Habere göre bu işin en yetkili isminden kesin denilebilecek bir tarih alındı. Ne kadar güvenilir? Bakanın şahsına güvenim tam, beyanatınada tamam, ama işte Türkiye'de ciddi bir iklim değişim sorunu var, rüzgarın nereden eseceği hiç kestirilemiyor, kendiside ifade etmiş 2009 derken 2011 oldu, sırf 2 sene tarihi eserler yüzünden attı, bu da toplamda projeyi 2013 e uzattı, ne diyelim, geç olsun güç olsun ama sağlam olsun.
ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O kadar hissiyatın olsun artık Mehmet, sen gece sayıklıyorsundur Üsküdar, Üsküdar, Allahtan semt isimleri bayan ismi değil
yoksa halin haraptı bana bak 
Habere göre bu işin en yetkili isminden kesin denilebilecek bir tarih alındı. Ne kadar güvenilir? Bakanın şahsına güvenim tam, beyanatınada tamam, ama işte Türkiye'de ciddi bir iklim değişim sorunu var, rüzgarın nereden eseceği hiç kestirilemiyor, kendiside ifade etmiş 2009 derken 2011 oldu, sırf 2 sene tarihi eserler yüzünden attı, bu da toplamda projeyi 2013 e uzattı, ne diyelim, geç olsun güç olsun ama sağlam olsun.
Habere göre bu işin en yetkili isminden kesin denilebilecek bir tarih alındı. Ne kadar güvenilir? Bakanın şahsına güvenim tam, beyanatınada tamam, ama işte Türkiye'de ciddi bir iklim değişim sorunu var, rüzgarın nereden eseceği hiç kestirilemiyor, kendiside ifade etmiş 2009 derken 2011 oldu, sırf 2 sene tarihi eserler yüzünden attı, bu da toplamda projeyi 2013 e uzattı, ne diyelim, geç olsun güç olsun ama sağlam olsun.
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
eyvallahEsat yazdı:O kadar hissiyatın olsun artık Mehmet, sen gece sayıklıyorsundur Üsküdar, Üsküdar, Allahtan semt isimleri bayan ismi değilyoksa halin haraptı bana bak
Habere göre bu işin en yetkili isminden kesin denilebilecek bir tarih alındı. Ne kadar güvenilir? Bakanın şahsına güvenim tam, beyanatınada tamam, ama işte Türkiye'de ciddi bir iklim değişim sorunu var, rüzgarın nereden eseceği hiç kestirilemiyor, kendiside ifade etmiş 2009 derken 2011 oldu, sırf 2 sene tarihi eserler yüzünden attı, bu da toplamda projeyi 2013 e uzattı, ne diyelim, geç olsun güç olsun ama sağlam olsun.
abi kritik bir şe söyliyeceğim bakanın açıklamları ile ilgili.
bakan ne diyor: kazlıçeşme-ayrılıkçeşme arası 2011'de bitiyor. yani arkeolojik kazılardan dolayı geciken iş 2011'de tamamen bitiyor.
peki?
halkalı-kazlıçeşme ve gebze-söğütlüçeşme arasına ne oluyor? burada arkeolojik kazı mı var? yok. peki tüm hepsini 2011'de bitirseler ya. 2 sene kayıp olur sadece.
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Yandaş medya diye kızıyorsunuz ama bakın bu teknik bilgileri hiç bir medya kuruluşu vermedi. Dünkü törenle ilgili haberlerin hiç birisinde bu teknik detay yoktu. Zaman Gazetesi'ne bravo, Marmaray ile ilgili en doyurucu bilgiler hep bu gazeteden veya cha'dan geliyor.
http://www.zaman.com.tr/haber.do?habern ... berSayfa=1
Aylardır aradığım bilgi:
Yenikapı-Sirkeci arası: 3.048 m
Sirkeci-Sarayburnu tüp arası: 934 m





http://www.zaman.com.tr/haber.do?habern ... berSayfa=1
Aylardır aradığım bilgi:
Yenikapı-Sirkeci arası: 3.048 m
Sirkeci-Sarayburnu tüp arası: 934 m
YENİKAPI-SİRKECİ-SARAYBURNU HATTI-
Marmaray Projesi kapsamında bir transfer merkezi olarak planlanan Yenikapı bölgesinde aç-kapa istasyon yapısı için kazı çalışmaları 2004'te başlamış, ancak ortaya çıkan tarihi buluntular üzerine arkeolojik kazılar yapılmıştı.
Kazıların tamamlanmasının ardından makineli kazı ile en doğuda tünel delgi çalışmalarının başlayacağı 117.50 kotlarına ulaşılarak, TBM2 ve TBM3 olarak adlandırılan tünel delme makinelerinin montajı yapıldı.
Tünel Delme Makinesi olan (TBM) Japon şirketi Hitachi Zosen tarafından üretilen TBM, Türkiye'de ilk defa bu projede kullanılıyor.
Avrupa yakasında Yenikapı-Sirkeci İstasyonu-Batırma tüpü istikametini oluşturan TBM2 hattı 3048.7 metre ve TBM3 hattı 3076.1 metre olup toplamda ise 6124.8 metreden oluşan iki ayrı delme tünelden oluşuyor. Tünel çalışmaları kapsamında 296.500 metreküp kazı yapılacak. Güvenlik için iki paralel ana tünel boyunca her 200 metrede bir yaya geçiş tüneli inşa edilecek, böylece acil bir durumda yolcular bir tünelden diğerine güvenle geçilebilecek. Kaplanan tünelin çapı ise 7.04 metreden oluşuyor.
Bugün kazısına başlanan TBM, projede kullanılan benzer 5 adet TBM'den biri olan TBM3. TBM3 Sirkeci istasyonuna ulaşıp doğu ucuna taşındıktan sonra 934 metre daha kazı yapacak ve batırma tüpe bağlanacak.
Yenikapı-Sirkeci güzergahında, TBM2 tünel delme makinesinin montajı ise ileri tarihlerde yapılacak.





-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Peron alanı o kadar geniş olacak mı acaba? Yani yer müsait buna şüphe yokta, işte şu projenin detaylarını bir görebilseydik, benim gelme işi suya yatınca en çok buna üzüldüm zaten belki daha net cevaplar alabilirdik 
Şimdi farazi olarak senin şu fotoğraf üzerinden baktığımızda orada çok daha fazlası yapılabilir gibi duruyor, yani Marmaray peronları, artı her iki yön için baş durak peronları, ya da belki yanlardan devam edecek 2 ekspres yol dahi sığacak kadar geniş görünüyor, ama yanıltabilirde.
Diğer taraftan metroya geçiş mi diye sorduğun yer hakkında bir yorum yapamayacağım çünkü orada 2 ayrı metro istasyonu olacak, önem ya da şu bu diye ayrılamaz, bence 2 side önemli, orada çok güzel galerilerle oluşturulmuş erişim tünelleri yapılacaktır diye düşünüyorum, yani her zaman söylediğim şey projenin büyüklüğünün arkasına saklanarak bazı şeyler göz ardı edilmemeli, Marmaray' da bu tip şeyler olmadı ama umarım son aşamada da olmaz.
Şimdi farazi olarak senin şu fotoğraf üzerinden baktığımızda orada çok daha fazlası yapılabilir gibi duruyor, yani Marmaray peronları, artı her iki yön için baş durak peronları, ya da belki yanlardan devam edecek 2 ekspres yol dahi sığacak kadar geniş görünüyor, ama yanıltabilirde.
Diğer taraftan metroya geçiş mi diye sorduğun yer hakkında bir yorum yapamayacağım çünkü orada 2 ayrı metro istasyonu olacak, önem ya da şu bu diye ayrılamaz, bence 2 side önemli, orada çok güzel galerilerle oluşturulmuş erişim tünelleri yapılacaktır diye düşünüyorum, yani her zaman söylediğim şey projenin büyüklüğünün arkasına saklanarak bazı şeyler göz ardı edilmemeli, Marmaray' da bu tip şeyler olmadı ama umarım son aşamada da olmaz.
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
tam orada 3 hat gibi bir şey olabilir mi diyorsun dimi? tünelden gelip makas alacak 3'e çıkıp 3. hat. eğerki yht yenikapı'da duracaksa böyle bir şey şart zatende durma işi yatmıştı galiba. 3 hat 2 peron sığar mı oraya?Esat yazdı:Peron alanı o kadar geniş olacak mı acaba? Yani yer müsait buna şüphe yokta, işte şu projenin detaylarını bir görebilseydik,
başdurak peronları hangi işletme için? yenikapı-halkalı gibi mi?Şimdi farazi olarak senin şu fotoğraf üzerinden baktığımızda orada çok daha fazlası yapılabilir gibi duruyor, yani Marmaray peronları, artı her iki yön için baş durak peronları, ya da belki yanlardan devam edecek 2 ekspres yol dahi sığacak kadar geniş görünüyor, ama yanıltabilirde.
aksaray'dan gelen metronun istasyonu kuzey batı tarafında. bu resimde yok. yolcu geçişi oradan mı derken şuna istinaden; orada fore kazıkların baş kısmında bir kot farkı oluşmuş. işaretlediğim yerde bir fark var. tam tünelin üst katında ara geçiş için ayrılmış sanki. aşağıda koyacağım plana da bir göz at bakalım.Diğer taraftan metroya geçiş mi diye sorduğun yer hakkında bir yorum yapamayacağım çünkü orada 2 ayrı metro istasyonu olacak, önem ya da şu bu diye ayrılamaz, bence 2 side önemli, orada çok güzel galerilerle oluşturulmuş erişim tünelleri yapılacaktır diye düşünüyorum, yani her zaman söylediğim şey projenin büyüklüğünün arkasına saklanarak bazı şeyler göz ardı edilmemeli, Marmaray' da bu tip şeyler olmadı ama umarım son aşamada da olmaz.
planda sanki sahile bakan güney tarafında bir çıkıntı var hadi diyelim alt kata iniş merdivenleri, tam altında bir kat sonra 2. peron, o 3. hatta hitap edecek olabilir mi?

-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu son yüklediğin resimler zaten bizim hayal gücümüzünde sonu oldu
o orjinal planlarda iki adet tünelin pozisyonu rahatlıkla görülüyor tabii, orta peron olduğu da, fakat üçüncü bir yol görünmüyor, ne doğuda ne de batıda, demek ki makas tüneli dahi yok, bu durumda ne ortada ne de dışarıda ekstra bir hat söz konusu değil.
Zaten daha öncede buradan hızlı trenler geçse dahi durmayacağı söylenmişti, benim bahsettiğim ise evet seninde anladığın gibi Halkalı-Yenikapı, ya da daha farklı kombinasyonlar için kullanılabilecek bir yol yapılabilir mi düşüncesi idi, ama dediğim gibi zaten projede böyle bir yaklaşım olmadığını proje resmi ile görmüş olduk, geçmiş olsun
Normalde metro işletmesi içinde bu tip kısa işletmeler bana pek cazip gelmiyor ama Marmaray gibi uzun km li bir hatta, ya da beklendiği gibi yüksek yolcu talebi olursa olsa iyi olurdu diye düşünmüştüm.
Zaten daha öncede buradan hızlı trenler geçse dahi durmayacağı söylenmişti, benim bahsettiğim ise evet seninde anladığın gibi Halkalı-Yenikapı, ya da daha farklı kombinasyonlar için kullanılabilecek bir yol yapılabilir mi düşüncesi idi, ama dediğim gibi zaten projede böyle bir yaklaşım olmadığını proje resmi ile görmüş olduk, geçmiş olsun
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
halkalı-yenikapı gibi bir durum kazlıçeşme-halkalı şeklinde gerçeklşecek sanırım. kazlıçeşme 3 hat çünkü. birde üsküdar'da makas var. ama 3 hatta çıkmıyor sanırım. bu durumda gebze-üsküar gibi bir işletme mümkün olur mu? veya halkalı-üsküdar?Esat yazdı:Bu son yüklediğin resimler zaten bizim hayal gücümüzünde sonu olduo orjinal planlarda iki adet tünelin pozisyonu rahatlıkla görülüyor tabii, orta peron olduğu da, fakat üçüncü bir yol görünmüyor, ne doğuda ne de batıda, demek ki makas tüneli dahi yok, bu durumda ne ortada ne de dışarıda ekstra bir hat söz konusu değil.
Zaten daha öncede buradan hızlı trenler geçse dahi durmayacağı söylenmişti, benim bahsettiğim ise evet seninde anladığın gibi Halkalı-Yenikapı, ya da daha farklı kombinasyonlar için kullanılabilecek bir yol yapılabilir mi düşüncesi idi, ama dediğim gibi zaten projede böyle bir yaklaşım olmadığını proje resmi ile görmüş olduk, geçmiş olsunNormalde metro işletmesi içinde bu tip kısa işletmeler bana pek cazip gelmiyor ama Marmaray gibi uzun km li bir hatta, ya da beklendiği gibi yüksek yolcu talebi olursa olsa iyi olurdu diye düşünmüştüm.
Yenikapı ile ilgili bütün hayaller Kazlıçeşme'ye kayıyor o zaman.
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Güzel ilustrasyon, acaba Marmaray ile diğer sistemlerin etkileşimini gösteren şeylerde yapılmışmıdır, bu daha çok Marmaray' ın mezanin platform etkileşimini göstermiş, orada metro logosunu gördün sanırım, dolayısı ile zaten o kattan diğer 2 metro hattına geçiş koridorları benim bir önceki mesajda "galeriler" olarak yazdığım şey işte, madenci gibi galeri demişim
koridor dersek herkes için anlaşılır olur herhalde.




