ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Tem Cum, 2010 23:45

Aksaray 26 dk, aktarma ile dahi olsa 30 dk. nın üzerine asla çıkmaz ve bu gerçekten harika bir süre :)

Yanlız bir şey soracağım Hakan, süreleri neye göre çıkarttın, :) bizim yarım kalan bir çalışma var orada belki işimize yarayabilir diye soruyorum, yani öngörülen pik saat işletme tablosu falan varmı bir yerde yoksa istasyon aralarına göre senin diğer işletmelerden baz alarak yaptığın bir çalışma mı?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Tem Cmt, 2010 00:03

Yok çıkardığım sürelerde, iki temel kaynak var. Birincisi mevcut banliyö trenlerinin kullandığı sefer saatleri, ikinci kaynak ise marmaray ın kendi sitesinde bazı istasyonlar arasında öngördükleri ulaşım süreleri. Bu ikisini harmanlayınca ilk 6 merkezin ulaşım süreleri çıkıyor.

Sonradan yazdığım yerlere ulaşımda ise, temel prensip bir istasyon ilerlemek için 2 dk gerekir prensibi. Tabi bu ortalama ama, genelde böyle öngörülüyor ve pratikte de böyle oluyor.

Bunların üzerine söyleyebileceği şey, bence bekleme süreleri ve aktarma sürelerinin de bir ortalaması olabilir. Sistemleri şöyle bir süzünce aktarma sürelerinin 3 dk üzerine çıkma ihtimalini çok yüksek bulmuyorum, aynı şekilde bekleme süresinin de bu civarda olabileceğini düşünüyorum...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Tem Cmt, 2010 00:11

Bekleme süresi 3 dk yı aşan yerler olabilir, neden dersen misal Yenikapı' da M1 3 dk dan daha kısa sefer yapacak mı? muhtemelen hayır, bizim M3 dediğimiz Kirazlı hattı ile birlikte çalışırsa belki 1,5 dk frekansı olur ama o da sadece Otogar' a kadar giden yolcuyu bağlar. Yenikapı Marmaray istasyonundan Yenikapı M1 ya da M2 istasyonuna geçiş için de genç birisi koşsa dahi 1 dk dan daha kısa sürede gidemez, turnike geçecek falan filan. Dolayısı ile evet her yerde değil ama aktarmalar için bir öngörü süreside eklersen 5 dk yı bulur, ama ortalama olarak haklısın ortalama 3 dk denilebilir, ben biraz daha gerçeğe yakın bir uygulama için söyledim bunu ve zaten şöyle bir durum var, adam M1 ya da M2 aracı kalkmadan yakaladı ve hızlı yürüdü ya da koştu aktarma süresi 2 dk bile olabilir, lafı gevelemeyeyim 3 dk ortalama doğru görünüyor.

İstasyonlar arası 2 dk yolculuk mevcut hatlarda pratikte doğru bir saptama, kısa olan yerde var çok nadiren biraz geçen yerde ama ortalama da 2 dk çıkar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Tem Cmt, 2010 10:33

İşe bir de "metrobüs durak salatası"nı katınız!

Meselâ, O bilmemne Başakşehir- vs- taraflarından metro iniyor, tamam, doğru dürüst bir metro. Kirazlı'da bitiyor, ve bir gün beeelki Bakırköy'e devam edecek (ki bence bu pek iyi bir plânlama olmamış). Şimdi orada, bu kadar konutlardan, artı sanayilerden insan akınları sürü gibi gelecek ... oradan da külüstür bir "hefüf" metroya mı aktarma yapacak? Bence M1 bile bir hataydı (değiştirilmedi), kapasite açısında, her nedense, İstanbul gibi bir canavar şehre, 50.000-100.000 nüfuslu kentlerin taşıma araçlarıyla ne servisi plânlanıyor? Hani T3, hani M1? Yani, Kartal'dan adam gibi metro geliyor, Başakşehir tarafına da adam gibi metro gidiyor. Arada da - çift katını becermemişlerse de, bakalım nasıl işleyecek bir Marmaray halkası var. Peki o Aksaray ne durumda? Bataklık! Bir zincir her zaman en zayıf halkasıyla degerlendirilmeli ... arada böyle pseudo-tramvayımsı bir hat geziyor ... ben problemleri orada görüyorum. O yüzden "metrobüs durak salatası" dedim, hatırlayın, ne güzel göya plânlanmış istek ile korkunç hakikat nasıl tokalaşmışlardı (yoksa tosladılar mı demeli?).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Tem Cmt, 2010 10:38

Şimdi sen bunları neye göre söylüyorsun ben onu kavrayamadım. Hakan ın yaptığı çalışma ortalamaları dikkate alarak fazlası ile doğru, eğer onu kast ediyorsan orada bir sorun yok ki, sana ulaşım çözümü sunmuyor bu hat ile ilgili yolculuk verilerini veriyor, ve kurduğu mantık yapısı içerisinde de, reel de de doğru bir sonuca varıyor :)

Benim söylediklerime istinaden yazıyor isen, ben yukarıda zaten "yarım kalan bir çalışmamız" diye belirtmiştim sen o çalışmayı biliyorsun, şu yolculuk süreleri ile ilgili iş, o yüzden sordum. Sonuçta işletmede olmayan bir hat için sadece kıyas verileri üzerinden çıkarım yapılabilir, bizim çalışmamızda da aslında pek çok yer o konumda idi, kaldı ki benim metrobüs, m1, t1 ve t2 de ölçüm yaptığımı biliyorsundur, metrobüs ve m1 verilerini yayınlamıştım, t1 inde aktarmalar ile ilgili bir şeyler yazmıştım diye hatırlıyorum. Her ne ise, dediğim gibi bahse konu olan şey, mevcuttan yola çıkarak ileriye dönük bir hatta ait öngörü ise Hakan' ın verileri zaten doğru, konu tüm sistem içerisinde bir yolculuk süresi hesaplamak ise, onu da İETT yapsın kardeşim :D gerçi Selim in algoritması en son baktığımızda çalışıyordu, ama yardım olmadan o işi bitiremiyoruz, birilerinin el atması lazım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Tem Cmt, 2010 11:36

Hakan'ın ölçümlerini sorgulamıyorum. Sadece yapılan sistemdeki olası sakatlığa parmakla gösteriyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Tem Sal, 2010 18:54

paşar abiyle girdiğimiz sidik yarışmasını paşar abi kazandığı için aşağıdaki soruyu yazıyorum :)

linkte yenikapı istasyonu vaziyet planı var. aç-kapa tünel istasyon olacak. ama bir şey dikkatimi çekti. daha önce konuşmadığımız bir ayrıntı bu. doğu tarafında normal istasyon var. marmaray istasyonu. 250-200 m uzunluğunda orta peronlu, yanda 2 ray hattı. buraya kada rokey.

BATI TARAFINDA İSE, şekilden anladığıma göre yine bir istasyon yapısı var. yüz ada denilen bölge. ben burayı gezmiştim. bekleme alanı olacak diyorlardı. doğudan batıya toplam 800 m uzunlukta bir aç-kapa alanı var burada.

şimdi;

batıda ki bu bekleme alnında istasyon mu olur? şekli bi yorumlasan? şehirlerarası trenler tüpten karşıya geçmek için burada yolcu alıp indirebilir mi? o arada makas falan da var. 3hatlı yerde olmalı.

bi analiz et abi şu linkteki planı:


http://www.rayturk.net/wp-content/uploads/Vaziyet.jpg

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Tem Sal, 2010 19:00

Mehmet Kasım yazdı:paşar abiyle girdiğimiz sidik yarışmasını paşar abi kazandığı için aşağıdaki soruyu yazıyorum :)
Sağa sola sıçratmayın da, hastayım zaten temizleyemem ortalığı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Tem Sal, 2010 22:08

Mehmet' in mesajına,

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 1230#11230

bir zamanlar aynı soru ya da aynı yeri kasteden benzer bir soru ve cevabı(m), tabii ki cevabım merak edilirse, o zamanda özelden sorulmuş.

Ekstra:
Resim
Resmin orjinalinin bulunduğu yerde, ahanda gösterdiğim kırmızı işaretli yazıda oranın ne olduğu yazıyordur diye düşünüyorum, gören duyan olursa bize de söylerse bizde orasının ne olduğunu öğrenmiş oluruz, Allah rızası için.

Bir de bir ara bir yerlerde hızlı trenler durmayacak bu istasyonda diye bir şey yazılmıştı da, bir türlü bulamadım, kim yazdı nereye yazdı, rüyamda mı gördüm, bulsam onunda linkini koyacaktım, ha tekrar yazayım köylüyüm ben, görmeden, ellemeden inanmam. Yaparlar gelir binerim, vay be yapmış adamlar, helal olsun derim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Tem Çrş, 2010 07:30

Yok, onu ben de hatırlıyorum, bayağı bir salata olmuştu.
Şu "çift" duraklık durum gayet ilginç.
Acaba ne? M2 plânlarıyla mı ilgili? Yoksa, Haliç köprüsündeki gibi uzun bir alanda bir duble peron mu plânlanıyor? Böylesi Viyana'da var galiba, Esat?
Şimdi, orada neler duracak? M1, M2 ve M5. Yani aslında üç peron olabilir. Yoksa?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Tem Çrş, 2010 08:04

Açıkçası benim içinde ilginç, dediğim gibi o çizimin ölçeğini görse idik batıdaki peron tarzı çizilmiş şeyin uzunluğunuda bilirdik tam olarak, eğer o alan sadece baş durak yapacak bazı araçlar için makinistin yer değiştireceği bir alan olsa yani manevra alanı, ne o kadar geniş bir perona ne de yüzeye çıkan öyle merdivenlere ihtiyaç olurdu dolayısı ile o değil.

Ama yani kalkıpta bir hızlı tren peronu içinde öyle iki tanecik basit merdiven ile iş yapmayacaklar değil mi? Marmaray gibi bir projeye yakışmayacak bir iş olur, başka araçların duracağı peron olsa bile.

M2 ile nasıl alakalı olabilir ki? M2 nin ayrı bir istasyon alanı olduğunu biliyoruz ve M5 in hemen yanında olacağını da, ayrıca M1 i nde bu istasyonlara dikine gelen bir peronu olacağını da biliyoruz, o zaman bunların hiçbiri değil, zaten o planda da M5 dışında bir şey gösterilmemiş.

Resmin kalitesi düşük olduğu için detayları okuyamıyoruz zaten yeterince yüksek kalite olsa sen çözerdin içinden, o kesikli çizgiler ray hattı ise evet orada 3 hatta çıkıyor ve sağdaki 2 hatlı alan ile arasında makas tüneli görünüyor ama biraz garip. Daha batıdan bir kesit olsaydı elimizde bir tahminde bulunacaktım, yine de bulunayım. Dediğin gibi bir iş için olabilir, yani belki hızlı trenler yada başka trenler için tek taraftan inip binilen bir peron. Dediğim gibi eğer bu çizimin daha batı tarafından güneydeki hattan o 3. hatta bir makas geçişi var ise olay odur, çünkü iki peron arasındaki makas alanında güneyden kuzeye geçiş yolu çizilmemiş ama olması gerekiyor bir yerlerde, öğleden sonra oradaki işletme kombinasyonunu çizmeye çalışırım, şimdi dohtur beni bekler, huni gelmiş kafama onu takacaklar :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Tem Çrş, 2010 09:50

Hm, doğru, aslında gelen ve giden trenlerin ayrı peronlarda durmaları da mümkün. O zaman karşı tarafa ya bir duvar gerekir, ya da bir çit. Öyle çitli metro istasyonları tanıyorum (aklıma Deutsche Oper ve Wittenbergplatz geliyor, Berlin'de). En mantıklısı bu. Ama acaba?

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön