ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Kasım ayına ait video siteye konmuş. Yedikule'den TBM kazıları tekrar başlamış. Sirkeci Gar yanındaki şafta bulunan tarihi eserler kaldırılarak inşaat derinleştirilmiş.
http://www.marmaray.com.tr:7778/BysWEB/ ... lgelik.css
http://www.marmaray.com.tr:7778/BysWEB/ ... lgelik.css
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.youtube.com/watch?v=MgPsS2bJ81g
Ahanda bu video, alın size hizmet. Aşağıdaki de TBM 4 ün Üsküdar Makas Tüneline girişini gösteren video.
http://www.youtube.com/watch?v=fTSn30G1Qgc
Ahanda bu video, alın size hizmet. Aşağıdaki de TBM 4 ün Üsküdar Makas Tüneline girişini gösteren video.
http://www.youtube.com/watch?v=fTSn30G1Qgc
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet o çok saçma, daha videoyu yüklerken "bu video bazı ülkelerde gösterilmeyecek" diye bir uyarı vardı
bende Türkiye'yi mi kast ediyor demiştim, demek ki Alamanya imiş, bazı videolarımıda işaretlemişler, telif falan diye, ulan Sony ile ne alakası varsa, geri zekalılar hani DLH dese bu video bana ait tamam kardeş eyvallah, bizde zaten hizmet amaçlı koyuyoruz herkes görsün deriz, ama Sony le ne işi var anlamıyorum.

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Mözziq.
Sony kendisi de problem çıkartmıyor da, bizim güçlü GEMA burada her yerden para sökmeye çalışa çalışa (müzik vergisi gibi bir şey) ortalığı karıştırdı. Problem oradan kaynaklanıyor. Yani, müzik olacaksa "GEMA-frei" olması gerek, höhö ... al sazını, kendin çal, kendin ye.
İstersen artık hep The Trial gürültüsü yaparız altına, biz GEMA üyesi değiliz. Ne açgöz, paragöz ve hasta bir sistem ...
Sony kendisi de problem çıkartmıyor da, bizim güçlü GEMA burada her yerden para sökmeye çalışa çalışa (müzik vergisi gibi bir şey) ortalığı karıştırdı. Problem oradan kaynaklanıyor. Yani, müzik olacaksa "GEMA-frei" olması gerek, höhö ... al sazını, kendin çal, kendin ye.
İstersen artık hep The Trial gürültüsü yaparız altına, biz GEMA üyesi değiliz. Ne açgöz, paragöz ve hasta bir sistem ...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Boşver ya ne uğraşıcaz, koskoca devlet kurumu gitmiş Mozart ın bilmemkaçıncı zartını müzik diye koymuş videoya
Türkiye Cumhuriyeti sallamıyorsa bana ne, en fazla müziği kırparım içinden, bende şimdi okudum doğru sorun içindeki müzik dosyalarıymış 
Videodaki sorunu çözdüm, youtube un kendi içinde müzik değiştirme fonksiyonu var, onaylı lisanslı müzikler oradan bir tane ekledim sorun çözüldü
hayırlı olsun vatana millete.


Videodaki sorunu çözdüm, youtube un kendi içinde müzik değiştirme fonksiyonu var, onaylı lisanslı müzikler oradan bir tane ekledim sorun çözüldü

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Hep Yenikapı'yı yakın plana almıştık, orada işler yürüyor artık projektörlerimi SİRKECİ'ye çevirmeyi düşünüyorum. Önce Kasım ayı videolarından başlayayım. Bölgeye bir gezintiye çıkacağım. Kemal abide çıkacak bi ara.
İşte videodan Sirkeci'de yerin altındaki çalışmaları dilimiz döndüğünce anlatmaya çalıştım:
Hocapaşa büyük şaftından aşağıya iniyoruz. Deyim yerindeyse bir tüneller kavşağı karşılıyor bizi. ana hat, peronalrarası geçiş, yolcu geçişi gibi tüneller var. çözmeye çalışıyoruz. basit mantıkla yarıçapı büyük olan ana hattır, küçükler yolcu geçiş tünelleridir dedim.
BURASI KAVŞAK. Ana hat önde, ilerde konkorstan peronlara dağılım ve sağa sola geçiş

BUDA BİRAZ DAHA YAKIN, küçük çaplı yolcu geçiş tüneli ve ana hatta geçiş 8yanılıyor olabilirim burası 2 ana hat peron tünelinin ortasında kalan ara tünelde olabilir.


ANA HAT

İşte videodan Sirkeci'de yerin altındaki çalışmaları dilimiz döndüğünce anlatmaya çalıştım:
Hocapaşa büyük şaftından aşağıya iniyoruz. Deyim yerindeyse bir tüneller kavşağı karşılıyor bizi. ana hat, peronalrarası geçiş, yolcu geçişi gibi tüneller var. çözmeye çalışıyoruz. basit mantıkla yarıçapı büyük olan ana hattır, küçükler yolcu geçiş tünelleridir dedim.
BURASI KAVŞAK. Ana hat önde, ilerde konkorstan peronlara dağılım ve sağa sola geçiş

BUDA BİRAZ DAHA YAKIN, küçük çaplı yolcu geçiş tüneli ve ana hatta geçiş 8yanılıyor olabilirim burası 2 ana hat peron tünelinin ortasında kalan ara tünelde olabilir.


ANA HAT

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben pek aynı çıkarımlarda bulunamayacağım, şöyle bir bakınca ilk resimde bence sadece 2 ana hat tüneli ve bu tüneller arasındaki bir bağlantı var derim.
İkinci resimdeki küçük tünel bence daha çok şafttan tünellere erişim için kullanılan bir geçiş, bence o tünel daha sonra kullanıma kapatılacak olan bir erişim tüneli, yolcu geçişi için biraz fazla küçük bir tünel, ama proje büyük tüneli küçük olsun dengeli olur deyip bir Türk işi yapılmış olabilir
3n cü resim ise, peron bölgesi, tünel zaten tren için yeterince geniş ama gerideki geniş alan NATM metodu ile genişletilerek açılan peron bölgesine daha çok benziyor.
Son resim zaten hat tüneli olduğu belli, ama ilerisinde geçiş varmı yokmu bilemem.
İkinci resimdeki küçük tünel bence daha çok şafttan tünellere erişim için kullanılan bir geçiş, bence o tünel daha sonra kullanıma kapatılacak olan bir erişim tüneli, yolcu geçişi için biraz fazla küçük bir tünel, ama proje büyük tüneli küçük olsun dengeli olur deyip bir Türk işi yapılmış olabilir

3n cü resim ise, peron bölgesi, tünel zaten tren için yeterince geniş ama gerideki geniş alan NATM metodu ile genişletilerek açılan peron bölgesine daha çok benziyor.
Son resim zaten hat tüneli olduğu belli, ama ilerisinde geçiş varmı yokmu bilemem.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18550
Bu batırma işi bitmemişmiydi? Yoksa haber iki farklı şeyden bahsediyor da ben iyice dağıldım mı artık?
Bu batırma işi bitmemişmiydi? Yoksa haber iki farklı şeyden bahsediyor da ben iyice dağıldım mı artık?
Salacak ile Sarayburnu arasında yaklaşık 56 metre derinlikte Boğaz tabanına yerleştirilen tüplerdeki inşaat faaliyetleri sorunsuz ilerlerken, kasım sonunda son üç tüpü suya indirilecek.
Marmaray Projesi'nin en zor ayağı olan Salacak ile Sarayburnu arasındaki iki hattan oluşan toplam 2 bin 400 metrelik tüp geçitin, bin 780 metrelik bölümü 8 tüpün batırılmasıyla tamamlandı. Şimdi 24 saat süren faaliyet ile tüplerin birbirlerine bağlantıları gerçekleştiriliyor. Mühendisler, işin en zor kısmı olarak niteledikleri bölüm olan tüplerin birleştirilmesi sırasında her biri 50 ton ağırlığındaki kapakların özel kaynak teknikleriyle parçalanması işlemini 7 ve 8. tüplerde uyguluyor.
Batırılma işleminin başarı ile gerçekleşmesinden ardından tüpler Boğaz'daki yerine bırakılıyor. Batırılma işlemi ise tüplerin içindeki her biri tonlarca su olan büyük havuzların su doldurulması ve deniz üzerindeki özel vinçler sayesinde gerçekleştiriliyor. Şu anda 8 tüpün batırıldığı Marmaray'da tüplerin batırılma aralıkları 45 gün olarak belirlendiği için 98 buçuk metre boyundaki 9'uncu ve 10'uncu tüpün ardından, uzunluğu 110 metre olan 11. tüp kasım ayında batırılacak.