o haber milliyetten alınma ve bir editor hatası var sanırım. tüpler batırılalı çok oldu. KASIM SONU diye bir tarih var. Acaba tüp ile kara buluşmasını kastediyor olmasın? Yenikapı'dan yola çıkan tbm eylülde sirkeciye, kasım sonunda da sarayburnunda tüpe ulaşacaktı.Esat yazdı:http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18550
Bu batırma işi bitmemişmiydi? Yoksa haber iki farklı şeyden bahsediyor da ben iyice dağıldım mı artık?
Salacak ile Sarayburnu arasında yaklaşık 56 metre derinlikte Boğaz tabanına yerleştirilen tüplerdeki inşaat faaliyetleri sorunsuz ilerlerken, kasım sonunda son üç tüpü suya indirilecek.
Marmaray Projesi'nin en zor ayağı olan Salacak ile Sarayburnu arasındaki iki hattan oluşan toplam 2 bin 400 metrelik tüp geçitin, bin 780 metrelik bölümü 8 tüpün batırılmasıyla tamamlandı. Şimdi 24 saat süren faaliyet ile tüplerin birbirlerine bağlantıları gerçekleştiriliyor. Mühendisler, işin en zor kısmı olarak niteledikleri bölüm olan tüplerin birleştirilmesi sırasında her biri 50 ton ağırlığındaki kapakların özel kaynak teknikleriyle parçalanması işlemini 7 ve 8. tüplerde uyguluyor.
Batırılma işleminin başarı ile gerçekleşmesinden ardından tüpler Boğaz'daki yerine bırakılıyor. Batırılma işlemi ise tüplerin içindeki her biri tonlarca su olan büyük havuzların su doldurulması ve deniz üzerindeki özel vinçler sayesinde gerçekleştiriliyor. Şu anda 8 tüpün batırıldığı Marmaray'da tüplerin batırılma aralıkları 45 gün olarak belirlendiği için 98 buçuk metre boyundaki 9'uncu ve 10'uncu tüpün ardından, uzunluğu 110 metre olan 11. tüp kasım ayında batırılacak.
ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kast ettiği tüplerin birbiri ile bağlantı kısımlarındaki ayıran metal bölümlerin kesilerek tüp tünelin tek parça haline getirilmesi, bu kesin bunu anlıyorum da işte dediğin gibi araya niye tüp batırılmasını katmışlar? Resmen saçmalamış, zaten artık internet haber sitelerinde çoluk çocuk editörlük yaptığı için normal mi desek yoksa.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
bu işide yaptılar, hatta son tüpün kapağını başbakan gidipte açtı. mini bir merasim oldu. hemde aylar önce. şu anda tüp tek parça zaten. başından sonuna kesintisiz gidilebiliyor. aslında e11-e01 hattı mı işletsekEsat yazdı:Kast ettiği tüplerin birbiri ile bağlantı kısımlarındaki ayıran metal bölümlerin kesilerek tüp tünelin tek parça haline getirilmesi, bu kesin bunu anlıyorum da


kasım sonunda dediği şey bahsettiğim gibi tüp ile tbm buluşması olabilir. takvim böyle çünkü. kronolojik sıra:
*tbm-4'ün üsküdar'da tüpe ulaşması (1 ay içinde)
*tbm-5'in üsküdarda tüpe ulaşması (3-4 ay içinde)
*tbm-2 ve tbm-3'ün sirkeci'ye ve sarayburnu'na ulaşması (bu sene içinde)
*tbm-1'in yenikapı'ya ulaşması (bu sene içinde)
ÖZETLE 2 ÇEŞME ARASI KABA İNŞAAT TAMAM.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
TÜP İLE BULUŞMA ŞUBATTA
http://mkaslan.blogcu.com/marmaray-da-t ... ta/6774099
Marmaray'da tüp ile tünelin ilk buluşması Şubat'ta
Kategori: Ulaşım
Marmaray’ın iki yakası birleşiyor
Başbakan Erdoğan Şubatta açılışını yapacak
YÜZYILIN projesi Marmaray’da kara göründü. Proje için hem Avrupa hem de Asya kıyısında hummalı çalışmalar sürerken Şubat ayında ilk kez Marmara Denizi’nin tabanına oturturulan batırma tüp tüneller kara ile bağlanacak. Böylelikle Marmaray’da bir ilk daha gerçekleşecek. Ayrılıkçeşme’den gelen ve yaklaşık 3.5 km uzunluğunda olan Yavuz ve Atatürk Tünelleri, Üsküdar İstasyonu’na ulaştı. İstasyondan denizaltındaki tüp tünellere doğru yolculuğuk da başladı.
Avrasya Consult Proje Müdür Vekili İnşaat Yüksek Mühendisi Hüseyin Belkaya, “İki tünel de Üsküdar istasyonuna bağlandı. Şu anda Yavuz tünelinin batırma tüp tünele doğru ilerlemesi sürüyor. Yaklaşık 800 metre uzunluğundaki yolun 500 metresini kazıldı geriye 300 metre kaldı. Şubat ayında Yavuz Tüneli ile batırma tüp tünellerin bağlantısı tamamlanmış olacak” dedi. Atatürk Tüneli’nde ise bazı sorunlar yaşandığını anlatan Belkaya, “Bir ay sonra bu tünelde de tüpe doğru yolculuk başlayacak. Atatürk Tüneli’nde geliş istikametinde Çavuş Deresi ve Bülbül Deresi’nin yatakları bulunuyordu ve burada yoğun bir su gelişi vardı. Bu suyu kesemediğimiz için Türkiye’de ilk defa dondurma işlemi uyguladık. -290 derecede azotu dondurduk ve bu da nemi -190 dereceye kadar soğutuyor. Bu şekilde suyun gelişini kestik. Sadece bu dondurma işlemi için 3 milyon dolar harcandı” diye bilgi verdi.
Üsküdar istasyonu bitti
Belkaya, tanesi 10 milyon dolar olan tünel delme makinelerinden tüm çalışmalar için beş tane satın alındığını ve dördünün batırma tüp tünelin kara bağlantılarını sağlayacak elemanlar olarak görev yapacağını söyledi. Batırma tüp tünelin her iki tarafında da çelik kesitler bulunduğunu anlatan Belkaya, “Tünel delme makinesi batırma tüp tünele kadar geldiğinde bu yuvarlak kesitlerin içine delerek girecek. Girdikten sonra sızdırmazlığı temin için bir dondurma işlemi de burada gerçekleştireceğiz” dedi. Belkaya ilk biten istasyon olan Üsküdar’ın 225 metre uzunluğunda ve yüzeyden 27 metre derinlikte olduğunu anlattı.
http://haber.gazetevatan.com/haberdetay ... tegoryid=1
Marmaray'da tüp ile tünelin ilk buluşması Şubat'ta
Kategori: Ulaşım
Marmaray’ın iki yakası birleşiyor
Başbakan Erdoğan Şubatta açılışını yapacak
YÜZYILIN projesi Marmaray’da kara göründü. Proje için hem Avrupa hem de Asya kıyısında hummalı çalışmalar sürerken Şubat ayında ilk kez Marmara Denizi’nin tabanına oturturulan batırma tüp tüneller kara ile bağlanacak. Böylelikle Marmaray’da bir ilk daha gerçekleşecek. Ayrılıkçeşme’den gelen ve yaklaşık 3.5 km uzunluğunda olan Yavuz ve Atatürk Tünelleri, Üsküdar İstasyonu’na ulaştı. İstasyondan denizaltındaki tüp tünellere doğru yolculuğuk da başladı.
Avrasya Consult Proje Müdür Vekili İnşaat Yüksek Mühendisi Hüseyin Belkaya, “İki tünel de Üsküdar istasyonuna bağlandı. Şu anda Yavuz tünelinin batırma tüp tünele doğru ilerlemesi sürüyor. Yaklaşık 800 metre uzunluğundaki yolun 500 metresini kazıldı geriye 300 metre kaldı. Şubat ayında Yavuz Tüneli ile batırma tüp tünellerin bağlantısı tamamlanmış olacak” dedi. Atatürk Tüneli’nde ise bazı sorunlar yaşandığını anlatan Belkaya, “Bir ay sonra bu tünelde de tüpe doğru yolculuk başlayacak. Atatürk Tüneli’nde geliş istikametinde Çavuş Deresi ve Bülbül Deresi’nin yatakları bulunuyordu ve burada yoğun bir su gelişi vardı. Bu suyu kesemediğimiz için Türkiye’de ilk defa dondurma işlemi uyguladık. -290 derecede azotu dondurduk ve bu da nemi -190 dereceye kadar soğutuyor. Bu şekilde suyun gelişini kestik. Sadece bu dondurma işlemi için 3 milyon dolar harcandı” diye bilgi verdi.
Üsküdar istasyonu bitti
Belkaya, tanesi 10 milyon dolar olan tünel delme makinelerinden tüm çalışmalar için beş tane satın alındığını ve dördünün batırma tüp tünelin kara bağlantılarını sağlayacak elemanlar olarak görev yapacağını söyledi. Batırma tüp tünelin her iki tarafında da çelik kesitler bulunduğunu anlatan Belkaya, “Tünel delme makinesi batırma tüp tünele kadar geldiğinde bu yuvarlak kesitlerin içine delerek girecek. Girdikten sonra sızdırmazlığı temin için bir dondurma işlemi de burada gerçekleştireceğiz” dedi. Belkaya ilk biten istasyon olan Üsküdar’ın 225 metre uzunluğunda ve yüzeyden 27 metre derinlikte olduğunu anlattı.
http://haber.gazetevatan.com/haberdetay ... tegoryid=1
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Marmaray çalışmaları ile ilgili bir detay daha, tünelin üzerine batan geminin düşmesi riskine karşı oluşturulan koruma bandı ile ilgili bir haber. Haberde de belirttiği gibi tünelin üzerindeki ekstra beton ve deniz dibi kumu dışında bir de kaya katmanı oluşturulmuş. Aşağıdaki çizimde bu katmanın tüm tünel boyunca değil iki noktada oluşturulduğunu görüyoruz.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18782

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18782
Tünelde mahsur kalma durumunda çalışanlara bir hafta yetebilecek 'özel hayat odası' yapıldı. Ayrıca gemi batmasına karşı tüneli korumak için Boğaz'ın altına 2 tonluk dev kayalardan 'muhafaza bandı' örüldü.
Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü Marmaray Bölge Müdürü Haluk Özmen, projenin en önemli ayağının Boğaz'ın 60 metre altında inşa edilen tüp tünel olduğunu kaydetti. Özmen'in verdiği bilgilere göre Boğaz'dan yılda 50 bin adet gemi geçiyor. Zaman zaman gemiler rotadan çıkıyor, bir yere çarpıyor bazen de dümenleri kilitleniyor. Bu gibi olumsuzluklara karşı tüneli korumak için kalınlığı kimi yerlerde 8, kimi yerlerde 5 metre olan bir beton örtü örüldü. Boğaz'da herhangi bir gemi batma durumunda tüneli korumak için 2 tonluk dev kayalardan bir set oluşturuldu. Aynı zamanda proje, tünel de dahil 7,5 büyüklüğündeki depreme dayanıklı olarak tasarlandı. Tüpler, sızdırmaz nitelikte imal edildi. Deprem durumunda denizden sızıntı olursa tüplerin biri Üsküdar diğeri de Sirkeci istasyonunda bulunan sel koruma kapakları devreye giriyor ve sistem kendini kilitliyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Şu 7,5 deprem şeyi beni şimdi biraz düşündürdü ... yanılabilirim, ama Haiti'de olay 7,7 değil miydi? Yani İstanbul gibi bir yerde 8 veya 9 gerekmez miydi? O zaman hiç bir kent kalmaz dersiniz, evet ama, yok olan bir kenti yeniden kurarsın, ama altta yok olan bir tünel de ek problem olur. Benim burada bile 4-5 arası depremler oluyor arada sırada.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Deprem konusunda ben korkunç pesimistim, ben bu tünel 9 a dayanıklı yapılıyor diye biliyordum ama yanlış biliyormuşum. Her ne ise, eğer deprem diye düşünürsek zaten bu tüneli hiç yapmamamız gerekirdi. Yani Boğazın ve Haliç in kendisinin birer deprem kırığı olduğu tartışılıyor artık, ama bu konuda herhalde hiç çalışma yok. Yani boğazın altında ya da gerçekten haliç in altında bir kırık var ise orada hareketlenme olursa, bunun şiddetinin ne olduğunun bir önemi yok bence, sonuçta hasar görecektir. Bu benim kötü bakışım ama dediğim gibi bu risk var diye bu iş yapılmamalımıydı?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Vall işte ben de öyle biliyordum yahu!ben bu tünel 9 a dayanıklı yapılıyor diye biliyordum ama yanlış biliyormuşum

Yani, yapılmamalıydı demiyorum, ama yapılırsa, tam yapılmalı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Doğru 20 km diyorlar, ama baktımda şu geçen mesaja kadar hiçbir yerde hangi şiddete dayanıklı olduğu yazılmamış, hep gevrek gevşek ifadeler, diğer taraftanMiraç yazdı:haliçin altında bir fay kırığı oldğunu ilk dea duydum. gerçekten var mı böyle bir kırık? şaşırdım. bu kadar yakın değil diyorar, 20 km mesafe var tüpe diyorlar. yanlış mı diyorlar.
http://www.emlakkulisi.com/27755_hakan_ ... birlesecekMimar Hakan Kıran köprünün teknik özelliklerini şöyle sıralıyor: “Haliç’teki diğer köprülere bakarsak Galata Köprüsü kütlesel bir demir yığını gibi duruyor. Demirden kuleleri olan ve zemin ve kaya etütleri iyi yapılmadığı için açılıp kapanmada zorlanan bir köprü. Demir ayaklar üzerinde duruyor ancak Haliç’in zemininin kaygan olduğu ve fay hattı üzerinde olduğu unutulmuş. Ayaklı köprü sistemi Haliç üzerinde çok pahalı riskli bir yöntemdir. Unkapanı Köprüsü de dubalar üzerinde durduğu için Haliç’in biyolojik su sirkülasyonunu bile engelleyen ve Haliç’in kendi kendisini temizlemesine engel olan bir yapı.
Belki de diğer fay hattını kast ediyordur, fakat bir türlü bulamadım ama okuduğum bir yazıda Haliç in de bir fay kırığı ile oluştuğu bugün bu küçük fay ın aktif olmadığı tartışılıyordu, aynı şekilde Boğaz ın kendisinin de bir fay kırığı olduğundan söz ediliyordu, zaten Boğaz ve Haliç oluşma sebebi bu, fakat etkin olan bahsedilen 20 km ötedeki, ama dediğim gibi tartışıldığını hatırlıyorum fakat nerede okudum bir türlü bulamadım. Diğer taraftan altında üstünde yanında önemli değil, yukarıdaki ilk bulduğum linkti, aynı metin bütün haber kaynaklarında var, bu işi yapan adam söylemiş.
Diğer taraftan Marmara fayında meydana gelecek bir depremin Haliç' teki etkisinin 8 şiddetinde olabileceği de İstanbul Deprem haritası yazan konularda anlatılıyor, sonuçta İstanbul'u 7 tepe yapan ne? Sadece Marmara' nın ortasındaki fay mı? Vatan caddesinin üstünden geçtiği dere yatağı nasıl oluştu? Tamam tamam yine ne kötü senaryoyu ortaya koydum, boşverin. Ama şu da bir gerçek ki dünya dediğimiz katı sıvı karışımı nesnenin yeni bir değişeme gittiğini biliyoruz, bugün aktif olmayanın 20 yıl sonra aktifleşip aktifleşmeyeceğini bilemeyiz, ama o zaman da daha önce yazdığım gibi, ne yani yapmayalım mı bu tüneli? Yapıldı, ben içine girecek kadar da güveniyorum, önce tedbir sonra tevekkül, tedbir de sorun yok.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
burda da 7.5 diyor
Yapımına 2004'te başlanan, Avrupa ve Asya'yı boğazın altından birleştirecek olan Marmaray hattı, 7.5 şiddetindeki depreme ve muhtemel bir tsunamiye dayanacak şekilde inşa edildi..
Yüzyılın projesi olarak adlandırılan ve dünyanın en derin batırma tüp tüneli olan Marmaray, küresel ısınmadan ve olası tsunamiden etkilenmeyecek. İstanbul'da meydana gelebilecek 7.5 şiddetindeki bir depreme dayanıklı olacak. Sistem, bu büyüklükteki bir depremden sonra işler vaziyette kalacak şekilde projelendirildi. Tamiri mümkün hafif hasar meydana gelebilecek, ancak hiçbir şekilde su sızıntısı görülmeyecek. Marmaray Projesi kapsamında Boğaz'daki fayların durumuyla ilgili olarak üniversitelerle işbirliği yapıldı. Olası tsunami etkileri ve depremsellik detaylı olarak analiz edildi. Buna göre, tüneli etkileyecek deprem, tünelin yaklaşık 20 kilometre güneyinden geçen ana Marmara Fay Sistemi'nden kaynaklanacak. Tünel güzergâhını kesen diğer faylar ise aktif olmadığı için sorun teşkil etmeyecek.
DAYANIKLI KAPAKLAR
2011'de sona erecek ve 3 milyar dolara mal olacak proje çerçevesinde Üsküdar ve Kumkapı'daki istasyonlar yüksek olacak. Dev dalgalara karşı yüksek beton duvarlar konacak. Çünkü gelecekte küresel ısınma nedeniyle deniz seviyesinde 1 metrelik yükselme öngörüldü. Bu kapsamda Üsküdar İstasyonu'nda su baskınlarını önlemek amacıyla basınca dayanıklı sel kapakları tasarlandı. Projelendirme çalışmalarında son 60 yılda yapılmış benzer konum ve durumdaki batırma tüp tünellerinden elde edilmiş deneyimler, güncel analitik metodlar ve en gelişmiş bilgisayar yazılımları kullanıldı. Marmaray Projesi boğaz batırma tüp tüneli, boyları yaklaşık 98 ila 140 metre arasında değişen 11 elemandan oluşuyor. Çalışmalar sonunda tüp tünel deniz tabanıyla birleştirilmiş olacak. Tünelde bulunan içi deniz suyuyla doldurulmuş tanklarla, suyun kaldırma gücüne karşı tüpün sabit durması sağlanacak. Deniz tabanının örtülmesiyle tank içindeki su boşaltılmış, içine beton döşenmiş olacak. Tüp deniz tabanına yapışık bir düzenek halini alacak.
İKİ BİLET CEPTE
Tamamlandığında Marmaray'la İstanbul'un bir ucundan diğerine, boğazın 58 metre altında tek biletle seyahat mümkün hale gelecek. 13.3 kilometrelik hatta Göztepe-Taksim arası 29 dakikaya inecek. Pendik'ten Halkalı'ya gitmek için 3 bilet yerine tek bilet harcanacak. Deniz altından gerçekleşecek yolculuktan ürken İstanbullular için özel tanıtım çalışmaları yapılacak. Yolculuğun güvenli olduğu anlatılacak. Kaygının önüne geçmek için sürekli güncellenen ve 24 saat çalışan plazma ekranlar ve bilgi panoları tesis edilecek. İstasyonlarda projenin geçmişi, bugünü ve geleceği hakkında el broşürleri dağıtılacak.
Çalışmalarda son durum
Marmaray'ın Kadıköy, Üsküdar ve Fatih kısımlarındaki çalışmalar devam ediyor. Ayrılıkçeşme-Üsküdar arasındaki 2 adet tünel imalatı yüzde 70 oranında tamamlandı. Üsküdar İstasyonu kazısı tamamlandı. İmalatı başladı. 11 adet batırma tüp tünel boğaza yerleştirildi. Sirkeci İstasyonu'nda istasyon giriş yapıları, Yenikapı İstasyonu'nda arkeolojik kazı çalışmaları devam ediyor. Çalışmalar tamamlanıp hizmete açıldıktan sonra hat 24 saat çalışacak. Banliyö trenleri, 06.00 - 00.00'da, yolcu trenleri 06.00-09.00 ila 16.00-19.00 saatleri dışında, yüktrenleri ise 00.00 ila 05.00'te, tüpü kullanabilecek.
Sabah
Yüzyılın projesi olarak adlandırılan ve dünyanın en derin batırma tüp tüneli olan Marmaray, küresel ısınmadan ve olası tsunamiden etkilenmeyecek. İstanbul'da meydana gelebilecek 7.5 şiddetindeki bir depreme dayanıklı olacak. Sistem, bu büyüklükteki bir depremden sonra işler vaziyette kalacak şekilde projelendirildi. Tamiri mümkün hafif hasar meydana gelebilecek, ancak hiçbir şekilde su sızıntısı görülmeyecek. Marmaray Projesi kapsamında Boğaz'daki fayların durumuyla ilgili olarak üniversitelerle işbirliği yapıldı. Olası tsunami etkileri ve depremsellik detaylı olarak analiz edildi. Buna göre, tüneli etkileyecek deprem, tünelin yaklaşık 20 kilometre güneyinden geçen ana Marmara Fay Sistemi'nden kaynaklanacak. Tünel güzergâhını kesen diğer faylar ise aktif olmadığı için sorun teşkil etmeyecek.
DAYANIKLI KAPAKLAR
2011'de sona erecek ve 3 milyar dolara mal olacak proje çerçevesinde Üsküdar ve Kumkapı'daki istasyonlar yüksek olacak. Dev dalgalara karşı yüksek beton duvarlar konacak. Çünkü gelecekte küresel ısınma nedeniyle deniz seviyesinde 1 metrelik yükselme öngörüldü. Bu kapsamda Üsküdar İstasyonu'nda su baskınlarını önlemek amacıyla basınca dayanıklı sel kapakları tasarlandı. Projelendirme çalışmalarında son 60 yılda yapılmış benzer konum ve durumdaki batırma tüp tünellerinden elde edilmiş deneyimler, güncel analitik metodlar ve en gelişmiş bilgisayar yazılımları kullanıldı. Marmaray Projesi boğaz batırma tüp tüneli, boyları yaklaşık 98 ila 140 metre arasında değişen 11 elemandan oluşuyor. Çalışmalar sonunda tüp tünel deniz tabanıyla birleştirilmiş olacak. Tünelde bulunan içi deniz suyuyla doldurulmuş tanklarla, suyun kaldırma gücüne karşı tüpün sabit durması sağlanacak. Deniz tabanının örtülmesiyle tank içindeki su boşaltılmış, içine beton döşenmiş olacak. Tüp deniz tabanına yapışık bir düzenek halini alacak.
İKİ BİLET CEPTE
Tamamlandığında Marmaray'la İstanbul'un bir ucundan diğerine, boğazın 58 metre altında tek biletle seyahat mümkün hale gelecek. 13.3 kilometrelik hatta Göztepe-Taksim arası 29 dakikaya inecek. Pendik'ten Halkalı'ya gitmek için 3 bilet yerine tek bilet harcanacak. Deniz altından gerçekleşecek yolculuktan ürken İstanbullular için özel tanıtım çalışmaları yapılacak. Yolculuğun güvenli olduğu anlatılacak. Kaygının önüne geçmek için sürekli güncellenen ve 24 saat çalışan plazma ekranlar ve bilgi panoları tesis edilecek. İstasyonlarda projenin geçmişi, bugünü ve geleceği hakkında el broşürleri dağıtılacak.
Çalışmalarda son durum
Marmaray'ın Kadıköy, Üsküdar ve Fatih kısımlarındaki çalışmalar devam ediyor. Ayrılıkçeşme-Üsküdar arasındaki 2 adet tünel imalatı yüzde 70 oranında tamamlandı. Üsküdar İstasyonu kazısı tamamlandı. İmalatı başladı. 11 adet batırma tüp tünel boğaza yerleştirildi. Sirkeci İstasyonu'nda istasyon giriş yapıları, Yenikapı İstasyonu'nda arkeolojik kazı çalışmaları devam ediyor. Çalışmalar tamamlanıp hizmete açıldıktan sonra hat 24 saat çalışacak. Banliyö trenleri, 06.00 - 00.00'da, yolcu trenleri 06.00-09.00 ila 16.00-19.00 saatleri dışında, yüktrenleri ise 00.00 ila 05.00'te, tüpü kullanabilecek.
Sabah