ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Cum, 2010 12:10

O zaman listede Menekşe yok yerine Ataköy konuldu, doğrumu anlıyorum Mehmet?. Menekşe nin yolcusu pek yoktur bende küçükken oraya plaja giderdik halk plajı vardı, sonra deniz rezalet kirlenmişti gidemez olduk, ama çok seyrekti yolcusu hakikatten, acaba istasyon yerlerini kaydıracak olabilirlermi bakalım göreceğiz.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 19 Mar Cum, 2010 12:57

acaba istasyon yerlerini kaydıracak olabilirlermi bakalım göreceğiz
İstasyon kaydırmaları var bazı yerlerde, mesela Kartal istasyonu şu an tam viraj üzerinde ama yeni yeri biraz daha doğuda 500 metre Pendik tarafında olacak...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Mar Cum, 2010 13:47

Esat yazdı:O zaman listede Menekşe yok yerine Ataköy konuldu, doğrumu anlıyorum Mehmet?. Menekşe nin yolcusu pek yoktur bende küçükken oraya plaja giderdik halk plajı vardı, sonra deniz rezalet kirlenmişti gidemez olduk, ama çok seyrekti yolcusu hakikatten, acaba istasyon yerlerini kaydıracak olabilirlermi bakalım göreceğiz.
evet öyle. ama ataköy menekşenin yerine ikame değil. bilmeyenler için açıklayalım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Cum, 2010 13:55

Mehmet Kasım yazdı:
Esat yazdı:O zaman listede Menekşe yok yerine Ataköy konuldu, doğrumu anlıyorum Mehmet?. Menekşe nin yolcusu pek yoktur bende küçükken oraya plaja giderdik halk plajı vardı, sonra deniz rezalet kirlenmişti gidemez olduk, ama çok seyrekti yolcusu hakikatten, acaba istasyon yerlerini kaydıracak olabilirlermi bakalım göreceğiz.
evet öyle. ama ataköy menekşenin yerine ikame değil. bilmeyenler için açıklayalım.
Yani yerine derken yanlış anlaşılabilir, Ataköy istasyonu Yeşilyurt ile Bakırköy arasında olsa gerek,

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Mar Cum, 2010 18:02

http://e40003.me.metu.edu.tr/Elektrifikasyon/50Yil.html

böyle bir şey buldum. baruthane istasyonu denilen yer amda ataköy'e denk geliyor. demekki seneler önce düşünülmüş.

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 19 Mar Cum, 2010 18:12

http://www.marmaray.com.tr/stmr/images/ ... tion_2.jpg

Esat bey marmarayın sitesindeki bu anahtar plan tamamen doğru. İstasyonlar bunlar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Cum, 2010 18:44

Hakan yazdı:http://www.marmaray.com.tr/stmr/images/ ... tion_2.jpg

Esat bey marmarayın sitesindeki bu anahtar plan tamamen doğru. İstasyonlar bunlar...
Link için teşekkürler Mehmet in verdiğinde görmek için 3 numara gözlük takıyordum :D gözlerimi bozacak bir de. :P Tamam bilgilerimi zaten buna göre güncellemiştim bende, ama geriye dönüp bakıyorum da yahu tüm planlarda bir sürü değişiklik meydana gelmiş, sırf bu hat değil hepsinde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Mar Cmt, 2010 01:32

güncel haritada istasyonların km'leri verilmiş. banliyö hattı istasyonalrının km'sini veren doğru bir çalışma olsa karşılaştırma yapıp hangi istasyonda nasıl bir kayma var anlaşılır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Nis Pzt, 2010 09:31

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20738
Marmaray projesinin Üsküdar Kız Kulesi'ndeki iskelesinde düzenlenen törene katılan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, deniz altındaki batırma tüp tünel ile karadan tünel delme makinesiyle yapılan Yavuz Sultan Selim Tüneli'ni birleştirdi. Buradaki törende konuşan Bakan Yıldırım, Marmaray projesinde yeni bir aşamaya gelindiğini ve Üsküdar İstasyonu'ndan gelen Yavuz Selim Tüneli ile deniz dibindeki batırma tüpü birleştirdiklerini söyledi.

Bakan Yıldırım, "Yavuz Tüneli'nin yanındaki ikizi olan Atatürk Tüneli'nin Üsküdar İstasyonu'nda yapımına başlandı. 3 ay içinde o da denizdeki batırma tünelle birleştirilecek. Toplamında 13.6 kilometre olan kara ve denizaltı tünellerinin yüzde 50'sini tamamladık. 2011 yılının ilk aylarında Üsküdar'dan girip Yenikapı'dan çıkabilecek hale geleceğiz. Böylece Marmaray'ın büyük oranda zor olan kısmını da tamamlamış olacağız" dedi. 29 Ekim 2013 tarihinde projenin tamamlanacağını kaydeden Yıldırım, şu ana kadar projenin yüzde 60'ının tamamlandığını belirtti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Cum, 2010 08:21

Marmaray' da yeni bir sıkıntı yeni bir süreç, neden böyle oldu diye merak etmekten kendimizi alamıyoruz, daha önce benzer bir durum Otogar-Kirazlı inşaatında da yaşanmıştı orada da yüklenici ben bu işi bu şartlar ile yapamam diyerek ayrılmıştı, tabi orada biraz daha farklı durumlarda vardı. Bu seferde Marmaray kapsamında banliyö hatlarının revizyonunu yapacak olan firma sözleşmedeki şartlar ile bu işi yapamayacağını bahane ederek işi tek taraflı fesh etmiş. Bunun en basit sebebi maliyetler olabilir, nerede ise 1 yıldan daha uzun süredir bu hatta bu işlerin başlaması bekleniyor, ihale ederken fiyat veriliyor ama malzeme fiyatları yerinde durmuyor, bazı işlerde sonradan artış falan ekleniyor ama belki de bakanlık böyle bir artış yapmak istemediği için firma fesh etmiş olabilir, işin iç yüzünü bilmiyoruz. Bildiğimiz tek şey sürecin biraz daha sekteye uğrayacağı, her ne kadar Ulaştırma Bakanı hiçbir şey olmayacak verdiğimiz tarihte bitireceğiz dese de.
Yıldırım, bir gazetecinin, ''Marmaray Projesi kapsamında banliyö hatlarının modernizasyonu işi, yüklenici firma tarafından fesh edildi. Bu durum Marmaray Projesi'nin gecikmesine neden olur mu?'' sorusu üzerine, Bakanlık olarak konuyla ilgili tedbirleri aldıklarını söyledi.

''Projenin bitirilme tarihi 29 Ekim 2013'tür. Bu tarih hiçbir şekilde değişmeyecektir'' diyen Yıldırım, yeniden ihale edilerek, kalan işlerin tamamlanacağını vurguladı.

Yıldırım, ''Bu sene içerisinde ihalenin gerçekleştirilmesini ve işe tekrar başlanmasını hedefliyoruz'' ifadesini kullandı.

Bir basın mensubunun, firmanın gerekçe belirtip belirtmediği yönündeki sorusuna Yıldırım, şu yanıtı verdi:

''Bu, hukuki bir konu. Marmaray Projesi kapsamında, Söğütlüçeşme-Gebze ve Kazlıçeşme-Halkalı banliyö hatlarının modernizasyonu işini yürüten yüklenici Fransız Alstom-Doğuş-Marubeni konsorsiyumu, 27 Nisan tarihi itibariyle mevcut sözleşme şartlarında projeye devam edemeyeceklerini bildirdiler ve sözleşme tek taraflı feshedildi. Bundan sonra tasfiye işlemleri ve hukuki süreç taraflar arasında devam edecek.''

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Tem Pzt, 2010 23:37

Marmaray' da kazı işlerinde durum nedir pek takip etmiyorum ama hırsızlık işlerinde sona gelinmemiş :) Üsküdar şantiyesinden 6 kamyon malzeme çalınmış, olay ile ilgili çeşitli kişiler hakkında suçlamalar var ve zaten malzemeler ve alan kişilerde süratli bir şekilde ele geçirilmiş, ne diyelim bir daha sefere daha dikkatli olunur herhalde.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22308
Alınan bilgiye göre, Üsküdar'daki Marmaray şantiyesindeki iş makineleri ve inşaat malzemelerinin, önceki gece geç saatlerde çalındığı ihbarı üzerine İstanbul Asayiş Şube Müdürlüğü Hırsızlık Büro Amirliği ekipleri çalışma başlattı.

Operasyonda, gözaltına alınan şüphelilerin polisteki ifadelerinde, bu malzemeleri 45 bin TL'ye şantiyenin güvenlik görevlisi C.B'den (33) aldıklarını ve hurda malzeme olarak satacaklarını söyledikleri öğrenildi. Bu malzemelerin değerinin 2 milyon dolar değerinde olduğu söylenen şüphelilerin, malzemelerin fiyatının bu kadar pahalı olduğunu bilmediklerini, Cem B'nin bu malzemeleri kendilerine satmak için irtibat kurduğunu anlattıkları bildirildi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 09 Tem Cum, 2010 23:30

Bir sebepten lazım oldu, olur da bir gün biterse; Küçükyalı 'dan bazı merkezlere sürecek yolculuk sürelerini çıkardım.

Bostancı: 2 dk
Kadıköy(Söğütlüçeşme): 12 dk
Üsküdar: 16 dk
Pendik: 20 dk
Yenikapı: 24 dk
Bakırköy: 39 dk

Ümraniye: 32 dk
Taksim: 32 dk
Maslak: 50 dk
Aksaray: 26 dk

sürelere bekleme süreleri ve akrtarmalarda geçebilecek süreler dahil değil. İlk 6 merkeze aktarmasız, sonraki 4 merkeze ise 1 aktarma ile ulaşılacaktır...

Sürelere bakınca, ne kadar muhteşem bir işin ortaya çıkacağı rahatlıkla anlaşılabiliyor..

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön