsak karşımıza gelir. Her neyse, başbakanın yarım yamalak açtığı hızlı treni de gördük, Allaha emanet iş yapılmaz. Her şeyini bitirsin isterse 1 istasyon açsın, ama hava atacam diye saçma sapan işlerle açılacaksa keyfiniz bilir, sende kurdelayı tutarsın inşallah.

Sen kendi düşüncelerin ve hayallerin çerçevesinde yorumlar yapıp, yapılmış açıklamaları kendi düşüncelerine uydurmaya çalışıyorsun o zaman? Yıllar önce Alstomun Fransız bir mühendiis ne demişti bize biliyormusun, "siz bir işe başlarken inşallah, istediğiniz gibi bitince maşallah, istediğiniz gibi olmazsa bunlar beceremedi" diyorsunuz, :) çeviririz kazı yanmaz yani.

Sonuca geleyim, orası burası eksik, inşaatı devam eder halde açmayında isterseniz sadece tüpü geçin, isterseniz hepsini birden açın, olmayacak bir şey değil, planı programı ona göre yaparlar olur. Zaten araç alımı yapıldı, sinyalizasyon için yeni ihale yapılacak, tabii hattın makasları, geçişleri, nerede kaç hat olacağı falan belli olmadan sinyalizasyonu nasıl yapacaklar bilmiyorum, çünkü sonradan çıkartılan her iş sonradan çıkan para demek olacak, burada bize yazması kolay. Bu işi yapan gavurcuklarınsa dini imanı para, her ekstra para anlamına gelir. Sen kendin yazılım işi yaptım diyordun, sen böyle mi yazılım pazarlıyordun? Ekleriz abi, yaparız abi, ordan kol çıkarız abi :) bunlar bedava olmuyor sen çok daha iyi biliyorsun.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Ağu Prş, 2010 19:31

Esat, bloglar forumlardan aslında daha sağlam galiba, çünkü bir örgü ağına (haha) sahipler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Prş, 2010 19:47

alabay yazdı:Esat, bloglar forumlardan aslında daha sağlam galiba, çünkü bir örgü ağına (haha) sahipler.
Sen benim dediğimi anladın da mı bunu yazdın, yoksa yine ağla ilgili bir şey yazayımda ne olursa olsun diye mi? Doğru her şey birbiri ile bağlantılı binlerce başlık halinde, aynı mesajları defalarca yazmak zorunda kaldığın için tabi bir de, ha bunun artısı ne işte arama motorlarında üst sıralara çıkıyor, yani keramet blogun sistem yapısında, hiçbir şey yapmasan her gün, farttt farttt farttt diye mesajlar yazsan bile arama motoruna osuruk yazınca siten birinci çıkabiliyor, bu açıdan blogları tabii ki üstündür, başka bu konuda öğrenmek istediğin bir şey var mı :) amaaannnn Başar mevzu ne sen nelerden bahsediyorsun bak Marmaray açılıyor. Kimse sormuyor ama güvenlik kriterleri göz ardı edilerek 3. ray hattını nerelerde yaptırmak istiyorlar, neleri dayatıyorlar, neden gavurcuklar ben bu işi böyle yapmam diye sözleşme iptal ediyor. Sonra demesi kolay danışıklı dövüş varmış orada :) inşallah, maşallah.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ağu Prş, 2010 20:21

Bizim buralarda bir laf vardır, ya he he. Ya da lafla peynir gemisi yürümez diye de açılabilir
lafla peynir gemisi yürütüyoruz ki, takır takır çalışıyoruz. tünellerde, istasyonlarda, tüpte yüzlerce işçi 24 saat çalışıyor, çabalıyor, didiniyor. alın teri döküyor. bu alınterine saygı göstermek gerek. yapılan bir "iş" var. tırnak içinde iş. laf değil. icraat var.




Diyorum ya Allah gönlüne göre versin, sonuçta burası bir forum mesajlar geriye doğru rahat okunuyor blog gibi kaybolup gitme şansı yok ne yazarsak karşımıza gelir.
gönlümden geçenler burdan ankaraya hızlı tren olur. tabi ki biz gönlümüzden geçenleri söylüyoruz. gönlümüzü vermişiz bu işlere.
Her neyse, başbakanın yarım yamalak açtığı hızlı treni de gördük, Allaha emanet iş yapılmaz. Her şeyini bitirsin isterse 1 istasyon açsın, ama hava atacam diye saçma sapan işlerle açılacaksa keyfiniz bilir, sende kurdelayı tutarsın inşallah.
hızlı trende bir şey yok ki. işliyor. milyon yolcu taşıdı. gayet başarılı. Allaha emanet değil herşey sistematik. ankara-eskişehir için.
Sen kendi düşüncelerin ve hayallerin çerçevesinde yorumlar yapıp, yapılmış açıklamaları kendi düşüncelerine uydurmaya çalışıyorsun o zaman?

dediğim gayet basit. 2011'de yenikapı-ayrılıkçeşme tünelleri % 100 oranında tamam. kazı tamam, beton tamam, inşaat tamam. tüple bağlantı tamam. 10 km ray döşeme, elektrifikasyon vs. 2012'de bu kısım tamamlanıp açılabilir. kısmi açılıştan kastımız bu. biten kısımlar açılacak.
Yıllar önce Alstomun Fransız bir mühendiis ne demişti bize biliyormusun, "siz bir işe başlarken inşallah, istediğiniz gibi bitince maşallah, istediğiniz gibi olmazsa bunlar beceremedi" diyorsunuz, çeviririz kazı yanmaz yani.
haklı demiş adamlar. ama becerilen iş? m2hatt 4.leventten maslağa uzadı işte. yolcu taşıyor. zor oldu ama oldu. haftaya daçka. oluyor ama.
Sonuca geleyim, orası burası eksik, inşaatı devam eder halde açmayında
hiç bitmeyen şey açılır mı? inşaatı devam ederken açılabilirmi? bunu mu kastediyoruz biz. ya beni yanlış anlıyorsun yada anlamıyorsun.
isterseniz sadece tüpü geçin, isterseniz hepsini birden açın, olmayacak bir şey değil, planı programı ona göre yaparlar olur. Zaten araç alımı yapıldı, sinyalizasyon için yeni ihale yapılacak, tabii hattın makasları, geçişleri, nerede kaç hat olacağı falan belli olmadan sinyalizasyonu nasıl yapacaklar bilmiyorum, çünkü sonradan çıkartılan her iş sonradan çıkan para demek olacak, burada bize yazması kolay.
makaslar belli. üsküdarda var. sirkecide var. mesela. nerede kaç hat derken? onlarda belli. yenikapı-ayrılıkçeşme 2 hat. metro gider gelir. hee dur şimdi aydım, bu şekliyle şehirlerarsı trenle de tüpten geçer dediğimi mi zannediyorsun. o asla olmaz. trenler haydarpaşa'ya gidecek. o ayrı.
Bu işi yapan gavurcuklarınsa dini imanı para, her ekstra para anlamına gelir. Sen kendin yazılım işi yaptım diyordun, sen böyle mi yazılım pazarlıyordun? Ekleriz abi, yaparız abi, ordan kol çıkarız abi bunlar bedava olmuyor sen çok daha iyi biliyorsun.
valla öyle satış oluyordu :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Prş, 2010 20:49

Mehmet Kasım yazdı: valla öyle satış oluyordu :)
:) İşte her şeyin özeti Mehmet.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ağu Prş, 2010 20:59

hattın tamamını açmak için 2015'i beklemek gerekecek. biten kısımları açmak 3 sene kazanmak demek. marmarayın geciktiği her sene zarar demek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Prş, 2010 21:51

Zarar olduğu kesin, 2009 denilen proje 2011 oldu eyvallah dedik, yok iptaldi şuydu buydu 2013 dediler ona da eyvallah dedik ama bu hali ile 2014-15 i gördü, daha fazla uzamasının zararıda daha büyük.

Benim bahsettiğim hattın 3-4 hat, makas geçişi falan sinyalizasyon ile ilgili durumda, başka trenlerin geçmesini kast etmemiştim, sonuçta bunun bir projesi olacak tabii ki ve her şey buna göre yapılacak, benim burada bilmediğim ve bilmediğim içinde endişelenmekte haklı olduğuma inandığım şuydu: Acaba hattın tamamının ray hattı inşaatı bitmeden sadece simüle edilmiş bir sinyalizasyonun, hattın kısmen ray hattı bitmiş kısmında çalıştırılıp çalıştırılamayacağı? Biraz garip bir soru oldu ama :) Yani sonuçta M2 gibi bir gidiş bir geliş 2 yollu bir hattan değil çok daha komplike bir sistem söz konusu bu yüzden acaba? diye soruyorum. Yoksa geçen mesajlarımda dediğim gibi açılmasın imkan varsa neden olmasın, olmasının zararı değil faydası olur tabii.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ağu Prş, 2010 22:16

TBM'in Sirkeci'ye ulaşmasına metreler kaldı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Ağu Cum, 2010 08:38

Neyi iptal ediyorlar? ve kim neyi öğrenmiyor? :shock:

Vellah, ben The Trial'ı burada gugıl ilk sıraya (ikincisi de 8. sıra) becerdim ya, önemli olan oh :-)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Cum, 2010 19:38


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Cum, 2010 19:45

Bir resim için niye başka siteye gidelim abi? Burdan da görebiliyoruz bak ne güzel.

Ayrıca abartma istersen ya, ...unu çıkartmak gibi bir şey oldu senin ki, belamısınız kardeşim, illa haklılığınızı ispatlamak için saldıray abi mi olmak zorundasınız? Ben sana böyle mi açacaklar dedim? Nasıl açarsan aç Mehmet, en önde de sen git, tamam mı abi, oldu mu? İstersen tek bir istasyon aç, treni ivme kolunu ileri ver geri ileri ver geri çek, sonra geri koş öbür baştan aynısını yap :) Başar bir yandan sen bir yandan. Benim anlatmamda bir sorun mu var, eksik mi yazıyorum, yanlış mı yazıyorum ya da aptalca mı yazıyorum? He dedik, açılsın dedik hala ısrar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Ağu Cum, 2010 21:35

Sen beni şimdi ne karıştırıyon böle?! Ben bu tünelden korktum be.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön