ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Sal, 2010 12:54

alabay yazdı:He, o soruyu bana da sordu, cevabımı koyabilir buraya. Şimdi kopyalamaya üşeniyorum :-)
Üşengeç adam, yemek yemeğe üşeniyormusun sen? :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Şub Sal, 2010 14:35

Bazen. Kilo vermenin en iyi yolu, höhö :D

Yazdıklarım yeni değil, kritik görüş açım tanınıyor ...
Valla bilmiyorum, bütün bunlar bana biraz gülünç geliyor. Hakiki bir başgar, KOSKOCA İstanbul için ... yani, üç yolluk, tren trenciği bekleyecek ... bu ne böyle yahu? Sen şöyle bir Berlin garına bak da anla.

16 peronluk istasyon ...
<http://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Hauptbahnhof>
<http://www.hbf-berlin.de/site/berlin__h ... start.html>

Yani. Diyorum hep, İstanbul'da üç gar olmalı, doğu, merkez, batı. Ama böyle ray oyunlarıyla olmaz. Olur yine, yaparlar, ama bence utandırıcı bir durum. Neden vizyonla başlanmamış bu şey?
Ve ...
Bilmiyorum. Bana üç hat yetmez gibi geliyor. Ve de hem Yenikapı, hem Sirkeci yapmazlar herhâlde. Sirkeci basit bir metro istasyonu olursa, belki Yenikapı gar olur, başka türlüsü - bence - zor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Şub Sal, 2010 17:47

Israrla şunu soruyorum, ortak işletme için yazılım uygunluğu söz konusu mu? Yoksa Türk işi yumurta ağzına gelince mi düşünülecek?


yazılım konuusnda çalıştıklarını biliyorum ama detaylı bilgim yok.

Esat yazmış:
Bahsettiğin hattın bir benzerinin karşılığı varmı, yani Üsküdar (ki yok) ya da Ayrılıkçeşme' de benzer bir yapı varmı?


Üsküdarda kocaman bir makas tüneli var.

Esat yazmış:
Bu soruların cevabı evet ise geriye 3. bir soru kalır, o da YHT ler tekli dizi mi? Bu sorunun cevabı da evet ise bana da neden olmasın ki demekten başka bir şey kalmaz. Smile


220 m dediğim şey tünelin uzunluğu değil. o tünelden sonra yine uzunca bir 3'lü var. onu tam bilmiyorum ne kadar uzun. şunu söyleyebilirim ki yenikapının bi uçtan bi uca 750 m civarında. artık buraya yht mi metromu neyse sığar sanırım. dediğim gibi makas uzunluğunu bilmiyorum. 220 kuyruk. kuyruktan yedikuleye doğru a 3 hat. onun uzunluğu?



Alıntı:
aslında daha mühimi YHT yi bu istasyonlarda ne kada bekletebileceğin ki bunu hiç sormadım bile.

Türkçeleştirelim, bahsettiğin tünel boyu tekli YHT dizisini kurtarıyor, 160 m, dediğin gibi beklet geç yapsan bile, burada anlaşamadığımız ya da benim herhalde eksik ifadelerimden dolayı ifade edemediğim şey şu, bu istasyon(lar)da YHT kaç dakika duracak? Bir metro treninin istasyonda maks. bekleme süresi 20 sn., arkasına YHT yi saldın, 20 sn. de YHT yolcusunun inip binmesini bekleyemezsin, böyle bir şey yok, eğer oldurulursa da emin ol ki dünya demiryolu işletmeciliği literatürüne komedi olarak geçer. Peki standartı varmı? Bilmem ama şuna eminimki bu 1-2 dk. lık bir süre değildir olamaz. Eğer böyle bir süre ise tamam, sorun değil, günde kaç tane YHT geçecek? Araya giriverir, metro seferleri günde 5-6 defa 5 dk. değilde 10 dk. aralık yapar, yani büyük ama aşılabilir bir sorun.


yht pik saatte zaten buralara giremez. 10'dan sonra girdiğinde marmarayında sefer sıklığı azalıyor. 6 dakkada bir olsa veya 4. yht'den sonraki seferler 6 ila 8 dak sonra olursa mümkün olabilir sanırım?
Alıntı:

Keşke böyle olacağına Yenikapı 3 yollu çift peronlu olsaydı da isteyen orta yolda istediği kadar dursaydı, ya da altına üstüne neyse bir kat daha yapılabilseydi, sen neden olmadığını benden daha iyi biliyorsun, Smile yine ağlamayayım burada Razz


daha önce genişlik kç diye konuşmuştuk ya; 36-40 m arası. 3 hat sığar mı? sanırımpronu daralttığındna dolayı sığmaz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Çrş, 2010 19:04

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19216
İstanbul'un iki yakasını deniz altından birleştirecek dünyadaki en önemli projelerden biri olan ve bitim tarihi 2013 olan Marmaray projesinde Üsküdar'dan kara ve deniz tünelleri mart ayında birleşecek.

Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürü Ahmet Arslan, Marmaray Projesi'ndeki son gelişmeleri değerlendirdi. Anadolu yakasından devam eden kara tünellerinin en son Üsküdar'da denize yerleştirilen batırma tüpüne doğru ilerlediğini, bunun da kara ve deniz tünellerinin birleşmesiyle tamamlanmış olacağını kaydeden Arslan, bunun projenin önemli aşamalarından biri ve teknik bir işlem olduğunu ifade etti. Arkeolojik kazılar nedeniyle bazı yerlerde kazılara geç başlansada çalışmaların hızla devam ettiğini belirten Arslan, 790 metrelik Yavuz kara tünelinde son 67 metrelik bölüm kaldığını, bunun tamamlanmasıyla Üsküdar'da kara tüneli ile denize batırılan tünellerin büyük birleşmesinin sağlanacağını söyledi. Arslan, böylelikle tünellerde projeyi yarılamış olacaklarını kaydetti.

Kazıların açığı hızla kapatılıyor

Avrupa yakası tarafında Yeni Kapı'daki arkeolojik kazı çalışmaları nedeniyle delme işlemine Aralık ayında başlayabildiklerini ve kazılarda hızlı bir ilerleme sağladıklarının altını çizen Arslan, " Avrupa'da Sirkeci istikametindeki kara tünellerinin birisinde 416 metre diğerinde ise 87 metrelik bir ilerleme sağlandı. Buna paralel olarak Fatih tünelinde de 3 bin 500'lük delme işlemi tamamlanmış durumda. Yenikapı bu projeyi geciktirmişti. Gecikmeyi telafi etmek adına hızlı çalışıyoruz. Bu önemli bir gelişme" şeklinde konuştu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Şub Çrş, 2010 19:56

çok önemli bir gelişme. ayrılıkçeşme-üsküdar arası tüneller çift yönlü tamamlanmış durumda. bu 3.5*2=7 km tünel demek. proje 15 km bc1. yarısından kastı bu herhalde.

diğer ayrıntıyı da burada yazdım:

http://www.rayturk.net/?p=1909

Marmaray tünelleri Beyazıt meydanına 600 m yaklaştı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Çrş, 2010 20:19

Mehmet Kasım yazdı:çok önemli bir gelişme. ayrılıkçeşme-üsküdar arası tüneller çift yönlü tamamlanmış durumda. bu 3.5*2=7 km tünel demek. proje 15 km bc1. yarısından kastı bu herhalde.

diğer ayrıntıyı da burada yazdım:

http://www.rayturk.net/?p=1909

Marmaray tünelleri Beyazıt meydanına 600 m yaklaştı
Bize de yazsaydın birazını Mehmet, acık ucundan olmuş :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Şub Çrş, 2010 23:18

yazarız abi, aşağıda ekledim.

Bugün ajanslara düşen haberde DLH Genel Müdürü Ahmet Arslan’ın yaptığı açıklamada dikkat çeken bir ayrıntı vardı. Yenikapı’dan Sirkeci’ye doğru tünel kazısını yapan TBM’lerden önde olanı sol tüneli 416 m’ye ulaştığı bilgisini veriyordu. 416 m’lik mesafenin güzergahı Yenikapı Gar Müzikhol’ün önündeki ters u geçitin oradan başlayıp Koska Caddesi hizasından Beyazıt Meydanı’nın altından Kapalıçarşı’nın da altından geçip Sirkeci’ye doğru yapılan bir tünel kazısı. TBM’ler 500 m’den sonra dalışa geçip derinliği iyice arttırarak Yenikapı’da 15 m’lerde olan derinlik Sirkeci’de 50 m’ninde altında olacak. Bu oran Beyazıt’ta 40 m’ler civarına denk gelebilir. Kapalıçarşı’da ise denizden yükseklik Beyazıt’a nazaran daha altta olduğu için yine aynı derinliklerde olabilir. Özetle tüneller Beyazıt’ın 600 m yakına kadar geldi. Günde 10-15 m kazı yapıldığı düşünülürse nisan, mayıs aylarında meydanın altına denk gelecek olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Çrş, 2010 23:23

Marmaray iyi gidiyor hakikatten, daha doğrusu kazı çanak çömlek işlerinin bir şekilde sonunun gelmesi çok iyi, rahat bir nefes alındı, hadi bakalım binmekte nasip olur inşallah :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Şub Prş, 2010 09:29

Esat yazdı:Marmaray iyi gidiyor hakikatten, daha doğrusu kazı çanak çömlek işlerinin bir şekilde sonunun gelmesi çok iyi, rahat bir nefes alındı, hadi bakalım binmekte nasip olur inşallah :)
marmarayda tek sorun yedikuleden yenikapıya doğru devam eden tbm kazılarının ikide bir durması. bir belirsizlik var orada. kazıların başladığını duyduk sonra durduğunu. Şu an kazılıyor mu bilemiyorum. Birde tek tbm kazacak orayı. 8*2=16 aylık bir işi var. bu sadece tünel.

tek sorun dedim ama sirkecideki arkeolojik kazılarda var. bir şekilde ilerliyor umarım sorun olmaz.

yenikapıda batı tarafında arkeoloji var hala ama bitebilecek bir seviyede. önemsiz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Şub Cmt, 2010 21:28

http://www.rayturk.net/?p=2189

teknik gezide çekebildiğim fotoları yükeldim. 20 adet civarında. şubat ayı taze taze. yenikapı ve sirkeciden

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Pzr, 2010 00:38

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19332

Yerin altındakiler bitti şimdi bir de yerin üstündekiler çıkmış başımıza, hadi hayırlısı bakalım, bu da geçer şarkısını armağan ediyorum Marmaray ekibine.
Demiryollar Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Marmaray Bölge Müdür Yardımcısı Sıraç Karayağız, "Sirkeci-Yenikapı güzergah üzerinde yıkılması gereken binalar bulunuyor. Bu binaların tahliye edilmemesi çalışmaları aksatıyor. Sirkeci istasyonunda 9 binanın acilen tahliye edilmesi gerekiyor. Bu gibi engeller sebebiyle kesin bitim tarihiyle ilgili bir şey söyleyemiyoruz." dedi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Şub Pzr, 2010 01:26

Of yaa ... hani geçenlerde şu deprem konusunu konuştuk ya, ne bu böyle? Şimdi Şili'de yaklaşık 9 şiddetinde olay oldu. Uzun zaman önce, dünyanın bugüne dek en korkunç depremi de orada olmuş, 10,5 şiddetinde mi ne. Bu beni şimdi biraz rahatsız etti ...

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön